ha
door hannemarie bouwman 27 jul. 2016 om 15:39
Winkels & webshops

Ik krijg geen geld terug bij Sacha , mag dat??

Op 14 maart heb ik een tas gekocht bij Sacha in Utrecht. Mijn dochter vond hem niet mooi en ik heb hem teruggebracht.
Daarop kreeg ik een tegoedbon, wat ik dus erg vervelend vind omdat ik, normaliter, nooit iets bij Sacha koop.
Volgens het hoofdkantoor van Sacha staat in alle winkels dat er geen geld terug wordt gegeven. Ik ben nogmaals gaan kijken maar het bordje is zo verschrikkelijk klein dat je er een vergrootglas bij nodig hebt.
Ook zouden de verkoopsters dit melden bij aankoop, volgens het hoofdkantoor, wat ook zeker niet gebeurd is.
Ik heb diverse mailtje verzonden maar krijg steeds nul op request. Op mij laatste mailtje zou ik een internet voucher krijgen, bij bestelling via internet krijg je namelijk wel je geld terug, maar dit is vorige week weer teruggedraaid. De website zou veranderd zijn!!!!
ik hoor dat u mij kunt advies kunt geven om toch mijn geld terug te krijgen.
ik hoor graag van u
met vriendelijke groet
Hannemarie Bouwman

12937 19 Rapporteer
door tijger1 - 27 jul. 2016 om 15:43
31787 Antwoorden / 15 Vragen
3

In een winkel is koop, koop. Ruilen, of terugbrengen tegen een waardebon of geld terug, is een gunst van de winkelier. En dat hoeft niet vermeld, noch gezegd te worden. 

Dus u mag al blij zijn, dat u een tegoedbon gekregen hebt, zou hem maar gauw gaan besteden, voordat hij kwijtraakt.

door tenormin - 27 jul. 2016 om 15:44
12732 Antwoorden / 72 Vragen
1

Tja, in een stenen winkel is en blijft het een gunst van de leiding zelf. Ze hoeven geen geld terug te geven, een tegoedbon is dan meer dan een goed gebaar van "Sacha", jammer voor u, maar zo is het nu eenmaal.

door carola.83 - 27 jul. 2016 om 15:44
11399 Antwoorden / 27 Vragen
0

Een fysieke winkel is NIET verplicht om geld terug te geven. Sterker nog: ze zijn zelfs niet verplicht een artikel retour te nemen.

Overigens is het bordje niet zo klein, hoor. Ik kan de tekst die daarop staat prima lezen zonder vergrootglas.

ja
door jackyh - 27 jul. 2016 om 15:46
903 Antwoorden / 2 Vragen
0

Volgens mij mag een winkel deze voorwaarde stellen. Als u het aan een verkoopmedewerkster gevraagd had dan hadden zij dat zeker verteld.  Let alleen wel op de geldigheidsduur van de tegoedbon die eventueel aangepast zou kunnen worden.

da
door datzoekikop - 27 jul. 2016 om 15:53
251 Antwoorden / Vragen
1

Zoals bovenstaand: In de winkel is het de goodwill dat ze bij retour geld terug geven. Bij internet aankopen is de 14 dagen termijn van kracht(koop op afstand). Hannemarie, u heeft geen recht op geld retour als de verkoper u een tegoedbon geeft. Raak die bon nou niet kwijt, want dan bent u echt uw geld kwijt. Besteed het ding a.s.a.p.

Tip: Denk bij een winkelaankoop/definitieve aankoop na of u het echt wel wilt.

Om uw vraag te beantwoorden: Verkoop de tegoedbon voor cashgeld aan iemand die er wel geregeld komt.

ha
door hansje klein - 27 jul. 2016 om 16:01
2204 Antwoorden / 34 Vragen
0

Hier is nu niets meer aan te doen. Knoop echter achter de oren, dat in een stenen winkel steeds gevraagd moet worden of het artikel 'teruggebracht met geld terug' of omgeruild mag worden en indien ja, laat een notitie op de kassabon maken met een handtekening. Indien nee, laat het betreffende artikel dan op de toonbank liggen en verlaat de winkel, het is dan nog best mogelijk, dat men ineens van mening verandert!

jo
door jorisw 28 jul. 2016 om 09:26
2976 Antwoorden / 1 Vragen

Behoorlijk asociaal gedrag wat je nu aan het promoten bent.... Als je niet akkoord gaat met de voorwaarden van een winkel moet je daar niet heen gaan.

door costnix 26 sep. 2016 om 16:37
2191 Antwoorden / 0 Vragen

Die voorwaarden kunt u alleen maar weten, als u die winkel bezoekt!

door diumenge 10 feb. 2017 om 13:36
8800 Antwoorden / 11 Vragen

Ik zou, als ik een winkelier was, klanten als Hansje met veel plezier de winkel uit begeleiden. Dan maar geen verkoop. - Oeps, zie nu pas dat dit een oud topic is.

ha
door hansje klein 10 feb. 2017 om 13:42
2204 Antwoorden / 34 Vragen

....dan haal die OEPS-reactie toch weg....!

Maar online-winkels met een stenen winkel of omgekeerd zijn/blijven echt de toekomst omdat men de beste condities kan uitzoeken.

door diewilik - 27 jul. 2016 om 17:27
2334 Antwoorden / 16 Vragen
1

@Hansjeklein.
Ik ga toch echt niet bij iedere aankoop uw advies volgen.
Je kunt namelijk zelf van te voren bedenken of je iets nodig hebt of echt wilt hebben.  Dan hoef je de winkelier niet met dit soort geneuzel op te schepen. 
Diewilik

ha
door hansje klein 27 jul. 2016 om 18:22
2204 Antwoorden / 34 Vragen

Het advies was ook primair aan Hannemarie Bouwman die hiermee klaarblijkelijk geen ervaring heeft. Dit probleem duikt vaker op, wanneer men een kado voor een ander koopt en het dan niet de beste keus blijkt te zijn, zoals in deze topic aangegeven. Wanneer ik voor mezelf iets koop, dan ben ik volledig uw mening.

Ik denk, dat winkeliers van stenen winkels best veel last hebben van het vanzelfsprekende terugbrengen zoals dit bij internetwinkels plaatsvind. Jammer dat ze dit niet duidelijk aan de ingang van de winkel, tenminste op de kassa aangeven. Daardoor hoeft een klant als de vraagsteller inderdaad de winkelier niet met 'gedoe' te lastig te vallen.

da
door datzoekikop 27 jul. 2016 om 18:25
251 Antwoorden / Vragen

Het staat bij een modeketen met een V op een a 4 liggend op de kassa geplakt, heb je geen loupe voor nodig.

door diewilik 27 jul. 2016 om 23:42
2334 Antwoorden / 16 Vragen

@Hansjeklein, goed uw reactie te lezen en fijn dat  u de moeite neemt voor deze toelichting. 
Diewilik

ma
door mamamama 31 jul. 2016 om 13:42
63 Antwoorden / 7 Vragen

Hansje klein, wel wat Kort door de bocht hoor, als je voor iemand een cadeautje koopt kan t ziin dat die persoon in kwestie het geen leuk cadeautje vindt. Dan denk Ik dat je als consument het recht moët hebben het binnen 8 dagen terug te kunnen brengen of het geld terug te krijgen. Dacht trouwens dat dit al een bestaande wet was?

door edrick3 31 jul. 2016 om 13:48
24213 Antwoorden / 79 Vragen

@mamamama; dat dacht je dan verkeerd! Lees m'n reactie verderop.

da
door datzoekikop 31 jul. 2016 om 15:11
251 Antwoorden / Vragen

"Dacht trouwens dat dit al een bestaande wet was?"


Nou, tot op heden nog niet. Denken en zeker weten zijn twee verschillende zaken.

door diewilik 31 jul. 2016 om 15:14
2334 Antwoorden / 16 Vragen

@mamamama als winkeliers hieraan zouden beginnen wordt dat het begin van een groot aantal faillissementen. 
Ruilen prima maar geld terug mag van mij een nee blijven. 
Diewilik

ha
door halex - 27 jul. 2016 om 18:20
1375 Antwoorden / 4 Vragen
3

"Op mij laatste mailtje zou ik een internet voucher krijgen, bij bestelling via internet krijg je namelijk wel je geld terug,"

Als u op internet bestelt en betaalt met een voucher, krijgt u ook geen geld terug bij retour. U ontvangt dan weer een voucher. Zou mooi zijn als het zo werkt, kan ik bij bol.com al mijn VVV-bonnen omzetten in cash geld.

RC
door RCvanderLaan 29 jul. 2016 om 10:08
Antwoorden / Vragen

ook betalen met een Boekenbon* of VVV cadeaubon. Je wisselt je bon om voor een bol.com cadeauboncode*. 

https://www.bol.com/nl/m/service/cadeaubon-derden/index.html


ha
door halex 29 jul. 2016 om 17:33
1375 Antwoorden / 4 Vragen

Klopt. En als je met een cadeaubon iets betaalt en dat stuur je retour, wordt het saldo op de cadeaubon weer aangevuld. Maar krijg je geen geld op je rekening bijgeschreven.

ha
door hansje klein - 27 jul. 2016 om 18:31
2204 Antwoorden / 34 Vragen
0

Mijn tweede TIP voor de volgende gelegenheid: Eerst in de stenen winkel gaan kijken en dan via het internet bestellen....of in de winkel kopen met de toezegging van handhaven van dezelfde voorwaarden als op de website.

Is hier natuurlijk mostert na de maaltijd.

jo
door jorisw 28 jul. 2016 om 09:27
2976 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is zo mogelijk nog asocialer dan jouw vorige "tip". Bij mensen zoals jij hoop ik altijd dat de klanten van zijn of haar werkgever ook zo asociaal zijn. Jullie met lekker veel werk opzadelen om het dan toch lekker ergens anders te gaan kopen.

ha
door hansje klein 28 jul. 2016 om 09:35
2204 Antwoorden / 34 Vragen

Deze a-sociale consument gaat bij voorbeeld bij Plasma TV in Naarden kijken en kóópt zijn TV dan ook bij Plasma-online. Mijn voordeel, dat ik een beter 'beeld' van het product heb en de voordelen van on-line kopen. In de winkel heb ik daarbij géén verkoper aangesproken. M.a.w. ik gebruik de mogelijkheden die mij aangeboden worden. "Bij mensen zoals jij...."  slaat u overigens een te aanmatigende toon aan.

door diumenge 28 jul. 2016 om 18:44
8800 Antwoorden / 11 Vragen

Het blijft a-sociaal.

ha
door hansje klein 28 jul. 2016 om 18:59
2204 Antwoorden / 34 Vragen

Snapt u niet waarom off-topic reacties door de redactie verwijderd worden. Wat moet de vraagsteller nu met deze antwoorden, beschuldiging. Ik ga dit niet rapporteren, het is tenslotte mijn forum niet.

door tenormin 29 jul. 2016 om 07:46
12732 Antwoorden / 72 Vragen

Nee, het is "uw"  forum inderdaad niet; ook niet het mijne. Wij mogen als "experts", ook weer zo'n overtrokken benaming, ons zegje doen, ik zelf vind het telkens afbranden van iemand afschuwelijk, is echter niet meer te stuiten. Denk dat de rapporteerders zelfs buiten de lijn van  expertts zijn. Zoiets als shipps in the wind, m,a.w. meelezers o.i.d. Ik rapporteer alleen als een vraagsteller zijn/haar hele hebben en houden op de site zet. Niet dat het wordt gehonoreerd....

ha
door hansje klein 29 jul. 2016 om 09:30
2204 Antwoorden / 34 Vragen

@Tenormin. Ik rapporteer nooit, want ik vind, dat de redactie zelf moet blijven meelezen. Wanneer iemand vindt, dat ik a-sociaal ben mag hij/zij dat in Nederland zeggen, wat niet betekend, dat de redactie dit zou moeten laten staan om hun forum 'schoon' en gezellig te houden. Verder zit ik er persoonlijk echt niet mee.

door zoekster1 31 jul. 2016 om 13:59
1458 Antwoorden / 3 Vragen

@diumenge. Leg mij eens uit waaarom het asociaal blijft als je een product bekijkt in de winkel en het dan online bij de webwinkel van het bedrijf koopt? En dan lees ik in een ander topic dat je regelmatig in China bestelt, lekker goedkoop natuurlijk, vind je dat ook asociaal tov de Nederlandse bedrijven, of 'telt dat niet mee'?

ha
door hansje klein 31 jul. 2016 om 14:20
2204 Antwoorden / 34 Vragen

@ Zoekster1, goede vraag. Terugkomend op mijn winkelbezoek en het willen bestellen via de website van de winkel. Het is voor de consument een extra aanbieding om beide voordelen te kunnen gebruiken. Kijken hier, kopen daar. In de winkel kan tegen de voorwaarden van online-bestellen ook georderd worden.

@diumenge. Daarom eet ik niet van twee walletjes of gedraag me a-sociaal, maar neem het bijzondere aanbod aan, dat het bedrijf consumenten ter beschikking stelt. Ik vind het voorbeeldig en ook andere stenen winkels kunnen mij vaker naar binnen lokken hiermee. Best interessant dat bedrijf in Naarden!
Ik ga ervan uit, dat dit bedrijf met o.a. koffiemachines en stofzuigers het merendeel van de producten in China bestelt en voor de hogere prijs extra services en garanties aanbiedt, zoals ik met mijn eigen bestelling positief in herinnering heb toen er iets mis ging.

@China kopers, mogen van mijn part, maar dan a.u.b. zonder klagen wanneer het (vaak) misgaat. asociaal bijv.naamw.Uitspraak: [asoˈʃal] sociaal niet aangepast en hinderlijk voor anderen

door diumenge 31 jul. 2016 om 14:50
8800 Antwoorden / 11 Vragen

@Zoekster1, je vergelijkt appels met peren. Iets in China bestellen omdat het daar veel goedkoper is of hier simpelweg niet te koop is, is in mijn beleving heel iets anders dan lekker in een winkel rondneuzen en daar eventueel vragen stellen over het product (oké, dat laatste doet Hansje Klein volgens eigen zeggen niet) en het product dan vervolgens online bestellen. Ik koop ook producten bij Nederlandse winkels, zowel bij webshops als in de winkel. Maar als ik iets online koop, dan zoek ik ook online uit of het product aan mijn wensen voldoet. Daarom vind ik de tip om in een winkel te kijken en online te bestellen a-sociaal. Wel met de nuancering dat met name het stellen van vragen of het product uitproberen in de winkel om het dan online te kopen óf een gelijkwaardige prijs/voorwaarden eisen als je online kan krijgen mij het meeste stoort.

door zoekster1 31 jul. 2016 om 15:07
1458 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat verkopers in Nederland er heel anders over denken, als je iets in China koopt omdat het daar veel goedkoper is. En ik ga rustig bij bijv. BCC mijn aanstaande wasmachine bekijken en daar vragen over stellen en hem vervolgens online kopen bij BCC met alle voordelen die een online koop nu eenmaal heeft. Ik zie daar helemaal geen asociale actie in. Je doet net alsof jij zo'n heilig boontje bent, maar het komt op mij over dat je zelf op zoek bent naar de beste deal. En als je de beste deal in China vindt dan dupeer je daar in feite Nederlandse ondernemers mee. En dan 'omdat het hier simpelweg niet te koop is' erbij, om af te zwakken dat je gewoon lekker goedkoop uit wilt zijn. Ik moet erom lachen. In mijn beleving (laat ik ook zo'n veilige term gebruiken) hef je het moralistische vingertje naar een ander, maar leg je je eigen moraal heel wat minder streng onder de loep.

ha
door hansje klein 31 jul. 2016 om 15:17
2204 Antwoorden / 34 Vragen

De/een definitie van asociaal is: met je gedrag anderen storen......(wie wordt er dan gestoord?)

Men kan óók nog een serieus bedrijf vragen om een artikel dat niet bekend is in China te bestellen en/om  in het dagelijkse assortiment op te nemen. Het tégenargument van de winkel is vaak niet onlogisch maar wel de moeite waard om er met elkaar over te discussiëren.

Vermoedelijk is het verkeerd gebruikte sleutelwoord asociaal te vervangen door ...... @diumenge door wat?

door diumenge 31 jul. 2016 om 15:23
8800 Antwoorden / 11 Vragen

Zoekster1 waar jij om moet lachen boeit mij totaal niet, in ieder geval fijn voor je dat je nog kan lachen. Maar leg mij eens uit hoe ik een Nederlandse ondernemer dupeer door daar iets niet te kopen? Om even het vergelijk te trekken, feitelijk dupeer jij dus de witgoedverkoper op de hoek door je wasmachine bij de BCC te kopen. Ja, uiteraard zoek ik naar de beste deal en wil ik zo goedkoop mogelijk uit zijn, dat schrijf ik nota bene zelf op. Verder zwak ik niets af, ik heb zat spullen in China gekocht die toen nog niet via de reguliere kanalen in Nederland te koop waren. Dat jij daar geen weet van hebt, daar kan ik niets aan doen. Wat is er trouwens mis of veilig aan 'in mijn beleving'.

door diumenge 31 jul. 2016 om 15:32
8800 Antwoorden / 11 Vragen

Hansje Klein, wellicht vervangen door 'niet netjes'. JorisW was de eerste die het over een a-sociale tip had, daarop gaf je een toelichting, naar mij mening (of is dat een te veilige term Zoekster1?) veranderde het a-sociale gehalte van je tip daardoor niet, daarom mijn reactie. Maar, ben met je eens dat a-sociaal wellicht een te zware term is. Ik blijf erbij dat het niet netjes is om in een winkel al je informatie over het product op te halen en het dan vervolgens ergens anders te kopen, zoals al eerder aangegeven met name als je er veel vragen over zou stellen etc. etc. Simpelweg een winkel inlopen het product even bekijken en het dan online bestellen is van een andere orde. De lijn tussen die twee handelswijzen is dun...

door zoekster1 31 jul. 2016 om 15:33
1458 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe je een Nederlandse ondernemer dupeert door daar iets niet te kopen? Daar hoef je toch geen Einstein voor te zijn? Als je maar lang genoeg niets koopt bij Nederlandse ondernemers dan zul je vanzelf merken aan de faillissementen dat ze toch door jouw gedrag gedupeert worden. En ja, ik dupeer de witgoedverkoper om de hoek door bij BCC te kopen. Dat lijkt me logisch. Wat er veilig is aan 'in mijn beleving' vind ik ook weer zo'n open deur. Je stelt namelijk niet dat iets zo IS, maar dat jij 'het zo beleeft'.  Dan hou je altijd nog een slag om de arm wat betreft de objectieve waarheid. Nu heb ik een vraag aan jou: sta jij nog steeds achter je reactie: 'Het blijft asociaal'? Want ik vind het nogal wat om iemand asociaal te noemen.

door zoekster1 31 jul. 2016 om 15:34
1458 Antwoorden / 3 Vragen

Ik lees inmiddels een nuancering van je betoog. Dat mag ook wel. Al blijf ik het vreemd vinden dat je na de uitleg van Hanschenklein het woord BLIJFT gebruikte.

door carola.83 31 jul. 2016 om 15:39
11399 Antwoorden / 27 Vragen

Ik denk er hetzelfde over als @diumenge en vind het ook 'not done' dat je in een fysieke winkel allerlei vragen gaat lopen stellen over een artikel en het dan gaat kopen bij een webshop. Ten 1e zijn het vaak franchisers, die dus helemaal geen graantje mee pikken van aankopen bij de webshop en ten 2e is sowieso de omzet/winst van een webshop gescheiden van fysieke winkels. En eisen dat je in een fysieke winkel onder dezelfde voorwaarden mag kopen, vind ik echt van de gekke. Die voorwaarden tellen voor kopen op afstand. Als je dat wilt, moet je dus kopen bij een webshop. Ik kan me ook niet voorstellen dat die Plasma shop met een dergelijke voorwaarde mee gaat. Zal daar eens een mailtje aan wagen. Ik koop zelf meestal online, alle info haal ik dan ook van het web.

ha
door hansje klein 31 jul. 2016 om 15:46
2204 Antwoorden / 34 Vragen

@Carola83. U hoeft zich mijn ervaring helemaal niet voor te stellen, het is de waarheid en niets dan de waarheid. Kopen in de stenen winkel met de toezegging dat de voorwaarden van de on-line website grijpen. Ik heb zelfs een getuige en heb zonder opgave van redenen het product kunnen teruggeven met geld terug of omruilen.

Benadelen doet men inderdaad een winkel die zelfstandig opereert als franchisenemer, maar er óók een online-versie bestaat. Zakelijk gezien is niet de besteller asociaal, maar de franchisenemer dom geweest toen hij zijn/haar handtekening heeft gezet, wetende dat er online gehandeld kan worden, waar hij/zij dus niets aan verdient.

door diumenge 31 jul. 2016 om 15:56
8800 Antwoorden / 11 Vragen

Zoekster1, de vele faillisementen van de laatste tijd worden mede veroorzaakt door het verschuiven van de markt naar online aankopen, dat is waar. Echter ik betwijfel of de online bestedingen in China daar een heel groot aandeel in hebben, dat zijn eerder de grote webwinkels uit Nederland of buitenlandse webwinkels die zich expliciet op de Nederlandse markt richten. Dat laatste gaan de Chinese webshops overigens wel meer en meer doen, en dan heb ik het niet over die schimmige webshops waarover hier vaak vragen langs komen, maar over de echte grote jongens.

ha
door hansje klein 31 jul. 2016 om 16:18
2204 Antwoorden / 34 Vragen

.....en de oorspronkelijke vraag was: "Hoe krijg ik mijn geld terug?"

.....en mijn vraag was een behoorlijke en passende definitie van asoiaal te geven voor de omstandigheid in een stenen winkel te gaan kijken waar de winkelier zèlf zegt, dat je ook on-line mag bestellen.

door costnix 26 sep. 2016 om 16:39
2191 Antwoorden / 0 Vragen

"Kinderen, kinderen, geen ruzie maken, hoor!"

door edrick3 - 28 jul. 2016 om 18:12
24213 Antwoorden / 79 Vragen
2

Ik krijg geen geld terug bij Sascha, mag dat??

Ja, dat mag!

Lees de info van Consuwijzer maar eens: klik.

door vr1944 - 29 aug. 2016 om 15:04
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Voor zoveelste keer .Koop = Koop !!! Al het andere is service van de zaak.Begrepen !!!!

door emcede 29 aug. 2016 om 15:17
751 Antwoorden / 4 Vragen

Ja hoor, dat had TS een maand geleden al begrepen... Je loopt een beetje achter de feiten aan.

door carola.83 29 aug. 2016 om 15:23
11399 Antwoorden / 27 Vragen

@emcede: +10. @vr1944: 1 uitroepteken is meer dan genoeg. Zo heb ik het geleerd op de basisschool. Bovendien is zo'n late reactie die niks toevoegt, totaal overbodig.

door vr1944 31 aug. 2016 om 12:00
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor de les juf ,maar in dit geval is het geen overbodige luxe.De vraag over dit item is in dit forum al tientallen keren eerder gesteld.Even goegelen op internet en je hebt alle bijne eensluidende antwoorden op de vraag op een rijtje .Jammer dat de redactie herhaling van dezelfde vraag plaatst .

door vr1944 - 26 sep. 2016 om 15:50
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Voor de zoveelste maal dezelfde soort vraag over ruiilen in een winkel.  Ook voor deze vraag is antwoord weer KOOP = KOOP alle het andere wat aangeboden wordt is service van de zaak.

door carola.83 26 sep. 2016 om 15:53
11399 Antwoorden / 27 Vragen

Je valt in herhaling!

door costnix 26 sep. 2016 om 16:40
2191 Antwoorden / 0 Vragen

@carola83: de plaat blijft zeker hangen. :-D

door vr1944 28 sep. 2016 om 12:05
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Klopt ik heb een volgende vraag over dit gebeuren alvast beantwoord

fl
door flessebon - 26 sep. 2016 om 19:20
395 Antwoorden / 7 Vragen
0

Een tas kunt u nog zelf gebruiken. Met kleding is dat meestal anders. Kledingzaken hebben het moeilijk, vandaar dat ze minder klantvriendelijk zijn geworden. Maar als ze minder service geven dan blijven de klanten weg of kopen ze minder

fl
door flessebon - 26 sep. 2016 om 20:26
395 Antwoorden / 7 Vragen
0

Liever een tas dan een waardebon....

Ve
door Vera16 - 6 okt. 2016 om 20:09
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Retourrecht is voor webwinkels, sorry las het even verkeerd, het gaat om een stenen winkel. Foutje!

door eclipse - 5 nov. 2016 om 16:01
1562 Antwoorden / 370 Vragen
0

                   hannemarie bouwman
Vertrouwt  U deze link nu maar, Is van de consumentenbond.

KLIK    tevens  staat in tegenstelling  wat hier wordt beweert door een enkeling, dat SOMS wel geld  wordt teruggeven, ruilen mag indien ongebruikt, of vermeldt op de kassa bon dit in tegenstelling wat Carrolaonbetaald83 brabbelt.
Uiteraard moeten winkels verdienen, en worden er regels  gesteld, mocht U een cadeau kopen, vraag of je mag ruilen, en of je een waardebon of geld terug krijgt , anders  worden het trieste dagen voor de kinderen als ze niet mogen ruilen...tevens  is de retourbalie niet voor niets bedacht.

Dat Carolaonbetaald83  bordjes zeer goed leest, herinner ik me nog  dat ze 100derden euro `s  verdiende door  elke dag wel drie btw  vrije  laptops  te kopen

door edrick3 5 nov. 2016 om 17:18
24213 Antwoorden / 79 Vragen

ouwe meuk! Topic is van juli. En die link had ik al gegeven. ;-)

door eclipse 5 nov. 2016 om 17:27
1562 Antwoorden / 370 Vragen

@Edrick3  hallo  :-)   ik zag het te laat  srry, mja wordt ze er iig even eraan herinnert  met de kerst en klaas cadeautjes   :-)

door supersplid - 9 dec. 2016 om 17:48
7 Antwoorden / 4 Vragen
0

Weet niet in hoeverre je vraag nog aktueel is , maar wellicht heb je hier iets aan : https://www.sacha.nl/klantenservice/ruilen-retourneren/

ma
door marleenvanh - 10 feb. 2017 om 13:25
183 Antwoorden / 1 Vragen
0

Uw dochter vond hem niet mooi....Euh....was ie voor haar dan??. In dat geval redelijk stupide (van u!) om niet expliciet bij de koop te melden/vragen: Het is niet voor mij. Kan ik hem terugbrengen wanneer de persoon voor wie het is het niet mooi vindt en..... kan ik dan mijn geld terug krijgen??!!!. Is hij wel voor u en vindt u hem -dus- wel mooi. Laat uw dochter dan even...... uweetwel, en ga de tas snel weer ophalen!

door tijger1 10 feb. 2017 om 13:41
31787 Antwoorden / 15 Vragen

Kijk eens even naar de datum van het topic.

door carola.83 10 feb. 2017 om 13:44
11399 Antwoorden / 27 Vragen

@marleenvanh: Ik mag hopen dat je op je werkplek wat zorgvuldiger leest.

Op
door Oppi - 10 feb. 2017 om 13:40
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het mag, koop is koop.
Daarom koop ik nooit iets duurders bij winkels die geen geld teruggeven.

door r.kemperman 10 feb. 2017 om 13:45
281 Antwoorden / 4 Vragen

Wow. Net uit winterslaap??
Topic is van juli vorig jaar

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bj
Bjorntje123 - 24 jun. 2017 om 20:03
Computers & telefonie

Tele2

Beste,   Vier jaar geleden begon mijn avontuur bij jullie. Vier jaar lang goede service en geen problemen . . . tot twee maanden terug.   In mijn complete verbazing werd ik op een ochtend wakker met de boodschap: “Bedankt dat je klant bij ons bent geweest. Je abonnement loopt vandaag af!” Met volle moed pakte ik de telefoon erbij om vervolgens welgeteld twee uur lang met Tele2 aan de telefoon ... Lees meer

Di
Dido - 24 jun. 2017 om 22:52
Huishouden & energie

Laatste renovatiewerkzaamheden voor oplevering woning

Binnenkort zal ik een pas gerenoveerde huurwoning betrekken. De aannemer is op dit moment nog bezig, maar ik heb geen idee wat het eindresultaat wordt. De keuken, de badkamer en het toilet zien er prachtig uit, maar er zijn nog wat dingen die niet helemaal in orde zijn. Inmiddels heb ik contact gehad met de verhuurder en die heeft mij doorgestuurd naar de aannemer. Helaas heb ik van hem nog geen r ... Lees meer

xn
xnm - 15 jun. 2017 om 20:22
Geldzaken & recht

Oppassen 7-14 dagen, hoeveel betalen

Ik moet binnenkort op zakenreis, en ik heb een oppas. Zij past al een jaar op en is 21 jaar. Hoeveel moet ik haar betalen voor 7 dagen? Het gaat om een kindje van 3 jaar oud, die 2 dagen in de week op het KDV zit. Verder verblijft de oppas in mijn huis, wat is redelijk om te betalen? ( los van de boodschappen)? Lees meer