st

Ik krijg geen geld terug, maar een tegoedbon. Moet ik dit accepteren?

winkels geven tegenwoordig geen geld meer terug maar een tegoedbon mag dit en wat als ik wel mijn geld terug wil,ik heb toch 8 dagen de tijd om het product terug te brengen.

93072 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 22, 2016 om 21:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja dat mag en nee je hebt geen acht dagen de tijd om een product terug te brengen, tenzij de winkelier zelf aangeeft dat dat mag.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 22, 2016 om 21:33
7188 Antwoorden / 3 Vragen

U hebt 8 dagen de tijd om het product te ruilen als dat op de kassabon vermeld is.

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2016 om 21:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee die tijd hebt u niet. Het staat winkels vrij om geld terug te geven, of een tegoedbon, of helemaal niets.

Bij de meeste zaken staat aangegeven, vaak op de kassabon, wat hun beleid is.

Er geven overigens nog genoeg zaken geld terug. Bijvoorbeeld de Hema.

ra
door ramanah - Aug 22, 2016 om 21:37
135 Antwoorden / Vragen

Internet heeft andere regels als een "steenen winkel".

In de "steenen winkels" is het per winkel verschillend of u kunt ruilen of terug geven, en als dat al kan kan het zijn dat u of geld terug krijgt, of een tegoedbon (let op dat je die OP TIJD besteedt), of een kadokaart. Ook de termijn dat u kunt ruilen/retourgeven is wisselend. Dit moet in de winkel en of op de aankoopbon vermeld te worden. Er bestaan voor deze winkels dus geen vaste regels. Op internet wel.

marita5
door marita5 - Aug 22, 2016 om 21:39
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Stella Ten Have Van Der Zande ,

Wanneer moet u een tegoedbon accepteren?

Hebt u iets gekocht in een winkel en hebt u achteraf spijt van uw aankoop? Vindt u de kleur bijvoorbeeld toch niet zo mooi? Dan kunt u bij sommige winkels de kleding ruilen. Ruilen is geen recht als u iets in de winkel koopt. Het is een gunst van de verkoper. Als u een product wilt ruilen bent u afhankelijk van de voorwaarden van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een kledingstuk terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. De verkoper mag u in zulke gevallen een tegoedbon geven
Koopt u een product via internet, telefoon, op straat, via een verkoopdemonstratie of aan de deur? Dan gelden er andere regels. U hebt dan meestal wel bedenktijd.

VOOR VERDERE INFORMATIE KLIK OP DE RODE REGEL .

https://www.consuwijzer.nl/kleding/ontevreden-over-aankoop/geen-geld-terug-maar-tegoedbon

emcede
door emcede - Aug 22, 2016 om 23:49
960 Antwoorden / 4 Vragen

Koop = koop in de winkel. Hoe kom je erbij dat je 8 dagen de tijd hebt om te ruilen? Dit is een gunst van sommige winkeliers maar dit is geen recht. De winkelier bepaalt de voorwaarden voor retourneren.

voor internetaankopen gelden andere regels, maar daar gaat de vraag niet over.

edrick3
door edrick3 - Aug 23, 2016 om 12:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik heb toch 8 dagen de tijd om het product terug te brengen.
Nee, dat heb je niet.

pi
door pieterwolters - Aug 23, 2016 om 12:30
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Buiten de al genoemde zaken: heel veel winkels geven gewoon nog steeds geld terug. Dus zeggen dat "winkels geven tegenwoordig geen geld meer terug" is erg kort door de bocht. Wat je wel ziet is dat als dingen met een cadeaubon zijn gekocht je een cadeau/tegoedbon terugkrijgt (logisch). Of dat je je geld terugkrijgt op de bankrekening waarvandaan je hebt betaald (ook logisch, een winkel is geen geldautomaat).

ra
door ramanah Aug 23, 2016 om 13:30
135 Antwoorden / Vragen

heel veel winkels geven gewoon nog steeds geld terug, zo gewoon is dat niet,

dd
door dddddddd - Aug 23, 2016 om 13:34
2 Antwoorden / Vragen

Geld terug binnen 8 dagen geldt voor aankopen aan de deur of via internet. Maar vaak geven ze op websites aan dat het langer kan.

ra
door ramanah Aug 23, 2016 om 13:39
135 Antwoorden / Vragen

x

endemion
door endemion Aug 24, 2016 om 18:39
237 Antwoorden / 3 Vragen

Product retourneren was vroeger 8 werkdagen. Tegenwoordig is de termijn 14 dagen. Voor de terugbetaling moet ook binnen 14 dagen.

lenyenfred
door lenyenfred - Aug 24, 2016 om 12:08
93 Antwoorden / 8 Vragen

Geld terug krijgen is GEEN recht, maar een gunst.
U moet ook niet vergeten, dat een winkelier zijn/haar tijd heeft gestoken in de eventuele verkoop en misschien ook nog heeft verpakt.
Dus is een tegoedbon netjes, maar we zouden het allemaal wel anders willen.
Zoveel komt er echt niet terug, waarom dan moeilijk doen.
De winkelier loopt ook het risico, dat u er nooit meer komt.
Dan heeft hij zeker niets (meer)
De HEMA was zo'n beetje de eerste, welke geld terug gaf en het helemaal begreep.
Koop maar, is het het toch niet, dan kan het zonder problemen terug.

koekeloer
door koekeloer - Aug 24, 2016 om 12:18
562 Antwoorden / 18 Vragen

Allemaal onzin die je hier vertelt

ma
door marleenvanh - Aug 24, 2016 om 13:49
451 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heeft u nog geluk. Normaal is - tenzij u iets bij de koop apart bent overeengekomen, hetgeen dan op de bon vermeld is - koop gewoon KOOP punt. Veelal staat op een kassabon dat men binnen 8 dagen tegen overleggen van die bon (!) het -nog als nieuw zijnde- artikel mag ruilen voor een artikel met een vergelijkbare waarde, waarbij men dan een beetje geld terug kan krijgen dan wel eventueel iets bij moet betalen. Winkeliers zijn niet gek. Kan de klant zo snel geen tweede keuze maken? DAN is daar..... tatatata: De Tegoedbon! De verkoper blijft zo zeker van zijn/haar omzet en de klant kan voor zijn geld iets anders uitzoeken. Mooi toch?!

1paul
door 1paul - Aug 24, 2016 om 16:46
3146 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt in een winkel GEEn teruggave recht dus wat de winkel nu doet is pure service!!!

vr1944
door vr1944 - Aug 24, 2016 om 17:54
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Deze vraag is al diverse keren gesteld in dit forum. Ook nu nu zijn de antwoorden eensluidend hetzelfde vorige keren. KOOP=KOOP in gewone winkels , al het andere is service van de zaak.

mo
door mof - Aug 24, 2016 om 18:54
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Terugbrengen? Niet wanneer het een fysieke winkel betreft. Een tegoedbon of geld terug is slechts coulance. Ze kunnen gewoon weigeren en u niets terug geven. Slechts wanneer u een defect product heeft gekocht moeten ze dit repareren o geld terug. Dan mag een tegoedbon niet.