Intercom-motor.nl weigert terugnemen defect product binnen garantie
Op intercom-motor.nl een navigatiesysteem gekocht. Echter na een paar weken merkte ik dat deze niet goed functioneert: op bepaalde plekken ontvangt het apparaat niet genoeg gps signaal waardoor deze compleet vastloopt en het minstens een half uur duurt voor het apparaat zichzelf weer vindt. Ik heb het product teruggestuurd, maar intercom-motor.nl weigert alle wettelijke oplossingen en wil niet het apparaat repareren, noch een nieuw navigatiesysteem leveren of mijn aankoopbedrag teruggeven. Het argument van de verkoper is dat hij het product heeft getest en dat hij geen mankementen kon vinden, dat hij hem terugstuurt en dat alle verzendkosten voor mijn rekening zijn. Ik heb vervolgens een filmpje gemaakt waarin duidelijk te zien is dat het apparaat echt niet werkt zoals zou moeten. Nadat de verkoper dit heeft gezien heeft hij alsnog geweigerd tot een oplossing te komen. Ik heb gezien dat iemand anders hier op het kassa forum een vergelijkbaar probleem had met dezelfde verkoper, die toen nog opereerde onder de naam tabpoint.nl . In die forumconversatie kwam naar voren dat je eigenlijk vrij weinig kunt doen, behalve je klacht op klachtenkompas zetten. Is het daadwerkelijk zo dat er geen vervolgstappen te nemen zijn waardoor je alsnog een oplossing kan afdwingen? Kan een verkoper echt gewoon ongestraft verantwoordelijkheid weigeren? En zijn er andere mensen die ook problemen hebben met deze verkoper? Alvast bedankt voor de reacties.
Als u een verwarmde voorruit heeft kan dat de oorzaak zijn van slechte GPS signaal.
Er zijn wel plekken op de voorruit waar u dan het beste de navigatie kunt bevestigen.
Edit.
Het gaat om een motornavigatie en hij heeft het probleem altijd op dezelfde locaties. Het ding ontvangt gewoon slecht de signalen en loopt dan vast. Op sommige punten doet het ding het wel goed (vandaar het argument van de verkoper), maar een navigatiesysteem moet het gewoon altijd doen.
Wanneer het telkens op dezelfde locaties zijn zou je verwachten dat het aan die omgeving ligt.
Zijn daar soms veel bomen of hoge gebouwen?
Meestal krijg je eeen bericht op scherm of via stem dat de satellietverbinding is weggevallen.
U zou eens een navigatie app, waze b.v. op uw mobieltje kunnen zetten en kijken of deze op die locaties ook geen gps signaal vindt.
Route plannen en op die locaties even kijken of navigatie app nog steeds gps signaal heeft.
Hallo Pdg1985 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel , zie ook de voorbeeldbrieven .
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Neem ook eens contact op met consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/contact
Ik ken die locaties goed ben er ook al heel vaak geweest met google maps, waze, etc. Dat doet het gewoon wel. Ligt dus echt aan de navigatie.
Misschien kunt u uw rechtsbijstand contact op laten nemen met de verkoper, dat wil ook nog weleens werken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer