In
door Ingrid Joosten 28 jul. 2016 om 13:46
Winkels & webshops

Melding maken van een slechte service Gamma

Ik heb afgelopen week bij de online webshop van GAMMA een bestelling geplaatst. Ik heb deze meteen betaald en kreeg na 4 dagen een mail van de online webshop dat mijn bestelling verzonden was en in deze mail stond een link waar ik op moest klikken om te zien wanneer Post NL mijn bestelling geleverd had aan de GAMMA winkel hier in mijn woonplaats. Ik klik op die link en zie dat mijn bestelling in twee gedeelten wordt geleverd. De eerste levering was diezelfde dag en de tweede levering de volgende dag. Er stonden ook de tijdstippen bij waarop Post NL geleverd had. Ik ging dus naar de GAMMA zaak met mijn uitgeprinte mail om mijn bestelling op te halen. De eerste levering was ontvangen maar de tweede levering was nergens te vinden! Aangezien dat een tuinhekset betreft en ik die nodig had omdat er iemand mijn tuinhek aan het plaatsen was zei ik dus tegen die verkoopmedewerkster dat ik dit niet begreep want ik had het bewijs van levering in mijn hand. Ze bleef volhouden dat het niet ontvangen was en ik kon weer gaan zonder mijn tuinhekset die ik wel betaald heb online. Wat is nu mijn volgende stap?
Ik heb de online webshop hiervan op de hoogte gesteld maar krijg een automatisch vervaardigde mail dat ze hopen binnen 5 dagen antwoord te geven op mijn mail vanwege de drukte. Dit schiet dus niet op! Ik had eigenlijk verwacht dat men mij een vervangende tuinhekset zou meegeven in de winkel zodat mijn hek verder afgemaakt kon worden, maar nee hoor! Ik ben dus mijn geld kwijt en heb niet mijn bestelde produkt! Wat kunnen we hieraan doen?

8827 10 Rapporteer
door edrick3 - 28 jul. 2016 om 14:02
23486 Antwoorden / 78 Vragen
2

Ik had eigenlijk verwacht dat men mij een vervangende tuinhekset zou meegeven in de winkel zodat mijn hek verder afgemaakt kon worden,
Heb je daar dan om gevraagd?
Raar trouwens ... je hebt een hek uitgezocht en wilt dan genoegen nemen met een andere?
Je kunt beter vragen of ze bij een ander filiaal willen informeren of daar de betreffende tuinhekset te leveren is.

Je bent natuurlijk niet je geld kwijt, want die set komt wel weer boven water en anders krijg je je geld retour.
Maar het geeft wel een hoop ongemak.
Niet naar een verkoopmedewerkster toe stappen, maar naar de manager vragen!

door diewilik - 28 jul. 2016 om 14:04
1897 Antwoorden / 16 Vragen
2

Waar baseert u op dat u uw geld kwijt bent?
Gamma heeft doorgaans een prima service.  Een misverstand kan gewoon een keer voorkomen. Uw levering is gewoon ergens verkeerd afgeleverd en dat lost zichzelf meestal wel op. 
Hou gewoon op een nette manier contact met uw filiaal dan krijgt u vast snel de door u bestelde artikelen. 
Diewilik

door tijger1 - 28 jul. 2016 om 14:17
30483 Antwoorden / 15 Vragen
1

Maar als er in die mail staat dat de volgende dag geleverd zal worden, weet u dus niet zeker dat er geleverd is. En waarom liet u die spullen niet meteen thuis afleveren? Ook ie het niet verstandig werkzaamheden te plannen als de materialen nog niet binnen zijn.

En als die set in de winkel u beviel, had u daar toch om kunnen vragen?

door eclipse 14 nov. 2016 om 16:17
1562 Antwoorden / 370 Vragen

scheelt porto kosten

door tijger1 14 nov. 2016 om 17:25
30483 Antwoorden / 15 Vragen

Topic 28 juli.

ja
door jackyh - 28 jul. 2016 om 14:27
901 Antwoorden / 2 Vragen
0

Geduld is een schone zaak.

door aurora1 - 28 jul. 2016 om 15:32
10060 Antwoorden / 4 Vragen
2

Wat kunnen "we" hieraan doen? Ik neem aan dat u zichzelf bedoelt.
Hoezo uw geld kwijt? Even geduld oefenen, en voortaan het uitvoeren van werkzaamheden pas plannen als de spullen ervoor gearriveerd zijn.
Ik vind de service van Gamma (en Karwei) doorgaans uitstekend en vind dat u nogal snel over "slechte service" spreekt.

ma
door marita43 18 nov. 2016 om 13:47
14 Antwoorden / 5 Vragen

De service van Gamma (en Karwei) uitstekend? Ik heb hele andere ervaringen, de service van Gamma is nul en die van Karwei is nog slechter.

door bokskabouter 29 jan. 2017 om 04:35
26 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is slechter dan nul ? Overigens is in 99% van de gevallen de koper zelf schuldig aan die 'misverstanden' maar wijzen die allemaal naar de verkoper die dan een slechte service zou leveren. Enige vorm van zelfkritiek is hen dan ook volkomen vreemd.

fl
door flessebon - 29 jul. 2016 om 10:13
363 Antwoorden / 7 Vragen
0

Heb ook slechte ervaringen met Gamma. Dat het niet overal hetzelfde zal zijn is logisch. Er zijn franchise vestigingen. Maar het antwoord wat ik toen kreeg van het hoofdkantoor was koud en zakelijk en ik kreeg niet de indruk dat ze zich in mijn klacht hadden verdiept. Ze lieten de beantwoording over aan de franchiser en dat was het. Ben er nooit meer geweest. Heb dus weinig hoop dat het snel opgelost wordt.

tp
door tpol - 29 aug. 2016 om 15:29
28 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat mij opvalt aan alle antwoorden op de vraag is dat iedereen het blijkbaar normaal vind dat een bedrijf het verknalt en slechte service leverd. Als een mail aangeeft dat het dan en dan geleverd wordt, dan hoort dit ook zo te zijn. Persoonlijk heb ik een broertje dood an bedrijven die denken dat ze alles kunnen maken. Een hoop mensen zoals de antwoordgevers vinden slechte (klanten) service blijkbaar zo normaal dat zij automatisch de schuld bij de klant leggen.

Vraagstteller zegt  niet dat hij een ander product wil, maar een vervangend product. maw het product warvoor hij betaald heeft alvast mee krijgt uit de voorraad van de desbetreffende Gamma. Hij heeft tenslotte al betaald. Ik vind dat hij hierom niet hoeft te vtragen. De Gamma heeft het aan MOETEN bieden. Dat is correcte klantenservice.

Waarom vraagsteller zijn werkzaamheden zo gepland heeft, is helemaal niet belangrijk. Waarom de Gamma geen woord houdt is veel belangrijker. 



door diewilik 29 aug. 2016 om 18:44
1897 Antwoorden / 16 Vragen

@Tpol Eerst Online kopen voor lagere prijzen en wel de ouderwetse service opeisen dat gaat em natuurlijk niet worden.  Koop in een gewone winkel en krijg daar gewone service.  Dat zou beter passen. 
Diewilik

Sa
door Sander92 31 aug. 2016 om 01:14
Antwoorden / Vragen

Waar in het verhaal lees jij ´slechte service´? Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, kan gebeuren. Een filiaal waar dit naartoe gestuurd had moeten worden kan er natuurlijk ook niks aan doen als dit niet wordt ontvangen. Een bezorging kan altijd uitlopen en bijvoorbeeld na sluitingstijd van het filiaal zijn aangeboden. Dit betekend waarschijnlijk dat het product de volgende dag aanwezig zal zijn. Slordig en waarschijnlijk een excuus waard maar meer niet,


 

Het lijkt mij dat een product, dat op voorraad is, niet besteld hoeft te worden via een ander filiaal of het hoofdmagazijn. Dus een vervangend product meegeven is vrij lastig. 

 

Gewoon even navragen hoe dit opgelost kan worden en dan krijg je waarschijnlijk een duidelijk antwoord (nalevering; al dan niet op eigen adres, of een telefonische melding wanneer het pakket wordt bezord)

Tuurlijk kunnen bedrijven niet 'alles maken' en is dat vervelend maar dat vind ik hier niet van toepassing. 

tp
door tpol 21 sep. 2016 om 20:20
28 Antwoorden / 0 Vragen

Sander92 ik vind het slechte service. Als en winkel er een mail uit slingerd dat het product klaar staat in filiaal x en het is er niet, dan kijk je wat je voor de klant kunt doen. Dat heet overdelivery maw Geef de klant meer dan, waar hij om vraagt. Had de Gamma dat simpele techniekje toepast, had vraagsteller er dank je wel tweet uit geslingerd, met de strekking wat fijn dat ik zo goed geholpen ben en dus een ambassadeur gemaakt van zijn klant.

Sh
door Shroomp546 - 6 sep. 2016 om 22:26
2 Antwoorden / Vragen
1

Komt goed uiteindelijk. Gamma is niet het bedrijf dat u opzettelijk in de maling neemt.

ha
door halex - 6 sep. 2016 om 23:11
855 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik denk dat 't account van Ingrid Joosten gehekt is: ze reageert nergens op. Wat kunnen we hieraan doen?

door diewilik 7 sep. 2016 om 00:38
1897 Antwoorden / 16 Vragen

Haar wachtwoord was easy to guess. 
"ikzegtochGanma"
Diewilik

door bokskabouter 29 jan. 2017 om 04:37
26 Antwoorden / 1 Vragen

Wat heeft het (mogelijke) hacken (dus niet hekken) met dit onderwerp te maken ?

door sjoppie 29 jan. 2017 om 05:15
2210 Antwoorden / 3 Vragen

@bokskabouter, het mogelijke "hekken" verwijst naar het tuinhacksetje van de TS.

door avangestel - 12 sep. 2016 om 15:10
22 Antwoorden / 2 Vragen
0

Beste Ingrid.
Je moet dan ook nooit meer bij Gamma kopen, ze hebben simpelweg gewoon sch..t aan je, ik kom er al jaren niet meer door een wanservice van Gamma
er zijn bouwmarkten genoeg, en nog vele betere en goedkope ontdekte ik, kijk eens rond.
Succes met je tuinhek.
Groeten
Ad van Gestel.
Tilburg.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
maria57 - 25 feb. 2017 om 10:34
Winkels & webshops

Ik erger mij aan harde muziek in alle winkels. Jullie ook?

Overal waar ik kom, kledingwinkels, supermarkten, staat de radio aan en niet zo'n klein beetje maar knoerdhard, soms kan je elkaar niet eens verstaan. Ik erger me hier aan en ik kan zo niet rustig winkelen. Het soort muziek is ook verschrikkelijk. Er wordt ook niet rekening gehouden met mensen met autisme, mensen die overprikkeld raken, zoals ik. Ik ren vaak gillend de winkel weer uit. Zijn er mee ... Lees meer

pi
pironne - 27 feb. 2017 om 17:03
Winkels & webshops

Opgelicht on niet?

Ik zoek on line naar een barcode scanner en kom uit bij fa staples. 
Aangeboden wordt: LI-2208 zwart, prijs € 87.42 incl btw. Ik stel nog een vraag over het product. Het blijkt niet het product te zijn waar we mee uit de voeten kunnen.
Ik sluit de site en ga enige tijd later naar een nieuws site. Komt er reclame van de zelfde firma en dezelfde scanner en helaas is dat niet nieuw.
wa ... Lees meer

me
melagiem - 27 feb. 2017 om 18:13
Geldzaken & recht

Leverancier wil opdrachtbevestiging niet meer nakomen

Enige weken geleden hebben wij een vloer gekocht en hiervoor een opdrachtbevestiging getekend.

Het hele traject loopt vanaf het begin moeizaam en de verstandhouding tussen partijen is inmiddels niet werkbaar meer. De leverancier gaf nu telefonisch aan dat het voor hem niet meer hoeft, waarop wij hebben aangegeven dat het voor ons ook zo niet meer hoeft en dat wij akkoord gaan om de opdr ... Lees meer