HiddeR
door HiddeR Dec 1, 2016 om 10:05
Winkels & webshops

Is Point4Rent.nl een betrouwbare site?

Ik ben op zoek naar een woning en zie op Marktplaats met enige regelmaat advertenties van de site point4rent.nl staan. Hij komt me niet bekend voor en sommige huizen hebben een vrij hoog "te mooi om waar te zijn"-gehalte, maar ik kan verder niets over deze toko vinden op internet. Iemand ervaringen?

15892 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2016 om 10:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die site kan dan wel betrouwbaar zijn, maar dat zegt natuurlijk niets over het aanbod van die huizen.

marita5
door marita5 - Dec 1, 2016 om 11:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hidder ,

Wilt u zich ook inschrijven voor een huurwoning?

Als u gebruik wilt maken van ons uitgebreide aanbod huurwoningen kunt u zich op de pagina inschrijven aanmelden als lid. Op het formulier kunt u alle relevante informatie kwijt over uw woonwensen. Na het indienen van uw inschrijving zenden wij u een bevestiging per e-mail.

Uw inschrijving is één jaar geldig. U betaalt daarvoor een eenmalig bedrag van € 24,95. Zodra uw betaling is ontvangen zult u van ons een e-mail ontvangen met daarin uw inschrijfnummer. Bewaar dat nummer goed, want daarmee kunt u reageren op ons aanbod huurwoningen.

Lukt het niet direct een huurwoning te vinden?

Wij zijn ervan overtuigd dat u bij Point 4 Rent binnen afzienbare tijd een huurwoning heeft gevonden die volledig past bij uw woonwensen. Mocht dat onverhoopt toch niet het geval zijn, dan betalen wij u gewoon uw inschrijfgeld terug. Voorwaarde is dan wel dat u een half jaar op zoek bent naar een huurwoning via Point 4 Rent.

Mocht u op basis van bovenstaande voorwaarden in aanmerking komen voor teruggave van uw inschrijfgeld, dan kunt u een mail sturen naar info@point4rent.nlonder vermelding van uw inschrijfnummer. Wij storten binnen zeven dagen uw inschrijfgeld op uw rekening terug als u aan de voorwaarden voldoet. U ontvangt géén inschrijfgeld retour wanneer u een huurwoning heeft gevonden via een andere aanbieder

Lees ook eens de algemene voorwaarden  ( Artikel 7 ) , klik op de rode regel .

http://www.point4rent.nl/algemene-voorwaarden

Cookies
door Cookies - Dec 1, 2016 om 11:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Persoonlijk zou ik niet in zee gaan met dergelijke toko's, maar zelf kijken op Funda.nl of op de sites van (vastgoed)makelaars, bijv. https://www.vesteda.com, http://www.hofrijnland-verhuur.nlhttps://ikwilhuren.nu/content/over-mvgm of op sites van woningbouwverenigingen, die hebben meestal ook woningen in de vrije sector.

ma
door marjolein_c - Apr 21, 2017 om 20:09
1 Antwoorden / Vragen

Ik wil even reageren, omdat ik me heb geabonneerd op Point 4 Rent. Kostte geloof ik 25,-.
De foto's zien er veel mooier uit dan bij de meeste makelaars met interieurstyling enz. (roept bij mij al een 'red flag' op)

Maar dan:
- De omschrijving mist vrijwel altijd...
- Vaak lijkt de oppervlakte helemaal niet te kloppen met de werkelijkheid op de foto's. Bijvoorbeeld een studio van 24 m2 met een riante 5 persoonsbank erin en een 2 persoonsbed en dan ook nog een bad.
Yeahhhh right!
- En dan de ongeloofwaarlijke prijzen. 570,- inclusief. In Utrecht. Geloof me, pas met minimaal €750,- kun je iets huren in Utrecht wat volledig zelfstandig is.
- Ik heb op 8 woningen gereageerd en werd bij geen enkele uitgenodigd. Als ik via kamernet op een appartementje / studio reageer krijg ik vaak wel een reactie. Maar goed, dit kan vanwege de populariteit zijn bij Point4Rent.

Deze reactie kreeg ik na een week:

Wij hebben van verschillende eigenaren een terugkoppeling gehad omtrent de bezichtigingsselectie.
Voor de panden t/m 27 maart zijn de selecties klaar en dienen wij mee te delen dat u zich niet binnen deze selectie bevindt.

Echter hebben wij een recentelijk nieuw aanbod mogen plaatsen op de website waar u met uw inschrijfnummer op kunt reageren.

Wanneer u na zes maanden geen woning via ons gevonden hebt, krijgt u de inschrijfkosten terug.

Bezichtigingsselectie? Ok. Bij het reageren kun je geen berichtje achterlaten, maar alleen je inschrijfnummer en email-adres.
Mijn conclusie / 1e impressie tot nu toe is: Point4Rent is waarschijnlijk onbetrouwbaar.

Met de belofte dat je je inschrijfkosten terug krijgt, zal ik nog een aantal keer reageren en de uitkomst hier even melden, zodat niemand geld uit z'n portomonee laat kloppen met alle hoop op een nieuwe woning.

po
door point4rent May 2, 2017 om 16:16
Antwoorden / Vragen

Goedemiddag Marjolein_C,

Wij hebben uw bericht zorgvuldig doorgenomen en besproken in ons team. Wij kunnen helaas niet uw reactie peilen dat u aangeeft dat de foto's mooier uitkomen dan op andere dergelijke websites.

Ook hebben wij hiervoor onze website nogmaals doorgekeken voor eventuele opvallende foto's. Dit is echter niet het geval.

Uiteraard respecteren wij uw mening hierover.

Wij hebben de omschrijving van de woningen echter weggelaten omdat de buurt aangegeven wordt in kaart en de vereisten worden weergeven in duidelijke punten onder de woning. Hieruit verwachten wij dat de informatie duidelijk zou zijn.

U geeft aan dat de oppervlakte niet overheen komt met de inrichting van de woning. Echter is dit geheel aan de verhuurder dit in te delen.
Ook zijn de prijzen opgegeven door de directe verhuurder en kunnen wij daar geen enkele invloed op uitoefenen. Dit wordt bepaald.

Wat vervelend te moeten lezen dat u geen reactie heeft gekregen van uw onlangs verstuurde aanvragen. Deze worden namelijk automatisch beantwoordt. Wellicht staan deze in uw ongewenste berichten box.
Hierin staat duidelijk vermeld wat de procedure zal zijn nadat u heeft gereageerd. Ook is hier een persoonlijk inschrijfnummer voor nodig. Indien u deze niet correct heeft ingevoerd, zal de aanvragen niet in behandeling worden genomen. Dit staat ook in de bevestigingsmail.

Uiteraard is er een bezichtigingsselectie van toepassing, er wordt meer gereageerd op een woning en niet alle klanten zullen de woning kunnen gaan bezichtigen. De selectie vindt plaats op basis van een volledig naar waarheid ingevuld inschrijfformulier met als toevoeging een motivatie. Deze motivatie kunt u toevoegen via onze website.

Omdat er een motivatie geupload kan worden via de website, is het niet nodig om bij de reactie een tekstbalk neer te zetten voor een beschrijving van de klanten. Dit wordt al vermeldt.

Als u vereist zich uit te schrijven van de website, dan kunt u dit uiteraard eenvoudig aangeven per email en zullen de inschrijfkosten binnen 7 werkdagen worden teruggestort op het rekeningnummer die u aan ons zult verstrekken.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd, indien dit niet zo is, kunt u contact opnemen met ons.

Met vriendelijke groet,
Annemijn de Groot | Point4rent

ni
door niko89 - Apr 25, 2017 om 20:03
1 Antwoorden / Vragen

This is a scam! don't lose your money on these guys!

They take a registration fee of 25 euros, and tell you that the owner will get in touch with you, which of course doesn't happen!

po
door point4rent May 2, 2017 om 16:08
Antwoorden / Vragen

Goedemiddag Niko89,

Wat spijtig te moeten lezen dat u niet tevreden bent met onze service. Echter hebben wij in ons systeem opgemerkt dat u zich heeft uitgeschreven en de kosten die u reeds betaald heeft van €24,95 zijn geretourneerd op het door u opgegeven rekeningnummer.

U bent een dag ingeschreven geweest op onze website. Uiteraard neemt de verhuurder niet direct contact met u op als u net één dag ingeschreven bent geweest.

Op onze website kunt u al deze informatie vinden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,
Annemijn de Groot | Point4rent

Pi
door Pikapikaboo May 15, 2017 om 17:48
Antwoorden / Vragen

Mijn ervaring met point4rent is uitermate slecht!

Mensen, NIET je geld hieraan verspillen! Je betaalt 25 euro maar je krijgt er NIETS voor terug!

Ik ben maandenlang ingeschreven geweest, heb tientallen en tientallen reacties verstuurd, en werd geen énkele keer uitgenodigd. (dat kan natuurlijk gewoon pech zijn) maar volgens point4rent zou je altijd bericht krijgen, ookal werd je niet uitgenodigd voor een bezichtiging. Bericht blijft uit, je kunt reacties versturen zoveel je wilt, maar je hoort er gewoon nooit meer wat van. Dat die berichten dan zogenaamd in je spambox of elders terecht zouden komen is je reinste onzin hoor, ze sturen gewoon helemaal geen reactie op je aanvraag voor bezichtiging.

En inderdaad ook een dubieus systeem, zoals door een ander al werd opgemerkt hierboven:  je reactie bestaat enkel uit een standaard kort formuliertje dat iedereen op dezelfde manier invult. Een motivatiebrief kun je niet standaard bij de reactie toevoegen en moet je achteraf los indienen, waarna point4rent belooft het aan de betreffende huurder door te geven.  Selectie voor bezichtiging van een woning? ehum...  (kent iemand eigenlijk andere, betrouwbare websites met een vergelijkbaar systeem? Ik in ieder geval niet. Overal heb je minstens de mogelijkheid om een summier profieltje over jezelf aan te maken, en/of de mogelijkheid om zelf je reactie/bericht te typen.)

En eigenlijk als je goed kijkt, kun je het al zien aan de rode vlaggen; zoals hierboven ook gezegd wordt; het is te mooi om waar te zijn; zoveel woningen direct beschikbaar in amsterdam, tegen een lage prijs en veel oppervlak, en als je niks vindt binnen een half jaar, dan krijg je netjes je geld terug. Wat heb je te verliezen, denk je dan?! Je tijd en je geld! dus doe het niet, je kunt echt beter bij kamernet/funda/pararius of markplaats kijken.

Dit heeft voor mij alle schijn van oplichting en geldklopperij, misbruik maken van de mensen die ijverig op zoek zijn naar woonruimte! Houden zich niet aan de afspraken, en vragen geld voor een service die niet verleend word.

ha
door hana89 - Aug 7, 2017 om 11:54
1 Antwoorden / Vragen

Ik zit in een soort gelijke ituatie met de site Garanthuren, welk nar opspeuren van het kvk nummer precies hetszelfde adress (en kvk nummer!!!) heeft als point4rent. Het adress ligt heel dubieus in het olympisch stadion in amsterdam. Het is dus uiterst waarschijnlijk hetzelfde bedrijf.
Ben ontzettend dringend opzoek naar een huis en met mijn domme hoofd in de val gestapt door me aan te melden bij de site zonder eerst kvk te chekken.
Ben nu al een paar maanden lid van Garanthuren overal direct op gereageerd maar geen reactie terug gekregen, helemaal nada noppes dus ook geen afwijzingsreactie).

Het dekt zichzelf waarschijnlijk in door te zeggen dat het slechts een bemiddelaar is en weet mooi tussen alles heen te dansen.