it
door itchy Apr 29, 2016 om 18:55
Winkels & webshops

Marktplaats

Kleding stuk verkocht via marktplaats. Koper beweert dat de naden kapot zijn, stuurt inderdaad foto's van kapotte naden. Vrij heftig zo heftig dat ik het echt had moeten zien, ook zij zegt dat ik dat echt had moeten zien ook. Dus ik zeg dat komt dan door verzending en dat is geen probleem want ik heb het verzekerd verzonden. Toen ineens kon ze zien dat het een fabrieksfout was en hele kleine gaatjes.  Nou ik heb die foto's gezien en daar hingen gewoon hele draden los. Heel vaag allemaal!  Echter heb ik foto's van het kleding stuk met ook ja foto's van de naden. Daarop is niets te zien. Het gaat om een kwalitatief duur kleding stuk van een behoorlijk duur merk. 

Ik bied aan 10 procent van het aankoop bedrag terug te storten, koper echter niet akkoord en wil het alleen terug sturen en al het geld terug ontvangen. Zij vind dat ik op deze manier de jurk opnieuw kan verkopen. Ik wil dit echter niet omdat ik 100 procent zeker weet dat het kledingstuk in goede staat  was toen het weg ging.

wat nu? Het zit mij behoorlijk dwars ze heeft mijn adres en al. Wat voor dingen kan zij doen? Ik heb geen zin in gezeur. Ik verkoop al 11 jaar via Mp zonder gezeur dit is de eerste keer. Ik controleer ook echt alles een paar keer. Voordat ik het plaatst, zodra ik het verstuur en maak altijd extra foto's voor het geval dat. Nooit nodig gehad tot nu dus. 

Mijn intuïtie zegt dat het kleding haar tegen valt in het echt en zij daarom het geld terug wil. Vraag mij niet waarom ik dit denk maar dat vermoeden heb. 


Maar wat nu kan ik een rechtszaak verwachten? Of politie aan de deur? Of wat? Ik vind dit echt niet leuk 






3389 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2016 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen
10

Nee, natuurlijk kunt u geen rechtzaak verwachte, noch de politie aan de deur. Die koper probeert u gewoon op te lichten.

En naden gaan ook niet stuk door het verzenden. Ze zal het wel zat geweest zijn, of veel te dik, en probeert op die manier er beter van te worden.

Zo'n sjoemelaar gewoon verder negeren.

it
door itchy Apr 29, 2016 om 19:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

dank!

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 29, 2016 om 19:02
11507 Antwoorden / 15 Vragen
10
it
door itchy Apr 29, 2016 om 19:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt beide! Daar wordt ik wijzer van. Ze gooit het inderdaad op dat ik een ondeugdelijk product heb verkocht en dat ik dat had moeten melden in de advertentie. Ze was dus al wijzer dan ik. 

Ze beweert namelijk bij hoog en laag dat ik het wist. Ik heb nadrukkelijk meermaals gewezen op de foto's dat die haar tegen spreken en dat de schade er bij mij niet was. Uw antwoord stelt mij al iets meer gerust.  

Zou haar negeren nu het beste zijn? Want ik blijf eigenlijk maar reageren(welles/nietes) en wordt er best moe van als ik eerlijk ben. Maar goed dat zal een angst zijn voor consequenties. 



marita5
door marita5 Apr 29, 2016 om 19:20
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Het beste is negeren , u heeft foto`s dat het kledingstuk niet beschadigd was , laat de koper maar in zijn / haar vet gaar koken .
Oh dat gaat niet , door het vet gaan de naden nog meer los ;-) Zoals u heb kunnen lezen in mijn link ligt de bewijslast bij de koper , en daarmee is voor u de kous af , nergens meer op reageren en zeker geen 10% betalen .. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks , heeft de koper zelf om gevraagd ..

it
door itchy Apr 29, 2016 om 19:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u! Ga het doen! Pak van m'n hart. Of vet..... hoe het kan gezien worden ;).

marita5
door marita5 Apr 29, 2016 om 19:58
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Goed zo laat u niet intimideren . Prettig weekend .

it
door itchy Apr 29, 2016 om 20:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat nu wel lukken dank! Hetzelfde!

Topantwoord

ja
door jackyh - Apr 29, 2016 om 19:04
953 Antwoorden / 4 Vragen
10

U heeft wel hart voor de zaak en de klant. Als u er echt zeker van bent, dat het kledingstuk in orde was, dan zou ik zeker geen geld bieden. U zegt dat u extra foto's maakt nou dan kunt u toch aantonen dat de goederen heel waren. De bewijslast ligt volgens mij bij haar. Sterkte. Trouwens uw goede naam valt of staat niet met 1 klacht.

it
door itchy Apr 29, 2016 om 19:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hele geruststelling dank!

Topantwoord

hutch
door hutch - Apr 29, 2016 om 19:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen
10

Itchy,

uw intuïtie is helemaal juist. Deze persoon probeert u te bedonderen. Maar goed dat u eerst foto's gemaakt heeft. Perfect!!

Laat u niet overbluffen door haar leugens. Als die koper al een rechtszaak wil beginnen, zal zij een civiele procedure moeten starten. En dat zal zij echt niet gaan doen. Dat zal een erg dure geschiedenis voor haar gaan worden.

En de politie? Niet u kan de politie verwachten, maar eerder die koper, tenminste als zij u gaat bedreigen.

Persoonlijk zou ik verder nergens meer op reageren, niet anders dan misschien nog een mailtje sturen met de mededeling dat u het kledingstuk correct en in goede staat heeft verzonden. Verder niet meer reageren.

Succes.

it
door itchy Apr 29, 2016 om 19:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de geruststelling. Ik ga inderdaad niet meer reageren het probleem ligt bij haar en niet bij mij.

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 29, 2016 om 20:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen
12

Volgende keer zou ik kledingstuk aan elkaar schrijven, nu staat het er alsof u kleding stuk heeft verkocht. 
Diewilik

marita5
door marita5 Apr 29, 2016 om 20:58
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is een goeie , grappig typisch iets voor u ;-)

it
door itchy Apr 29, 2016 om 21:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Haha ik zie het! Wat een stomme fout van mij. Dank!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

tg
tglatzel - Apr 16, 2024 om 10:45
Auto & vervoer

Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?

Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer