L
door L Barten May 2, 2016 om 20:26
Winkels & webshops

Klacht bank

Geachte heer ,mevrouw,

mischien dat u mij verder kunt helpen omtrent het volgende : ik ben al maanden bezig met de firma Rofra omtrent een klacht over een nieuwe bank.
Wij komen hier niet uit en mijn vraag is dan ook welke instanties ik aan kan schrijven om mijn recht te krijgen.
Het zou erg fijn zijn als u mij verder kunt helpen.
Vriendelijke groet,
Lenie Barten

1902 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 2, 2016 om 20:42
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo L Barten ,

Graag wat meer informatie , welk probleem heeft u met firma Rofra , waar gaat de klacht over, wat is er mis met de bank ?

Wij komen hier niet uit

Met weinig informatie komen wij hier ook niet uit .

L
door L Barten May 3, 2016 om 21:24
Antwoorden / 1 Vragen

Geachte heer, mevrouw
in november 2015 is mijn bank die ik gekocht heb bij de Firma Rofra (Nijmegen) geleverd  Wat mij gelijk opviel is dat ik de kussens maar bleef opschudden  en de kussens bleef omwisselen, na zelf op onderzoek te zijn gegaan zag ik dat de hele rechter kant verzakt was ,
Gelijk gemaild naar Rofra en ongezien werd mij een nieuwe bank beloofd. Deze werd in februari 2016 geleverd en de "oude" werd mee teruggenomen.
Wat schetste mijn verbazing enkele dagen later het probleem was weer precies hetzelfde, ook deze bank had een " verzakking"!!!
Wederom per mail mijn beklag gedaan! Na ellenlange mailwisseling zou er een monteur langskomen van de Firma Pos ............
Deze monteur kwam op 15 april 2016 langs om de bank te inspecteren.
De volgende gebreken kwamen naar voren:
Het onderstel aan de rechterzijde zou moeten worden opgevuld
De vulling van de zitkussens zouden opnieuw opgevuld moeten worden
Na de hoezen van de zitkussens verwijderd te hebben kwamen er grote gaten tevoorschijn ,

De monteur zou dit alles ter plaatse kunnen repareren waar ik niet mee accoord ben gegaan. Het vertrouwen in deze bank was bij mij helemaal weg. Ik heb de firma Rofra dit ook verschillende malen aangegeven per mail en dat ik alleen mijn geld terug wil!
Hier gaan zij dus niet mee accoord. ik zou het liefst deze gammele bank oppakken in de bus zetten en bij het Hoofdkantoor van Rofra voor de deur zetten!

I
Heel graag hoor ik van u
Vriendelijke groet,
Lenie

ja
door jackyh - May 2, 2016 om 20:50
953 Antwoorden / 4 Vragen

Is Rofra niet aangesloten bij een geschillencommissie o.i.d.?

zoekster1
door zoekster1 - May 2, 2016 om 20:56
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, Rofra is niet aangesloten bij een geschillen commissie, wat meteen de mogelijkheden van de vraagsteller beperkt.

Het zou wel prettig zijn als er meer informatie kwam en ook of de vraagsteller een rechtsbijstandverzekering heeft.

hutch
door hutch - May 2, 2016 om 22:52
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een bedrijf dat een negatieve reactie/opmerking van haar facebook verwijderd, heeft wat te verbergen.
Rofra heeft een dergelijke reactie van TS (2 maart j.l.) verwijderd. Dat zegt al iets over dit bedrijf.

Succes verder.......

to
door toscantoni - May 3, 2016 om 11:14
4 Antwoorden / 2 Vragen

Geachte Lenie,

Ook ik ben 3 jaar geleden in een zeer onaangenaam conflict met Rofra Son en Breugel verzeild geraakt, over een bank die nooit is geleverd. Ik ben prima geholpen door de deurwaarder in Eindhoven die Rofra onder druk heeft gezet.
Als u de bank al in huis heeft staan (en dus heeft geaccepteerd) met mankementen, raad ik u aan contact te zoeken met Consuwijzer - 088-0707070, voor advies over de door u te nemen stappen.
U zult uw klachten over de bank in een brief naar Rofra (hoofdkantoor) moeten aangeven, waarbij u hen tot een oplossing van de problemen maant binnen een redelijke termijn van b.v. 2 weken.
Ook kunt u het Juridisch Loket in uw woonplaats raadplegen. Zij bieden gratis advies en weten veel over consumentenrecht.
Het tel.nr. van het Jur.Loket in Eindhoven is: 0900-8020.
Heel veel succes met deze zaak. Rofra staat erg slecht bekend bij klanten (googlet u Rofra maar eens!), u moet even volhouden!

marita5
door marita5 - May 3, 2016 om 22:23
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@L Barten ,

Ik heb uw reactie hier geplaatst ,

DOOR L BARTEN 03 MAY 2016 OM 21:24
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Geachte heer, mevrouw in november 2015 is mijn bank die ik gekocht heb bij de Firma Rofra (Nijmegen) geleverd  Wat mij gelijk opviel is dat ik de kussens maar bleef opschudden  en de kussens bleef omwisselen, na zelf op onderzoek te zijn gegaan zag ik dat de hele rechter kant verzakt was , Gelijk gemaild naar Rofra en ongezien werd mij een nieuwe bank beloofd. Deze werd in februari 2016 geleverd en de "oude" werd mee teruggenomen. Wat schetste mijn verbazing enkele dagen later het probleem was weer precies hetzelfde, ook deze bank had een " verzakking"!!! Wederom per mail mijn beklag gedaan! Na ellenlange mailwisseling zou er een monteur langskomen van de Firma Pos ............ Deze monteur kwam op 15 april 2016 langs om de bank te inspecteren. De volgende gebreken kwamen naar voren: Het onderstel aan de rechterzijde zou moeten worden opgevuld  De vulling van de zitkussens zouden opnieuw opgevuld moeten worden Na de hoezen van de zitkussens verwijderd te hebben kwamen er grote gaten tevoorschijn ,   De monteur zou dit alles ter plaatse kunnen repareren waar ik niet mee accoord ben gegaan. Het vertrouwen in deze bank was bij mij helemaal weg. Ik heb de firma Rofra dit ook verschillende malen aangegeven per mail en dat ik alleen mijn geld terug wil! Hier gaan zij dus niet mee accoord. ik zou het liefst deze gammele bank oppakken in de bus zetten en bij het Hoofdkantoor van Rofra voor de deur zetten! I Heel graag hoor ik van u Vriendelijke groet, Lenie

marita5
door marita5 - May 3, 2016 om 22:50
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@LBarten ,

Lees deze informatie eens door klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/vloer-keuken-meubel/ondeugdelijke-keuken-meubel

Rofra is niet aangesloten bij een geschillencommissie dit staat in hun voorwaarden :

13. Geschillenbeslechting
13.1      Alle geschillen, van welke aard dan ook, verband houdende met en/of voortvloeiende uit aanbiedingen, overeenkomsten en door ons verrichtte leveringen worden beslecht door de bevoegde rechter te Apeldoorn, tenzij de Wet uitdrukkelijk een andere rechter als bevoegd aanwijst .

Als u een rechtsbijstandverzekering heeft schakel deze dan in / of neem contact op met het juridisch loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

ye
door yetta - May 4, 2016 om 13:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Lenie,

jaren geleden had ik ook een probleem met een bankstel dat ik had gekocht en ben uiteindelijk bij de GESCHILLENCOMMISSIE terecht gekomen! (Had ik beter DIRECT al kunnen doen)
Het heeft wel ontzettend veel TIJD in beslag genomen maar uiteindelijk heb ik het hele bedrag terug gekregen!
Het beste lijkt me dan ook om meteen maar contact met ze op te nemen. Op het internet staat een LINK naar hoe je een klacht in moet dienen.
Groet,
Jette