tu
door tucson Jul 26, 2016 om 12:00
Winkels & webshops

Kadoabonnement opgezegd

Hallo,

Wij hebben vorig jaar onze zoon een kadoabonnement op Webdesigner gegeven, op de site stond dat proef-en kadoabonnementen automatisch afliepen. Voor de zekerheid hebben wij  ook nog telefonisch doorgegeven dat het blad niet verlengd werd in oktober 2015. Na twee betalingsherrineringen contact opgenomen met Aboland en verteld dat het abonnement een kado was, dat automatisch zou stoppen. Toen werd mij verteld dat dat niet kon met een kortingsabonnement, en dat het drie maanden van tevoren moest worden opgezegd, dit stond nergens vermeld op de site. Weer iemand aan de telefoon gehad van Aboland (wilde haar naam niet zeggen) deze mevrouw vertelde mij dat ze het abonnement per direct had stopgezet en dat ik nog 23,65 euro moest betalen. Ik heb haar toen verteld dat ik dit niet ga betalen omdat het een kadoabonnement betreft. Na het verkrijgen van de acceptgiro voor de 23,65 euro weer gebeld en weer blijven ze volharden in hun mening. Er is nu een incassobureau ingeschakeld en het bedrag is inmiddels 36,48 euro geworden. Voor mij is dit gewoon een principe kwestie geworden en ben ook niet van plan om te betalen. Wie heeft hier antwoorden/ideeen voor mij. Groeten tu.

610 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2016 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Als er op die site stond dat het een proefabonnement was, dan mag dat niet automatisch verlengd worden. dat dat niet van toepassing is bij een kortings abonnement is flauwekul. 

Maar u zult geen schermprint van die site gemaakt hebben, en u hebt weliswaar nog een keer gemeld dat het niet verlengd moest worden, maar dat hebt u telefonisch gedaan.

Ik weet niet precies welke site het is, kan er daarom ook niet naar kijken. 

Persoonlijk zou ik niet betalen. Ik zou nog een keer per mail aan dat bedrijf en aan het incassobureau melden dat u een proefabonnement hebt afgesloten, dat u voor de zekerheid ook nog gemeld hebt dat het niet verlengd moest worden en dat u dus ook niet gaat betalen. Zet er verder bij dat u eventuele gerechtelijke stappen met vertrouwen tegemoet ziet. Mails bewaren.

In het vervolg sprintscreen maken en per mail opzeggen plus om een bevestiging vragen.

zoekster1
door zoekster1 - Jul 26, 2016 om 12:23
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

U heeft neem ik aan geen printscreen/papier heeft van de pagina met de automatische afloop van het kadoabonnement? Dan wordt het lastig. Ik geloof u op uw woord, maar wat u stelt is helaas lastig te bewijzen. Dan zou u al lotgenoten moeten vinden om uw zaak hard te maken. Probeer eens via facebook.

Wat u nog zou kunnen doen is via thuiswinkel.org een klacht hierover indienen. Daar is abonnementenland bij aangesloten.
klik HIER

Dit abonnement moet dan wel een bedrijf/consumenten overeenkomst zijn.

Cookies
door Cookies - Jul 26, 2016 om 12:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Als het om dit abonnement gaat, dan stopt het inderdaad automatisch http://www.fnl.nl/design/webdesigner/webdesigner-abo/webdesigner-cadeau-abonnement-10-nummers-voor-60.html


Webdesigner cadeau-abonnement: 10 Nummers voor €60
  • Geef een abonnement op Webdesigner cadeau
  • Verras iemand met een jaar nuttige webdesign-artikelen en tutorials
  • Een origineel cadeau om te geven
  • Het abonnement wordt niet verlengd en stopt dus automatisch

marita5
door marita5 - Jul 26, 2016 om 12:39
11507 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Tucson , 

Bij Aboland staat duidelijk vermeld als het  een proef/ cadeau - abonnement is automatisch word stopgezet .

Loopt mijn abonnement automatisch af of moet ik het zelf opzeggen?

Cadeau- en proefabonnementen lopen automatisch af, tenzij in de tekst anders is vermeld. Andere abonnementen worden omgezet in een abonnement voor onbepaalde tijd, tenzij het abonnement tijdig en volgens de, voor dat magazine, geldende regels is opgezegd.

Wat is mijn opzegtermijn?

Wanneer u op kunt zeggen, hangt af van het abonnement. Na afloop van de actieperiode waar u zich voor heeft aangemeld geldt er een opzegtermijn. (Dit geldt niet voor proef- en cadeauabonnementen.)

Publiekstijdschriften


    • Voor tijdschriften die minstens één keer per maand verschijnen geldt een opzegtermijn van maximaal één maand.

  • Voor tijdschriften die minder dan één keer per maand verschijnen geldt een opzegtermijn van maximaal drie maanden.
Ze zijn aangesloten bij Thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regel .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer