In
door Ingrid1957 Feb 24, 2017 om 10:06
Winkels & webshops

Moet ik betalen om van Oddie af te komen

Mijn man heeft Alzheimer en heeft telefonisch iets afgesloten bij Oddie. De. Mails van Oddie zijn naar zijn mailadres gegaan waar mijn man het wachtwoord niet meer van weet. Sowieso wist mijn man niet dat hij wat afgesloten had. Afgelopen week kreeg ik schriftelijk een aanmaning binnen van €99,00.
Ik heb hen bewijs geleverd dat mijn man Alzheimer heeft en "uit coulance" willen ze de overeenkomst stoppen voor €32,50!
Is dat normaal?
Overigens is de aanmaning het eerste schriftelijke wat ik kreeg.
Ook heb ik hen laten weten dat ik uit ging zoeken of ik wel MOET betalen. Vervolgens kreeg ik een mail waarin ze zeiden dat alles volgens de regels was en dat de geluidsopname mee was gestuurd. Het laatste waarschijnlijk naar de mail waar mijn man niet in kan.
Wat is wijsheid?

vriendelijke groet
Ingrid

3583 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 24, 2017 om 10:14
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ingrid1957 ,

De. Mails van Oddie zijn naar zijn mailadres gegaan

Deze mails worden nooit verstuurd .

Wat is wijsheid?

Nergens op reageren en vooral niet betalen , Oddie moet schriftelijk bewijzen dat ze met u een overeenkomst hebben afgesloten , zie hier klik op de rode regels .

http://kassa.vara.nl/nieuws/consumentenbond-waarschuwt-betaal-niets-aan-oddie-nl

Ook zal Oddie verwijzen naar ACM , maar dit is onzin , hier is ACM duidelijk in .

http://kassa.vara.nl/nieuws/acm-betaal-niet-voor-ongeldige-abonnementen-op-kortingssites  .

Laat u ook niet onder druk zetten / of bang maken door een incassobureau ze proberen gewoon  , lees hier klik op de rode regel en dan blauwe balk , incassobureaus wat mogen ze wel , wat mogen ze niet

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/.

Dien ook een klacht in bij consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

ne
door neodutchio - Feb 24, 2017 om 10:20
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Is uw man handelingsbekwaam, of is er iemand op papier aangewezen die zijn belangen mag gehartigen? Het nadeel nu is dat hij een abonnement heeft afgesloten en alles naar zijn mailadres gestuurd is. Alleen als u kunt aantonen dat uw man geen contracten mag afsluiten staat u sterk. Heel vervelend, maar Oddie heeft niets met u te maken en zal dus ook geen bewijsstukken naar u kunnen en mogen sturen.

Enkel als uw man officieel handelingsonbekwaam is door de alzheimer staat u sterk.

marita5
door marita5 Feb 24, 2017 om 10:27
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@neodutchio , dit heeft er allemaal niks mee te maken , er zijn mensen die in dezelfde shit terecht zijn gekomen , en die waren wel handelingsbekwaam .Oddie moet schriftelijk bewijzen dat er een overeenkomst is afgesloten , betreft de mail deze word nooit verstuurd .

ne
door neodutchio Feb 24, 2017 om 10:34
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Het nadeel is dat deze mail niet te controleren is aangezien niemand in deze mailbox kan. Oddie kan dus gemaild hebben (ook al is de kans nihil). Ook al zou Oddie bewijs aanleveren is dit niet te lezen voor ts. Als Oddie weet dat de mailbox niet te openen is kunnen zij dus zeggen dat het wel degelijk daarheen is gestuurd. Een ander mailadres mogen ze niet gebruiken aangezien ze met meneer een overeenkomst hebben.

Mochten mensen wel handelingsbekwaam zijn en kunnen inloggen op hun eigen mail, dan wordt het een stuk makkelijker. Als Oddie hier bewijst heen zou sturen is dat te lezen en te weerleggen.

Dus aangezien bewijslast dus niet ontvangen kan worden door ts is het alleen te annuleren op basis van handelingsonbekwaam.

marita5
door marita5 Feb 24, 2017 om 10:37
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Is allemaal n.v.t , er moet een schriftelijke overeenkomst zijn .

ne
door neodutchio Feb 24, 2017 om 10:51
5147 Antwoorden / 12 Vragen

En hoe wil ts deze kunnen zien als ze niet in de mail kan?

marita5
door marita5 Feb 24, 2017 om 10:56
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Nogmaals mail of geen mail er is geen schriftelijke overeenkomst , lees a.u.b de links van mij .

marita5
door marita5 - Feb 24, 2017 om 10:53
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@Ingrid1957 ,

Update 21 februari 2017

De Consumentenbond krijgt meldingen dat Oddie.nl aan consumenten die weigeren te betalen, meldt dat de adviezen van de Consumentenbond onjuist zijn. Het bedrijf beweert dat de Consumentenbond met het advies consumenten misleidt en meldt dat annuleringen na de door Oddie gehanteerde annuleringstermijn van 14 dagen niet in behandeling worden genomen. Oddie.nl heeft geen contact met de Consumentenbond opgenomen over de vermeende onjuiste informatie.

De Consumentenbond blijft bij zijn advies: niet betalen voor een ongewenst Oddie-abonnement, omdat er zonder handtekening geen sprake is van geldige overeenkomst. Ook op de site van de toezichthouder Autoriteit Consument en Markt is hier informatie over te vinden.

Zoals ik al eerder aangaf , niet betalen .

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2017/betaal-niet-voor-ongewenst-oddie-abonnement

fa
door familyman - Feb 24, 2017 om 12:05
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als u een vergeten wachtwoord heeft is er altijd een optie om die (binnen de vertrouwenskring) een nieuw te krijgen, welk email systeem gebruikt uw man?Als dit een providers e-mail is kunt u de klantenservice bellen en uitleggen, bij gmaail kunt u eenvoudigweg een nieuw ww aanvragen, paar minuten.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2017 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien van dat hele mail gedoe, moet u gewoon verder helemaal nergens meer op reageren en uiteraard ook niet betalen. Laat ze in hun sop gaarkoken. Ze hebben geen poot om op te staan.

In
door Ingrid1957 - Feb 24, 2017 om 14:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen bedankt voor de info.
Ik heb een klacht neergelegd  bij consuwijzer en wacht hun advies af.
Dit krijg ik binnen 6 dagen.
Er staat niks op schrift en verschillende instanties zijn hier zeer duidelijk in.
Bedankt voor alle waardevolle links.

marita5
door marita5 Feb 24, 2017 om 14:35
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@ingrid1957 , bij consuwijzer zijn al veel klachten gemeld over Oddie , ook consuwijzer geeft het advies om niet te betalen , goed dat u een klacht heeft ingediend , hoe meer klachten des te beter .

de
door de clercq ann - Feb 24, 2017 om 16:41
1 Antwoorden / Vragen

Ook wij werden in november gecontacteer door oddie. De welkomstmail werd niet ontvangen. Kregen een aanmaning en reageerden daar niet op. Vandaag kregen wij echter een brief van een incassobureau uit Vosselaar (wij wonen in Belgie). Wij zouden 160€ moeten betalen. Heeft er iemand ook al zo'n brief van een dergelijk bureau ontvangen? Heb proberen klacht in te dienen bij consuwijzer maar wij werden doorgestuurd naar ecc in Belgie.

de
door de clercq ann Feb 25, 2017 om 07:28
1 Antwoorden / Vragen

Zijn er nog mensen die reeds een brief kregen van een incassobureau?

marita5
door marita5 Feb 25, 2017 om 07:53
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@De Clerco Ann , er zijn mensen die een brief van een incassobureau hebben ontvangen , volg het advies van consuwijzer neem contact op met ECC Belgie

de
door de clercq ann Feb 25, 2017 om 09:16
1 Antwoorden / Vragen

Ok dank u. Dachten eerst aan test aankoop is hier bij ons in Belgie gekend om bijstand te bieden in dergelijke gevallen.

marita5
door marita5 Feb 25, 2017 om 09:22
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Contact ECC Belgie : Individueel juridisch advies Hebt u nood aan individueel juridisch advies? Bel, mail of schrijf het Europees Centrum voor de Consument: •02 542 33 46 Werkdagen van 9 u. tot 13 u. •info@eccbelgium.be •Hollandstraat 13 – 1060 Brussel Klacht indienen Wilt u een klacht indienen tegen een handelaar? Vul het online-klachtenformulier in. Zo garandeert het Europees Centrum voor de Consument u een efficiënte dossierbehandeling

de
door de clercq ann Feb 25, 2017 om 09:36
1 Antwoorden / Vragen

Ok dank u. Had al telefonisch contact met hen en adviseerden ons om klacht in te dienen via mail.

marita5
door marita5 Feb 25, 2017 om 09:44
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , succes .

de
door de clercq ann Mar 16, 2017 om 15:38
1 Antwoorden / Vragen

Dankzij het ecc zijn we verlost van oddie. Hadden al bericht gekregen van het belgische incassobureau dat er geen vorderingen meer waren tov hen. Nu ook mail gekregen van het ecc dat oddie het contract vernietigd. Hopelijk kan dit een steun zijn voor de mensen die nog problemen hebben met oddie. En in het vetvolg we ooit nog zo een telefoon krijgen, direct inhaken.

marita5
door marita5 Mar 16, 2017 om 15:42
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@ De Clerco Ann , fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden . , En in het vetvolg we ooit nog zo een telefoon krijgen, direct inhaken.
Zeer verstandig .

d6
door d666h May 16, 2017 om 14:57
Antwoorden / Vragen

Ik heb ook een brief van incasso bureau gekregen voor 139,48... Wat moet ik hiermee?

marita5
door marita5 May 16, 2017 om 15:29
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@D666h , lees de reacties eens boven u  , klik op de rode regels  , het enige wat u moet is niet betalen , Oddie moet bewijzen dat ze met u een schriftelijke overeenkomst hebben afgesloten.,de brief van het incassobureau is bluf ..

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 25, 2017 om 10:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

"Wat is wijsheid?" sowieso in het vervolg niet de naw-gegevens (incluis, persoonsgegevens - denk ook aan; ip-adres, fingerprint, tracking-rommel, e-mail, etc. - die ze nog niet hadden) bevestigen.

vi
door vinz3nt - May 5, 2017 om 18:12
2 Antwoorden / Vragen

Niet reageren, ze dreigen een paar keer via een brief en dan de mail. Daarna krijg je een brief van een incassobureau.

Ik was ook zo dom om het praatje aan te horen en zou dan die welkomstmail krijgen (nooit ontvangen), omdat ik de naam niet meer kon herinneren kon ik het ook niet opzeggen.

Incassobureau mailt je een paar keer, daarna stopt het vanzelf, is bij mij al 6 weken geledend.

Ze hebben geen poot om op te staan, je hebt niks getekend. Maak je niet druk