Ikea onveilig traphekje en nachtlampje
Topantwoord
Beetje vreemde situatie, u besteld iets via de website lijkt mij dan dat u ze dan ook moet kunnen terugsturen. De daaraan verbonden kosten zouden dan ook voor Ikea moeten zijn. Maar dat is mijn mening.
En er is niemand uit uw omgeving die ze eventueel kan terugbrengen.
Topantwoord
Lijkt ook mij een vreemde situatie. Zo uit uw schrijven te lezen is er dus voor beide artikelen een terugroep actie geweest. Volgens mij moet u het wel degelijk terug kunnen sturen, het is immers via de Ikea website besteld. Hebben ze daar geen klachtenformulier wat u kan invullen? Of anders dit alles op http://www.klachtenkompas.nl zetten. Misschien helpt dat?
Dank voor de reacties.
Ik heb meerdere malen contact gehad met ikea over deze kwestie, maar telkens hetzelfde riedeltje. Ook het klachtenformulier geprobeerd. Nog teruggebeld door een medewerker, maar het blijft hetzelfde verhaal.
Ik zal klachtenkompas eens proberen. Al geloof ik dat het bedrijf daar mag bepalen of de zaak opgelost is of niet...
Sommige bedrijven laten Klachtenkompas.nl helemaal links liggen, anderen reageren omdat ze zich vrijwillig hebben verplicht mee te werken en weten dat de Consumentenbond meekijkt. Kijk eerst even of Ikea daar deelnemer is........! Ik vind ook dat Klacht.nl een klacht waard is.
U kiest bewust voor het openbaar vervoer, dus dan moet U daar ook de gemakken en ongemakken voor lief nemen, en niet komen dat Ikea Uw kinderen wilt vermoorden, wat een onzin.
Hoe kan je een bestelling retourneren?
Als je de bestelling al hebt ontvangen, kan je deze binnen 14 dagen terugsturen. Meld hiervoor je retour aan via het retourformulier. Je krijgt alleen de originele bezorgkosten van het geretourneerde artikel terug. De retourzending betaal je zelf.Ook na een periode van 14 dagen kan je de producten nog terugbrengen bij elk woonwarenhuis, tot 365 dagen na de bezorging. Neem behalve de producten in of met de originele verpakking, ook de e-mail met de orderbevestiging, de betaalbevestiging en/of vrachtbrief van het product mee. Je krijgt dan een tegoedpas ter waarde van je aankoop terug.
Meer informatie over retourneren vind je in de retourvoorwaarden.
KLIK <--
Kent u niet iemand in uw omgeving die wel een auto heeft en u kan helpen? U kunt wel naar Ikea blijven wijzen, maar als u echt een oplossing wil zou ik het over een andere boeg gooien.
Bij even zoeken op internet over de Patrull terugroepacties, kwam ik ook nog deze tegen:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/-falende-branddeken-niet-uit-schappen-nederlandse-ikea-gehaald~a3522888/
Ikea neemt de veiligheid van ons en onze kinderen blijkbaar heel serieus... Maar de winst van het bedrijf nog serieuzer.
Daar sta je dan met je falende branddeken, bij je brandende geëlectrocuteerde kind, dat net door het hekje van de trap is gevallen. Het woord wat voor ikea in mij opkomt is 'gewetenloos'.
Beste Halex,
Ik krijg het gevoel dat je nu naar mij wijst, als ik niet binnen een uurtje na het plaatsen van mijn bericht, zwicht voor de weigerachtige houding van Ikea. Zij brengen ondeugdelijke veiligheidsproducten voor kinderen op de markt. Ik vind het ook vervelend dat ik in de ikea-veiligheids-leugens ben getrapt, maar dat is toch niet mijn schuld?
We hebben bewust geen rijbewijs en auto en we kennen ook niet veel mensen daarmee. Als je kosteloos voor ons van Nijmegen naar Duiven wilt rijden, graag! PM maar even voor een afspraak!
.
Ik zou zeggen dat op zijn minst de regels van het thuiskopen op internet moeten gelden. Maar dit antwoord is dus al gegeven en elk ander antwoord, dat wijst op uw verantwoordelijkheid, wijs ik af. U heeft uw verantwoordelijkheid namelijk al genomen, die van u naar uw kind(eren) toe. Nu IKEA nog.
Ik zou het oplossen door een vriend, collega, familielid te zoeken die u even helpt om naar de zaak te brengen, probleem opgelost, pakweg 30 km is toch geen idioot grote afstand. U hoeft natuurlijk niet de kinderen mee te nemen, er kan iemand alleen gaan of de kinderen even bij een vriendelijke oppas, die u mogelijk toch al heeft. Dat u (bewust) geen auto/rijbewijs wilt/heeft, is uw wens/idee. Het is m.i. niet helemaal billijk om het "onmogelijk" te noemen om iets terug te brengen en de schuld daarvan bij de zaak te leggen. Er zijn zeker vele honderd duizenden, zoniet miljoenen mensen die ook geen "eigen vervoer" hebben. Daarom vind ik persoonlijk de kreet "geld pakken en de kinderen van hun klanten laten sterven" nogal bombastisch. Daarnaast bepaald de zaak hoe de retour procedure is en niet de klant. Succes.
Topantwoord
hallo Koalafruit ,
Plaats ook een klacht op FB en Twitter , klik op de rode regels.
https://www.facebook.com/IKEANederland/
https://twitter.com/Ikeahelpt
Sorry hoor maar uw reactie slaat nergens op.
Daar sta je dan met je falende branddeken, bij je brandende geëlectrocuteerde kind, dat net door het hekje van de trap is gevallen.
Er bestaat een kleine kans dat er iets mee kan gebeuren daarnaast hebben we in Nederland 230volt. Gaat het nog heftiger worden.
Dit heeft niets meer met het terugsturen te maken eerder met zielig doen.
Alle andere kopers van een traphekje hebben ook kinderen, die drop je ff bij de buren of opa en oma. Dan kunt u alleen reizen. Of laat uw man het deksel van de lamp met secondenlijm vastzetten en een creatieve oplossing voor het slot bedenken, zo kan je ook een probleem oplossen.
Diewilik
Onbestaanbaar dat je hier 5 keer voor bent geplust. Als je met secondelijm aan de gang gaat en andere 'creatieve' oplossingen gaat bedenken, kun je je recht op garantie wel vaarwel zeggen als er later nog meer blijkt te mankeren aan het product. Van mij een dikke min. (-5)
@Zoekster.
Leer lezen! Voor TS is teruggaan naar Ikea niet te doen, het kapje kan van het lampje af, niet meer als we secondenlijn tussen zit.
Zo ook de sluiting, deze kan mogelijk niet goed sluiten, daar zijn echt prima oplossingen voor die je zelf kunt toepassen, dit dus omdat ze niet naar Ikea terug kan.
En welke garantie wil je nog claimen als het hekje en de lamp uit de handel zijn genomen??? Als je het dan ongewijzigd blijft gebruiken is je recht op garantie of een claim NUL.
Je had immers de kans de spullen te retourneren.
Met je - 5 ben ik blij, het zegt namelijk alles over jou!
Gelukkig zijn andere experts wel van mening dat mijn bijdrage iets toevoegde.
Diewilik
Nou voegde geweldig veel toe. Niks!
Dan wordt het voor jou tijd om dit forum te verlaten want je gedraagt je als een verwend kind dat zijn zin niet krijgt.
Zoveel voeg jezelf namelijk ook niet toe.
Diewilik
Maak jij dat uit of ik dit forum verlaat? Dacht het niet!
Nee, ik maak dat niet uit het is een gratis advies.
@diewilik: Wilt wel respect tonen naar de forumleden!!!!!!
@Costnix, in een ander topic heb ik openlijk mijn excuses aan @zoekster aangeboden en die heeft ze geaccepteerd.
Je opmerking is geheel terecht.
Diewilik
Ze heeft verzendkosten betaald voor een deugdelijk product, dus lijkt het mij ook logisch dat je een ondeugdelijk product op dezelfde wijze retour moet kunnen sturen. Faal van Ikea in deze.
@sonjaatje: Het is al lang opgelost hoor.
Topantwoord
Heeft u niet wettelijk een recht op een deugdelijk product? Dat heeft u nog steeds niet? Schriftelijke een herinnering om alsnog deugdelijke producten te sturen met de mogelijkheid voor Ikea tot 10 dgen na datum te regeren, anders volgt de onuitwijkelijke ontbinding van de koopopdracht..... zo efficiënt werkt men klaarblijkelijk ook bij Ikea. Kijk ook eens rond op Consuwijzer.nl.
Allemaal niet nodig, Ikea ontbindt zelf de koop als je de zaken retour brengt. Je krijgt gewoon je geld terug.
TS heeft helaas geen vervoer maar ik weet zeker dat haar spullen terug mogen worden gestuurd, alleen ontbreekt op dit moment nog een protocol voor mensen die het terug willen sturen ipv brengen.
Diewilik
Dan moet Ikea erover nadenken hoe ze die 'brandhout-spullen' wil laten afhalen of anders door de koper ter plekke bij de Gemeente kan laten ontzorgen. Dit is ècht een principiële klacht op Klacht.nl en/of Klachtenkompas.nl waard. Ik hoop, dat de vraagsteller ons op de hoogt blijft houden, want hier zoekt Ikea echt de randjes op.
En op klacht.nl was de klacht binnen een paar uur opgelost... Het gaat mij inderdaad om het principe. Maar met wat tromgeroffel werd ikea opeens serieus.
Op klachtenkompas is ikea niet actief.
Dank voor het meedenken.
De term: "wat tromgeroffel" en uw (in mijn visie) behoorlijk bombastische manier van schrijven ligt nogal uit elkaar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer