Be
door Ben22 Feb 26, 2017 om 18:21
Winkels & webshops

Hoe bereik ik customer support van Ebay?

Vroeger kon je de customer support gewoon een mailtje sturen. Tegenwoordig hoort Ebay bij de groep bedrijven die zich onbereikbaar hebben gemaakt. Via de website kun je op meerder plekken drukken op knoppen "contact us", maar het blijft onmogelijk om door die doolhof heen te komen en contact op te nemen.

U hoeft me echt niet naar de website te verwijzen, die heb ik op alle mogelijke manieren omgespit maar wie heeft de gouden tip?

8957 14 Rapporteer

ha
door halex - Feb 26, 2017 om 18:34
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U moet eerst inloggen op uw ebay-account alvorens u per email contact kunt opnemen.
-edit- Dat is niet waar, u kunt ook gewoon via 'Hulp en contact' naar een mailformulier. Ik zou u graag de link geven, maar u wenst geen doorverwijzing naar de site.

Be
door Ben22 Feb 26, 2017 om 18:53
57 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de reactie.Helaas niet zinvol.

tenormin
door tenormin - Feb 26, 2017 om 18:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Maar als je de gouden tip wilt hebben moet je wel aan alle voorwaarden voldoen, zo te lezen. Login, account, nummer en weet ik veel meer.

Be
door Ben22 Feb 26, 2017 om 18:55
57 Antwoorden / 6 Vragen

Ja dat weet ik en dan nog is het onmogelijk.

fa
door familyman - Feb 26, 2017 om 18:48
888 Antwoorden / 1 Vragen

Toch even stiekem (niet verder vertellen) gegoogled en dit, Klik Hier, gevonden. Totale tijdsduur? 5 seconden.

Be
door Ben22 Feb 26, 2017 om 18:57
57 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de reactie. Ik zou zeggen probeer het zelf eens.

fa
door familyman Feb 26, 2017 om 19:32
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb er geen behoefte aan, ik doe niets met en of op Ebay. Fijn weekend verder en dank voor al uw positieve woorden.

Be
door Ben22 Feb 26, 2017 om 19:37
57 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor uw reacties en het goed lezen van mijn vraag, u ook een plezierig weekend, en vooruit, een fijne week.

diumenge
door diumenge - Feb 26, 2017 om 19:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Eenvoudig is het inderdaad niet. Je moet ingelogd zijn (neem ik aan) en dan klikken op Help & Contact, als je dan naar beneden scrolt zie je een blauwe knop 'Contact us'. Dan moet je vervolgens eerst (bij 1.) een aantal keuzes maken die betrekking op je probleem/vraag. Uiteindelijk zie je dan bij '2. Contact options' de mogelijkheden om contact op te nemen. Die verschillen per probleem. Mailen zit er niet in denk ik...

Be
door Ben22 Feb 26, 2017 om 19:40
57 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het meedenken, mailen zal inderdaad niet gaan lukken tenzij er sprake is van een door ebay gefilterd probleem, vroeger war er zoiets als telefoon en Ebay heeft zelfs een chatservive gehad. Helaas ben je als klant tegenwoordig een overbodig kwaad tenzij het gaat om euri.

Cookies
door Cookies - Feb 26, 2017 om 19:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O ja? Net even geprobeerd en krijg na verzending:

Je bericht is naar de klantenservice van eBay gestuurd.Als het goed is, krijg je binnen 24-48 uur antwoord.

DOOR BEN22 26 FEB. 2017 OM 18:58
34 ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

Dank voor de reactie, die link is al tijden hardstikke dood.

diumenge
door diumenge Feb 26, 2017 om 19:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij mij werkt die link ook niet. "
We konden je bericht niet verwerken.Neem contact op met onze klantenservice."

Cookies
door Cookies Feb 26, 2017 om 19:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bij mij dus wel. Verificatiecode wel goed ingevuld?

diumenge
door diumenge Feb 26, 2017 om 19:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Link gaat in mijn geval direct naar de pagina met die foutmelding, er valt niets in te vullen.

Be
door Ben22 Feb 26, 2017 om 19:43
57 Antwoorden / 6 Vragen

Zelfde conclusie als Diumenge. Niks in te vullen en de uiterst koddige tekst: neem contact op met onze klantenservice. Beste Ebay, dat is nu juist de bedoeling.

tenormin
door tenormin Feb 26, 2017 om 19:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ook bij mij We konden je bericht niet verwerken. @carola. Misschien een te lange link. Maar aan de andere kant: @ben22 is blijkbaar niet te helpen. Ik had (een alweer niet werkende link eerst geplaatst):
http://pages.ebay.nl/help/account/contact-customer-support.html  Doe de link niet meer, maar er stond toch duidelijk over inloggen, accountnumber en al wat er nog bij komt. Nu staat het er toch, maar geen zin om in te toetsen: werkt toch niet.

fa
door familyman Feb 26, 2017 om 20:00
888 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt een magische link, Carola!

ha
door halex - Feb 26, 2017 om 19:40
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Toch vreemd dat anderen wel een mail kunnen verzenden. Als de wijze waarop u hier reageert voor u een gewoonte is, denk ik dat u door E-bay geblokkeerd bent.

Be
door Ben22 26 feb. 2017 om 18:53
34 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor de reactie.Helaas niet zinvol.

Be
door Ben22 Feb 26, 2017 om 19:47
57 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Halex,

Ik ben echt niet door ebay geblokkeerd, wel wat gefrustreerd.

En ik heb nog geen enkeele reactie gezien van iemand die het lukt om een email te verzenden naar de customer servive van ebay, de link van Carola werkt zo te lezen alleen bij haar.

fa
door familyman Feb 26, 2017 om 19:47
888 Antwoorden / 1 Vragen

U wilt alleen horen wat u wilt horen ........ Helaas weinig zinvol.

Be
door Ben22 Feb 26, 2017 om 20:01
57 Antwoorden / 6 Vragen

Dat gevoel heb ik ook bij uw reacties, prettige avond.

tenormin
door tenormin Feb 26, 2017 om 20:19
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ben, de hulp die u vraagt, ondanks dat vrijwilligers zich erin trachten te verdiepen, lijkt u niet echt te waarderen. "Prettige avond en - vooruit - prettige week klinkt wel als cynisme. Zoiets werkt dan demotiverend. Carola b.v. heeft haar nek behoorlijk uitgestoken om u te helpen, ik, op mijn kleine manier ook, en anderen, maar als het overbodig is, ik stel voor: leg uw vraag eens voor op het avro.tros forum. Misschien dat er daar wel adequate antwoorden, suggesties komen.

fa
door familyman Feb 26, 2017 om 20:43
888 Antwoorden / 1 Vragen

Tenormin: +10

Be
door Ben22 Feb 26, 2017 om 21:32
57 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Tenormin,

Ik ben een uiterst ervaren gebruiker van Ebay en heb in mij vraagstelling aangegeven dat ik de mogelijkheden die de website bied danig heb omgespit, als ik dan een reactie krijg dat ik moet inoggen en dergelijke ga ik echt geen nobelprijs voor het verlenen van hulp beschikbaar stellen.
Kennelijk ben ik beter op de hoogte van de onmogelijkheden om Ebay consumer service te bereiken dan de meeste reageerders op mijn vraag.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken maar moet ook concluderen dat de hulp mij niets verder gebracht heeft en dat is niet bedoeld om reageerders te demotiveren maar gewoon een vaststelling.

ha
door halex - Feb 26, 2017 om 20:58
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als je op mijn link klikt, kom je gewoon op het mailformulier. En je kunt dan gewoon een emailbericht verzenden. Als het mij lukt, zou je denken dat TS het ook moet kunnen. Je hoeft echt niet heel slim te zijn om dat uit te vogelen.

Contact opnemen

Je bericht is naar de klantenservice van eBay gestuurd.Als het goed is, krijg je binnen 24-48 uur antwoord.

ha
door halex - Feb 26, 2017 om 22:17
1374 Antwoorden / 4 Vragen

En via de link die ik u om 18:34u gaf, komt u niet bij het emailformulier, terwijl anderen daar wel bij kunnen? Dan stel ik vast dat u (te) weinig verstand hebt van websites, internet in het algemeen en mailformulieren in het bijzonder.

Be
door Ben22 26 feb. 2017 om 21:32
34 Antwoorden / 4 Vragen
Beste Tenormin,

Ik ben een uiterst ervaren gebruiker van Ebay en heb in mij vraagstelling aangegeven dat ik de mogelijkheden die de website bied danig heb omgespit, als ik dan een reactie krijg dat ik moet inoggen en dergelijke ga ik echt geen nobelprijs voor het verlenen van hulp beschikbaar stellen.
Kennelijk ben ik beter op de hoogte van de onmogelijkheden om Ebay consumer service te bereiken dan de meeste reageerders op mijn vraag.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken maar moet ook concluderen dat de hulp mij niets verder gebracht heeft en dat is niet bedoeld om reageerders te demotiveren maar gewoon een vaststelling.

pi
door pieterwolters Feb 26, 2017 om 22:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dan ben ik toch wel erg benieuwd tegen welk probleem je aanloopt met de geboden mogelijkheden. Ebay biedt een email response formulier en zegt dat ze binnen een bepaalde tijd reageren. Heb je dat uberhaupt al geprobeerd en indien ja, wat lukt er dan niet? Tot nu lees ik eigenlijk alleen maar dat je een andere manier van contact zoeken zoekt dan wat ebay biedt.

Be
door Ben22 Feb 26, 2017 om 23:13
57 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Pieterwolters,

Uiteraard ken ik het email response formulier ( customer response form) Het probleem hiermee is dat ebay bepaald wat je kunt verzenden, als er iets buiten de filters van ebay valt kun je ze niet mailen, dit is een computer gestuurde customer support en computers kunnen een helehoop maar als er iets bijzonders is zitten ze met hun mond vol tanden  en zijn niet in staat tot improvisatie- de ebay computer in elk geval niet. Waar het in mijn geval om gaat is niet zo spannend maar het valt ,duidelijk, buiten de mogelijkheden die het customer response formulier bied.

En een andere contact mogelijkheid bestaat niet (meer)

reflecs
door reflecs Feb 27, 2017 om 14:02
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@ben22, u maakt het uzelf te moeilijk. De computer kan niet improviseren; u wel. Als er voor het onderwerp waarover u wilt mailen geen filter is, dan kiest u een ander. Door de beschrijving wordt het wel duidelijk waar het over gaat.

gerbera
door gerbera - Feb 26, 2017 om 23:08
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Beste forumleden, ik merk inmiddels dat de Ts veel weg heeft van een betonnen muur.......,
gewoon niet doorheen te komen;-))

Be
door Ben22 Feb 26, 2017 om 23:18
57 Antwoorden / 6 Vragen

Betse Gerbera.

Je diverse conclusieszijn niet terecht, graag verwijs ik je naar mijn antwoord aan Pieterwolters, staat als reactie onder delaatste reactie van Halex.

costnix
door costnix Feb 27, 2017 om 09:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera: Ik heb nog wel een drilboor voor u :-D

ha
door halex - Feb 26, 2017 om 23:22
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Aha, dus dat is het: u begrijpt het begrip e-mail en e-mailformulier niet. Dat kan ik u uitleggen: een verstandig persoon zet geen e-mailadressen op een internetsite, want voor je het weet loopt die vol met automatisch verzonden spam. Dus slimme mensen (en slimme bedrijven) gebruiken een e-mailformulier waarin ook nog een vorm van verificatie in staat. Bijvoorbeeld het overtypen van getallen. Op die manier hou je je mailboxen gevrijwaard van spam. Zo ook E-bay, die gebruikt een formulier zonder filters. Zodat u daar met alle soorten vragen terecht kunt. De enige beperkingen zijn dat u 'slechts' 10.000 tekens mag gebruiken voor u vraag en geen hyperlinks in het bericht mag zetten. Hebt u toch nog iets geleerd zo op de late zondagavond! Zie je wel dat deze site juist nuttige informatie oplevert voor de leek.

Be
door Ben22 26 feb. 2017 om 23:13
34 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Pieterwolters,

Uiteraard ken ik het email response formulier ( customer response form) Het probleem hiermee is dat ebay bepaald wat je kunt verzenden, als er iets buiten de filters van ebay valt kun je ze niet mailen, dit is een computer gestuurde customer support en computers kunnen een helehoop maar als er iets bijzonders is zitten ze met hun mond vol tanden  en zijn niet in staat tot improvisatie- de ebay computer in elk geval niet. Waar het in mijn geval om gaat is niet zo spannend maar het valt ,duidelijk, buiten de mogelijkheden die het customer response formulier bied.

En een andere contact mogelijkheid bestaat niet (meer)

costnix
door costnix - Feb 27, 2017 om 01:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als bij EBay ook zo zeurt als hier, snap ik het heel goed, dat EBay Customerservice niet (meer) reageert.
Wie zeurt komt niet aan de beurt.

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2017 om 01:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent u nu zo dom of zijn wij nu zo slim?

De eerste reactie, nl.die van @halex, was al de gouden tip die u wilde.

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2017 om 10:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik kreeg net respons op mijn 'melding' van gisteren. Antwoord was afkomstig van vero@ebay.nl Je kunt het eens proberen.

Be
door Ben22 Feb 27, 2017 om 10:46
57 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Carola83,

Dank voor het doorgeven van het resultaat, ik zal er naar kijken.

Overigens is dit het laatste bezoek van mij aan dit forum, ik apprecieer alle goedwillende vrijwilligers en de moeite die zij doen om een antwoord te geven.

Helaas zijn er een aantal gebruikers van dit forum die niet werder komen dan niet goed lezen van de vraagstelling, arrogant gescheld en off-topic getrol en zichzelf het liefst heilig verklaren omdat zij van mening te zijn alles te weten.

Dus reageren op dit bericht heeft, in elk geval naar mij toe, geen enkele zin.