In
door Ingrid Joosten 28 jul. 2016 om 13:46
Winkels & webshops

Melding maken van een slechte service Gamma

Ik heb afgelopen week bij de online webshop van GAMMA een bestelling geplaatst. Ik heb deze meteen betaald en kreeg na 4 dagen een mail van de online webshop dat mijn bestelling verzonden was en in deze mail stond een link waar ik op moest klikken om te zien wanneer Post NL mijn bestelling geleverd had aan de GAMMA winkel hier in mijn woonplaats. Ik klik op die link en zie dat mijn bestelling in twee gedeelten wordt geleverd. De eerste levering was diezelfde dag en de tweede levering de volgende dag. Er stonden ook de tijdstippen bij waarop Post NL geleverd had. Ik ging dus naar de GAMMA zaak met mijn uitgeprinte mail om mijn bestelling op te halen. De eerste levering was ontvangen maar de tweede levering was nergens te vinden! Aangezien dat een tuinhekset betreft en ik die nodig had omdat er iemand mijn tuinhek aan het plaatsen was zei ik dus tegen die verkoopmedewerkster dat ik dit niet begreep want ik had het bewijs van levering in mijn hand. Ze bleef volhouden dat het niet ontvangen was en ik kon weer gaan zonder mijn tuinhekset die ik wel betaald heb online. Wat is nu mijn volgende stap?
Ik heb de online webshop hiervan op de hoogte gesteld maar krijg een automatisch vervaardigde mail dat ze hopen binnen 5 dagen antwoord te geven op mijn mail vanwege de drukte. Dit schiet dus niet op! Ik had eigenlijk verwacht dat men mij een vervangende tuinhekset zou meegeven in de winkel zodat mijn hek verder afgemaakt kon worden, maar nee hoor! Ik ben dus mijn geld kwijt en heb niet mijn bestelde produkt! Wat kunnen we hieraan doen?

10248 11 Rapporteer
door edrick3 - 28 jul. 2016 om 14:02
23861 Antwoorden / 79 Vragen
2

Ik had eigenlijk verwacht dat men mij een vervangende tuinhekset zou meegeven in de winkel zodat mijn hek verder afgemaakt kon worden,
Heb je daar dan om gevraagd?
Raar trouwens ... je hebt een hek uitgezocht en wilt dan genoegen nemen met een andere?
Je kunt beter vragen of ze bij een ander filiaal willen informeren of daar de betreffende tuinhekset te leveren is.

Je bent natuurlijk niet je geld kwijt, want die set komt wel weer boven water en anders krijg je je geld retour.
Maar het geeft wel een hoop ongemak.
Niet naar een verkoopmedewerkster toe stappen, maar naar de manager vragen!

door diewilik - 28 jul. 2016 om 14:04
2112 Antwoorden / 16 Vragen
2

Waar baseert u op dat u uw geld kwijt bent?
Gamma heeft doorgaans een prima service.  Een misverstand kan gewoon een keer voorkomen. Uw levering is gewoon ergens verkeerd afgeleverd en dat lost zichzelf meestal wel op. 
Hou gewoon op een nette manier contact met uw filiaal dan krijgt u vast snel de door u bestelde artikelen. 
Diewilik

door tijger1 - 28 jul. 2016 om 14:17
31087 Antwoorden / 15 Vragen
1

Maar als er in die mail staat dat de volgende dag geleverd zal worden, weet u dus niet zeker dat er geleverd is. En waarom liet u die spullen niet meteen thuis afleveren? Ook ie het niet verstandig werkzaamheden te plannen als de materialen nog niet binnen zijn.

En als die set in de winkel u beviel, had u daar toch om kunnen vragen?

door eclipse 14 nov. 2016 om 16:17
1562 Antwoorden / 370 Vragen

scheelt porto kosten

door tijger1 14 nov. 2016 om 17:25
31087 Antwoorden / 15 Vragen

Topic 28 juli.

ja
door jackyh - 28 jul. 2016 om 14:27
902 Antwoorden / 2 Vragen
0

Geduld is een schone zaak.

door aurora1 - 28 jul. 2016 om 15:32
10342 Antwoorden / 4 Vragen
2

Wat kunnen "we" hieraan doen? Ik neem aan dat u zichzelf bedoelt.
Hoezo uw geld kwijt? Even geduld oefenen, en voortaan het uitvoeren van werkzaamheden pas plannen als de spullen ervoor gearriveerd zijn.
Ik vind de service van Gamma (en Karwei) doorgaans uitstekend en vind dat u nogal snel over "slechte service" spreekt.

ma
door marita43 18 nov. 2016 om 13:47
14 Antwoorden / 5 Vragen

De service van Gamma (en Karwei) uitstekend? Ik heb hele andere ervaringen, de service van Gamma is nul en die van Karwei is nog slechter.

door bokskabouter 29 jan. 2017 om 04:35
30 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is slechter dan nul ? Overigens is in 99% van de gevallen de koper zelf schuldig aan die 'misverstanden' maar wijzen die allemaal naar de verkoper die dan een slechte service zou leveren. Enige vorm van zelfkritiek is hen dan ook volkomen vreemd.

fl
door flessebon - 29 jul. 2016 om 10:13
374 Antwoorden / 7 Vragen
0

Heb ook slechte ervaringen met Gamma. Dat het niet overal hetzelfde zal zijn is logisch. Er zijn franchise vestigingen. Maar het antwoord wat ik toen kreeg van het hoofdkantoor was koud en zakelijk en ik kreeg niet de indruk dat ze zich in mijn klacht hadden verdiept. Ze lieten de beantwoording over aan de franchiser en dat was het. Ben er nooit meer geweest. Heb dus weinig hoop dat het snel opgelost wordt.

tp
door tpol - 29 aug. 2016 om 15:29
28 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat mij opvalt aan alle antwoorden op de vraag is dat iedereen het blijkbaar normaal vind dat een bedrijf het verknalt en slechte service leverd. Als een mail aangeeft dat het dan en dan geleverd wordt, dan hoort dit ook zo te zijn. Persoonlijk heb ik een broertje dood an bedrijven die denken dat ze alles kunnen maken. Een hoop mensen zoals de antwoordgevers vinden slechte (klanten) service blijkbaar zo normaal dat zij automatisch de schuld bij de klant leggen.

Vraagstteller zegt  niet dat hij een ander product wil, maar een vervangend product. maw het product warvoor hij betaald heeft alvast mee krijgt uit de voorraad van de desbetreffende Gamma. Hij heeft tenslotte al betaald. Ik vind dat hij hierom niet hoeft te vtragen. De Gamma heeft het aan MOETEN bieden. Dat is correcte klantenservice.

Waarom vraagsteller zijn werkzaamheden zo gepland heeft, is helemaal niet belangrijk. Waarom de Gamma geen woord houdt is veel belangrijker. 



door diewilik 29 aug. 2016 om 18:44
2112 Antwoorden / 16 Vragen

@Tpol Eerst Online kopen voor lagere prijzen en wel de ouderwetse service opeisen dat gaat em natuurlijk niet worden.  Koop in een gewone winkel en krijg daar gewone service.  Dat zou beter passen. 
Diewilik

Sa
door Sander92 31 aug. 2016 om 01:14
Antwoorden / Vragen

Waar in het verhaal lees jij ´slechte service´? Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, kan gebeuren. Een filiaal waar dit naartoe gestuurd had moeten worden kan er natuurlijk ook niks aan doen als dit niet wordt ontvangen. Een bezorging kan altijd uitlopen en bijvoorbeeld na sluitingstijd van het filiaal zijn aangeboden. Dit betekend waarschijnlijk dat het product de volgende dag aanwezig zal zijn. Slordig en waarschijnlijk een excuus waard maar meer niet,


 

Het lijkt mij dat een product, dat op voorraad is, niet besteld hoeft te worden via een ander filiaal of het hoofdmagazijn. Dus een vervangend product meegeven is vrij lastig. 

 

Gewoon even navragen hoe dit opgelost kan worden en dan krijg je waarschijnlijk een duidelijk antwoord (nalevering; al dan niet op eigen adres, of een telefonische melding wanneer het pakket wordt bezord)

Tuurlijk kunnen bedrijven niet 'alles maken' en is dat vervelend maar dat vind ik hier niet van toepassing. 

tp
door tpol 21 sep. 2016 om 20:20
28 Antwoorden / 0 Vragen

Sander92 ik vind het slechte service. Als en winkel er een mail uit slingerd dat het product klaar staat in filiaal x en het is er niet, dan kijk je wat je voor de klant kunt doen. Dat heet overdelivery maw Geef de klant meer dan, waar hij om vraagt. Had de Gamma dat simpele techniekje toepast, had vraagsteller er dank je wel tweet uit geslingerd, met de strekking wat fijn dat ik zo goed geholpen ben en dus een ambassadeur gemaakt van zijn klant.

Sh
door Shroomp546 - 6 sep. 2016 om 22:26
2 Antwoorden / Vragen
1

Komt goed uiteindelijk. Gamma is niet het bedrijf dat u opzettelijk in de maling neemt.

ha
door halex - 6 sep. 2016 om 23:11
1087 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik denk dat 't account van Ingrid Joosten gehekt is: ze reageert nergens op. Wat kunnen we hieraan doen?

door diewilik 7 sep. 2016 om 00:38
2112 Antwoorden / 16 Vragen

Haar wachtwoord was easy to guess. 
"ikzegtochGanma"
Diewilik

door bokskabouter 29 jan. 2017 om 04:37
30 Antwoorden / 2 Vragen

Wat heeft het (mogelijke) hacken (dus niet hekken) met dit onderwerp te maken ?

door sjoppie 29 jan. 2017 om 05:15
2343 Antwoorden / 3 Vragen

@bokskabouter, het mogelijke "hekken" verwijst naar het tuinhacksetje van de TS.

door avangestel - 12 sep. 2016 om 15:10
22 Antwoorden / 2 Vragen
0

Beste Ingrid.
Je moet dan ook nooit meer bij Gamma kopen, ze hebben simpelweg gewoon sch..t aan je, ik kom er al jaren niet meer door een wanservice van Gamma
er zijn bouwmarkten genoeg, en nog vele betere en goedkope ontdekte ik, kijk eens rond.
Succes met je tuinhek.
Groeten
Ad van Gestel.
Tilburg.

ma
door manwijf - 6 apr. 2017 om 09:11
461 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nog even aanvullend. Natuurlijk is het hele slechte service van de Gamma! Overal waar mensen worden fouten gemaakt, maar dat ze geen enkel mededogen tonen alleen al, als zij n.b. zelf hun afspraken niet nakomen kan beslist niet. Heb jaren in de klantenservice gewerkt, maar je klant niet serieus nemen is ongeveer een doodzonde. Als je fatsoenlijk bent, leg je ook uit waar het mis is gegaan en probeer je een oplossing te bedenken.

Net ook een bestelling gedaan bij de Gamma in de Velserbroek. Betrof een Altrex trap. Bij de Gamma was ie goed geprijsd, maar helaas niet op voorraad dus  moest ie besteld worden. Geen punt al had ik 'm eigenlijk gelijk nodig. Afijn, omdat ik maar niet gebeld werd, na 1,5 week zelf maar eens contact opgenomen. Nee, de trap was nog niet aangekomen. Helaas bleef het daarna weer heel lang stil. Zelf maar eens heengereden en wat bleek: trap bleek niet meer te bestellen! Stond gewoon in hun systeem. Er werd gelijk bij gezegd, dat de trap nog wel in Barendrecht te krijgen was. Hoe moeilijk kan het vervolgens zijn om een trap van Barendrecht naar de Velserbroek te krijgen in 2017? Zeker als je je afspraken omtrent bellen niet bent nagekomen. Nou, ik kon m'n geld terug krijgen en dat was het. Alles bij elkaar bijna 3 weken voor niets gewacht en nog geen trap. Fijne service!

De ernaast gelegen Praxis had dezelfde trap ook gelukkig. Medewerker adviseerde maandag terug te komen omdat ie dan in de reclame zou zijn. Uiteindelijk was ik nog goedkoper uit dan bij de Gamma. Dat noem ik pas service!

door gerbera 6 apr. 2017 om 11:42
2644 Antwoorden / 4 Vragen

Net ook een bestelling gedaan bij de Gamma 
na 1,5 week zelf maar eens contact opgenomen.
al had ik 'm eigenlijk gelijk nodig.
U barst van de tegenstrijdigheden en dat 9 maanden na plaatsing van dit topic.
En o ja, Gamma Velserbroek is verhuist en zit niet meer naast de Praxis

ne
door neodutchio 6 apr. 2017 om 12:01
597 Antwoorden / 9 Vragen

Daarnaast is de ene Gamma de andere niet. De ene franchiser gaat geen trap naar de andere brengen. Maar toch bedankt voor het delen van uw ervaring. Ook al is het nietszeggend in deze oude topic.

door edrick3 6 apr. 2017 om 12:25
23861 Antwoorden / 79 Vragen

@gerbera +10

door simon55 6 apr. 2017 om 12:34
855 Antwoorden / 4 Vragen

Gerbara heel goed joe was mie voor Gam,pie zit in n nieuw pandjo maar manwijf moest z n trap hebben

ma
door manwijf 10 apr. 2017 om 12:33
461 Antwoorden / 1 Vragen

@Gerbera
Je kunt wel bijdehand gaan doen, maar de Kleermakersstraat en de Meubelmakersstraat liggen bijna in het verlengde van elkaar hoor. Dat voelt als naastgelegen.
Als ik zeg 'net' dan weet jij denk ik ook wel dat ik niet bedoel 5 minunten geleden, maar pas geleden.

Voor het opnieuw ophangen van een rail aan het pfafond had ik de trap inderdaad gelijk nodig. Ook al niet goed? Wat daar raar aan is, is mij niet duidelijk. Op internet gekeken wie de gewenste trap verkocht en kwam o.a. uit bij de Gamma. Zij boden zelfs als je een klantenpas had een hoge korting vergeleken met de prijzen van andere aanbieder. Punt was dat de trap alleen niet voorradig was. Dan maar bestellen, want het ging om een aanzienlijk bedrag. Mevrouw van de servicebalie regelde vervolgens zelf de bestelling. Zou tussen de 5 en 10 dagen duren. Dat was jammer, want ik had 'm gelijk nodig, maar daar kan de Gamma niets aan doen. Ik zou gebeld worden. Maar dat gebeurde maar niet.
Ondertussen hing het gordijn op half 11 aan het plafond, maar goed. Zelf maar eens gebeld na 1,5 week.We kijken niet op een dag tenslotte. Geen trap binnengekomen op dat moment. Ongeveer week later maar eens heen gegaan en dan vertelt diezelfde mevrouw gewoon, dat de trap helemaal niet meer te bestelllen is. Waarom weet ik dat niet?, denk ik dan. Als dat zo is, dan is dat spijtig, maar bel de klant dan op! Overal kunnen vergissingen gemaakt worden, maar een excuus was zelfs nog teveel. Ik kon mn geld terugkrijgen en dat was het.
Als Gamma zich profileert als een bedrijf met meerdere vestigingen, dan zie ik niet in waarom die trap die er in Barendrecht kennelijk nog wel is, niet naar de Velserbroek kan komen. Hoe zij de bedrijfsvoering regelen is niet mijn zaak.

Ik barst trouwens helemaal niet van de tegenstrijdigheden, ik ben nl heel consequent van aard.
Kun je ook nog even aangeven, waar ik kan vinden, dat het niet de bedoeling is, dat er nog gereageerd wordt op een topic van 9 maanden geleden? En welk tijdslimiet er ueberhaupt is waarbinnen je mag reageren? Ik hoor het graag van je.
Oh ja: is verhuist = is verhuisd!

@Simon55
Wat bedoel je met "maar manwijf moest zn trap hebben? Is dat een reden om naar een verkeerd adres te gaan?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

betgemeline5 - 22 apr. 2017 om 21:02
Computers & telefonie

Wie is de afzender in postvak IN?

Sinds enkele weken kan ik de afzender van een mail in mijn postvak IN
 alléén lezen als ik het leesvenster open.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar bij elk binnekomend bericht staat
 in het postvak IN alléén mijn eigen account!
Of ik  aan of van aanklik, niets helpt.
 Wie helpt mij?  Groet, Eline
Outlook 2003, Windows 7 Lees meer

bl
blakarosoe - 23 apr. 2017 om 09:36
Geldzaken & recht

Sociaal.nl

LS,

Ik heb een goeie kennis die in de schuldsanering zit. Zijn dossier is overgenomen door sociaal.nl. Wat ik vreemd vind is dat elke maand een mailtje gestuurd moet worden van de bedragen die betaald moeten worden. De huurtoeslag en zorgtoeslag werd nog op de rekening van mijn kennis gestort. Het heeft enige tijd geduurd voordat hij dat geregeld had. Intussen heeft hij online het reken ... Lees meer

Ch
Chantalbuistepluis - 23 apr. 2017 om 11:11
Winkels & webshops

Filmspeler.nl niet bereikbaar

Nadat wij binnen de gestelde termijn ons pakket hebben gestuurd. Krijgen wij TOCH van afterpay steeds rekeningen en aanmaningen. Afterpay zegt geen contact met jullie te kunnen krijgen waardoor ons pakket nog niet is afgemeld.

We hebben bewijs van opsturen reacties op de vele mail zou fijn zijn. Een goed telefoonnummer ook. Afterpay is hier nu mee bezig. Lees meer