pa
door pascov May 24, 2016 om 14:06
Winkels & webshops

Heeft imand ervaring met de website steunoldenkotte.nl?

Op zoek naar een goedkope aanbieder van horloges, kwam ik deze website tegen.
Zeer goedkope horloges, echter kan ik geen algeme voorwaarden vinden op de website en twijfel ik aan de betrouwbaarheid.

Kan iemand hier zijn licht op laten schijnen?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

2428 13 Rapporteer

Topantwoord

ja
door jackyh - May 24, 2016 om 14:15
953 Antwoorden / 4 Vragen

De naam  steun   oldenkotte   lijkt mij niet bepaald vertrouwenwekkend. Niet kopen is mijn aanbeveling.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - May 24, 2016 om 14:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Deze site lijkt mij regelrecht gehackt, want de betreffende site steunoldenkotte.nl is voor hele andere doeleinden opgericht. En wat zou zo'n site met horlogeverkoop te maken moeten hebben?

Toen op 22 maart 2013 het desastreuze  besluit van de staatssecretaris van Veiligheid en Justitie geheel onverwacht uit de lucht kwam vallen, werd er meteen een protestactie op touw gezet. Deze acties kregen in de media ruime aandacht. Er werd een speciale website in het leven geroepen – steunoldenkotte.nl – er werd een protestlied gecomponeerd, er werden spandoeken gemaakt en er werden bijna 7000 handtekeningen ingezameld die op 14 mei aan de vaste Kamercommissie werden aangeboden.

Link die verwijst naar bovenstaande tekst http://www.info-rekken.nl/praatje-plaatje/de-geschiedenis-van-oldenkotte/

pa
door pascov May 24, 2016 om 14:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie, mijn vriendin heeft gisteravond dus een horloge besteld en betaald met creditcard.
Beetje naïef om zo'n website te vertrouwen inderdaad.

Heeft u enig idee welke stappen wij nu kunnen ondernemen om het geld terug te vorderen?

Is de gebruikte creditcard daarnaast ook in gevaar door dergelijke websites?

hutch
door hutch May 24, 2016 om 21:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Die site is niet gehackt, maar opnieuw geregistreerd, na een quarantaineperiode van 40 dagen.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - May 24, 2016 om 14:27
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Wel @ pascov, bij gevaar niet inhalen. Ik zie een vrij slechte site, net zoals U.
Wilde verder reageren maar zag dat @carola haar 'zegje' al gedaan had.... Da's dus meer dan voldoende.

Topantwoord

reflecs
door reflecs - May 24, 2016 om 14:31
1859 Antwoorden / 4 Vragen

pascov schrijft in een reactie:

pa
door pascov 24 mei 2016 om 14:28
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie, mijn vriendin heeft gisteravond dus een horloge besteld en betaald met creditcard. Beetje naïef om zo'n website te vertrouwen inderdaad. Heeft u enig idee welke stappen wij nu kunnen ondernemen om het geld terug te vorderen? Is de gebruikte creditcard daarnaast ook in gevaar door dergelijke websites?

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - May 24, 2016 om 14:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niet aan beginnen. Zie ook de reactie van @carola.83.
Voor een voordelig horloge kunt u maar beter gewoon naar een goede winkel gaan. Als er iets mee is kunt u terug naar de winkel gaan.
Lees ook dit: http://www.consumentenbond.nl/online-shoppen/extra-informatie/veilig-online-shoppen-checklist/
Teksten lijken vertaald met Google en de website bestaat nog maar net en heeft een andere naam.
Als u de url bij de Scamadviser controleert wordt gemeld: high risk country (w.o.china).

Cookies
door Cookies May 24, 2016 om 15:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vermoedde al verweggistan: Als u de url bij de Scamadviser controleert wordt gemeld: high risk country (w.o.china)

Topantwoord

reflecs
door reflecs - May 24, 2016 om 14:42
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@pascov,

U kunt het beste contact opnemen met de creditcardmaatschappij. Die kan u vertellen hoe u uw geld retour krijgt en of er eventueel nog iets met uw creditcard moet gebeuren.

pa
door pascov - May 24, 2016 om 14:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties, super!
Er wordt contact opgenomen met mastercard, ik laat wel even weten hoe het is afgelopen.

Cookies
door Cookies - May 24, 2016 om 15:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Edit 15.05: zag dezelfde reactie al door reflecs gegeven.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 24, 2016 om 15:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Vaag, u vraagt hier om onze mening omdat u al sterk twijfelt maar toch besteld u een horloge.
Beetje mosterd na de maaltijd.
Diewilik

pa
door pascov May 24, 2016 om 15:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Als u goed leest, ziet u dat "mijn vriendin" op deze webshop gisteren een horloge heeft besteld, de prijs bracht mij aan het twijfelen (te mooi om waar te zijn), daarom heb ik op dit forum om advies gevraagd.

Gerry1969
door Gerry1969 May 24, 2016 om 16:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U schrijft zelf
Op zoek naar een goedkope aanbieder van horloges, kwam ik deze website tegen.
Zeer goedkope horloges, echter kan ik geen algeme voorwaarden vinden op de website en twijfel ik aan de betrouwbaarheid.

Pas later meld u dat het om uw vriendin gaat, dus de mosterd na de maaltijd klopt helaas voor u nog steeds.
MVG Diewilik

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - May 24, 2016 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als iets te mooi is om waar te zijn ......
Voor sprookjes naar de Efteling. ;-)

Mastercard:

Geld Terug Service

GeldTerugService* betekent dat u uw geld terugkrijgt wanneer u …een online aankoop niet ontvangt.
…een transactie ontdekt die u niet zelf hebt gedaan.
...meerdere afschrijvingen voor één aankoop ontdekt op uw transactieoverzicht.
…een hoger transactiebedrag op uw rekening ontdekt.

Check daarom uw transactieoverzicht goed. Neem binnen 30 dagen na ontvangst van uw transactieoverzicht contact op met uw bank of kaartuitgevende instantie indien u een transactie betwist of deze niet correct is weergegeven op uw (online) overzicht.

** Voor meer informatie betreffende het gebruik van GeldTerugService alsook voorwaarden kunt u contact opnemen met uw eigen bank of kaartuitgevende instantie.
(Bron)

ja
door jackyh May 24, 2016 om 19:22
953 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien kan een uitweg zijn:
bestelling via aansluiting van pascov maar betaald met credit card van vriendin. (op een andermans naam bestelling geplaatst) Ik heb zoiets wel eens gehoord. Nee mensen ik was het niet zelf ben n.l. de enige met toegang tot mijn laptop en credit card.

Is dit niet het geval, zie antwoord edrick3.

hutch
door hutch - May 24, 2016 om 21:28
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Bekijkt u eens goed de naam van deze website.

Ik weet dat oude, niet meer gebruikte websitenamen (domeinnamen) 'opgekocht' worden door Chinese webwinkeltjes van twijfelachtige allure.
Domeinnamen die niet meer gebruikt worden, worden na een 'quarantaineperiode' van 40 dagen weer vrijgegeven en worden dus opgekocht door die Chinezen.

Zo ook in dit geval. Die naam heeft totaal niets met horloges e.d. te maken, maar wekt wel een vorm van vertrouwen, vanwege die Nederlandse naam.

Begin er niet aan, dat gaat u een hoop geld kosten. Als u al wat krijgt, klopt het niet met de bestelling en u krijgt 1e klas rommel.

Ma
door ManonVerweij - May 31, 2016 om 18:02
1 Antwoorden / Vragen

www.vleeshoevedochy.be .. Zelfde uiterlijk als steunoldenkotte.nl. Hier kost het horloge waar ik intresse in heb maar €191 ipv €475 op steunoldenkotte.nl. In werkelijkheid kost het tussen de €600 en €660 euro!

hutch
door hutch - May 31, 2016 om 19:42
4515 Antwoorden / 29 Vragen

www.vleeshoevedochy.be is 'van hetzelfde laken en pak'. Opgekocht door...... vul maar in. De 'Vleeshoeve Dochy' heeft totaal niets met horloges e.d. te maken.

Een Belgisch domeinnaam en er wordt alleen over verzending in Nederland geschreven.
En dan nog dit: "Wij nemen privacy . We zullen lubwymóg controle gebruiken voor alle betekent dat de informatie verzameld in overeenstemming met de wet en in overeenstemming met de wet op de gegevensbescherming van 1998 . Hij gebruikte vertrouwelijk door het personeel en alle transacties dat u deze pagina zult aantrekken verzameld . Uw naam zal niet worden toegevoegd aan de lijst en wij deze informatie aan derden zonder toestemming van de klant ."

Maar goed dat @Manonverweij deze website even heeft aangehaald (hoewel dat niet haar bedoeling was, neem ik aan).

Dus ook absoluut niet bestellen via www.vleeshoevedochy.be

U bent gewaarschuwd! Trap nooit in dergelijke websites.