Kl
door Klantzoveelenzoveel Jun 23, 2017 om 18:28
Winkels & webshops

Misleidende info levering Vistaprint

Bij Vistaprint kun je aangeven of je je bestelling sneller wilt hebben en dan betaal je extra. Bijv. 6 euro extra voor levering binnen 5 dagen.
Dat had ik in dit geval gedaan om iets gegarandeerd voor vaderdag te ontvangen, maar de bezorgdienst die Vistaprint hiervoor contracteerde, levert niet in weekenden en is ook niet bereikbaar na kantooruren, zo bleek achteraf.
Daarom kon het gebeuren dat de uiterste aangegeven leverdatum op vrijdag (ik had besteld op zaterdag daarvoor) niet gehaald werd, de bezorgdienst gaf als reden aan dat mijn huis niet bereikbaar was geweest (?!), wat voor ons onbegrijpelijk is.  Toen ik Vistaprint daarover benaderde konden ze niets doen omdat ze zelf de bezorgdienst ook niet konden bereiken en er sowiezo niet op zaterdag geleverd kon worden.
Automatisch stortten ze het geld terug en dat was dat.

Op mijn klacht wordt bij Vistaprint steeds hetzelfde gereageerd, dat deze dingen nou eenmaal kunnen gebeuren en vooral mijn bezwaar dat ze niet in zee kunnen gaan met een leverdienst die beperkt inzetbaar is wanneer ze geld aannemen voor een uiterste leverdatum, daar doen ze niets mee.

Ik kom met hen niet verder w.b. een tevreden afhandeling, voor mij zou dat zijn wanneer ze in deze gevallen van besteldienst veranderen, of aangeven dat van plan te zijn.  Heeft iemand een idee wat ik hier nog mee zou kunnen?

4294 8 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 23, 2017 om 18:39
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dat er bij een fout gemaakt is met leveren is natuurlijk geen reden om te eisen dat er een andere bezorger in de arm genomen moet worden.

U heeft op zaterdag besteld, dat wil zeggen dat de bestelling op maandag pas ontvangen is. In het weekend wordt niet gewerkt. 5 werkdagen levertijd is dus tot de maandag erop.

Maar wat u nu nog doen? Niets. U heeft uw geld terug gekregen, daarmee is de kous af.

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2017 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt natuurlijk wat u daar wilde kopen elders aanschaffen. En u hebt nu ook geen haast meer, want vaderdag is geweest.

jo
door jorisw - Jun 23, 2017 om 18:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als timing zo belangrijk is: waarom ga je dan niet even langs bij een lokale drukkerij. Die kunnen dit ook en dan kan je het zelf afhalen als het klaar is.

edrick3
door edrick3 - Jun 23, 2017 om 19:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heeft iemand een idee wat ik hier nog mee zou kunnen?
Klacht ventileren op www.klacht.nl, www.klachtenkompas.nl, FB, etc.

Cookies
door Cookies - Jun 23, 2017 om 19:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad en dat was dat.

Automatisch stortten ze het geld terug en dat was dat

Gr
door Grunn1 - Jun 23, 2017 om 19:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als ik uw verhaal goed begrijp wilt u dat Vistaprint met een andere bezorgdiensten gaat werken omdat u uw bestelling een dag te laat hebt gekregen? Serieus? Netjes van Vistaprint dat ze de extra kosten aan u hebben terug betaald en daarmee is de zaak netjes afgedaan. Niet zeuren en volgende keer wat eerder bestellen, u wist al langer op welke dag het vaderdag was.

panter22
door panter22 - Jun 23, 2017 om 20:15
6599 Antwoorden / Vragen

 Je betaalt ongeacht het aantal artikelen dat je bestelt dezelfde vaste, lage verzendkosten, overeenkomstig de levertijd die je selecteert tijdens het aankoopproces. In de tabel hieronder vind je meer informatie over onze verzendkosten.

Levertijd
Verzendprijs
Economy: 10 werkdagen € 4,99 incl. btw
Standaard: 5 werkdagen € 5,99 incl. btw
Express: 3 werkdagen € 9,99 incl. btw
De snelste bezorgoptie: 2 werkdagen € 14,99 incl. btw

*De levertijden beginnen te lopen vanaf de dag dat de bestelling geplaatst is, met als voorwaarde dat deze voor middernacht geplaatst is. Houd er rekening mee dat sommige levertijden niet voor alle producten worden aangeboden.

panter22
door panter22 - Jun 23, 2017 om 20:34
6599 Antwoorden / Vragen

Je betaalt €1 extra voor bezorging in 5 werkdagen.
Zaterdag bestellen en vrijdag bezorgen, dat kan precies.
Maar soms gaat er wel eens iets mis. In dit geval is het de bezorger geweest die niet is gekomen.
Je hebt de bezorgkosten teruggekregen. Dat is netjes. Niet iedere webshop geeft in zo'n geval geld terug.
Je had kunnen kiezen voor de express bezorging in 3 werkdagen. Dat kost €5 extra.