Marktplaats
Kleding stuk verkocht via marktplaats. Koper beweert dat de naden kapot zijn, stuurt inderdaad foto's van kapotte naden. Vrij heftig zo heftig dat ik het echt had moeten zien, ook zij zegt dat ik dat echt had moeten zien ook. Dus ik zeg dat komt dan door verzending en dat is geen probleem want ik heb het verzekerd verzonden. Toen ineens kon ze zien dat het een fabrieksfout was en hele kleine gaatjes. Nou ik heb die foto's gezien en daar hingen gewoon hele draden los. Heel vaag allemaal! Echter heb ik foto's van het kleding stuk met ook ja foto's van de naden. Daarop is niets te zien. Het gaat om een kwalitatief duur kleding stuk van een behoorlijk duur merk.
Ik bied aan 10 procent van het aankoop bedrag terug te storten, koper echter niet akkoord en wil het alleen terug sturen en al het geld terug ontvangen. Zij vind dat ik op deze manier de jurk opnieuw kan verkopen. Ik wil dit echter niet omdat ik 100 procent zeker weet dat het kledingstuk in goede staat was toen het weg ging.
wat nu? Het zit mij behoorlijk dwars ze heeft mijn adres en al. Wat voor dingen kan zij doen? Ik heb geen zin in gezeur. Ik verkoop al 11 jaar via Mp zonder gezeur dit is de eerste keer. Ik controleer ook echt alles een paar keer. Voordat ik het plaatst, zodra ik het verstuur en maak altijd extra foto's voor het geval dat. Nooit nodig gehad tot nu dus.
Mijn intuïtie zegt dat het kleding haar tegen valt in het echt en zij daarom het geld terug wil. Vraag mij niet waarom ik dit denk maar dat vermoeden heb.
Maar wat nu kan ik een rechtszaak verwachten? Of politie aan de deur? Of wat? Ik vind dit echt niet leuk
Topantwoord
Nee, natuurlijk kunt u geen rechtzaak verwachte, noch de politie aan de deur. Die koper probeert u gewoon op te lichten.
En naden gaan ook niet stuk door het verzenden. Ze zal het wel zat geweest zijn, of veel te dik, en probeert op die manier er beter van te worden.
Zo'n sjoemelaar gewoon verder negeren.
dank!
Topantwoord
Hallo Itchy ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/kopen-via-internet-of-telefoon/miskoop-marktplaats
Bedankt beide! Daar wordt ik wijzer van. Ze gooit het inderdaad op dat ik een ondeugdelijk product heb verkocht en dat ik dat had moeten melden in de advertentie. Ze was dus al wijzer dan ik.
Ze beweert namelijk bij hoog en laag dat ik het wist. Ik heb nadrukkelijk meermaals gewezen op de foto's dat die haar tegen spreken en dat de schade er bij mij niet was. Uw antwoord stelt mij al iets meer gerust.
Zou haar negeren nu het beste zijn? Want ik blijf eigenlijk maar reageren(welles/nietes) en wordt er best moe van als ik eerlijk ben. Maar goed dat zal een angst zijn voor consequenties.
Het beste is negeren , u heeft foto`s dat het kledingstuk niet beschadigd was , laat de koper maar in zijn / haar vet gaar koken .
Oh dat gaat niet , door het vet gaan de naden nog meer los ;-)
Zoals u heb kunnen lezen in mijn link ligt de bewijslast bij de koper , en daarmee is voor u de kous af , nergens meer op reageren en zeker geen 10% betalen ..
Niet goedschiks dan maar kwaadschiks , heeft de koper zelf om gevraagd ..
Dank u! Ga het doen! Pak van m'n hart. Of vet..... hoe het kan gezien worden ;).
Goed zo laat u niet intimideren . Prettig weekend .
Gaat nu wel lukken dank! Hetzelfde!
Topantwoord
U heeft wel hart voor de zaak en de klant. Als u er echt zeker van bent, dat het kledingstuk in orde was, dan zou ik zeker geen geld bieden. U zegt dat u extra foto's maakt nou dan kunt u toch aantonen dat de goederen heel waren. De bewijslast ligt volgens mij bij haar. Sterkte. Trouwens uw goede naam valt of staat niet met 1 klacht.
Hele geruststelling dank!
Topantwoord
Itchy,
uw intuïtie is helemaal juist. Deze persoon probeert u te bedonderen. Maar goed dat u eerst foto's gemaakt heeft. Perfect!!
Laat u niet overbluffen door haar leugens. Als die koper al een rechtszaak wil beginnen, zal zij een civiele procedure moeten starten. En dat zal zij echt niet gaan doen. Dat zal een erg dure geschiedenis voor haar gaan worden.
En de politie? Niet u kan de politie verwachten, maar eerder die koper, tenminste als zij u gaat bedreigen.
Persoonlijk zou ik verder nergens meer op reageren, niet anders dan misschien nog een mailtje sturen met de mededeling dat u het kledingstuk correct en in goede staat heeft verzonden. Verder niet meer reageren.
Succes.
Dank voor de geruststelling. Ik ga inderdaad niet meer reageren het probleem ligt bij haar en niet bij mij.
Topantwoord
Volgende keer zou ik kledingstuk aan elkaar schrijven, nu staat het er alsof u kleding stuk heeft verkocht.
Diewilik
Dat is een goeie , grappig typisch iets voor u ;-)
Haha ik zie het! Wat een stomme fout van mij. Dank!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer