Sa
door Sati May 23, 2017 om 00:16
Winkels & webshops

Www.originalskopen.nl

Zo stom.... Ik koop al jaren online en weet goed waar ik op moet letten. En toch ga ik de fout in :-(
Met dochter schoenen aan het zoeken en eindelijk gevonden wat we leuk vonden. Zonder echt te checken gekocht op de website http://www.originalskopen.nl/

uiteindelijk 2 keer afgescheven van mn creditcard + geen schoenen. Morgen de bank bellen of er nog wat te redden valt.
Had wel gegoogled op recenties maar kon niets vinden, ik had beter moeten weten.

Dacht echt dat mij dit niet zou gebeuren..
ter info ook voor anderen..

3534 6 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 23, 2017 om 00:41
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sati ,

weet goed waar ik op moet letten

Had wel gegoogled op recenties maar kon niets vinden, ik had beter moeten weten

Dat is mosterd naar de maaltijd , let u alleen op recensies ? de hele site is fout  .

Deze site is niet betrouwbaar , contact alleen via e-mail , geen tel.nr / Kvk nr /adres niks .
De site is geregistreerd,  E-nom Inc 5808 Lake Washington Boulevard Suite 300 Kirkland, WA 98033 USA United States of America .
Er zijn nog 14 andere sites aangekoppeld met verwijzing naar China .
Verzenden&Retouren en Over Ons is een Google Vertaling , contactpersoon www@****gou.com .

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

 https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

Sites waar u niet moet kopen ,

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

 https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/koop-niet-bij-deze-malafide-webshops/

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - May 23, 2017 om 06:20
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Wat u is overkomen kan mij natuurlijk ook gebeuren, mede door dit forum ben ik op mijn hoede maar toch...
Bedankt voor de waarschuwing.

marita5
door marita5 May 23, 2017 om 08:03
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppie , bij deze site is duidelijk dat deze niet betrouwbaar is , 1 : de prijzen 2: bij betaling benedenaan staat links vermeld terugkeer uitwisseling , dit zegt genoeg .

sjjoppy
door sjjoppy May 23, 2017 om 09:19
7185 Antwoorden / 3 Vragen

@marita5, klopt maar ts werd door het enthousiasme van dochter zó beïnvloed dat er meteen besteld werd en je zal dan altijd zien dat het net die ene keer misgaat.

Topantwoord

ma
door maarten heest - May 23, 2017 om 09:10
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, als u dat nog niet gedaan hebt: contact opnemen met de credit cardmaatschappij en uw betaling als een betwiste betaling aanmelden.
Er is een goede kans om uw geld terug te krijgen.
En laat daar ook even checken of u wellicht een nieuwe credit card moet aanschaffen.
Meer info op Opgelicht van AVRO/TROS.
Succes.

Gerry1969
door Gerry1969 May 23, 2017 om 18:25
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Maarten , ik heb vorige week maandag contact gehad met ICS, uitgever van diverse creditcards.
Als.het echt zo is dat de artikelen te goedkoop zijn en de site heel slecht is, dus qua vertaling, voorwaarden enz dan kan het zomaar zijn dat de creditcard maatschappij vindt dat je verwijtbaar handeld en dan.krijg je niets terug.

ma
door maarten heest May 23, 2017 om 18:55
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo @DIEWILIK, zoals ik al vaker schreef hier: uit eigen ervaring en ervaring van anderen. De procedure 'betwiste betaling' opstarten.

Sa
door Sati May 23, 2017 om 19:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb vanochtens al contact met, in mijn geval, de rabobank gehad. Ik krijg papieren thuisgestuurd om de 'betwiste betaling' op te starten. Ik moet wel aangeven/bewijzen dat ik de leverancier kans heb gegeven het op te lossen. Maar als het goed is krijg ik mijn geld terug, dus dat lijkt goed te komen.

De grap is dat ik ondertussen via email wel reactie krijg.

order@kissmarketonlineshop.com geeft aan dat ze een van de 2 aankopen gaan refunden en dat de andere onderweg is. Ik heb overigens maar 1 aankoop gedaan, maar ze hebben 2* doorbelast. Van degene die onderweg zou moeten zijn geven ze aan dat ik binnen 2 dagen de tracking info zou moeten zien, maar dat bericht kreeg ik ook al op 16 mei. Geloof ik dus helemaal niets van.  Ik heb gevraagd dat ze beide bedragen refunden. Ik ben benieuwd of ik daadwerkelijk geld terug gestort krijg en of er toch wat geleverd wordt.

Ik verwacht van niet, dus ga ik de betwiste betaling procedure starten, als er dan toch nog het juiste product geleverd wordt dan kan ik dat alsnog aan de Rabobank aangeven. Rabobank gaf aan dat er ook vaker een verkeerd/goedkoop product geleverd wordt. Vooral niet terug sturen is de tip, want dat geld krijg je waarschijnlijk ook nooit meer terug...

Als er meer nieuws is wel/geen levering of refund, zal ik het hier ook melden.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - May 23, 2017 om 09:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Enthousiasme, tijddruk en vooral lekkere prijzen ....

Zeg dus nooit, ´mij zal dat niet gebeuren´!

hutch
door hutch May 23, 2017 om 12:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit zal mij nooit (!!) gebeuren........

Cookies
door Cookies May 23, 2017 om 12:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit zal mij nooit gebeuren.

hansje klein
door hansje klein May 23, 2017 om 14:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Twee uitzonderingen daargelaten ...

tijger1
door tijger1 May 23, 2017 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En mij zal dat ook nooit gebeuren.

hansje klein
door hansje klein May 23, 2017 om 14:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vooruit, maken we er vier van ....

sjjoppy
door sjjoppy May 23, 2017 om 16:21
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Het is mij nog niet overkomen.

hansje klein
door hansje klein May 23, 2017 om 17:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Sjoppie, ik had u al meegeteld ... ;-))

sjjoppy
door sjjoppy May 23, 2017 om 17:32
7185 Antwoorden / 3 Vragen

@Hansjeklein, dat was me ontgaan, ben kennelijk na de 4 de tel kwijt...;-))

edrick3
door edrick3 May 23, 2017 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Doe mij er ook maar bij! ;-)

hansje klein
door hansje klein May 23, 2017 om 17:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dus 3 is nu 5!

ma
door maarten heest May 23, 2017 om 18:56
463 Antwoorden / 0 Vragen

Fouten maken gebeurt 'gewone mensen' wel eens, maar nooit mensen op dit forum.

Sa
door Sati May 23, 2017 om 19:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had tot nu toe echt zoiets, gebeurd mij niet. Werk zelf in de IT en check dus normaal ook op gegevens als telefoon nummer, adres van het bedrijf, retour policy etc. Maar zo merk je dat ik door de tijd heen toch wat nochalanter ben geworden in het checken. Dus: het was mij ook nog nooit overkomen en ben toch wel een 'ervaren webshopper'... Dan ben je over meerdere sites aan het zoeken naar dat ene leuke modelletje dat dochterlief mooi vind, op de prijs niet echt gelet.  En dan sávonds (te) laat toch maar snel bestellen want ik had nieuwe schoenen beloofd.

gerbera
door gerbera May 23, 2017 om 22:26
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Fouten maken gebeurt 'gewone mensen' wel eens, maar nooit mensen op dit forum.

Ieder mens maakt fouten.............hoera ik ben een mens.

ma
door maarten heest May 23, 2017 om 23:17
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hè gelukkig @GERBERA, toch nog gewone en niet foutloze mensen op dit forum!

costnix
door costnix May 24, 2017 om 00:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik trap niet in zulke vage webstekken, daar zet ik de takkenschaar met veel genoegen in :-)

Topantwoord

ge
door gewicht - May 23, 2017 om 19:17
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ga toch gewoon naar een schoenwinkel, kijken,voelen,passen en bij tevredenheid naar de kassa om te betalen. Daarna op een terrasje koffie met gebak op de geslaagde aankoop.

Sa
door Sati May 23, 2017 om 19:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

tja, inderdaad ook leuk. Maar het past meestal niet zo in de planning van de kids en mij. Sporten/school/werken/andere leuke dingen doen, dan is winkelen via internet toch wel superhandig!

tijger1
door tijger1 May 23, 2017 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ sati. Maar doe dat dan bij Zalando of zo.

costnix
door costnix May 24, 2017 om 00:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@sati: dan moeten ze het nog maar even met die oude schoenen doen! Ik had vaak geen zin om met mijn moeder de stad in te gaan voor nieuwe kleren, maar ging al tegensputterend mee, omdat ik toch nieuwe kleren/schoenen wilde hebben.

Sa
door Sati - Jun 1, 2017 om 21:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even een update.
-> ze hebben me wel schoenen opgestuurd, maar een totaal andere print en waarschijnlijk fake. mijn dochter vind ze aardslelijk, dus ik heb er helemaal niets aan
-> ik communiceer nog steeds via email met de vraag of ze het oplossen
* ze hebben me verteld dat ik het beste de schoenen kan doorverkopen en dan zal ik flinke korting op een nieuwe aankoop krijgen (ja ja, en dan weer een andere fake krijgen die ik niet bestel zeker....)
* als ik ze wil retourneren zal dat waarschijnlijk meer dan 45 dagen duren, dus dat ik geen optie volgens hen...
* in eerste instantie hebben ze gemeld dat ik het ene bedrag refund zou krijgen, nu zeggen ze dat ze maar 1 bedrag ontvangen hebben...
-> ik heb ondertussen ook het 'betwiste betaling' process voor de 2 bedragen gestart, daarmee neem ik aan dat ik het geld wel terug ga krijgen.

Cookies
door Cookies Jun 1, 2017 om 21:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je bij de betwiste betaling wel gemeld dat de schoenen geleverd zijn?

tijger1
door tijger1 Jun 1, 2017 om 22:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als dochter ze lelijk vindt, en waarschijnlijk fake, wat dacht u nou zelf, geef ze dan maar aan de Kringloop winkel, want terugsturen en geld terug, of ruilen voor de juiste gaat echt niet lukken.
Maar goed, ze waren erg goedkoop, dus zo'n grote schade, oftewel leergeld, is het nou ook weer niet.