Ji
door Jimmy9 Feb 27, 2017 om 10:53
Winkels & webshops

Hoe krijg ik mijn geld terug van Expercash?

Hallo allemaal,

Ik heb een bestelling gedaan bij Asos. De Idealbetaling via de Abn app ging in eerste instantie niet goed, maar de tweede keer (door opnieuw op de betalingslink te klikken) wel. Het geld is één keer afgeschreven op 15-02 en is gestort naar Expercash gmbh (een Rabo rekeningnr). Expercash is een 'tussenstation' of koppeling voor een Ideal betaling. Asos had de bestelling geannuleerd omdat de betaling volgens hen is mislukt. Ze zeggen nu ook geen geld te hebben ontvangen en kunnen naar eigen zeggen niets voor mij betekenen. Ik moet contact opnemen met Expercash zeggen zij. Mijn bank kan ook niets doen en zegt dat Asos moet communiceren naar Expercash dat de bestelling geannuleerd is.

Hoewel ik het niet erg klantvriendelijk vind van Asos wil ik best zelf contact opnemen met Expercash (blijkbaar een Duits bedrijf), maar de contactgegevens zijn onvindbaar en meerdere medewerkers van Asos zeggen deze gegevens niet te hebben.

Wie kan mij helpen?

7346 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2017 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die moet Asos u toch kunnen verstrekken? En is het bedrag dan twee keer afgeschreven?

wi
door wilhelmina59 - Feb 27, 2017 om 11:22
507 Antwoorden / 0 Vragen
r.kemperman
door r.kemperman - Feb 27, 2017 om 11:41
423 Antwoorden / 4 Vragen

U doet een bestelling bij Asos.
U betaalt via een tussenpersoon aan hun
U heeft een afschrift van uw rekening dat er betaald is.
Met de tussenpersoon heeft u niets te maken.
Asos dient ervoor te zorgen dat uw geld teruggestort wordt.

Ge
door Genee - Feb 27, 2017 om 11:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft iets besteld en de idealbetaling daarvoor is in tweede instantie goed gegaan.
Begrijp eigenlijk niet hoe een bestelling door kan gaan als er niet voor betaald zou zijn.
Bij sommige webwinkels kun je achteraf betalen maar bij u heeft de webwinkel de bestelling geannuleerd omdat er niet betaald is.

U kunt natuurlijk vragen hoe de webwinkel uw bestelling kan annuleren als er bij niet betalen geen bestelling mogelijk is.
Dat uw bestelling geaccepteerd werd betekent toch dat de betaling via ideal geslaagd was?
Uw heeft aan uw verplichting voldaan, er is dus iets mis gegaan vanaf Expercash naar Asos en dat is hun probleem.
Asos had wel wat klantvriendelijker mogen zijn maar u zult wel contact hebben gehad met hun klantenservice.
Schrijf een pittige brief naar Asos waarin u uw probleem uitlegt.

Mv
door Mvmeer - Mar 1, 2017 om 14:04
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb precies hetzelfde probleem, het geld is afgeschreven maar mijn bestelling is gecancelled. Heb jij al een oplossing gevonden?

Ma
door MaudTiehuis Jan 31, 2018 om 17:42
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb het probleem nu ook. Ik ben benieuwd of het bij u is opgelost.

Groet, Maud.

diumenge
door diumenge - Mar 1, 2017 om 14:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoewel ik ook van mening ben dat je niets met Expercash te maken hebt en ASOS dit moet oplossen, zijn de contactgegevens (althans een telefoonnummer) in één seconde te vinden door te googlen op Expercash gmbh.

hl
door hlopez - Mar 11, 2017 om 18:23
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Wat onzettend vervelend dit. Wij hebben hetzelfde probleem. op 17 feb iets besteld t.w.v. 300 euro. ING is een onderzoek gestart wat gewoon weer bevestigd dat het echt naar Expercash is overgemaakt. Asos geeft aan het geld nooit hebben ontvangen en dat ik het geld inmiddels allang moet hebben.

Je kunt nergens terecht Asos en de bank doen niets. What to do? Is het bij jullie al opgelost?

Mv
door Mvmeer Mar 17, 2017 om 20:14
1 Antwoorden / Vragen

Bij mij heeft de ABN me ook verteld dat het geld inderdaad is overgemaakt naar een Nederlandse Rabo rekening (van expercash). Toen ik dit vermelde bij de klantenservice van Asos (via Twitter kreeg ik veel meer voor elkaar dan in de chat op de website) wilden ze mijn bankafschriften zien. Die heb ik toen doorgestuurd, met alle persoonlijke info zwartgemaakt behalve de transactie naar Asos, en toen gingen ze er eindelijk serieus op in. Ik heb mijn geld echter nog niet mogen ontvangen, maar ze hebben me wel gezegd dat het geld teruggestort wordt. Dit heeft me wel aardig wat tijd aan chatten met de klantenservice gekost. Het lijkt erop dat je gewoon moet volhouden.

Mijn bank adviseerde me trouwens dat wanneer ik het geld niet terug krijg (of wanneer Asos geen aanstalten maakt om het uit te zoeken) ik aangifte van oplichting moet doen bij de politie. Dit zou ik ook doen als ik jouw was. Ik zou hier ook mee dreigen bij Asos en anders zou ik de publiciteit zoeken via social media o.i.d.

hl
door hlopez Apr 4, 2017 om 21:21
1 Antwoorden / Vragen

Bedankt! Ik heb mijn geld nog steeds niet.. jij?
We hebben gedreigd met aangifte, de mails zijn super correct ( inmiddels beantwoord een manager de mails) maar helaas nog geen geld mogen ontvangen. Wat een toestand!

Ma
door MaudTiehuis Jan 31, 2018 om 17:38
2 Antwoorden / Vragen

Hoi!

Ik heb hetzelfde probleem, nu bijna een jaar later. Zelfde houding van ASOS. Ik ben heel benieuwd of en hoe jullie het geld terug hebben gekregen.

Groetjes, Maud.

ha
door halex - Mar 12, 2017 om 01:00
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Probleem van ASOS. U kunt aantonen dat het geld is overgemaakt op de wijze die ASOS u vroeg. Naar Nederlands recht hebt u dus bevrijdend betaald. Enige adder kan zijn dat ASOS niet onder NL recht valt. Dan zult u uit moeten zoeken welk recht van toepassing is en of die ook de bevrijdende betaling kent.

Ma
door MaudTiehuis - Jan 31, 2018 om 17:35
2 Antwoorden / Vragen

Dag Jimmy,

Ik heb, bijna een jaar later precies hetzelfde probleem. Heb jij uiteindelijk jouw geld terug gekregen?

Groetjes, Maud.