Hoe krijg ik mijn geld terug van Expercash?
Hallo allemaal,
Ik heb een bestelling gedaan bij Asos. De Idealbetaling via de Abn app ging in eerste instantie niet goed, maar de tweede keer (door opnieuw op de betalingslink te klikken) wel. Het geld is één keer afgeschreven op 15-02 en is gestort naar Expercash gmbh (een Rabo rekeningnr). Expercash is een 'tussenstation' of koppeling voor een Ideal betaling. Asos had de bestelling geannuleerd omdat de betaling volgens hen is mislukt. Ze zeggen nu ook geen geld te hebben ontvangen en kunnen naar eigen zeggen niets voor mij betekenen. Ik moet contact opnemen met Expercash zeggen zij. Mijn bank kan ook niets doen en zegt dat Asos moet communiceren naar Expercash dat de bestelling geannuleerd is.
Hoewel ik het niet erg klantvriendelijk vind van Asos wil ik best zelf contact opnemen met Expercash (blijkbaar een Duits bedrijf), maar de contactgegevens zijn onvindbaar en meerdere medewerkers van Asos zeggen deze gegevens niet te hebben.
Wie kan mij helpen?
U doet een bestelling bij Asos.
U betaalt via een tussenpersoon aan hun
U heeft een afschrift van uw rekening dat er betaald is.
Met de tussenpersoon heeft u niets te maken.
Asos dient ervoor te zorgen dat uw geld teruggestort wordt.
U heeft iets besteld en de idealbetaling daarvoor is in tweede instantie goed gegaan.
Begrijp eigenlijk niet hoe een bestelling door kan gaan als er niet voor betaald zou zijn.
Bij sommige webwinkels kun je achteraf betalen maar bij u heeft de webwinkel de bestelling geannuleerd omdat er niet betaald is.
U kunt natuurlijk vragen hoe de webwinkel uw bestelling kan annuleren als er bij niet betalen geen bestelling mogelijk is.
Dat uw bestelling geaccepteerd werd betekent toch dat de betaling via ideal geslaagd was?
Uw heeft aan uw verplichting voldaan, er is dus iets mis gegaan vanaf Expercash naar Asos en dat is hun probleem.
Asos had wel wat klantvriendelijker mogen zijn maar u zult wel contact hebben gehad met hun klantenservice.
Schrijf een pittige brief naar Asos waarin u uw probleem uitlegt.
Ik heb precies hetzelfde probleem, het geld is afgeschreven maar mijn bestelling is gecancelled. Heb jij al een oplossing gevonden?
Ik heb het probleem nu ook. Ik ben benieuwd of het bij u is opgelost.
Groet, Maud.
Hoewel ik ook van mening ben dat je niets met Expercash te maken hebt en ASOS dit moet oplossen, zijn de contactgegevens (althans een telefoonnummer) in één seconde te vinden door te googlen op Expercash gmbh.
Hallo,
Wat onzettend vervelend dit. Wij hebben hetzelfde probleem. op 17 feb iets besteld t.w.v. 300 euro. ING is een onderzoek gestart wat gewoon weer bevestigd dat het echt naar Expercash is overgemaakt. Asos geeft aan het geld nooit hebben ontvangen en dat ik het geld inmiddels allang moet hebben.
Je kunt nergens terecht Asos en de bank doen niets. What to do? Is het bij jullie al opgelost?
Bij mij heeft de ABN me ook verteld dat het geld inderdaad is overgemaakt naar een Nederlandse Rabo rekening (van expercash). Toen ik dit vermelde bij de klantenservice van Asos (via Twitter kreeg ik veel meer voor elkaar dan in de chat op de website) wilden ze mijn bankafschriften zien. Die heb ik toen doorgestuurd, met alle persoonlijke info zwartgemaakt behalve de transactie naar Asos, en toen gingen ze er eindelijk serieus op in. Ik heb mijn geld echter nog niet mogen ontvangen, maar ze hebben me wel gezegd dat het geld teruggestort wordt. Dit heeft me wel aardig wat tijd aan chatten met de klantenservice gekost. Het lijkt erop dat je gewoon moet volhouden.
Mijn bank adviseerde me trouwens dat wanneer ik het geld niet terug krijg (of wanneer Asos geen aanstalten maakt om het uit te zoeken) ik aangifte van oplichting moet doen bij de politie. Dit zou ik ook doen als ik jouw was. Ik zou hier ook mee dreigen bij Asos en anders zou ik de publiciteit zoeken via social media o.i.d.
Bedankt! Ik heb mijn geld nog steeds niet.. jij?
We hebben gedreigd met aangifte, de mails zijn super correct ( inmiddels beantwoord een manager de mails) maar helaas nog geen geld mogen ontvangen. Wat een toestand!
Hoi!
Ik heb hetzelfde probleem, nu bijna een jaar later. Zelfde houding van ASOS. Ik ben heel benieuwd of en hoe jullie het geld terug hebben gekregen.
Groetjes, Maud.
Probleem van ASOS. U kunt aantonen dat het geld is overgemaakt op de wijze die ASOS u vroeg. Naar Nederlands recht hebt u dus bevrijdend betaald. Enige adder kan zijn dat ASOS niet onder NL recht valt. Dan zult u uit moeten zoeken welk recht van toepassing is en of die ook de bevrijdende betaling kent.
Dag Jimmy,
Ik heb, bijna een jaar later precies hetzelfde probleem. Heb jij uiteindelijk jouw geld terug gekregen?
Groetjes, Maud.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?
Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.
De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer