Dd
door Ddv Apr 28, 2017 om 19:36
Winkels & webshops

Global-tickets

Geachte,

Ik wou onlangs drie kaartjes voor de TT-Assen bestellen en kwam op de site www.global-tickets.com terecht.

Een hele mooie nette site. Ik had de drie kaarten in mijn winkelmandje en wou afrekenen. Toen bedacht ik me dat ik de site nog even wou controleren op betrouwbaarheid en kreeg negatieve recensies te zien.

Toen besloot ik om ze toch maar niet te kopen en tickets via de officiele TT-Assen website te bestellen.

Echter nu 'dwingen' ze mij om te tickets te betalen of een annuleringsbedrag van 60 euro te betalen. Staan hun in hun recht?

Iedereen kan opzich iemand zijn gegevens invullen en uiteindelijk niet betalen waardoor die andere met kosten opgezadeld worden.

Graag hoor ik van jullie wat ik hier mee kan/moet doen.

Alvast bedankt.

Email:

Dear Mr. xxxx,

Thank you for your message.

Please note, that we have received no request for cancellation from you.

Under normal circumstances, ticket cancellation is not possible, as Ticket refunds are generally excluded. As a part of the ordering process it is assumed that the General Terms and Conditions of Sale have been read, understood and accepted.

After internal discussions, we are prepared to cancel the order. However, this will be subject to a surcharge of 25 % of the value of the order.
Please transfer the amount of 58,75 Euro, within the next 5 days to the below mentioned account - stating order no. Upon receipt of the funds we will cancel the order with immediate effect.

Should we not receive your payment within the 5 day period, the original order will remain in place.

Kind regards,

p.p. Selma Isenberger

TD Entertainment C.V.
Parklaan 19
9724 AN Groningen NL
www.global-tickets.com
support@global-tickets.com
Fax: +49 (0)40-30187605
Kto/ Acct: 388411103
BLZ/ Sort code: 20040000
Commerzbank Hamburg
IBAN: DE46200400000388411103
BIC: COBADEFFXXX
USt-ID/ VAT ID: NL 850986680B01
Handelsregister/ Trade Register Groningen
Kvk-No.: 53713273

25227 13 Rapporteer

fa
door familyman - Apr 28, 2017 om 19:42
888 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft gekocht via een wederverkoper en daar kunt u nooit tickets terug geven/ retour sturen. Dus ja, ze staan in hun recht.
Ga nooit op de bovenste leverancier bij google uw tickets kopen, ga naar waar de act is en kijk op hun site waar en hoe u tickets kunt bestellen. U zult dus die € 58,75 moeten betalen.

Dd
door Ddv Apr 28, 2017 om 19:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Familyman,

 Ik heb de tickets dus nog niet betaald. Heb alleen mijn adresgegevens ingevuld en ben naar de betalingspagina gegaan. Daar ben ik echter afgehaakt. Tickets heb ik dus nog niet gekregen.

Op die bestelpagina zou ik bijvoorbeeld ook jou adres in kunnen voeren als ik die zou hebben. Dan zou jij de boete krijgen. Zoiets kunnen hun toch niet maken? Dit is dan heel erg fraudegevoelig.

jo
door jorisw Apr 28, 2017 om 20:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Weet je zeker dat je niks hebt aangeklikt waarmee je opdracht geeft voor deze tickets? Dat kan immers al voor de betalingspagina gebeuren. Betalen is slechts de laatste stap in het proces. Daarvoor kan je al een deal hebben.

fa
door familyman Apr 28, 2017 om 23:24
888 Antwoorden / 1 Vragen

Deze websites zijn maar op één ding uit: verkopen tegen elke prijs en met alle middelen. U zal vast wel "er in  gelopen" zijn en de gegevens zo snel mogelijk per pagina of regel al binnenhengelen. "Op die bestelpagina zou ik bijvoorbeeld ook jou adres in kunnen voeren als ik die zou hebben. Dan zou jij de boete krijgen. Zoiets kunnen hun toch niet maken? Dit is dan heel erg fraudegevoelig.". Het zou zelfs nog kunnen dat ze u via cookies en uw ip adres al "gekend" hebben.

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2017 om 19:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u werkelijk alleen maar drie tickets in uw winkelmandje hebt gedaan, hebt u natuurlijk nog niets gekocht. Want u kunt die kaarten alleen maar echt kopen door ook te betalen.

En dan kunt u ze natuurlijk niet teruggeven.

Dus raar verhaal.

Dd
door Ddv - Apr 28, 2017 om 19:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is de nieuwe mail die ik heb gekregen als reactie op een mail waarin ik om meer duidelijkheid vraag omdat ik nog niks betaald heb en daardoor niet aan hun gebonden ben.

Dear Mr. xxxx,

Thank you for your message

You have entered into a legally binding contract. Therefore you are legally liable to pay for and accept the tickets.

By your order 189547GT you have ordered and accepted the Terms of Payment by means of payment in advance/bank transfer, and by agreeing to the General Terms and Conditions you have declared your willingness to an advance payment of the tickets.

Our offer to cancel your order, subject to the cancellation fee, was made purely in an attempt to be of assistance.

We feel we must make you aware that in the absence of a response we will have no alternative but to place the matter in the hands of a Debt Recovery Lawer.

Kind regards,

p.p. Selma Isenberger

tijger1
door tijger1 Apr 28, 2017 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Compleet achterlijk. Stel je voor dat simpel het plaatsen in een winkelmandje je verplicht bent te kopen. Dwaasheid.

Dd
door Ddv Apr 28, 2017 om 19:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Haha, precies wat ik dus ook dacht. Ik heb hierbij dus wel mijn adresgegevens ingevuld. Ben bij het betaalscherm afgehaakt.

Als ik niet ga betalen, kunnen hun mij iets maken?

marita5
door marita5 - Apr 28, 2017 om 20:38
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ddv ,

Bent u niet verder gegaan dan het winkelmandje , hoe komt Global Tickets aan uw e-mailadres ?

Is mijn bestelling door Global Tickets in behandeling genomen?

Na het voltooien van de bestelling kunt u uw bestelbevestiging direct zelf uitprinten. Daarnaast versturen wij automatisch een bestelbevestiging naar het e-mailadres dat u bij de bestelling heeft aangegeven. Mocht u deze e-mail niet in uw postvak-IN kunnen vinden, controleer dan nog eens of u het e-mailadres juist heeft ingevuld. Controleer ook of het bericht niet in de spam-map van uw e-mail is terechtgekomen. Raadpleeg voor meer informatie over de status van uw actuele bestellingen uw https://www.global-tickets.com/login2.phppersoonlijke account .

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Het is normaal gesproken niet mogelijk uw bestelling te annuleren, omdat er in de ticketindustrie geen herroepingsrecht van kracht is. Zo heeft ook Global Tickets in de regel helaas niet de mogelijkheid ticket-bestellingen bij haar leveranciers en evenementenorganisatoren te annuleren. Slechts in zeldzame uitzonderlijke situaties is een annulering van een bestelling op aanvraag mogelijk. Hiervoor worden echter wel annuleringskosten in rekening gebracht. Deze annuleringskosten kunnen eventueel ook voldaan worden door een voucher in te wisselen.

kv
door kvjapio - Apr 28, 2017 om 20:57
281 Antwoorden / Vragen

Ik zou net als u denken dat als je uiteindelijk niet betaalt je ook niks hebt gekocht. Maar de site maakt duidelijk onderscheid tussen het bestelproces en de uiteindelijke betaling. En u heeft met uw gevulde winkelmandje plus hett akkoord met de voorwaarden een 'bereidheid tot koop' afgegeven.
Ik zou gewoon afwachten tot ze een volgende stap zetten en zelf even niks doen.

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2017 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moest u eerst een account aanmaken voordat u iets in uw winkelmandje kon leggen?

ha
door halex - Apr 28, 2017 om 23:35
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Op deze site plaatst u de bestelling al volledig voordat u bij het betaalgedeelte komt. Voordat u naar betalen gaat, vinkt u aan dat u akkoord gaat met de voorwaarden en de tickets wilt bestellen. U bent dus een overeenkomst aangegaan. Of ieder ander dat ook met uw gegevens zou kunnen doen, is nu niet relevant. Omdat het niet iemand anders was.
U had beter de recensies op kunnen zoeken voordat u uw bestelling definitief maakte. Nu kost het u leergeld.

aurora1
door aurora1 - Apr 28, 2017 om 23:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou in ieder geval via het officiële verkoopadres alsnog tickets kopen, dan weet u zeker dat u binnen komt. Daar zijn de kaartjes ook voordeliger: http://www.ttcircuit.com/events/tt-assen-2017/tickets/
Lees voor de toekomst ook hier: http://www.weetwaarjekoopt.nl/

Topantwoord

Ge
door Genee - Apr 29, 2017 om 00:09
1509 Antwoorden / 1 Vragen

De vraag is of het mogelijk is om de tickets uit het winkelmandje te halen voordat de gegevens van de besteller verzonden worden.
Lees op internet dat iemand zijn bestelling probeerde te betalen maar daar niet in slaagde.
Na een aantal pogingen opgegeven en kreeg daarna ook een mail met annuleringskosten.
Verzoekt dan ook td entertainment om te stoppen met die onzin.

Zitten in Groningen, zou verwachten dat de mail dan in het Nederlands zou zijn.

https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t3300528/groningen/td-entertainment-c.v./

1paul
door 1paul - May 1, 2017 om 11:50
3128 Antwoorden / 0 Vragen

uit hun voorwaarden....

2.2 De klant kan zijn aanbod telefonisch doen, schriftelijk, per fax, per e-mail of via het in onze online-shop geïntegreerde bestelformulier. Bij een bestelling via het online-bestelformulier doet de klant na opgave van zijn persoonlijke gegevens en door klikken op de button “Kopen” bij de laatste stap van de bestelprocedure een juridisch bindend contractueel aanbod met betrekking tot de in het winkelmandje aanwezige artikelen resp. diensten. Voorafgaand aan de bindende verzending van de bestelling kunnen alle opgaven steeds via de gebruikelijke toets- en muisfuncties gecorrigeerd worden.

met andere woorden, zodra je op kopen hebt geklikt ben je de overeenkomst aangegaan, als je dit hebt gedaan zou ik het annuleringsbedrag maar overmaken of alsnog de kaartjes afnemen...

Topantwoord

Di
door Dikkers - May 2, 2017 om 11:10
7 Antwoorden / Vragen

Beste DDV, geen paniek en niet betalen. Dit zijn misleidende handelspraktijken. U heeft uw winkelmandje laten staan en bent niet verder met de betaalprocedure gegaan. Dit zijn slimme jongens die uw geld afhandig willen maken en uw bang maken. Zij hebben de procedure van bestellen net even anders ingericht. Mag niet!
Negeer alle correspondentie. Niet verder over nadenken.

ha
door halex May 3, 2017 om 00:25
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Kunt u ook aangeven waarom dit niet mag? Ik ben zeer benieuwd naar achtergrondinformatie in deze. Een goede bruikbare link zou mij helpen.

Di
door Dikkers May 8, 2017 om 16:37
7 Antwoorden / Vragen

Ik veronderstel, dat mijn bericht je niet geruststelde. In mijn optiek, boerenverstand gebruiken. Niet alles is in een wetsartikel te vatten. Je hebt ook te maken met een partij buiten Nederland. Maak het niet onnodig moeilijk en neem mijn opmerking ter harte.

Topantwoord

Ke
door Keesje39 - May 4, 2017 om 15:56
25 Antwoorden / Vragen

Ik zou me nooit hebben laten afschepen in het Engels.
"Sorry, graag vertalen, hier begrijp ik niets van."

Dd
door Ddv - May 7, 2017 om 15:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties, ik heb ondertussen een aanmaning gekregen. Ik heb het bij het juridisch loket gemeld en wacht nu op hun reactie. Het lijkt mij pure oplichterij,. Ook omdat ik recensies zie van td-entertainment. Hun officiele naam volgens de website. Er zijn mensen die tickets hebben besteld maar nooit binnen hebben gekregen.

fa
door fabians Jul 6, 2017 om 07:06
Antwoorden / Vragen

Beste DDV,

ik zit met hetzelfde probleem. Ben je inmiddels al iets wijzer geworden?

ms
door mseco Jan 24, 2018 om 13:23
Antwoorden / Vragen

Hello

Same problem here! how did you solve the issue?

thanks