Lu
door Luutdijk Mar 20, 2017 om 13:18
Winkels & webshops

Geen geld retour na terugzending pakket

Ik heb op 21 Januari 2017 een accu voor mijn MacBook Pro gekocht bij de website Accu-pc.nl

Normaal krijg je dan een bevestiging en een tracktrace code omdat de website je doet geloven dat het binnen 24 uur wordt verzonden. Dus niet.

Omdat ik het toen al niet vertrouwde heb ik geprobeerd om de bestelling te annuleren. Ik kreeg een wazig berichtje van een zekere Dana dat dit niet meer mogelijk was en dat ik een code binnen een paar dagen zou ontvangen omdat ze die op dat moment niet hadden ???

Het verhaal werd steeds waziger. Ik heb gezegd dat ik het pakket niet meer wilde ontvangen en mijn geld retour wilde ontvangen. Het enige wat ik te horen kreeg was dat als ik het pakket niet meer wilde ik het maar moest doorverkopen voor hen. Hoezo absurd. Ik doe toch geen handel in accu's.

Al met al, het pakket is binnengekomen (wat er in zat heb ik niet gezien) en heb het pakket aangetekend retour gestuurd naar het adres dat op de doos stond in Groot Brittanie. De tracktrace heb ik gemaild en het pakket is in Groot-Brittanie in ontvangst genomen. Hiervan heb ik schermafdrukken en een tracktrace code. Middels een distributeur in Groot-Brittanie bezorgd op het adres van de doos.

Ik kreeg echter een mailtje dat het niet naar het adres in Groot-Brittanie moest maar naar China. Hoezo, daar had ik toch geen adres van. Ik had de accu betaald via PayPal en zij hebben er een claim van gemaakt. Ik moest het pakket terug sturen naar China anders konden zij mij niet helpen. Maar dat gaat dus een beetje moeilijk want ik heb geen pakket meer. Dus tot op heden heb ik nog geen geld (98 euro) mogen ontvangen van het bedrijf. De accu hebben zij reeds in hun bezit maar reageren niet meer op mailberichten of iets dergelijks.

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben gehad met deze leverancier (www.accu-pc.nl).

Ik zou graag mijn geld weer retour willen ontvangen want dit is natuurlijk wel heel erg gemakkelijk verdient.
Ik hoop dat iemand mij met raad en daad kan bijstaan om dit soort praktijken in de toekomst te voorkomen.

Vriendelijke groet,
L. Dijkstra

3280 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 20, 2017 om 13:38
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo LuutDijk ,

Ik zie geen voorwaarden , geen kvk.nr , geen tel.nr contact alleen via e- mail , geen adres niks .
Copyright 2017 , de site is geregistreerd op 4-1-2017 , Go Daddy.com , 14455  N. Hayden RD Suite 219 Verenigde Staten .
Contactpersoon : l**y-guan@hotmail.com .

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

Lu
door Luutdijk Mar 21, 2017 om 07:29
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je tips en reactie.
Ik had zelf ook al deze gegevens gevonden.
ook via PayPal was ik al achetr een ander emailadres gekomen, maar op alle mails wordt niet meer gereageerd.
Ik ga er maar vanuit dat ik dit geld kwijt ben.
Een harde les, maar het moest er een keertje van komen.

marita5
door marita5 Mar 21, 2017 om 11:07
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Het is niet alleen een harde les , maar ook een dure les , u weet nu waar u op moet letten zodat dit geen tweede keer gebeurd .

r.kemperman
door r.kemperman - Mar 20, 2017 om 13:41
423 Antwoorden / 4 Vragen

Tja, u bestelt bij een bedrijf wat totaal geen contactgegevens geeft:
geen telefoonnummer,
geen adres
geen KvK
geen keurmerk
en dan bent u nog verbaast dat u geen service krijgt.
Het verbaast me dat je sowieso een pakketje gehad hebt

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2017 om 14:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik zou graag mijn geld weer retour willen ontvangen
Ja, logisch. Maar dat kun je wel vergeten als je bij zo'n onbekende webwinkel iets bestelt.
Je kunt proberen om ze de volgende brief te mailen:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug
Maar of dat helpt .....

ne
door neodutchio - Mar 20, 2017 om 14:08
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Nog een mazzel dat de douane niet 'om de hoek' kwam kijken.

Hoe u dit in de toekomst kunt voorkomen? Gewoon bij fatsoenlijke winkel bestellen. Er zijn zat voorbeelden gegeven hierboven dat u had kunnen besluiten toch maar niet hier te kopen.

Lu
door Luutdijk Mar 21, 2017 om 07:27
Antwoorden / 1 Vragen

Het pakket was vanuit Groot-Brittanie verstuurd dus daar zal de douane niet zo snel om de hoek kijken. Ondanks dat ik genoeg websites had bezocht heb ik toch de verkeerde er uit gepikt. Bedankt voor je reactie.

Topantwoord

Wi
door Wil_H - Mar 20, 2017 om 14:15
270 Antwoorden / Vragen

Heb je al geprobeerd om via Paypal je geld terug te krijgen?
Je hebt immers alle bewijzen dat je het pakket terug hebt gestuurd en dat je dus recht hebt om je geld terug te krijgen.
Zie https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/paypal-safety-and-security voor meer info en hoe je een claim kunt indienen.

Lu
door Luutdijk Mar 21, 2017 om 07:25
Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik al geprobeerd maar ook PayPal krijgt geen poot aan de grond. Alle documenten hebben zij van mij gekregen maar kunnen niets meer voor mij doen. Jammer, maar dat geld zal ik wel kwijt zijn. In eerste instantie leek het een betrouwbare site, maar ja, er moet altijd een eerste keer zijn.

ho
door honza23 - Mar 20, 2017 om 14:22
261 Antwoorden / 3 Vragen

Let ook eens op het kromme Nederlands op de website...:

Als u op zoek bent for Het merk Nieuwe laptop batterij bij de Meeste Voorkeur prijs, je bent op de Juiste Plaats. Snel desalniettemin aanvaardt!

Cookies
door Cookies Mar 21, 2017 om 11:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie niets raars aan deze tekst.;-))

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2017 om 08:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@luutdijk

Maar als u dat al een betrouwbare site vond, zult u wel vaker de boot ingaan, want er is helemaal niets betrouwbaars aan.

Ge
door Genee - Mar 21, 2017 om 09:57
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp niet dat u een accu besteld, welke u blijkbaar wel nodig hebt, en dat na een dag gaat annuleren.