Su
door Supermarkt Jul 25, 2016 om 18:10
Winkels & webshops

Mag een winkel zomaar prijzen van artikelen overprijzen met de helft meer erop

Was bij europatuin in Wijchen Ik heb daar week of acht geleden een boeket zijdebloemen gekocht hortensia voor in de vaas voor 14,99 Nu vandaag was ik er 25 juli , waren alle zijde bloemen afgeprijst met 50 % Dus ik dacht neem een boeket mee vond ze zo leuk staat Tot mijn verbazing waren ze overgeprijsd met een sticker van 28,99 Dacht is foutje nee hoor allemaal Keek op andere zijde bloemen waren allemaal overgeprijsd voor het dubbele
Bij de kassa gekomen kreeg ik ze dus alleen voor de prijs die ik acht weken ervoor ook had betaald op 0,50 cent na dan
Ik heb gezegd dat ze 14,99 waren en geen 28,99 Maar ze bleef volhouden Heb gezegd dat ze de boel oplichten Niks geen 50 % korting kom zeg
De orginele prijs zat eronder, heb ik er zelf twee maanden terug voor betaald 14.99 niet afgeprijsd, dan hoort er toch geen bord 50% korting op alle zijde bloemen bij te staan en stiekem opnieuw gaan prijzen met 50 % erbovenop inplaats van eraf haha
Voel me echt belazerd al heb ik ze niet gekocht
Mag dat zomaar???

Met vriendelijke groeten Jacqueline van Gerven

944 8 Rapporteer

ph
door philip36 - Jul 25, 2016 om 18:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Toch slordig van europatuin om de oude prijs eronder te laten zitten.
Zullen klanten niet waarderen dat ze zo beetgenomen worden.
Het mag natuurlijk wel, u weet ook niet wanneer ze de prijs verhoogd hebben naar 28,99.
Een week of zeven, acht geleden?

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2016 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja dat mag zomaar.

da
door datzoekikop - Jul 25, 2016 om 18:42
251 Antwoorden / Vragen

Als u een winkel had, zou u dan de klanten de prijs laten bepalen? Ik denk het niet, dus om de vraag beantwoorden: Ja, dat mag zomaar.

ja
door jackyh - Jul 25, 2016 om 19:41
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is bij supermarkten met aanbiedingen toch ook zo. Waarom zou het niet mogen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 25, 2016 om 20:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het is gewoon wat klanten willen. Dus ze voldoen aan de wensen van de klant.
Voorbeeld, ik heb tot een aantal jaren terug in de detailhandel gezeten.
Bij wijze van experiment hadden we 2 stapels Panasonic DVD recorders neergezet.
1 volle pallet met de prijs van 499 voor 299
en een pallet met slechts een paar stuks erop van 299 voor 279.  Geloof het of niet maar de verhouding was 5 op 1 voor de duurdere variant. Mensen willen gewoon hoge bedragen zien  die dan worden afgeschoten. Terwijl je zelf ook weet dat er iets niet klopt.

Diewilik

Ma
door Mat Matheij - Jul 25, 2016 om 20:31
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ketens als AH maar zeker Mediamarkt zijn soms voorafgaande aan een 'actie' zo is bij de laatste bewezen prijzen aan het verhogen.

Dat is geen reclame maar in de praktijk vastgesteld.

zoekster1
door zoekster1 - Jul 25, 2016 om 20:55
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het een vorm van belazeren. De prijs is nooit 28,99 geweest, dat betekent toch in feite je klanten voorliegen. U kunt een klacht indienen bij de reclame code commissie over dit soort praktijken.
klik HIER

Het is zo dat ondernemers hun eigen prijzen mogen bepalen, maar dit is ronduit liegen. De kortingen zijn in feite valse lokkertjes.
Het gebeurt vaker dat vlak voordat er kortingen worden gegeven de prijzen wat worden verhoogd, maar beweren dat
ze eerst het dubbele kostten, terwijl ze in feite totaal niet zijn afgeprijsd gaat wel erg ver.

pi
door pieterwolters Jul 25, 2016 om 21:20
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hoezo voorliegen? Het enige wat telt is wat je er nu voor betaalt. Wat het ooit geweest is of wat het ooit zal worden is totaal niet van belang. Als consumenten zo dom zijn om iets te kopen alleen maar omdat er "KORTING" op het bordje staat verdienen ze niet beter....

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2016 om 21:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En de reclame code commissie is een papieren tijger. Ga nog eens terug over een paar weken, kijk of de prijzen dan weer "normaal" zijn.

zoekster1
door zoekster1 Jul 25, 2016 om 21:45
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1 als je het tegen mij hebt. Ik kan niet 'terug gaan' want ik ben er nooit geweest. Verder heb ik geen argumenten gehoord die mij van gedachten doen veranderen dat men de boel aan het belazeren is.

tenormin
door tenormin Jul 25, 2016 om 21:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wel raar trouwens dat Europatuin de lagere prijs er nog opgeplakt heeft gelaten. Maar goed, de TS heeft ze niet gekocht.

ha
door halex - Jul 25, 2016 om 21:34
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat hebt u toch een geluk gehad: acht weken geleden kreeg u de bloemen al mee met 50% korting, terwijl het officieel nog geen aanbieding was! Tel uw zegeningen.