Hoe kan ik aan een onderdeel komen van een plissegordijn.
Wij hebben een plissegordijn gekocht bij Karwei, die ingekort moest worden. Doordat er per ongeluk contactlijm in het remmechanisme is gekomen is deze vast komen te zitten. Ben in contact geweest met Karwei, deze heeft gebeld met de fabriek, maar deze wil niet een nieuw mechanisme leveren tegen betaling. Zelf het bedrijf gebeld maar was alleen verbaasd dat ik hun had gevonden via via, men wilden niet leveren aan particulieren.(Foto bijgestuurd na demontatie, helaas niet heel kunnen houden
Topantwoord
Staat hier iets voor u bij?
https://www.werff-zonwering.nl/contents/nl/d241_Plisse-Gordijn__Onderdelen.html
Ik hoop dat @dickhut je link leest. Uiteindelijk is dit ding (remmechanisme) precies zoals op je link te zien.
Hopelijk kan @dickhut de vraag terug vinden want er staan meer nuttige tips in de antwoorden.
Helaas is dit niet diegene die ik hebben moet. Dank voor jullie moeite!
Topantwoord
Wat een service. U heeft het plisségordijn gekocht bij Karwei. U gaat naar Karwei voor een nieuw onderdeel. Hoe moeilijk kan het voor Karwei zijn dat zij voor u dit onderdeeltje bij de fabriek bestellen. Karwei is toch geen particulier. En wat zal dat onderdeeltje kosten, misschien hooguit € 5,-, daar zet Karwei desnoods voor de moeite nog € 5,- op en klaar is Kees.
Ga eens naar een andere vestiging van Karwei. Misschien is er wel een vestiging die nog ergens zo'n ding heeft liggen.
Het onderdeeltje zal weinig kosten, maar wellicht Sira, ben je bekend met het begrip "klein order kosten". Die kunnen zomaar € 50,00 zijn. Overigens lijkt mij het advies om het een kringloop te proberen niet onhandig.
@George321. Ik ben wel degelijk bekend met orderkosten, ik heb zelf een bedrijf. En met "wat een service" bedoel ik zowel Karwei als de fabriek. Dit onderdeeltje past met gemak in een bubbeltjesenveloppe met een postzegel. Tja, wat zal dat kosten. Op deze manier zou er geen enkel onderdeeltje van onder de € 50,- meer besteld kunnen worden en is de klant de klos. In dit geval heeft de klant zelf met contactlijm gemorst, maar wat als het onderdeeltje door een fabricagefout niet had gewerkt? Ook jammer dan? Bovendien is Intergamma (o.a. Karwei) klant bij deze fabriek.
@Sira, als het om een fabricagefout gaat, is er een leveringsplicht. (Of ze het dan wel oplossen weet ik ook niet, maar dat is hier niet relevant).
Over oplossen gesproken, heeft TS al geprobeerd het echt op te lossen?
https://www.google.nl/search?q=oplossen+contactlijm
@pebk. Het ding is na verwijderen ook nog gebroken.
Karwei heeft gebeld met de fabriek, en ook Karwei krijgt het onderdeel niet!
Karwei leverd zelfs goede service ,de rubberen dichtings ring van een sifon van een badkamermeubel dat al 5 jaar niet meer in die samenstelling wordt verkocht wedt uit een hoge hoed getoverd met de worden erbij de ring voor plaatsing even invetten , de totale kosten waren de benzine kosten op en neer naar Venlo +/- 30 km .
Topantwoord
Voorstel ...
Om administratiekosten, behandelingskosten, personeelskosten, verzendkosten enz. zo klein mogelijk te houden voor de fabrikant, misschien een briefje (alvast met een bedankje) in een enveloppe met het onderdeel met een gefrankeerde en aan uzelf geadresseerde envelop aan de salesafdeling sturen. Gemakkelijker en goedkoper kunt u het hen niet meer maken. En zo'n centenproduct zal dan verder ook niet de kop kosten.
Het is niet zo dat Karwei z'n moeite niet zou hebben gedaan, nee de fabrikant wil het onderdeel ook niet opsturen naar Karwei!
U verwoord het heel duidelijk ,ligt niet aan Karwei maar aan .......!
Dickhut, en dat is precies wat jij in jouw topic al schreef. Sommigen hebben daar gewoon overheen gelezen. Maar het blijft toch een vreemde zaak dat de fabrikant het zelfs niet naar zijn "afnemer (Karwei)" wil sturen. Dus garantie of iets van dien aard kan wel vergeten worden.
Meermalen een onderdeel van een apparaat besteld bij Gamma en/of Karwei, geen enkel probleem, er komen alleen behalve de kosten van het onderdeel, behandelingskosten bij.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer