rj
door rj2011 Sep 28, 2016 om 17:03
Winkels & webshops

Kan de juwelier dit doen?

wij hebben een horloge gekocht van Danish Design,waarvan de band strak in de kast is gemonteerd en dus snel slijt bij het om-en afdoen,ik heb inmiddels binnen ruim anderhalf jaar 3 bandjes versleten van €30.- pst. de Juwelier erkent dit probleem niet,verschuilt zich achter de leverancier en geeft ook geen oplossingen,ik moet steeds een nieuw bandje bestellen als het weer zover is..nu is de wijzerplaat ook iets verschoven waardoor de streepjes niet meer recht onder en boven staan,wederom hier krijg ik ook geen service van de juwelier,want die beweert dat ik een enorme klap heb gemaakt met het horloge...?? ik vind het lastig om hem duidelijk te maken dat het probleem 'bandje' niet aan mij maar an de manier van montage ligt,en over de wijzerplaat,ik kan niet aantonen dat ik echt geen klap heb gemaakt met mijn horloge! Het is over en weer alleen maar kommer en kwel,en ondertussen zijn we nu ruim een maand verder...Mijn man is langs geweest om erover te praten en te onderhandelen,maar komt thuis met een zakje waarin alleen mijn wijzerplaat nog inzit en €30.- voor een nieuwe bandje?? Ik snap het niet meer..juwelier erkent het probleem niet,maar geeft wel vergoeding voor een bandje,maar leiver niet bij hun bestellen?? dit hebben wij niet geaccepteerd,en na dit kwam een voorstel voor een nieuw horloge maar dan wel €55.- bijbetalen, hierin konden we ons iets beter in vinden,om maar van het gezeur af te zijn..alleen een paar dagen later belt de eigenaar zelf op met de mededeling dat dit niet doorgaat omdat de collega het verkeerd begrepen heeft...??? nu is hun laatste voorstel om een nieuwe te komen ophalen met een bijbetaling van €85.- (!!!) ook dit accepteren wij niet...ik moet er wel bij zeggen dat er 2 andere juweliers zijn die wel met dit probleem te maken hebben gehad en aangeven dat het probleem met het bandje simpel te verhelpen is,alleen wil juwelier Otse dit niet doen...

892 3 Rapporteer

Ma
door Mat Matheij - Sep 28, 2016 om 17:16
986 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u wel eens contact opgenomen met de importeur. Daarnaast kunt u gemaakte afspraken beter schriftelijk of per mail vastleggen. www.danishdesign.com.

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2016 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, die bandjes slijten helaas en een DD-bandje is inderdaad zo'n € 30
Vind het ook veel geld, maar toch liever een origineel bandje dan eentje van de markt (maar daar kun je natuurlijk ook terecht mits ze het goed aan je horloge maken).
Ligt natuurlijk ook een beetje aan de nieuwprijs van je horloge.

gerbera
door gerbera - Sep 29, 2016 om 12:18
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Maar dan gaat u toch naar een van die juweliers die het probleem met het bandje wel kan oplossen.

maar komt thuis met een zakje waarin alleen mijn wijzerplaat nog inzit

En waar is het horloge dan gebleven?? Alleen een wijzerplaat kunt u niet zo veel mee.

edrick3
door edrick3 Sep 29, 2016 om 12:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

LOL .... neem aan dat TS bedoelt: het horloge zónder bandje ;-) En daarbij € 30 voor een nieuw (elders aan te schaffen) nieuw bandje.