KWANTUM legt vinyl/zeil niet volgens de bestelling
We hadden voor een 8 ruimtes vinyl nodig voor in ons huis. Het vinyl van kwantum sprak ons aan. We hebben daar voor ongevereer 3000 euro aan vinyl besteld met dampdichtelaag en ondervloer en het zou door hun gelegd worden. De dampdichtelaag was volgens kwantum nodig voor garantie en dat de ondervloer niet vochtig zou worden. Afgelopen vrijdag is kwantum lang geweest om het vinyl te leggen. Ze hadden niet genoeg materiaal bij, dus ze hadden maar voor 7 kamers gelegd ipv de bestelde 8 kamers. Tijdens het leggen van de vloer hebben ze de dampdichtelaag niet gebruikt, dat vonden ze niet nodig, terwijl wij er wel voor betaald hadden. We zijn zaterdag teruggegaan naar kwantum. We hadden zaterdag bij kwantum een klacht formulier ingevuld met een medewerker. Er zou binnen 48 uur een oplossing komen. We dachten dat het probleem netjes zou worden opgelost. Gister werden we gebeld door kwantum, we moesten nu een brief schrijven omdat ze onze klacht niet snapte. Waarom maken ze niet gewoon een nieuwe afspraak om de laatste kamer te leggen en komen ze met een goed voorstel vanwege het ontbreken van de dampdichte laag. De kans dat de onderlaag gaat rotten is groot en er zit volgens kwantum geen garantie meer op de producten. Alles staat goed op zwart op wit op de bestelbon. Waarom houden ze niet aan de afspraken? Kan dat zomaar? Ze leggen ook niks op papier vast? Dit is zeer slecht van kwantum. Ik baal er van, je doet een grote investering en geen vloer is conform de bestelling gelegd en het kost ook nog veel tijd?
Heeft iemand advies, hoe ik hiermee kan omgaan?
Topantwoord
Nee, dit kan zeker niet zomaar. Kwantum houdt zich niet aan de afspraak. Ook bijzonder vreemd dat er zomaar wordt besloten dat u die damplaag niet krijgt terwijl u ervoor heeft betaald en zo wordt ook nog eens uw garantie onderuit gehaald. Snap ook niet dat Kwantum het niet snapt wat hier speelt, want u heeft het hier ook prima uitgelegd. Ik begrijp uw verhaal volledig.
Gelukkig is Kwantum aangesloten bij de Geschillencommissie Wonen. Dat maakt het klachtenproces een stuk goedkoper voor u. Nog eenmaal een schriftelijke klacht naar Kwantum waarin u de zaak nogmaals uitlegt (misschien heeft u een (schikkings)voorstel in uw hoofd waar u tevreden over zou zijn?) en verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 10 dagen.
Wordt dit allemaal niets dan de Geschilllencommissie inschakelen. Klik HIER. Lees goed de brochure door!
Heeft u een rechtsbijstandverzekering, dan kunt u de GC overslaan en die inschakelen.
Overigens is ook nog een mogelijkheid om als Kwantum in gebreke blijft, de hele overeenkomst te ontbinden. Dan gaat het vinyl terug naar Kwantum en u krijgt uw geld terug. De afspraken zijn zo slecht nagekomen, dat dat een ontbinding rechtvaardigt als u niet goed wordt geholpen.
Flink klagen via de sociale media wil ook nog wel eens helpen, denk aan facebook en twitter en klachtenkompas.nl en klacht.nl.
Succes ermee!
Even een PLUIM mijnerzijds voor @Zoekster voor dit uitgebreide en volledige advies waarmee meteen gewerkt kan worden door de vraagsteller.
Sluit mij daar volledig bij aan.
Dank voor jullie lieve reacties.
Topantwoord
Het is al raar dat er maar 7 stukken worden meegenomen ipv van 8. Het wordt in princiepe op lengtemaat gesneden in het filiaal. Of er is op voorhand verkeerd gemeten, of er moet een stuk achtergelaten zijn in het filiaal.
Zoals zoekster1 al aangeeft, schrijf een brief naar het hoofdkantoor in Tilburg en geef daarin ook duidelijk aan dat de stoffeerder die ingehuurd is door Kwantum anders legt dan afgesproken is en dat u daarmee geen genoegen neemt. Of Kwantum heeft u verkeerd voorgelegd, of de stoffeerders willen minder werk.
Waarom van het niet gebruiken van de dampdichtelaag niets iets gezegd tijdens het leggen?
Het lijkt mij dat men wel iets gezegd heeft daar de leggers zeiden dat het niet nodig was.
Ik heb een aangetekende brief gestuurd met daarin een schikkingsvoorstel gedaan met;
- kosten van de dampdichte laag en leggen daarvan 100% terug te storten, en
- - kosten van de onderlaag en leggen daarvan 75% terug te storten (vanwege de rottingskans), en
- - het vinyl op de ruimte 3 nog leggen met de onderlaag
Heb ook gevraagd om binnen 10 dagen schriftelijk te reageren.
Nu ff afwachten
Hallo hier een update, ik had woensdag 20 juli bericht van kwantum ontvangen zie hieronder
Geachte heer
Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u het volgende meedelen.
Inmiddels hebben wij uw brief in goede staat ontvangen.
Zoals mijn collega u telefonisch heeft uitgelegd, ontvangen wij graag de plattegrond van de kamer die nog gelegd moet worden.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wachten uw reactie af.
Met vriendelijke groet,
Kwantum
Van zo'n reactie word ik ook niet veel wijzer.
Er staat niets in over compensatie.
Blijkbaar willen ze de laatste kamer alsnog gaan leggen?
Je hebt blijkbaar telefonisch meer reactie gehad.
Ik heb meteen de plattegrond gestuurd en gevraagd naar een oplossing vanwege het ontbreken van de dampremmende laag.
Helaas heb ik geen reactie ontvangen. Ik heb van de week stuk of 10 keer gebeld naar de klantenservice maar krijg helemaal niemand aan de lijn. Het lijkt of ze met de noordezon zijn vertrokken. Afgelopen dinsdag 26 juli heb ik nogmaals een e-mail gestuurd en helemaal geen reactie erop gekregen.
Kwantum gedraagt zich als stelletje oplichters eerst afrekenen, de overeenkomst niet nakomen, op berichten niet reageren en telefonisch onbereikbaar zijn.
Zeer irritant! ik doe liever andere dingen met mijn tijd. Volgende week gaan we oriënteren hoe we de overeenkomst kunnen ontbinden.
Topantwoord
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Distributie riem
wil me aan sluiten voor het probleem van de van de peugeot 208-bj-2022-km 24000-nog geen rdw oproep gehad-hoe nu verder Distributie riem. Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer