e.
door e.betgen Aug 26, 2016 om 13:57
Winkels & webshops

Mag een supermarkt een andere prijs aanslaan dan er voor het vak staat ?

ben nu tot 2 maal aantoe bij lidel in veendam geweest in de afgelopen 3 week.
wilde tabak kopen met filters, voor de tabak staat een prijs van € 20.50 maar kassiere wil mij € 23.30 laten betalen. de prijzen zijn gestegen vertelde ze mij.

Ik heb aangegeven dat ik de tabak wilde hebben voor de aangegeven prijs, en na ruim 10 minuten debatteren kreeg ik dat uiteindelijk mee voor 20.50
tevens heb ik aangegeven dat ze de prijs dan voor het vak weg moesten halen wat ze toen ook deed.

Nu vandaag kom ik weer bij de lidel en staat er weer 20.50 voor het vak en vraag ik netjes om een bus. maar ook nu wil de kassiere mij 23.30 laten betalen.
filiaal leider erbij die mij maar erg kinderachtig vond en zei dat ik geen kerel was. en dat wanneer ik rookte toch moest weten dat dit geld koste.
erg beledigend en kleinerend.
ook nu heb ik voet bij stuk gehouden en heb wederom aangegeven dat wanneer zij een prijs voor het vak zette zij naar mij toe verplicht waren dit product voor die prijs te leveren.

opmerking van filiaal leider!!! ik moest niet zo zeiken, hij had de prijs nu weggehaald en ik moest maar gewoon het hogere bedrag afrekenen, wat ik niet heb gedaan.
uiteindelijk trok hij zijn portmonee en gooide 2.15 op de balie met de vraag of het nu goed was zeurderd?????

mijn vraag en klacht bij deze dus.

MAG dit, en kan dit zomaar?????

ik ben beledigd, en voor van alles uitgermaakt, terwijl er toch duidelijk een grote prijs voor het product staat.
de onbeschoftheid hoe ik ben te woord gestaan en uiteindelijk haast de winkel ben uitgekeken staat mij helemaal niet aan, EN dat ze stug bleven volhouden dat de accijns is verhoogt dat ik niet moet zeuren en dat roken nu eenmaal geld kost, dus diende ik de prijs te betalen die voor mij totaal onzichtbaar is daar het product achter een balie ligt.

graag verneem ik van u wat ik hiermee kan doen.

vr.gr. erwin

19033 36 Rapporteer

ra
door ramanah - Aug 26, 2016 om 14:06
135 Antwoorden / Vragen

Hoofdregel voor de prijs van tabak is dat het de winkelier verboden is om boven of onder de vastgestelde banderolprijs te verkopen. De prijs voor de consument is dus altijd de prijs die op de banderol vermeld staat. De hoogte van de prijs wordt bepaald door de prijs die de fabrikant vaststelt voor zijn product.

Klik HIER voor de Bron   .

ja
door jan4073 Aug 29, 2016 om 13:26
83 Antwoorden / 3 Vragen

Als de winkel de sigaretten voor een andere prijs aanprijst dan op de banderol staat, dan is de winkel toch misleidend bezig? Dat is dan het probleem van de winkel en niet van de klant.

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 13:29
135 Antwoorden / Vragen

Sigaretten = tabaks = vaste verkoopprijs bij wet.
Verkeerde prijs = in dit geval zeker bij de roker bekend en denkt met stampij een menselijke fout recht te kunnen trekken.

opaplop
door opaplop Aug 29, 2016 om 18:07
76 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zou naar het hoofd kantoor gaan,daar een klacht in dienen en zeggen dat je de zaak aanhangig gaat maken bij Kassa. En eisen dat de zg Baas,(lomperik zou ik zeggen) er persoonlijk zijn excuus aan je moet aanbieden,het is een grote schande zoals je behandeld bent. Roep het maar van alle daken af,mijn zegen heb je. En ik denk vele met mij. of je nu wel of niet rookt,heeft hier niets mee te maken.
Weet je wat ook leuk zou zijn,ga de winkel in,doe heel veel boodschappen en als het kan met meerdere personen. En nu komt het,kijk of je de prijs die op het pak staat,moet betalen,zo niet,ga gewoon de winkel uit,let wel ZONDER BOODSCHAPPEN,doen hé??? dan mogen ze zelf weer alles in de schappen terug leggen.

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 18:37
135 Antwoorden / Vragen

@opaplop, "Sigaretten = tabaksartikel = vaste verkoopprijs bij wet.Verkeerde prijs = in dit geval zeker bij de roker bekend en denkt met stampij een menselijke fout recht te kunnen trekken. Je raaskalt met je antwoord. Als de vraagsteller dit zou doen, krijgt hij/zij hoogfswaarschijnlijk een winkelverbod. LEES de antwoorden en wetartikelen eens! Heb je het verhaal van twee kanten gehoord? Nee, van één kant. Maar ik weet wel dat ik zo'n klant een levenslag winkelverbod op zou leggen. Klant is koning, ja, mits hij/zij zich als een koning gedraagd. Uw ideeen zij bepaald niet koninklijk.

opaplop
door opaplop Aug 30, 2016 om 10:38
76 Antwoorden / 12 Vragen

Wil je zeggen van die baas wel dan????? En heb jij zelf wel het verhaal van twee kanten gehoord???? nee ook niet,maar ik sta achter mijn idee om het zo te doen. En die menselijke fout was er niet een,nee het was al eerder voor gevallen zoals je kan lezen.

ra
door ramanah Aug 30, 2016 om 10:40
135 Antwoorden / Vragen

Maar opaplop, ooit een "aanbieding" op tabakswaren gezien? Nee, dat MAG wettelijk niet.

opaplop
door opaplop Sep 2, 2016 om 11:05
76 Antwoorden / 12 Vragen

Beste Ramanah.

Heb ik het over aanbiedingen gehad,bij mijn weten helemaal niet.Zeg maar waar ik dat geschreven heb.

ha
door halex Sep 2, 2016 om 13:05
1374 Antwoorden / 4 Vragen

@Opaplopkop, Dank voor uw bijdrage, jammergenoeg voegt die helemaal niets toe. U hebt inmiddels uitgebreid kunnen lezen dat je tabaksartikelen moet verkopen voor de prijs op het accijnszegel. Wat er ook verder op het schap staat. U weet inmiddels ook dat de prijs op het pak (sigaretten) de verkoopprijs is. Waarom u dan nog oproept om een winkel te terroriseren, lijkt mij mosterd na de maaltijd. Zeker nu u vandaag zoveel geleerd heeft over verplichte verkoopprijzen van accijnsgoederen.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 26, 2016 om 14:13
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ben het met u eens dat u dergelijk gedrag van een leidinggevende niet tolereert.
U kunt uw ongenoegen via dit contactformulier kenbaar maken:
klik

tenormin
door tenormin - Aug 26, 2016 om 14:22
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Vreemd verhaal. Wist niet eens dat ze verschillende prijzen mochten voeren dan alleen wat er inderdaad op de banderol staat. Dus ik ben verbaasd dat u het toch goedkoper mee kreeg. Over de ontvangen behandeling
kan ik niet over oordelen: ben niet bij het "twistgesprek" geweest. Zal wel over en weer zijn gegaan.

ja
door jackyh - Aug 26, 2016 om 14:27
953 Antwoorden / 4 Vragen

Prijsverschillen met de prijzen op de stellingen in de winkel komen bijna dagelijks voor. Ik heb het hier niet over tabak dat gebonden is aan de banderol prijs zoals reeds opgemerkt. Producten zijn soms afhandelijk van dagprijzen zoals o.a. noten en koffie. Deze prijzen worden meteen aangepast via de hoofdcomputer op het hoofdkantoor maar zijn nog niet verwerkt op de stellingen. Vandaag nog meegemaakt bij AH Nescafe koffie op de stelling 3,99 bij het afrekenen 4,09. Over de houding van de chef heb ik geen oordeel en uw houding laat ik ook in het midden, maar u mag van geluk spreken dat zij overstag gingen want ik zou dat niet hebben gedaan in hun plaats. Uw klacht is onrechtmatig. Beetje dimmen zou geen kwaad kunnen.

re
door restructurer Aug 29, 2016 om 15:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is onjuist; de prijs op het schap of product is bepalend. Immers, dat is de prijs waarvan het product wordt aangeboden. De klant kan niet zien wat er in 'het systeem' staat. Ik citeer: "uw houding laat ik ook in het midden.." Als u het allemaal zo goed weet en zo correct bent: ; een beetje dimmen zou gene kwaad kunnen' geeft geen pas. Zeker niet als jezelf onzin zit uit te kramen.

ja
door jackyh Aug 29, 2016 om 15:48
953 Antwoorden / 4 Vragen

U bent niet over 1 dag ijs gegaan met reageren en toch komt er iets uit dat kant nog wal raakt. U kunt bij elke supermarkt navragen en het antwoord zal altijd zijn zoals door mij beschreven. Soms staat er helemaal geen prijs op de stelling maar u denkt toch niet dat het dan gratis is. Wat het dimmen betreft, ik neem aan dat in Noord Groningen de Lidl niet op elke hoek zit, ergens anders trouwens ook niet, en dat vraagsteller de sigaretten daar niet uit wilde haalt. Gezien het feit dat een winkel je kan weigeren leek het mij beter om wat te dimmen. Verder doet u uw nickname nog geen eer aan. Misschien moet u de eerste letter wijzigen.

alfatrion
door alfatrion Sep 9, 2016 om 14:55
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Restructurer heeft gelijk. De winkel heeft tabak aangeboden voor € 20.50 en de klant heeft daar dat aanbod aanvaard. In jouw plaats had ik bij de kassa aangegeven dat AH Nescafe koffie € 3,99 kosten en de lijn opgehouden. En als de discussie te lang had geduurd dan had € 3,99 contant betaald en was met het pak naar buiten gelopen.

ja
door jackyh Sep 9, 2016 om 15:11
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou me kapot schamen en ben het er niet mee eens. Alles is niet up to date te houden qua. prijskaartjes op de stellingen.

ra
door ramanah - Aug 26, 2016 om 14:31
135 Antwoorden / Vragen

Als de vraagsteller het "Recht" aan zijn kant heeft gehad, verdient de filiaalbeheerder geen schoonheidsprijs en zijn excuses gepast.
Als de vraagsteller het "Recht" NIET aan zijn kan heeft gehad, zou het de vraagsteller sieren excuses aan te bieden.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2016 om 14:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat stond er op de banderol van de tabak die u "goedkoper" kreeg? Daar gaat het om.

edrick3
door edrick3 - Aug 26, 2016 om 14:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat kan en mag. Vaak staat er ook vermeld dat de prijs van de kassa de geldende prijs is.
Neemt niet weg dat als er klaarblijkelijk een foutje gemaakt is (oude reclameprijs o.i.d.) je bij reclamatie het artikel tóch voor de oude prijs krijgt.
Het optreden van de 'manager' is niet bepaald correct, maar het verhaal is nu maar van één kant.
Over banderolprijs is al gesproken.
Wel raar dat ze de - te lage - prijs weghalen en daarna weer ophangen.

agaat77
door agaat77 - Aug 26, 2016 om 16:17
82 Antwoorden / 7 Vragen

Goed gehandeld! U heeft alle recht om inderdaad het tabak voor de aangegeven prijs te kopen en niet de prijs die uiteindelijk op het schermpje verscheen bij het aanslaan. U stond voledig in uw recht.

Wanneer er op het prijskaartje had gestaan: Onder behoud van accijns verhoging/ drukfouten dan had u geen filter in de tabak te brokkelen, maar nu wel.

Een klacht indienen lijkt mij stap 1. Dit hoeft u zeker niet over uw kantje laten gaan.

ra
door ramanah Aug 26, 2016 om 16:49
135 Antwoorden / Vragen

Lees de andere antwoorden eens, tabak = accijns = banderolprijs.

ja
door jackyh Aug 26, 2016 om 16:50
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zit deze persoon toch niet op te hitsen. Hij hoeft z'n gezicht niet meer te laten zien in die winkel en dat lijkt me niet de bedoeling.

ha
door halex Aug 26, 2016 om 17:16
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een ontzettend onnozel antwoord.

dokun
door dokun Aug 29, 2016 om 12:58
152 Antwoorden / 0 Vragen

Onzinnig onjuist antwoord!

Hoe komt u aan uw informatie...?

re
door restructurer Aug 29, 2016 om 15:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

De banderolprijs staat vast; daar valt niets op af te dingen

ha
door halex - Aug 26, 2016 om 16:41
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U moet de prijs betalen die op het accijnszegel staat. Het is niet toegestaan om accijnsproducten voor een hogere of lagere prijs te verkopen. Welke prijs stond er op het label?
Als de filiaalleider uiteindelijk zelf geld op de toonbank legt en u een 'zeur' noemt, kan ik me wel een voorstelling maken van hoe het er aan de balie aan toe is gegaan. Wellicht dat er van u nog een excuusje richting de filiaalleider af kan?

ra
door ramanah - Aug 26, 2016 om 16:48
135 Antwoorden / Vragen

Zonet bij de conculega Aldi nagevraagd: "Wat is de prijs voor een tabaksproduct?" , het antwoord van de filiaalbeheerder: "De prijs die op de banderol staat". Helder of helder?

aurora1
door aurora1 - Aug 26, 2016 om 17:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wonderlijk verhaal. U weet als roker toch dat de tabaksprijzen op de verpakkingen vermeld staan? Ook weet u dat de prijzen van tabak(producten) regelmatig stijgen. U weet vast ook dat tabak nooit in de aanbieding is.
Na de eerste keer stennis maken wist u wat de prijs was, maar men heeft u gematst, mogelijk om weer rust in de winkel te laten terugkeren, voor de doorstroom bij de kassa, en omdat men genoeg van het gedram had.
Nu gaat u opnieuw stennis maken over de prijs die u al minstens 2 weken kende.
Ook het "de kassière wil me laten betalen" klopt niet, de kassa geeft het correcte bedrag via de barcode aan, een kassière bepaalt nooit een prijs.
Het personeel van Lidl werkt hard en is altijd vriendelijk en behulpzaam, dus uw toon, woordkeuze en uw houding zullen wel niet zo goed door de beugel gekund hebben.
U had zelfs vooraf nog kunnen vragen wat de prijs was en u niet van de domme houden, maar u wilde graag opnieuw onterecht minder dan de vastgestelde prijs betalen.
Wat u hiermee kunt doen? Uw excuses aanbieden, de filiaalhouder 2,15 terug betalen en erna niet meer in die winkel komen?

ja
door jan4073 Aug 29, 2016 om 13:22
83 Antwoorden / 3 Vragen

@Autorai,
is de winkel hier niet nalatig geweest door na het eerste voorval niet direkt de prijs aan te passen of op zijn minst de prijs weg te halen? De prijs op de banderol is leidend dat klopt maar als je bij de kassa staat kun je wel het bordje zien maar niet de prijs op de banderol. Daarvoor moet je toch echt het pakje in de hand hebben. De winkel is hier bewust nalatig geweest. Dus excuses van de klant is totaal overbodig

re
door restructurer Aug 29, 2016 om 15:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Eens met jan4073.  Let maar eens op als er een accijnsverhoging wordt doorgevoerd; je kunt dan vaak nog heel lang kopen voor de oude prijs= banderolprijs.

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 28, 2016 om 02:09
641 Antwoorden / 77 Vragen

De prijs op het rek is bindend behalve wanneer er een duidelijke fout gemaakt is.
Zo kocht ik ooit iets bij Praxis voor de prijs op het rek. De kassa sloeg ongeveer 25% meer aan.
Er is toen een medewerker gaan kijken bij het rek. Ik moest toen de prijs betalen die op het rek stond, maar die prijs werd wel meteen voor de volgende klanten aangepast.
Als de prijs duidelijk niet klopt, b.v. een stofzuiger van € 229 voor € 22,90 dan zul je echt die € 229 moeten betalen. Dan is er een duidelijike fout gemaakt.

ha
door halex Aug 28, 2016 om 16:16
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, zoals u hier al kon lezen geldt dat niet voor accijnsgoederen. Wettelijk is de detaillist verplicht deze te verkopen voor de prijs op het zegel. Maakt niet uit hoeveel andere prijsstickers er op zitten. Een afwijkende prijs is verboden.

ra
door ramanah Aug 28, 2016 om 16:42
135 Antwoorden / Vragen

mathijs_b, In dit Praxis geval heb je gelijk, maar zat er daar een belasting banderol omheen met een wettelijke vastgestelde prijs? Nee, op accijnsgoederen wèl.

ronmaiden
door ronmaiden - Aug 28, 2016 om 02:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

simpel  de prijs op het zegel is de prijs KLAAR

jo
door jorisw - Aug 28, 2016 om 17:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als zo'n filliaalleider zo handelt is het heel simpel: nooit meer naar die winkel gaan. Dat is het beste wat je als consument kunt doen. Als hij zich regelmatig zo gedraagt en alle klanten gaan ergens anders heen is het gauw afgelopen met hem. Daar kan geen klachtenprocedure tegen op (kost je als klant alleen maar tijd en energie en levert weinig op).

ra
door ramanah Aug 28, 2016 om 17:21
135 Antwoorden / Vragen

Joris, wij horen/lezen alleen het verhaal van de vraagsteller, (gelukkig) waren wij niet "het treffen". Ik sluit niet uit de vraagsteller de filiaalleider zo getergd zou kunnen hebben dat dit ontstaan is. (ik vermoed dat de vraagsteller best wel weet hoe het zit, maar gewoon wat hij zijn gelijk noemt, ongelijk heeft gekregen)

Cookies
door Cookies - Aug 28, 2016 om 17:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je als een man gedragen en je ongelijk toegeven bij de bedrijfsleider. Dat zo'n man zijn geduld verliest bij iemand die ten onrechte door blijft drammen, kan ik me voorstellen.

graag verneem ik van u wat ik hiermee kan doen.

ha
door hal_1966 Aug 29, 2016 om 13:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Tut tut, de filiaalmanager mag zelf nooit uit de slof schieten. Dat is onprofessioneel. En ja klanten kunnen een pain in the ass zijn, maar nooit vergoed dat vergelden met verbale agressie.

re
door restructurer Aug 29, 2016 om 15:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou over het gedrag van de filiaalleider (of in dit geval misschien filiaallijder..) een klacht indienen; de man zit hartstikke fout, zowel voor wat betreft de prijs maar zeker ook als het gaat om zijn gedrag

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 15:12
135 Antwoorden / Vragen

Was u bij de conversatie? Nee. Tot een zekere hoogte behoor je klant vriendelijk te zijn, maar als alle respect, begrip enz bij de klant weg is, dan is het niet onbillijk als de verkloper ook zijn grenzen stelt. Dus als de klant je uitmaakt voor rotte vis, moet je hem/haar maar gelijk geven? Ik dacht het niet. Zomaar een vraag, Hal_1966, welk beroep heeft U?

Cookies
door Cookies Aug 29, 2016 om 15:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@restructurer: de prijs die Lidl berekende was - in dit specifieke geval - helemaal correct! Topicstarter zat fout!

ha
door hayke50 - Aug 29, 2016 om 13:03
10 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard allereerst een klacht in dienen bij Lidl dit hoort niet.klant is koning.
De prijs die bij de verpakking staat is bij mij bepalend, behoudens als je mag aannemen dat dit niet de prijs is.bv als er iets wordt geprijst voor €10,= terwijl de aannemelijke prijs € 100,= is dan mag men aannemen dat dit verkeerd geprijst is.
Verder heeft deze man goed gehandeld. toppie

ha
door hal_1966 - Aug 29, 2016 om 13:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste die hier antwoorden hebben geen wetskennis. Ze laten zich voorliegen door de filiaalhouder. Of ze doen zich voor als adviesgever maar zijn in wezen filiaalmanagers van de lidl en verdedigen hun gedrag.

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 13:23
135 Antwoorden / Vragen

Hal.1966, waar staat dan in de wet,die je kennelijk zo goed kent, dan dat tabaksartikelen  voor een andere prijs als de banderolprijs verkocht mag worden? Graag je reactie ......

En wel een leuke van je en een nieuwe, meestal worden wij als mederwerkers van telecomproviders gezien, maar nu zijn we plotseling ook allemaal filiaalmanagers bij de Lidl. Zal ze dan toch mij bankrekeningnr sturen voor mijn salaris en bonussen.

ha
door hal_1966 - Aug 29, 2016 om 13:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

De prijs op het kaartje op het schap is de prijs waarvoor moet worden afgerekend. Dus zeker niet de prijs die bij de kassa plotseling anders is. Dit staat in de wet.

Ik zou immers als kassa medewerker kunnen bepalen aan de hand van uw gezicht welke prijs ik er voor kan vragen.

De andere antwoorders die het zijn gaan vragen bij de filiaalmanager laten zich overbluffen door die filiaalhouder die zich `indekt` tegen fouten.

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 13:26
135 Antwoorden / Vragen

Bewijs je stelling eens, gefundeerd op wetsartikelen.

edrick3
door edrick3 - Aug 29, 2016 om 13:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De prijs op het kaartje op het schap is de prijs waarvoor moet worden afgerekend. Dus zeker niet de prijs die bij de kassa plotseling anders is. Dit staat in de wet.

Onzin! (Toon maar aan dan. Welk wetboek, welk artikel?)

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 13:33
135 Antwoorden / Vragen

Benieuwd naar het antwoord, dan weet Hal_1966 wel heel erg veel van de wet, maar volgens mij kan hij/zij het niet vinden.

alfatrion
door alfatrion Sep 9, 2016 om 15:01
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Zie art 6:217 BW e.v

sn
door snuffelbaard - Aug 29, 2016 om 14:21
17 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou a.) net als u dit voorval aan Kassa en alle mogelijke andere maedia, vooral de plaatselijke mailen, b.) een klacht indienen bij het hoofdkantoor, c.) nooit meer bij dit filiaal naar binnen stappen en d.) dit telkens weer vertellen aan al mij vrienden, buren, kennissen enz. enz., telkens opnieuw als de gelegenheid zich weer voordeed mijn verhaal kwijt te kunnen. Het gaat hier zo te lezen nl. om meer dan alleen maar of het wat klopt wat de prijs betreft! U bent zeer klantonvriendelijk behandeld en weggezet, dat kan en mag nooit gebeuren.. Als ik Lidl was wist ik het wel met deze filiaal'leider'..

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 14:39
135 Antwoorden / Vragen

En als blijkt dat de filiaal beheerder gelijk heeft, gaat de vraagsteller dan op alle mogelijke media, vooral de plaatselijke, ook openlijk excuses maken? Bewijst u eens dat tabaksartikelen voor een andere prijs als de banderolprijs verkocht mogen worden. Graag met wets artikelen. (o ja, was u bij het gesprek? We horen maar één kant ........

ha
door halex Aug 29, 2016 om 17:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Aha, u zou uzelf onsterfelijk belachelijk maken. En u tipt TS om dat ook te doen. Bijzondere mensen toch op dit forum. Maar uiteraard mag u natuurlijk helemaal zelf weten hoe u over wilt komen op uw familie, vrienden en kennissen. Maar het zou niet mijn keuze zijn.

mo
door mof - Aug 29, 2016 om 14:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In een winkel betaalt u wat er in de rekjes aangegeven staat. Niet wat de kassa aangeeft als u gaat afrekenen. Tenzij er een overduidelijke fout is gemaakt, bij v iets van 25 euro dat voor 0.25 euro staat.
Dat is in uw geval niet zo. Lidl is zelf verantwoordelijk voor de aanprijzing in de rekjes en moet dit aanpassen wanneer ze de prijzen verhogen.

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 14:54
135 Antwoorden / Vragen

Zucht, @mof, lees de bovenstaande posten eens ......... en dit: Hoofdregel voor de prijs van tabak is dat het de winkelier verboden is om boven of onder de vastgestelde banderolprijs te verkopen. De prijs voor de consument is dus altijd de prijs die op de banderol vermeld staat. De hoogte van de prijs wordt bepaald door de prijs die de fabrikant vaststelt voor zijn product.

tijger1
door tijger1 Aug 29, 2016 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ramanah. Laat maar zitten. Vraag staat in de nieuwsbrief, dus er volgen er nog wel een paar.

mo
door mof - Aug 29, 2016 om 14:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Maar u hoeft natuurlijk niet af te rekenen. U kunt de sigaretten natuurlijk ook laten liggen !

jantom
door jantom - Aug 29, 2016 om 15:40
377 Antwoorden / 0 Vragen

slechte behandeling... u bent de prijs verschuldigd die kenbaar is gemaakt bij het vak ~ de prijs die de kassa aangeeft is niet doorslaggevend.

Dus is het handig dat bij prijswijzigingen de prijs (van het product) bij het vak zo snel mogelijk wordt aangepast. Zo moet met klanten worden omgegaan en niet anders :)

ha
door halex Aug 29, 2016 om 16:32
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wauw, wat bent u ontzettend goed in het er gigantisch naast zitten. Kost dat veel training om zo te worden?

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 18:46
135 Antwoorden / Vragen

Jantom werkt zeker niet in een winkel die ook tabak verkoopt, dàt weet ik zeker.

tijger1
door tijger1 - Aug 29, 2016 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik dacht al, wat een idiote antwoorden ineens allemaal. Maar ja, de vraag staat in de nieuwsbrief. :-((

ja
door jackyh - Aug 29, 2016 om 16:04
953 Antwoorden / 4 Vragen

Na het lezen van alle antwoorden incl. de  mijne ben ik tot de slotsom gekomen, dat ik nooit in een winkel wil werken. Je bent aan de heidenen overgeleverd.  Als ik zie hoe het personeel soms wordt behandeld dan heb ik last van plaatsvervangende schaamte. Uit het verhaal van de vraagsteller is heel duidelijk naar voren gekomen dat het pure uitlokking was.

ke
door kerstdag - Aug 29, 2016 om 16:37
68 Antwoorden / 9 Vragen

Het mag duidelijk zijn dat als er een prijs op de aanbieding of verpakking staat, de winkelier dit moet berekenen. Mocht het filiaal een fout hebben gemaakt dan hebben ze pech en hebben geen rechten deze aan te passen.

ha
door halex Aug 29, 2016 om 17:05
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom leest u niet eerst de andere antwoorden? Dan was u nu een stuk wijzer geweest. Want dan had u geweten dat deze regel nooit opgaat voor accijnsgoederen. U zit er nu niet alleen mijlenver naast. Maar u zet nu ook anderen bewust op het verkeerde been.

ke
door kerstdag Aug 29, 2016 om 18:28
68 Antwoorden / 9 Vragen

U bent niet op de hoogta. Een prijs op een pakje is de prijs welke men moet doorbereken. Ook al is de accijns verhoogt, koopt u dit voor de die op het pakje staat. U bent niet echt op de hoogte op dit gebied. Vele suprmarkten kopen de shag dan al in voor het lagere tarief en reken niets extra. Zou onrechtmatig zijn. Jammer want u weet niet hoe het in elkaar zit!

reflecs
door reflecs Aug 29, 2016 om 18:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@kerstdag, TS vermeldt nergens in zijn post welke prijs er op de verpakking staat, alleen de prijs voor het vak . Uit het feit dat de filiaalleider het verschil uit eigen zak bijbetaalt mag je toch wel concluderen dat er geen voorraad met de oude prijs meer aanwezig is.

ha
door halex Aug 29, 2016 om 19:26
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dan bent u een ster in het absoluut beroerd formuleren van uw antwoord. Zoals ik elders al aangaf: prijs op het accijnszegel is bepalend. Niet de prijs die op het schap staat. Kennelijk bedoelt u hetzelfde. Goed dat dit misverstand door uw nadere toelichting is opgelost.

kl
door klavergerard - Aug 29, 2016 om 18:12
21 Antwoorden / 8 Vragen

In de eerste plaats mag men er vanuit gaan dat indien men een prijsaanduiding vermeld ziet, deze geldt voor de aankoop. Het zou dus in kunnen houden dat dit een soort actie is. Het "verlies" zou dan voor rekening voor de aanbieder moeten zijn. Wettelijk gelden de aangeboden prijzen als te verekenen bedrag op "het vak". De winkelier moet dus zijn prijskaartjes verwijderen. Wanneer er een zodanig prijsverschil wordt geconstateerd dat er in verhouding geen rëeel bedrag kan bestaan, moet men het te betalen bedrag afrekenen of geen aankoop doen.
De liliaalleider had aan kunnen geven dat zijn bedragen een soort fout inhouden met betrekking tot tabak.
Echter mag men ook verwachten dat indien men tabak koopt, dit nooit een aanbieding mag zijn.

sa
door sarash - Aug 29, 2016 om 18:46
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ze moeten de prijs afrekenen die erbij of op staat. Dat zijn ze verplicht. Alleen als er bijv een artikel van 200 euro geprijst is voor 2 Euro dan niet. Omdat je in dit laatste geval kan weten dat ,dat niet de goede prijs kan zijn.

Zetten ze de verkeerde prijs erbij dan is dat hun verlies en de klants geluk.

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 18:50
135 Antwoorden / Vragen

Hoofdregel voor de prijs van tabak is dat het de winkelier verboden is om boven of onder de vastgestelde banderolprijs te verkopen. De prijs voor de consument is dus altijd de prijs die op de banderol vermeld staat. De hoogte van de prijs wordt bepaald door de prijs die de fabrikant vaststelt voor zijn product.

Klik HIER voor de Bron   .

reflecs
door reflecs Aug 29, 2016 om 19:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen

.

gerardk
door gerardk - Aug 29, 2016 om 20:14
175 Antwoorden / 8 Vragen

Ze moeten het gewoon leveren voor de aangegeven prijs tenzij dit duidelijk een fout is maar dat was het in dit geval dus niet. Wel wat zielig hoe ze daar reageerden.

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 20:28
135 Antwoorden / Vragen

Hoofdregel voor de prijs van tabak is dat het de winkelier verboden is om boven of onder de vastgestelde banderolprijs te verkopen. De prijs voor de consument is dus altijd de prijs die op de banderol vermeld staat. De hoogte van de prijs wordt bepaald door de prijs die de fabrikant vaststelt voor zijn product. Wel zielig dat u de eerdere antwoorden niet leest.

ag
door agapon - Aug 29, 2016 om 20:28
115 Antwoorden / 0 Vragen

De aangegeven prijs bij het schap moet voor geleverd, ook als die lager is dan de kassa

ra
door ramanah Aug 29, 2016 om 20:30
135 Antwoorden / Vragen

Hoofdregel voor de prijs van tabak is dat het de winkelier verboden is om boven of onder de vastgestelde banderolprijs te verkopen. De prijs voor de consument is dus altijd de prijs die op de banderol vermeld staat. De hoogte van de prijs wordt bepaald door de prijs die de fabrikant vaststelt voor zijn product..

audb
door audb - Aug 30, 2016 om 09:33
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Eem klacht indiennen bij het hoofdkantoor van de Lidl.

Maar als er een prijs op een bordje staat dan moeten ze die ook voor die prijs verkopen is de prijs hoger dan hadden dat moeten aangeven.

Het is is niet aan u om te weten dat de prijs omhoog is gegaan als dat niet vermeld staat.

ra
door ramanah Aug 30, 2016 om 09:42
135 Antwoorden / Vragen

Hartstikke fout, @Audb, lees eerst eens de vorige posts, en dit: Hoofdregel voor de prijs van tabak is dat het de winkelier verboden is om boven of onder de vastgestelde banderolprijs te verkopen. De prijs voor de consument is dus altijd de prijs die op de banderol vermeld staat. De hoogte van de prijs wordt bepaald door de prijs die de fabrikant vaststelt voor zijn product

ma
door marsgoddess - Aug 30, 2016 om 14:42
16 Antwoorden / Vragen

Ik raad u aan het Lidl hoofdkantoor te laten weten, wat er gebeurd is. Mijn broer heeft in gevallen waarin hij onheus werd behandeld, altijd gelijk gekregen van het Lidl hoofdkantoor en ook zijn klachten handelden over prijs op schap = niet prijs die bij de kassa wordt aangeslagen. U had gelijkt wat betreft de prijs. Als de prijs verkeerd is, dan heeft u voordeel. Want de prijs die wordt aangegeven, die betaalt u.Tenzij die prijs op het schap of op het product onredelijk laag is. Want u moet weten dat bijvoorbeeld een bankstel niet werkelijk 1,99 kost, maar dat hier de komma verkeerd staat. Nogmaals, neem contact op met Lidl hoofdkantoor en eis excuses. Lidl hoofdkantoor adres: Havenstraat 71, 1271 AD Huizen, Telefoon:0800 5435463 Veel succes

ra
door ramanah Aug 30, 2016 om 14:57
135 Antwoorden / Vragen

Lees de eerdere commentaren eens, Tabaksartikelen zijn vast van prijs. En daar mag je ook niet mee stunten. Heeft u ook het verhaal van de manager gehoord? Nee. Dus ..........

Em
door Emmap - Sep 9, 2016 om 14:36
162 Antwoorden / 8 Vragen

Even terug naar het begin, los van de vervelende discussie aan de klantenbalie:
u wilt een product kopen en er staat een prijs op het schap die niet overeenkomt met de prijs van de kassa.
Mij lijkt onderstaande van toepassing (gevonden op de website van de autoriteit consument en markt > onderwerpen > consumentenrecht > prijzen en overeenkomsten)

Prijzen bepalen en aanduiden

Ondernemers bieden producten of diensten voor een bepaalde prijs aan consumenten aan. Aan welke regels moeten ondernemers zich houden als zij de prijs vaststellen of een overeenkomst aangaan?

Prijzen bepalen

Welke regels gelden er voor ondernemers voor het bepalen van prijzen in een folder of catalogus?

Ondernemers moeten in hun reclamefolder of catalogus duidelijk aangeven in welke periode de prijzen geldig zijn. Blijft de catalogus langere tijd geldig? Dan moeten zij vermelden dat de prijzen onder voorbehoud zijn.

Dit voorbehoud betekent niet dat ondernemers hun prijzen mogen verhogen nadat hun catalogus is verschenen. Zij moeten altijd aantonen dat de producten inderdaad voor de genoemde prijs te koop zijn aangeboden. En zij moeten de producten op voorraad hebben.

Welke uitzonderingen zijn er op de regels?

Voor sommige goederen of diensten gelden specifieke regels. Bijvoorbeeld voor de prijs van medicijnen die alleen op recept verkrijgbaar zijn. Het kan ook dat de prijs wordt aangepast omdat de overheid de btw verhoogt. Ondernemers moeten zelf van tevoren controleren of zij hier rekening mee moeten houden.

Wat zijn de regels bij drukfouten?

Er staat een drukfout in de nieuwe folder van een bedrijf: waar 100 euro had moeten staan, staat nu 10 euro. Of er staat een verkeerde prijs op de site van een webwinkel. Had de consument zelf moeten begrijpen dat de lage prijs niet klopt? Dan komt er geen koopovereenkomst tot stand. Ondernemers hoeven het product dan niet tegen de verkeerd gedrukte prijs te verkopen.

Kon de consument er wel op vertrouwen dat de prijs correct was? Dan moeten ondernemers het product wel voor de verkeerd gedrukte prijs aan de klant verkopen.

Prijzen aanduiden

Waar moeten ondernemers op letten bij het aanduiden van prijzen?

Ondernemers moeten een prijs altijd inclusief btw vermelden op producten in winkels. Soms is ook een prijs per meeteenheid verplicht.

(Het stukje dat dan volgt, over meeteenheden, lijkt me niet van toepassing)

Het lijkt mij dat u er in elk geval de eerste keer van uit kon gaan dat de prijs op het schap de juiste prijs was, en dat u recht had op die prijs - een foutje waar de ondernemer voor opdraait. Dat er geen rookwaar onder de vastgestelde prijs verkocht mag worden, lijkt mij hier secundair, het is duidelijk niet de bedoeling van de ondernemer geweest zijn rookwaar structureel voor een lage prijs te verkopen, integendeel, hij probeert er alles aan te doen dat u de hogere kassaprijs betaalt.

Bij de tweede keer, een paar weken later, kon u er van uitgaan dat de prijs op het schap NIET de juiste prijs was, toch?

Blijft wel dat de ondernemer de eerste keer de prijs in uw bijzijn heeft weggehaald, en dat kennelijk op een of andere manier die prijs toch weer op het schap is terechtgekomen. Dom van de ondernemer, zijn proces rond het aangeven van prijzen en het corrigeren van fouten hapert kennelijk.

Toch denk ik dat u bij de tweede keer NIET recht had op de lagere prijs, nu had u het kunnen weten, sterker nog: nu wist u het (al is het natuurlijk een uitdaging om te kijken of het u toch lukt).

Voor wat betreft de manier waarop men u te woord stond, zoals u het beschrijft is het niet netjes, maar ik lees hier alleen uw verhaal en normaal gesproken doen we in NL toch aan 'hoor- en wederhoor' oftewel pas na het verhaal van de andere partij is hierover een mening te geven.

ha
door halex Sep 9, 2016 om 17:24
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dom antwoord. U had beter de rest van de reactie ook even kunnen lezen. Dan had u wat geleerd over accijnsgoederen en verplichte verkoopprijzen. Zonde van uw tijd, dat u zo'n lang verhaal zit te tikken.

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2016 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@emmap

Het is toch niet zo moeilijk te snappen?

Artikelen voorzien van een banderol, mogen alleen voor de prijs vermeld op de banderol verkocht worden.

Klaar.

alfatrion
door alfatrion Sep 9, 2016 om 15:11
1659 Antwoorden / 1 Vragen

De verkoper is in het algemeen vrij om te bepalen voor welke prijs hij zijn producten wil verkopen, ook als een banderol iets anders aangeef. Ik ken de tabakswet niet uitvoerig dus het zou kunnen dat er uitzondering bestaat, maar in het algemeen is niet zo dat de fabrikant kan bepalen voor welke prijs zijn producten aan de consument moeten worden verkocht. De fabrikant heeft die macht alleen als hij de producten zelf aan de consument verkoopt.