ro
door ronaldlubach May 26, 2016 om 20:19
Winkels & webshops

Kan ik echt niet anders dan betalen aan Bos Incasso inzake Fiber?

Zelfs een verzendbewijs en getuigen zegt schijnbaar helemaal niets. Fiber zegt dat ze niet alle aparatuur van ons reour hebben ontvangen.
Ze zeggen dus niet dat ze niets terug hebben gekregen, maar niet alles terug hebben gekregen.
Wij hebben een verzendbewijs en zelfs een ontvangst bewijs. Maar... wij kunnen niet aantonen dat alles in de doos zat. (Zegt onze advocaat)

Wij hebben een andere leverancier (We zijn trouwens niet voor niets weg bij Fiber) en die heeft uiteraard andere aparatuur geleverd en wij hebben geen enkel belang bij spullen van Fiber. Maar die opmerking, het aflever en het ontvangst bewijs en het feit dat wij getuigen hebben die gezien hebben wat er in de doos is gedaan en gezien hebben dat die doos is dichtgeplakt, zijn niet voldoende bewijs..., volgens onze advocaat.
Tenslotte kun je de doos weer openen en alles of iets er uit halen.

Maar volgens die theorie kun je zelfs niet alles fotograferen of zelfs op film zetten en dan nog niet je recht halen/krijgen. Tenslotte kun je een inpak foto maken, maar dat zegt niets van wat er daarna is gebeurd. En zelfs als je het inpakken, dichtplakken, etiket er op, wegbrengen en afleveren op film zet zonder een pauze, kun je nog de film achteraf manipuleren.

En dus..., heeft mijn moeder (want daar gaat het om) vanwege de dreiging met een civiele procedure en de mogelijkheid dat er beslag op haar auto gelegd gaat worden, maar besloten dat ze in termijnen van € 10 per maand moet gaan betalen. Naar mijn mening maakt de incasso dienst die Fiber hiervoor in de hand heeft genomen, gebruik van onrechtmatige pressie middelen, maar wat moet je dan?

M.a.w. Fiber, onderdeel van KPN volgens de advocaat, heeft alle macht en als klant ben je gewoon loslopend wild waar op geschoten moet worden. Hun medewerkers maken geen fouten, stelen niet, er valt niets kapot waarna gezegd wordt dat het er niet in zat en mogen 3 maanden nadat je de spullen hebt geretourneerd een aanmaning sturen dat ze niet alles retour hebben ontvangen. Of heeft iemand andere ervaringen en hoeft mijn moeder helemaal niet te betalen?

1037 3 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - May 26, 2016 om 20:21
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Zelfs een verzendbewijs zegt schijnbaar helemaal niets." Klopt helemaal en mogelijk heb je ook nog eens daarvoor veel te veel centjes mogen dokken bij de prutsers van PostNL."Zelfs een verzendbewijs zegt schijnbaar helemaal niets." Klopt helemaal en mogelijk heb je ook nog eens daarvoor veel te veel centjes mogen dokken bij de prutsers van PostNL.

"Maar wij kunnen dus niet aantonen dat alles in de doos zat." Vraag eventjes of ze het willen wegen.. "besloten dat ze in termijnen van € 10 per maand moet gaan betalen." Per direct hiermee stoppen! En de rest van de centjes linea recta terugvorderen! Laat ze maar naar de rechter stappen, zelfs D66-rechters trappen hier niet in, alhoewel..

En doe aangifte bij de politie.

tijger1
door tijger1 - May 26, 2016 om 20:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, ik heb geen andere ervaring, maar staat er op zo'n pakket geen gewicht? Dan zou het daar nog aan na te gaan zijn. Maar wat beweren zij dan niet ontvangen te hebben? En net wat u zegt, het valt nauwelijks te bewijzen, maar ook niet van hun kant.

Nog afgezien daaarvan kan dat incassobureau helemaal nergens beslag op leggen. Dat kan alleen een deurwaarder na een vonnis.

En die civiele procedure wint uw moeder op haar slofjes. En Fiber gaat die ook helemaal niet beginnen. Over welk bedrag gaat het?

Als het mijn moeder was, zou ik adviseren helemaal niets te betalen. Ik zou nog één keer een mail naar dat incassobureau sturen met de mededeling dat alles geretourneerd is, dat ik dus niets meer verschuldigd ben, dat ik dus ook niets ga betalen en dat ik met vertrouwen de rechtsgang tegemoet zie.

Niet gaan bellen, en adviseer uw moeder ze ook niet meer te woord te staan als ze haar bellen.

En dan klaar met die club.

ja
door jackyh - May 26, 2016 om 20:46
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als Fiber zegt dat ze niet alles heeft ontvangen dan kunnen ze ook aangeven wat ze niet hebben ontvangen. Ik zou per mail of  via de website opgave vragen van de vermiste spullen. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat iets is blijven liggen b.v wat moeren, stekker o.i.d. het kan nooit iets groot zijn. Aan de hand van die opgave zou ik verdere stappen ondernemen maar eerst die opgave.