ka
door kabouter112 Oct 22, 2016 om 15:41
Winkels & webshops

Is discountcamera.nl betrouwbaar?

Ik heb super leuke schoenen gezien op deze site maar ben bang dat dit oplichters zijn. Kunnen jullie mij helpen?

1158 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2016 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u al eens naar de naam van die site gekeken? Kunnen die schoenen foto's maken?

Nee, natuurlijk is dat niet betrouwbaar.

Als u al iets krijgt, zijn het nepperds. Of ze worden in beslag genomen door de douane. Of u moet invoerrechten en btw betalen. Gebruik toch gewoon uw verstand.

tenormin
door tenormin - Oct 22, 2016 om 15:53
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Wel een vreemde naam voor schoenenverkoop. Is weinig te vinden, door mij althans, op Google. En eerlijk is eerlijk, als je de prijzen ziet is het toch "te mooi om waar te zijn". Komen uit Verweggistan. Met alle gevolgen van dien.

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2016 om 16:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ben bang dat dit oplichters zijn..

En dat zou zo maar eens kunnen.
Naam klopt niet.
Prijs klopt niet.
Geen contactgegevens.
Enz.

diumenge
door diumenge - Oct 22, 2016 om 16:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee.

marita5
door marita5 - Oct 22, 2016 om 16:34
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kabouter112 ,

Deze site is niet betrouwbaar , Geen tel.nr ,   een nieuwe klant moet eerst een account aanmaken .
Zie hier een vertaling van verzenden / retouren ;

Terugbetaling
1. Als er iets fout met de goederen, maar had geen invloed op het dagelijks gebruik, zullen we gedeeltelijke restitutie als compensatie bieden
2. Als je kunt aantonen dat er ernstige problemen met de kwaliteit van de producten, kunnen wij u volledige terugbetaling in de gegeven omstandigheden    geen vervanging bieden.
Indien het product van uw bestelling niet op voorraad is op het NRD, zullen wij contact met u op voor de vervanging.
 De prijs van de vervanging kan een beetje hoger dan de prijs van uw oorspronkelijke bestelling, maar het moet binnen 6%.

The bestelling annuleren en wijzigen binnen 5 uur ALLEEN worden geaccepteerd. 10% annuleringskosten van toepassing. Verzonden bestellingen kunnen niet worden geannuleerd.

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

reflecs
door reflecs - Oct 22, 2016 om 18:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Beste kabouter112,

U gaat toch ook geen schoenen bestellen bij Wandelen in Drenthe.nl , of Postzegels uit de overzeese gebieden.nl?
U begrijpt wat ik bedoel :)
Sla verder alle sites over die merkschoenen voor de helft aanbieden.
En bekijk de links die marita5 hierboven geeft.

edrick3
door edrick3 Oct 22, 2016 om 18:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

schoenen bestellen bij Wandelen in Drenthe.nl      Wandelschoenen? ;-)

tijger1
door tijger1 Oct 22, 2016 om 18:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lijkt me juist een correcte site.:-))

hutch
door hutch - Oct 22, 2016 om 19:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ja, wij kunnen u helpen, mits u onze raad opvolgt: niets via deze website bestellen.

Ik heb de website in de adresbalk geplaatst, gaf een enter en.... zag nog geen halve seconde later, dat dit een absoluut onbetrouwbare website is.
En dat terwijl de site zelf nog niet eens zichtbaar was....

'Discountcamera.nl' en zag dus direct: 'Nike Schoenen'...... begrijpt u wat ik bedoel TS?

Deze website (domeinnaam) is, zoals nog vele honderden, door de oorspronkelijke houder opgeheven. Na een quarantainetijd van 40 dagen wordt deze domeinnaam weer in de 'verkoop' gedaan en daar zijn de Chinezen gek op. Die naam, in combinatie met een NL-extensie, klinkt namelijk betrouwbaar (voor die Chinezen). En zo kunnen zij hun goedkope imitatierommel aan de man brengen.

U moest eens weten hoeveel mensen hier intrappen.

Dus altijd eerst goed naar de domeinnaam kijken en dan kijken wat er via die website verkocht wordt.
M.a.w. gewoon met een nuchter Hollands verstand en met gezonde achterdocht naar die sites kijken.