dr
door drunem2010 Jul 19, 2016 om 12:28
Winkels & webshops

KWANTUM legt vinyl/zeil niet volgens de bestelling

We hadden voor een 8 ruimtes vinyl nodig voor in ons huis. Het vinyl van kwantum sprak ons aan. We hebben daar voor ongevereer 3000 euro aan vinyl besteld met dampdichtelaag en ondervloer en het zou door hun gelegd worden. De dampdichtelaag was volgens kwantum nodig voor garantie en dat de ondervloer niet vochtig zou worden. Afgelopen vrijdag is kwantum lang geweest om het vinyl te leggen. Ze hadden niet genoeg materiaal bij, dus ze hadden maar voor 7 kamers gelegd ipv de bestelde 8 kamers. Tijdens het leggen van de vloer hebben ze de dampdichtelaag niet gebruikt, dat vonden ze niet nodig, terwijl wij er wel voor betaald hadden. We zijn zaterdag teruggegaan naar kwantum. We hadden zaterdag bij kwantum een klacht formulier ingevuld met een medewerker. Er zou binnen 48 uur een oplossing komen. We dachten dat het probleem netjes zou worden opgelost. Gister werden we gebeld door kwantum, we moesten nu een brief schrijven omdat ze onze klacht niet snapte. Waarom maken ze niet gewoon een nieuwe afspraak om de laatste kamer te leggen en komen ze met een goed voorstel vanwege het ontbreken van de dampdichte laag. De kans dat de onderlaag gaat rotten is groot en er zit volgens kwantum geen garantie meer op de producten. Alles staat goed op zwart op wit op de bestelbon. Waarom houden ze niet aan de afspraken? Kan dat zomaar? Ze leggen ook niks op papier vast? Dit is zeer slecht van kwantum. Ik baal er  van, je doet een grote investering en geen vloer is conform de bestelling gelegd en het kost ook nog veel tijd?

Heeft iemand advies, hoe ik hiermee kan omgaan?

5764 10 Rapporteer

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Jul 19, 2016 om 12:47
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dit kan zeker niet zomaar. Kwantum houdt zich niet aan de afspraak. Ook bijzonder vreemd dat er zomaar wordt besloten dat u die damplaag niet krijgt terwijl u ervoor heeft betaald en zo wordt ook nog eens uw garantie onderuit gehaald. Snap ook niet dat Kwantum het niet snapt wat hier speelt, want u heeft het hier ook prima uitgelegd. Ik begrijp uw verhaal volledig.

Gelukkig is Kwantum aangesloten bij de Geschillencommissie Wonen. Dat maakt het klachtenproces een stuk goedkoper voor u. Nog eenmaal een schriftelijke klacht naar Kwantum waarin u de zaak nogmaals uitlegt (misschien heeft u een (schikkings)voorstel in uw hoofd waar u tevreden over zou zijn?) en verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 10 dagen.

Wordt dit allemaal niets dan de Geschilllencommissie inschakelen. Klik HIER. Lees goed de brochure door!
Heeft u een rechtsbijstandverzekering, dan kunt u de GC overslaan en die inschakelen.

Overigens is ook nog een mogelijkheid om als Kwantum in gebreke blijft, de hele overeenkomst te ontbinden. Dan gaat het vinyl terug naar Kwantum en u krijgt uw geld terug. De afspraken zijn zo slecht nagekomen, dat dat een ontbinding  rechtvaardigt als u niet goed wordt geholpen.

Flink klagen via de sociale media wil ook nog wel eens helpen, denk aan facebook en twitter en klachtenkompas.nl en klacht.nl.

Succes ermee!

hansje klein
door hansje klein Jul 19, 2016 om 12:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Even een PLUIM mijnerzijds voor @Zoekster voor dit uitgebreide en volledige advies waarmee meteen gewerkt kan worden door de vraagsteller.

sjjoppy
door sjjoppy Jul 19, 2016 om 13:06
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Sluit mij daar volledig bij aan.

zoekster1
door zoekster1 Jul 19, 2016 om 13:31
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor jullie lieve reacties.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Jul 19, 2016 om 13:00
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het is al raar dat er maar 7 stukken worden meegenomen ipv van 8. Het wordt in princiepe op lengtemaat gesneden in het filiaal. Of er is op voorhand verkeerd gemeten, of er moet een stuk achtergelaten zijn in het filiaal.

Zoals zoekster1 al aangeeft, schrijf een brief naar het hoofdkantoor in Tilburg en geef daarin ook duidelijk aan dat de stoffeerder die ingehuurd is door Kwantum anders legt dan afgesproken is en dat u daarmee geen genoegen neemt. Of Kwantum heeft u verkeerd voorgelegd, of de stoffeerders willen minder werk.

diumenge
door diumenge - Jul 19, 2016 om 13:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom van het niet gebruiken van de dampdichtelaag niets iets gezegd tijdens het leggen?

ja
door jackyh Jul 19, 2016 om 14:12
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het lijkt mij dat men wel iets gezegd heeft  daar de leggers zeiden dat het niet nodig was.

dr
door drunem2010 - Jul 19, 2016 om 16:46
26 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor de antwoorden! Daar kan ik wat mee.

dr
door drunem2010 - Jul 19, 2016 om 16:47
26 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb een aangetekende brief gestuurd met daarin een schikkingsvoorstel gedaan met;
- kosten van de dampdichte laag en leggen daarvan 100% terug te storten, en

-         - kosten van de onderlaag en leggen daarvan 75% terug te storten (vanwege de rottingskans), en

-         - het vinyl op de ruimte 3 nog  leggen met de onderlaag

Heb ook gevraagd om binnen 10 dagen schriftelijk te reageren.
Nu ff afwachten

dr
door drunem2010 - Jul 29, 2016 om 15:36
26 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo hier een update, ik had woensdag 20 juli bericht van kwantum ontvangen zie hieronder

Geachte heer

Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u het volgende meedelen.

Inmiddels hebben wij uw brief in goede staat ontvangen.

Zoals mijn collega u telefonisch heeft uitgelegd, ontvangen wij graag de plattegrond van de kamer die nog gelegd moet worden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en wachten uw reactie af.

Met vriendelijke groet,
Kwantum

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2016 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Van zo'n reactie word ik ook niet veel wijzer.
Er staat niets in over compensatie.
Blijkbaar willen ze de laatste kamer alsnog gaan leggen?
Je hebt blijkbaar telefonisch meer reactie gehad.

dr
door drunem2010 - Jul 29, 2016 om 15:50
26 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb meteen de plattegrond gestuurd en gevraagd naar een oplossing vanwege het ontbreken van de dampremmende laag.
Helaas heb ik geen reactie ontvangen. Ik heb van de week stuk of 10 keer gebeld naar de klantenservice maar krijg helemaal niemand aan de lijn. Het lijkt of ze met de noordezon zijn vertrokken. Afgelopen dinsdag 26 juli heb ik nogmaals een e-mail gestuurd en helemaal geen reactie erop gekregen.
Kwantum gedraagt zich als stelletje oplichters eerst afrekenen, de overeenkomst niet nakomen, op berichten niet reageren en telefonisch onbereikbaar zijn.

Zeer irritant! ik doe liever andere dingen met mijn tijd. Volgende week gaan we oriënteren hoe we de overeenkomst kunnen ontbinden.

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Jul 29, 2016 om 15:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hoofdzaak ù voelt zich nu serieus/serieuzer  genomen........

dr
door drunem2010 - Jul 29, 2016 om 16:23
26 Antwoorden / 5 Vragen

KWANTUM  Daar woon je beter van!