Eg
door Egemen Apr 23, 2017 om 18:59
Winkels & webshops

Ik ben opgelicht met een replica parfum via bol.com besteld maar ze geven niet t

Ik heb via een waardebon van bol.com een parfum besteld die is geleverd door een externe aanbieder parfumloods. Maar nadat ik de parfum had gebruikt vervloog het in no time en ik voelde al dat ik was genept heb de bachcode ook opgezocht op internet maar kwam niet voor dus nep heb gebeld met bol.com zij hebben hierover kontakt gehad met parfumloods maar die geven niet thuis volgens hen is het een orgineel wat zijn mijn rechten ik wil graag mijn geld terug.

52235 7 Rapporteer

fa
door familyman - Apr 23, 2017 om 19:08
888 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zijn mijn rechten ? Ik wil graag mijn geld terug.

U moet klagen en bewijzen bij Bol.com dat u ook 100% zeker genept bent.
Lukt u dat, juridisch onomstoltelijk, heeft u een "poot" om op te staan.
Lukt u dat niet dan heeft u geen recht op retour. En dus ook geen geld retour.
Welke parfum was het, welk merk, bestelnummer enz. Wat heeft u betaald?
Graag meer info.

Op Bol staan dit bij beoordelingen:
Afgelopen 3 maanden:
112 beoordelingen

93.6% positieve beoordelingen
Lijk dus niet echt super negatief.

Los van alles vraag ik mij af hoe je een parfum kunt "testen", je moet dat openen en gebruiken of het is wat je wil, maar mag het dan binnen internetvoorwaarden wel weer retour? Het is dan wel geopend/gebruikt.

Eg
door Egemen Apr 23, 2017 om 19:22
Antwoorden / 1 Vragen

Het is eau de parfum narciso rodriguez het kostte 74 euro. En de bachecode is 6217SM maar dit word op internet niet herkend wat al bewijs genoeg is al mijn andere oude parfums kun je via die codes traceren.

fa
door familyman Apr 23, 2017 om 19:28
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als u denkt dat u een harde zaak heeft, doe dan aangifte van bedrog bij de politie tegen de parfumloods, maar als u een fout maakt en dus een valse aangifte doet, krijgt u te maken met smaad, en dàt kan duur uitpakken voor u. Dus bedenk of u het wel zover wil laten komen. Overigens na even zoeken naar wat u besteld heeft en betaald heeft is dit reeël te noemen.

tijger1
door tijger1 - Apr 23, 2017 om 19:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt het bij een externe aanbieder gekocht, dus waarom belt u Bol daarover?

Dat u voor betaling een bon van Bol kon gebruiken, is niet relevant.

bokskabouter
door bokskabouter Apr 24, 2017 om 12:29
32 Antwoorden / 4 Vragen

Alle bestellingen, dus ook van externe aanbieders, lopen via bol.com  Dus klachten, betalingen, contacten etc. lopen ook via bol.com. Het is dus wel degelijk relevant dat er bij bol.com geklaagd wordt. Echter klager/klaagster wil zijn/haar geld terug maar.....: wie eist, bewijst en daar ligt het probleem.  Bewijs maar eens dat die parfum nep is. Misschien valt de geur wat tegen en probeert men op deze manier het geld terug te krijgen. Geen schijn van kans dus.

tijger1
door tijger1 Apr 24, 2017 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan de site van Bol maar eens nalezen over de voorwaarden met betrekking tot externe verkopers.

panter22
door panter22 - Apr 23, 2017 om 19:33
6599 Antwoorden / Vragen

Om nu direct te roepen dat je bent opgelicht gaat wel heel ver. Je hebt geen enkel bewijs.
Ben je al eens met de parfum bij een paar parfumeriezaken  geweest en daar jouw fles, verpakking  en geur vergeleken met die parfum.
Als je dan bewijs kunt krijgen, foto's, batchnummer, verklaring winkel als ze dat willen, etc., dan kun je verder en je geld terug vragen.
Een voordeel dat de parfum snel vervliegt, je omgevingheeft er dan geen last meer van.

diumenge
door diumenge - Apr 23, 2017 om 19:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als het een relatief nieuwe fles betreft, dan is het misschien nog niet mogelijk de batch code online te controleren... maar stuur anders eens mail naar contact@parfumsnarcisorodriguez.com.

DOOR EGEMEN 23 APR. 2017 OM 19:22
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Het is eau de parfum narciso rodriguez het kostte 74 euro. En de bachecode is 6217SM maar dit word op internet niet herkend wat al bewijs genoeg is al mijn andere oude parfums kun je via die codes traceren.

tijger1
door tijger1 - Apr 23, 2017 om 19:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie bij de Parfumloods een prijs van € 84,35.

tijger1
door tijger1 - Apr 23, 2017 om 20:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit weleens gelezen?

Ik ruik mijn parfum na een paar minuten niet meer, hoe kan dat?

Ruik je na een paar minuten je parfum niet meer? Dat is normaal. Je hersenen wennen aan de geur en filteren deze automatisch weg. Anderen die niet de hele dag om je heen hangen ruiken je parfum nog wel, dus let op dat je niet te veel gaat gebruiken. Je hebt het vast wel eens meegemaakt dat iemand langs komt lopen die veel te veel heeft gebruikt. Dat gebeurt als je parfum op blijft spuiten omdat je het zelf en je directe omgeving het niet meer ruikt. Je ontvangt dan ook geen complimentjes meer.

Bron: Parfum for you.

Eg
door Egemen Apr 23, 2017 om 21:38
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt maar in dit geval ruikt niemand het meer na tien minuten ?

fa
door familyman Apr 23, 2017 om 21:51
888 Antwoorden / 1 Vragen

Voor een zaak heb je hier toch verrotte weinig totaal bewijs aan als je dit hoog gaat spelen. Je zal toch zeker meer bewijs moeten hebben als dit.

Ge
door Genee - Apr 24, 2017 om 00:17
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u deze parfum al eerder gehad dat u weet dat deze, via bol.com gekocht,  te snel vervliegt?
U kunt beter zoeken op het Ean nummer ervan.
En als het nep zou zijn waarom dan het batchnummer niet?
Als je wat vervalst zou ik het batchnummer ook vervalsen.