CL
door CLJB May 7, 2017 om 21:13
Winkels & webshops

Geldretour Undergroundmv

Mijn dochter heeft sneakers besteld bij Undergroundmv. De koop aangetekend ontbonden en sneakers retour gezonden. Daarna nog aangetekende brief met herinnering om geld retour te storten. Undergroundmv heeft in voorwaarden staan dat ze alleen een waardebon retoursturen. Daarmee gaan wij niet akkoord. Inmiddel nog een aangetekende brief verzonden, maar nog steeds  geen geld retour. Wat kan ik verder doen?

3665 10 Rapporteer

ne
door neodutchio - May 7, 2017 om 21:32
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dat uw dochter uberhaupt daar besteld heeft is al een vraag. Voorwaarden kloppen van geen kanten, een mobiel nummer, hotmailadres om te mailen en de site lijkt meer van een zolderkamerhobbiest (ook al is het adres een appartement).

Het enige dat u kunt doen is zwaaien met de wet aangezien er herroepingsrecht bestaat. Binnen 14 dagen mag er geannuleerd worden en moet de klant zijn/haar geld terug krijgen. Stuur ze een aantekend schrijven dat de goederen terug gestuurd zijn en dat u binnen 14 dagen het geld terug ontvangen moet hebben. Daarna kunt u een incassoburo inschakelen.

tijger1
door tijger1 - May 7, 2017 om 21:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga er eens langs. Hoe komt uw dochter erbij om bij zo'n achterlijke site schoenen te bestellen?
Is gewoon een woonhuis in een flat.

Hebt u die voorwaarden weleens doorgelezen? Klopt geen hout van.

marita5
door marita5 - May 7, 2017 om 22:27
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cljb ,

Deze website is opgericht 12-1-2017 , lees hier , er staat ook een ander tel.nr bij , klik op de rode regel .

http://www.scamadviser.com/check-website/undergroundmv.com

Hier ervaringen :

Super slecht bedrijf! Totaal geen service, reageer nergens op en leveren ho maar!! Stelletje oplichters zijn het!

22 april 2017

Wat een super slecht bedrijf zeg!! Google maar eens op de Sneaker City! Super slechte recensies en zijn nu verder onder deze naam!! Zelfde reacties als hier van mensen die langer dan 8 weken moeten wachten en geen reactie krijgen via alle kanalen! Nog even en ze gaan vast weer verder onder een andere naam!! Opsluiten moeten ze ze!

Cookies
door Cookies - May 7, 2017 om 22:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou maar snel stoppen met het sturen van aangetekende brieven. Dat heeft je nu al zo'n 25,- euro gekost en waarschijnlijk worden ze niet eens in ontvangst genomen.

Geld terug gaat bij dergelijke shops echt niet lukken. Jammer dat de sneakers geretourneerd zijn, had ze nog iets gehad.

fa
door familyman - May 7, 2017 om 23:26
888 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer, geld weg, schoenen weg, 2 x aangetekende kosten weg, en nog steeds geen schoenenen. Wellicht dat u uw dochter kunt uitleggen dat er ook gewoon schoenenwinkels in het centrum bestaan, waar je die kunt kopen en meteen meenemen.

Cookies
door Cookies May 8, 2017 om 00:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

3x aangetekend.

fa
door familyman May 8, 2017 om 00:42
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, je hebt gelijk. Zijn die kosten ook declareerbaar bij de verkoper?

ma
door manwijf - May 8, 2017 om 09:16
574 Antwoorden / 1 Vragen

Als het gewoon een woonhuis betreft, zou ik er zeker een langs gaan. Alleen of eerst via FB een aantal andere gedupeerden verzamelen. Kan iemand het adres er nog even bij zetten?

Un
door Undergroundmv - May 15, 2017 om 13:57
1 Antwoorden / Vragen

Negatief zullen mensen altijd reageren. Zelf heel lachwekkend dat via zo'n suffe scam site alleen 2 recensies zijn terwijl er meer dan 50 zijn en 90% is positief. Negatieve dingen krijgen altijd meer aandacht maar we hebben vanaf januari 365 bestellingen dus er zijn echt mensen die bij ons bestellen maak niet uit wat de rest te vertellen heeft. Als hun allemaal iets zouden zetten zou er niet eens ruimte zijn voor negatieve mensen hahaha maar succes

fa
door familyman May 15, 2017 om 14:07
888 Antwoorden / 1 Vragen

Na lezing van de reactie: Waarom betaalt u als internet bedrijf met internet regels dan niet terug? Uw regel: "Is je bestelling toch niet naar wens, dan kan je een product retouren en een nieuw product uitkiezen of een waardebon krijgen" is bepaald niet conform de internet voorwaarden.. Speelt er iets anders als wat door de vraagsteller geschreven is?

marita5
door marita5 May 15, 2017 om 14:16
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@Undergoundmv , deze reactie is erg toepasselijk , u gaat gewoon door onder een andere naam voorheen the sneakercity , ook toen leverde u niet en kwam u met een idiote reactie . vermeld u eens hier de 50 positieve recensies , voordat u uit uw nek l*lt , die zijn op internet niet te vinden . toevallig undergroundmv staat op hetzelfde adres ingeschreven als voorheen the sneakercity .

fa
door familyman May 15, 2017 om 14:22
888 Antwoorden / 1 Vragen

@Marita5 +10

hansje klein
door hansje klein May 15, 2017 om 14:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De nederlandse tekst lijkt op een automatische vertaling vol met fouten ... taalcorrectie bij?

newmikey
door newmikey May 17, 2017 om 17:31
830 Antwoorden / 0 Vragen

De reactie zegt méér dan genoeg: dit is puur boerenbedrog van een doorgewinterde scammer.

marita5
door marita5 May 17, 2017 om 18:07
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@undergroundmv , wederom een goede recensie !!!! , "Ik wacht al vanaf 17 februari op mijn schoenen en als ik vraag voor het terugstorten van mijn geld is er geen reactie. Waardeloos bedrijf.

newmikey
door newmikey - May 17, 2017 om 17:32
830 Antwoorden / 0 Vragen

Geen keurmerk, géén BTW nummer of KvK nummer, alleen bereikbaar per 06 nummer, adres is op driehoog achter in een klein privé flatje, hotmail email adres. Algemene voorwaarden met slecht Nederlands en in strijd met de geldende wetten en voorschriften. Levertijden doen vermoeden dat het hier op Chinese nepspullen gaat en dat deze "winkel" géén eigen voorraden heeft (kàn ook niet op zo'n klein flatje).

Hoeveel rode vlaggen moeten er zijn zodat mensen hier hun zuurverdiende geld niet dumpen? U kunt helemaal niets en het geld bent u kwijt. U kunt wel klagen maar dat zal niet veel uithalen want er zijn géén middelen om zo iemand te dwingen.

Deze scammer lacht zich een kriek!

marita5
door marita5 May 17, 2017 om 17:50
11510 Antwoorden / 15 Vragen
newmikey
door newmikey May 17, 2017 om 18:08
830 Antwoorden / 0 Vragen

@marita5: ik zei toch niet dat ze niet ingeschreven staan?

marita5
door marita5 May 17, 2017 om 18:10
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Sorry , verkeerd gelezen , u schreef geen keurmerk , geen btw nummer of Kvk nummer , ik was in de veronderstelling dat u bedoelde niet ingeschreven bij Kvk.

hutch
door hutch - May 18, 2017 om 08:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U heeft helaas zaken gedaan met een hoogst malafide 'bedrijfje'. Gaat u ook maar eens googelen met het adres van dat clubje (Roerdomplaan 81 in Capelle a/d IJssel). Als zij (in hun ogen) een te slechte naam hebben opgebouwd, althans op internet, veranderen zij hun naam weer en beginnen weer een nieuw 'bedrijfje'.

Sowieso is dit 'bedrijfje' niets anders dan iemand die allerlei rommel in China koopt en dat weer naar zijn/haar slachtoffers doorsluist, uiteraard met een zeer vette winst.

Gezien de Nederlandse taal in de voorwaarden van dit clubje, kunt u zien dat het een eerste klas amateur is. Enorm veel taalfouten. Ook is het de ene keer 'u' en dan weer 'je'.

Voorheen was het de Sneaker City en sinds januari 2017 dus 'Underground MV'. Tegen beter weten in hanteert dit 'bedrijfje' nog steeds de al genoemde 7 dagen retourrecht en eigen (andere, niet geoorloofde) regeltjes.

"Is je bestelling toch niet naar wens, dan kan je een product retouren en een nieuw product uitkiezen of een waardebon krijgen. Wij zijn namelijk pas tevreden als u dat ook bent! Stuurt u het dan binnen 7 dagen terug (na levering). De kosten voor het terug versturen van u pakketje is voor uzelf. Wij behouden ons het recht voor een aftrek van het bedrag als er sprake is van verlies van waarde of beschadiging van het product of verpakking. Gebruik het retourformulier die u via de mail ontvangt."

Dit is dat figuur dat direct (...) de politie gaat bellen als u daar aan de deur komt om verhaal te halen. Dat schreef hij/zij eerder al op die andere malafide website van hem/haar.

En inderdaad, aangetekende brieven sturen heeft absoluut geen zin, zoals meestal bij malafide 'bedrijfjes'. Zie ook * dit *.

Helaas voor u, maar gelukkig voor anderen, die deze en andere waarschuwingen lezen over dit malafide clubje.
Dus.... zoveel mogelijk verspreiden.

marita5
door marita5 May 18, 2017 om 08:53
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@hutch , de reactie van @undergroundmv is exact hetzelfde als toen in de tijd met the sneakercity , alleen verwees hij/zij toen naar instagram voor recensies . the sneakercity.eu staat inmiddels op de lijst van malafide webshops .https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

marita5
door marita5 - May 18, 2017 om 09:00
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@Cljb ,

Hier een reactie van @undergroundmv zelf 10 mei 2017 , zeer onprofessioneel .

  • We vinden het altijd geweldig hoe dingen vaak vermeld worden. Wanneer ik als de eigenaar vermeld "ze zijn onderweg naar ons of mag ik uw ordernummer" en een klant stuurt direct "ik wil weten waar me bestelling blijft of wanneer zijn ze dan onderweg want ik heb geen Trackcode" dan vermeld ik normaal "U leest niet wat ik vermeld mevrouw" dan kom ik gelijk onprofessioneel over omdat het niet volgens die persoon word vermeld. Een klant word boos na de 2e week en scheld ons uit met kanker en ik vermeld terug "ik ga niet meer op u in want hoe u praat kan niet" en diegene blijf maar doorschelden en vervolgens vermeld diegene ook erbij "echt onprofessioneel dat u nu niet op mij in wilt gaan!" Dus elke keuze die wij als bedrijf !!! ( 1 persoon) maken komt uiteindelijk onprofessioneel over als het niet op hun manier gaat. Dan maak je gewoon misbruik ervan! Verder zitten wij wel in een vervelende situatie als producten uitverkocht zijn ja daarbuiten hebben wij ook vermeld dat we een hele goeie prijs maken als diegene terugkomt want we staan al met een mond vol tanden dus kunnen wij niet zoveel doen als het gaat om "Leveren". Verder gebruik aub de juiste woorden want alles is onnodig. Wij zijn uiteindelijk ook klanten bij onze leverancier vandaar dat wij ook onze voorwaardes hebben die ook belangrijk zijn om dit allemaal te runnen. Verder bedankt voor de positieve en negatieve reacties zo zie je ook maar dat niet alles perfect is .

hutch
door hutch May 18, 2017 om 09:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Was het maar onprofessioneel, dan viel het nog wel mee....... ;-)

marita5
door marita5 May 18, 2017 om 09:12
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Ook deze zin slaat werkelijk nergens op : Dus elke keuze die wij als bedrijf !!! ( 1 persoon) maken komt uiteindelijk onprofessioneel over als het niet op hun manier gaat. Dan maak je gewoon misbruik ervan  , vergeet zelf dat ze mensen een loer draait , .want we staan al met een mond vol tanden , er komt misschien een tijd aan dat hij/zij geen tanden meer heeft als ze de mensen blijft oplichten .

CL
door CLJB May 29, 2017 om 08:59
Antwoorden / 1 Vragen

"Wij zijn uiteindelijk ook klanten bij onze leverancier vandaar dat wij ook onze voorwaardes hebben ..."
Dit zou dan suggereren dat jullie de door mijn dochter bestelde schoenen hebben kunnen retourneren. Uw leverancier heeft vast en zeker fatsoenlijke voorwaarden! Jullie hebben zelf verwezen naar de voorwaarden van Footlocker (per mail), maar daar staat juist in dat er recht op retourneren met geld retour is. Ik heb jullie de tekst van die voorwaarden gemaild. Vervolgens reageren jullie ineens dat jullie je houden aan jullie voorwaardes. Die dus tegen de wet zijn!

Tja die waardebon heb ik natuurlijk ook NOOIT ontvangen. Is ook nooit meer over gemaild.
De schoenen kwamen aan in een doos, met daar omheen een ALDI plastic tas (erg onprofessioneel). Op het retourformulier staat dat de originele factuur bijgesloten moet worden, maar die zit niet in de doos (erg onprofessioneel). Jullie mail en Whatsapp staan vol met taalfouten (erg onpressioneel).

Het enige dat mijn dochter (15 jaar en dus MINDERJARIG!) is haar € 116,95 retour, zodat ze alsnog schoenen kan kopen, bij een PROFESSIONEEL bedrijf!

panter22
door panter22 May 29, 2017 om 13:07
6599 Antwoorden / Vragen

Een meisje van 15 jaar met een eigen bankrekening kan best een paar schoenen kopen zonder toestemming van de ouders.
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-dienst-afgesloten-door-minderjarig-kind

Maar waarom vooraf betalen. Tegenwoordig moet de mogelijkheid worden geboden om achteraf te betalen.
En anders betaal je met de creditcard. Maar deze mogelijkheden worden niet geboden.
Je dochter heeft zonder je toestemming zulke dure schoenen gekocht, een dure les.

tijger1
door tijger1 May 29, 2017 om 13:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@cljb. Wat doet het er ineens toe dat uw dochter minderjarig is?