DickHut
door DickHut Aug 11, 2017 om 13:42
Winkels & webshops
Hoe kan ik aan een onderdeel komen van een plissegordijn.

Wij hebben een plissegordijn gekocht bij Karwei, die ingekort moest worden. Doordat er per ongeluk contactlijm in het remmechanisme is gekomen is deze vast komen te zitten. Ben in contact geweest met Karwei, deze heeft gebeld met de fabriek, maar deze wil niet een nieuw mechanisme leveren tegen betaling. Zelf het bedrijf gebeld maar was alleen verbaasd dat ik hun had gevonden via via, men wilden niet leveren aan particulieren.(Foto bijgestuurd na demontatie, helaas niet heel kunnen houden

2228 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2017 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer dat ze liet leveren. Misschien eens kijken bij de kringloop of daar een oudje ligt waarvan u het onderdeel kunt gebruiken?

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 11, 2017 om 13:55
7179 Antwoorden / 3 Vragen
tenormin
door tenormin Aug 11, 2017 om 14:38
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik hoop dat @dickhut je link leest. Uiteindelijk is dit ding (remmechanisme) precies zoals op je link te zien.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 11, 2017 om 14:44
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Hopelijk kan @dickhut de vraag terug vinden want er staan meer nuttige tips in de antwoorden.

DickHut
door DickHut Aug 11, 2017 om 19:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is dit niet diegene die ik hebben moet. Dank voor jullie moeite!

Topantwoord

sira
door sira - Aug 11, 2017 om 13:57
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Wat een service. U heeft het plisségordijn gekocht bij Karwei. U gaat naar Karwei voor een nieuw onderdeel. Hoe moeilijk kan het voor Karwei zijn dat zij voor u dit onderdeeltje bij de fabriek bestellen. Karwei is toch geen particulier. En wat zal dat onderdeeltje kosten, misschien hooguit € 5,-, daar zet Karwei desnoods voor de moeite nog € 5,- op en klaar is Kees.
Ga eens naar een andere vestiging van Karwei. Misschien is er wel een vestiging die nog ergens zo'n ding heeft liggen.

ge
door george321 Aug 11, 2017 om 14:10
390 Antwoorden / 1 Vragen

Het onderdeeltje zal weinig kosten, maar wellicht Sira, ben je bekend met het begrip "klein order kosten". Die kunnen zomaar € 50,00 zijn. Overigens lijkt mij het advies om het een kringloop te proberen niet onhandig.

sira
door sira Aug 11, 2017 om 14:29
2322 Antwoorden / 24 Vragen

@George321. Ik ben wel degelijk bekend met orderkosten, ik heb zelf een bedrijf. En met "wat een service" bedoel ik zowel Karwei als de fabriek. Dit onderdeeltje past met gemak in een bubbeltjesenveloppe met een postzegel. Tja, wat zal dat kosten. Op deze manier zou er geen enkel onderdeeltje van onder de € 50,- meer besteld kunnen worden en is de klant de klos. In dit geval heeft de klant zelf met contactlijm gemorst, maar wat als het onderdeeltje door een fabricagefout niet had gewerkt? Ook jammer dan? Bovendien is Intergamma (o.a. Karwei) klant bij deze fabriek.

pe
door pebk Aug 11, 2017 om 14:56
580 Antwoorden / 0 Vragen

@Sira, als het om een fabricagefout gaat, is er een leveringsplicht. (Of ze het dan wel oplossen weet ik ook niet, maar dat is hier niet relevant).

Over oplossen gesproken, heeft TS al geprobeerd het echt op te lossen?
https://www.google.nl/search?q=oplossen+contactlijm

tijger1
door tijger1 Aug 11, 2017 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pebk. Het ding is na verwijderen ook nog gebroken.

DickHut
door DickHut Aug 11, 2017 om 19:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Karwei heeft gebeld met de fabriek, en ook Karwei krijgt het onderdeel niet!

Po
door Pontiac Aug 11, 2017 om 19:16
131 Antwoorden / 5 Vragen

Karwei leverd zelfs goede service ,de rubberen dichtings ring van een sifon van een badkamermeubel dat al 5 jaar niet meer in die samenstelling wordt verkocht wedt uit een hoge hoed getoverd met de worden erbij de ring voor plaatsing even invetten , de totale kosten waren de benzine kosten op en neer naar Venlo +/- 30 km .

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Aug 11, 2017 om 14:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als aanvulling op @tijger1: zoek ook eens op Marktplaats.

hansje klein
door hansje klein - Aug 11, 2017 om 17:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Voorstel ...

Om administratiekosten, behandelingskosten, personeelskosten, verzendkosten enz. zo klein mogelijk te houden voor de fabrikant, misschien een briefje (alvast met een bedankje) in een enveloppe met het onderdeel met een gefrankeerde en aan uzelf geadresseerde envelop aan de salesafdeling sturen. Gemakkelijker en goedkoper kunt u het hen niet meer maken. En zo'n centenproduct zal dan verder ook niet de kop kosten.

DickHut
door DickHut - Aug 11, 2017 om 18:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet zo dat Karwei z'n moeite niet zou hebben gedaan, nee de fabrikant wil het onderdeel ook niet opsturen naar Karwei!

Po
door Pontiac Aug 11, 2017 om 19:17
131 Antwoorden / 5 Vragen

U verwoord het heel duidelijk ,ligt niet aan Karwei maar aan .......!

ge
door gewicht Aug 11, 2017 om 19:19
170 Antwoorden / 1 Vragen

Dickhut, en dat is precies wat  jij in jouw topic al schreef. Sommigen hebben daar gewoon overheen gelezen.  Maar het blijft toch een vreemde zaak dat de fabrikant het zelfs niet naar zijn "afnemer (Karwei)" wil sturen. Dus garantie of iets van dien aard kan wel vergeten worden.
Meermalen een onderdeel van een apparaat besteld bij Gamma en/of Karwei, geen enkel probleem, er komen alleen behalve de kosten van het onderdeel, behandelingskosten bij.

gerbera
door gerbera - Aug 14, 2017 om 11:22
7358 Antwoorden / 14 Vragen

mogelijk heeft u hier ook nog een kans; https://www.jaloezieenfabriekzuid.nl/onderdelen/8

hansje klein
door hansje klein - Aug 19, 2017 om 18:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... en hoe heeft u uw probleem nu opgelost?