Me
door Mere Apr 30, 2017 om 12:52
Winkels & webshops

Hoe krijg ik alsnog mijn eetkamerstoelen voor 22€

Ik was op een avond aan het surfen op bol.com en toen stuitte ik op een eetkamerstoelen set van 6 stuks voor 22€ bij Neckermann. Ik geloofde mij ogen niet en na 100 keer lezen was het dus echt zo. Ik bestelde dus de eetkamerstoelen. Vervolgens kreeg ik de volgende dag een email van neckermann dat de prijs onterecht was maar dat ik de stoelen wel voor 22€ zou krijgen. Tot de dag van vandaag zijn we 6 weken verder en heb ik nog geen stoelen en reageert Neckermann niet op mijn mailtjes en telefoontjes en ook niet op die van bol.com. Welke stappen zou ik nog kunnen ondernemen?

1474 13 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 30, 2017 om 12:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

6 stoelen voor 22,- euro kan natuurlijk niet kloppen. Een leverancier hoeft dan niet te leveren.

1. Om welke stoelen gaat het? Link?
2. Wat is de correcte prijs?
3. Stond in de mail niet dat je de stoelen voor 22,- euro per stuk kon krijgen?

fa
door familyman - Apr 30, 2017 om 12:58
888 Antwoorden / 1 Vragen

U schrijft niet wat die stoelen "nu" kosten. Bij een duidelijke prijsfout is de verkoper niet verplicht het artikel tegen de foute prijs te leveren. € 22 voor 6 eetkamerstoelen klink voor mij zo wie zo al als een overduidelijke prijsfout, € 3,67 per stoel is niet realitisch te noemen en zal dus ook zeker niet correct zijn. Helaas voor u zullen de voorwaarden wel duidelijkheid geven qua foute prijs bij het artikel.
Heeft u letterlijk staan in de email dat u 6 stoelen kunt kopen voor € 22 of per stoel voor € 22,00?

Welke stappen u nog kunt ondernemen? Als u beslist "wilt gaan stappen", doe dat dan op een gezellige avond in de stad, maar juridisch staat u op dood spoor. Of vergeet u hier iets te schrijven wat van belang is in het totaal plaatje?

Maar even onder ons, dat u geen 6 stoelen zou kunnen kopen inclusief verzenden (€ 20,00 +) had u toch ook wel gedacht, toch?

hansje klein
door hansje klein - Apr 30, 2017 om 13:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vervolgens kreeg ik de volgende dag een email van neckermann dat de prijs onterecht was maar dat ik de stoelen wel voor 22€ zou krijgen....

dan bewaar die e-mail met de toezegging na de foutherkenning goed, want dat is een schriftelijke deal! Vervolgens de aangeboden procedure van klacht indienen gaan volgen.

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2017 om 13:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik geloofde mij ogen niet en na 100 keer lezen was het dus echt zo.

Een beetje gezond verstand en je snapt dat er iets 'fout' is.

Lees de ontvangen mail eens goed..... welke toezegging is er PRECIES gedaan.
Trek dan nog eens aan de bel bij Neckermann.

fa
door familyman - Apr 30, 2017 om 13:27
888 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe krijg ik alsnog MIJN eetkamerstoelen voor 22€
U kunt ze niet kopen voor die prijs, dus het zijn ook UW stoelen (nog) niet.

Cookies
door Cookies - Apr 30, 2017 om 13:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kan aan mij liggen, maar ik zie helemaal geen stoelen (of banken, kasten enz.) staan op de site van Neckermann.

fa
door familyman Apr 30, 2017 om 13:33
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik zoek op bol en 25 euro als max kom ik ook geen neckermann tegen als leverancier bij de filters.
Er zal wel weer niet alles verteld worden.

Cookies
door Cookies Apr 30, 2017 om 13:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Neckermann verkoopt geen meubels meer. Kan op Bol.com helaas niet op externe leverancier zoeken.

fa
door familyman Apr 30, 2017 om 13:51
888 Antwoorden / 1 Vragen

De vraagsteller verteld weer eens niet alles of zet maar wat neer.

ha
door halex - Apr 30, 2017 om 13:41
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hoor net van Neckerman dat ze uw bestelling daags voor Sint Juttemis zullen bezorgen. Mits de kalveren dan natuurlijk op 't ijs dansen.
Wat zegt uw eigen gezonde verstand hierover? Zes eetkamerstoelen voor 22 euro...

fa
door familyman Apr 30, 2017 om 13:53
888 Antwoorden / 1 Vragen

@Halex, en dan nog gratis verzendkosten wegens € 20 plus................ O ja, en Sinterklaas, de Kerstman en de Paashaas bestaan ook.

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 30, 2017 om 19:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En de tandenfee.  Als je dan een tand onder het kussentje verstopt krijg je de stoel gratis.

hutch
door hutch - Apr 30, 2017 om 19:42
4515 Antwoorden / 29 Vragen

".... na 100 keer lezen....."

Voor u was het dus ook duidelijk dat er iets niet klopte. M.a.w. u had het al door dat Neckermann een foutje heeft gemaakt.
Dan heeft u er dus eigenlijk helemaal geen recht op.

aurora1
door aurora1 - Apr 30, 2017 om 20:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"MIJN" eetkamerstoelen?

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 30, 2017 om 23:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat zal trouwens een knappe kwaliteit zijn geweest. Een stoel van nog geen €4.
U wist ook wel beter maar wil gewoon dat ze de foute prijs aan u rekenen dit is gewoon een geldkwestie, heeft niets met recht te maken.
Antwoord op uw vraag is dan ook NIET!

fa
door familyman May 1, 2017 om 11:42
888 Antwoorden / 1 Vragen

Een stoel van nog geen €4.  Met natuurlijk minimaal 2 jaar garantie!!!

zoekster1
door zoekster1 - Apr 30, 2017 om 23:51
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Op het moment dat Neckerman aangeeft dat het een kennelijke fout was maar dat de koper de stoelen evengoed voor 22 euro kan krijgen, dan is dat een nieuwe overeenkomst en dan heeft de eerste kennelijke fout er helemaal niets meer mee te maken. Het is dan nl geen kennelijke fout meer en er zijn nieuwe rechten voor de koper gecreëerd. Die mag de stoelen dan ook echt kopen voor 22 euro.

Ik vraag me wel af of dit een serieuze vraag is. Kan me bij zo'n antwoord van Neckerman eigenlijk niets voorstellen.

costnix
door costnix - May 1, 2017 om 03:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In dit geval is uw enigste recht uw aanrecht.
was u naar een winkel gegaan met een appel en een ei, toen er meubels werden aangeboden voor een "appel en een ei"?

tenormin
door tenormin - May 1, 2017 om 07:02
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Stuit ook wel eens op een aanbieding die te mooi is om waar te zijn. En, @mere, je neemt ons gewoon in de zeik. 6 Eetkamerstoelen voor die prijs bestaat niet, weet je zelf ook wel. En de bevestigings-mail van Neckerman: toon het even hier; geloof er niets van; inclusief jezelf. Zeker gisteren ff niets te doen, tenzij het bordkartonnen " stoelen"  betreft, waar je niet op kan zitten?.

fa
door familyman May 1, 2017 om 11:33
888 Antwoorden / 1 Vragen

Zal wel een weekendtrol zijn geweest.