Melding maken van een slechte service Gamma
Ik heb afgelopen week bij de online webshop van GAMMA een bestelling geplaatst. Ik heb deze meteen betaald en kreeg na 4 dagen een mail van de online webshop dat mijn bestelling verzonden was en in deze mail stond een link waar ik op moest klikken om te zien wanneer Post NL mijn bestelling geleverd had aan de GAMMA winkel hier in mijn woonplaats. Ik klik op die link en zie dat mijn bestelling in twee gedeelten wordt geleverd. De eerste levering was diezelfde dag en de tweede levering de volgende dag. Er stonden ook de tijdstippen bij waarop Post NL geleverd had. Ik ging dus naar de GAMMA zaak met mijn uitgeprinte mail om mijn bestelling op te halen. De eerste levering was ontvangen maar de tweede levering was nergens te vinden! Aangezien dat een tuinhekset betreft en ik die nodig had omdat er iemand mijn tuinhek aan het plaatsen was zei ik dus tegen die verkoopmedewerkster dat ik dit niet begreep want ik had het bewijs van levering in mijn hand. Ze bleef volhouden dat het niet ontvangen was en ik kon weer gaan zonder mijn tuinhekset die ik wel betaald heb online. Wat is nu mijn volgende stap?
Ik heb de online webshop hiervan op de hoogte gesteld maar krijg een automatisch vervaardigde mail dat ze hopen binnen 5 dagen antwoord te geven op mijn mail vanwege de drukte. Dit schiet dus niet op! Ik had eigenlijk verwacht dat men mij een vervangende tuinhekset zou meegeven in de winkel zodat mijn hek verder afgemaakt kon worden, maar nee hoor! Ik ben dus mijn geld kwijt en heb niet mijn bestelde produkt! Wat kunnen we hieraan doen?
Ik had eigenlijk verwacht dat men mij een vervangende tuinhekset zou meegeven in de winkel zodat mijn hek verder afgemaakt kon worden,
Heb je daar dan om gevraagd?
Raar trouwens ... je hebt een hek uitgezocht en wilt dan genoegen nemen met een andere?
Je kunt beter vragen of ze bij een ander filiaal willen informeren of daar de betreffende tuinhekset te leveren is.
Je bent natuurlijk niet je geld kwijt, want die set komt wel weer boven water en anders krijg je je geld retour.
Maar het geeft wel een hoop ongemak.
Niet naar een verkoopmedewerkster toe stappen, maar naar de manager vragen!
Waar baseert u op dat u uw geld kwijt bent?
Gamma heeft doorgaans een prima service. Een misverstand kan gewoon een keer voorkomen. Uw levering is gewoon ergens verkeerd afgeleverd en dat lost zichzelf meestal wel op.
Hou gewoon op een nette manier contact met uw filiaal dan krijgt u vast snel de door u bestelde artikelen.
Diewilik
Maar als er in die mail staat dat de volgende dag geleverd zal worden, weet u dus niet zeker dat er geleverd is. En waarom liet u die spullen niet meteen thuis afleveren? Ook ie het niet verstandig werkzaamheden te plannen als de materialen nog niet binnen zijn.
En als die set in de winkel u beviel, had u daar toch om kunnen vragen?
scheelt porto kosten
Topic 28 juli.
Wat kunnen "we" hieraan doen? Ik neem aan dat u zichzelf bedoelt.
Hoezo uw geld kwijt? Even geduld oefenen, en voortaan het uitvoeren van werkzaamheden pas plannen als de spullen ervoor gearriveerd zijn.
Ik vind de service van Gamma (en Karwei) doorgaans uitstekend en vind dat u nogal snel over "slechte service" spreekt.
De service van Gamma (en Karwei) uitstekend? Ik heb hele andere ervaringen, de service van Gamma is nul en die van Karwei is nog slechter.
Wat is slechter dan nul ? Overigens is in 99% van de gevallen de koper zelf schuldig aan die 'misverstanden' maar wijzen die allemaal naar de verkoper die dan een slechte service zou leveren. Enige vorm van zelfkritiek is hen dan ook volkomen vreemd.
Heb ook slechte ervaringen met Gamma. Dat het niet overal hetzelfde zal zijn is logisch. Er zijn franchise vestigingen. Maar het antwoord wat ik toen kreeg van het hoofdkantoor was koud en zakelijk en ik kreeg niet de indruk dat ze zich in mijn klacht hadden verdiept. Ze lieten de beantwoording over aan de franchiser en dat was het. Ben er nooit meer geweest. Heb dus weinig hoop dat het snel opgelost wordt.
Wat mij opvalt aan alle antwoorden op de vraag is dat iedereen het blijkbaar normaal vind dat een bedrijf het verknalt en slechte service leverd. Als een mail aangeeft dat het dan en dan geleverd wordt, dan hoort dit ook zo te zijn. Persoonlijk heb ik een broertje dood an bedrijven die denken dat ze alles kunnen maken. Een hoop mensen zoals de antwoordgevers vinden slechte (klanten) service blijkbaar zo normaal dat zij automatisch de schuld bij de klant leggen.
Vraagstteller zegt niet dat hij een ander product wil, maar een vervangend product. maw het product warvoor hij betaald heeft alvast mee krijgt uit de voorraad van de desbetreffende Gamma. Hij heeft tenslotte al betaald. Ik vind dat hij hierom niet hoeft te vtragen. De Gamma heeft het aan MOETEN bieden. Dat is correcte klantenservice.
Waarom vraagsteller zijn werkzaamheden zo gepland heeft, is helemaal niet belangrijk. Waarom de Gamma geen woord houdt is veel belangrijker.
@Tpol Eerst Online kopen voor lagere prijzen en wel de ouderwetse service opeisen dat gaat em natuurlijk niet worden. Koop in een gewone winkel en krijg daar gewone service. Dat zou beter passen.
Diewilik
Waar in het verhaal lees jij ´slechte service´? Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, kan gebeuren. Een filiaal waar dit naartoe gestuurd had moeten worden kan er natuurlijk ook niks aan doen als dit niet wordt ontvangen. Een bezorging kan altijd uitlopen en bijvoorbeeld na sluitingstijd van het filiaal zijn aangeboden. Dit betekend waarschijnlijk dat het product de volgende dag aanwezig zal zijn. Slordig en waarschijnlijk een excuus waard maar meer niet,
Het lijkt mij dat een product, dat op voorraad is, niet besteld hoeft te worden via een ander filiaal of het hoofdmagazijn. Dus een vervangend product meegeven is vrij lastig.
Gewoon even navragen hoe dit opgelost kan worden en dan krijg je waarschijnlijk een duidelijk antwoord (nalevering; al dan niet op eigen adres, of een telefonische melding wanneer het pakket wordt bezord)
Tuurlijk kunnen bedrijven niet 'alles maken' en is dat vervelend maar dat vind ik hier niet van toepassing.
Sander92 ik vind het slechte service. Als en winkel er een mail uit slingerd dat het product klaar staat in filiaal x en het is er niet, dan kijk je wat je voor de klant kunt doen. Dat heet overdelivery maw Geef de klant meer dan, waar hij om vraagt. Had de Gamma dat simpele techniekje toepast, had vraagsteller er dank je wel tweet uit geslingerd, met de strekking wat fijn dat ik zo goed geholpen ben en dus een ambassadeur gemaakt van zijn klant.
@tpol
heb jij ooit wel eens gewerkt ?
dan weet je dat je nog zoveel marketingboekjes kunt lezen, nog zoveel klanten wil gaan knuffelen, er zullen altijd dingen mis gaan. Lekker hoog van de toren blazen is wel erg gemakkelijk hoor.
Waarom staat overigens een bejaard topic bovenaan de lijst ?
kassa, kijk eens naar radar aub.
Ik denk dat 't account van Ingrid Joosten gehekt is: ze reageert nergens op. Wat kunnen we hieraan doen?
Haar wachtwoord was easy to guess.
"ikzegtochGanma"
Diewilik
Wat heeft het (mogelijke) hacken (dus niet hekken) met dit onderwerp te maken ?
@bokskabouter, het mogelijke "hekken" verwijst naar het tuinhacksetje van de TS.
Beste Ingrid.
Je moet dan ook nooit meer bij Gamma kopen, ze hebben simpelweg gewoon sch..t aan je, ik kom er al jaren niet meer door een wanservice van Gamma
er zijn bouwmarkten genoeg, en nog vele betere en goedkope ontdekte ik, kijk eens rond.
Succes met je tuinhek.
Groeten
Ad van Gestel.
Tilburg.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Onderbuurman haalt stroom eraf
Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.
Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan
...
Lees meer
Agressieve verkoop en misleidende informatie door Ziggo/Vodaphone ivm glasvezel
Ik heb inmiddels 4x iemand aan de deur gehad en 10x aan de telefoon van Ziggo/Vodaphone. Ze melden zich met de opmerking dat ze bellen om een afspraak te maken voor het aansluiten van glasvezel. Als je niet direct geinteresseerd bent, zeggen ze dat de wijk wordt omgezet naar glasvezel en dat je straks geen internet meer hebt als je hier geen gebruikt van maakt. Hierbij geven ze het idee dat dit Zi ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer