Mi
door MistLeah Feb 16, 2017 om 16:53
Winkels & webshops

Nog steeds €0.25 betalen voor pinnen?

Hallo,

Ik moest net €0,25 betalen toen ik iets kleins wilde afrekenen (pin). Mag dat nog steeds??

Ik heb aangegeven dat ik dacht dat dat niet meer mocht waarop de winkelier zei: "nou ik betaal er anders genoeg voor hoor!". Dat snap ik natuurlijk wel. Maar ik dacht dat die kosten niet meer doorberekend mochten worden.

15333 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2017 om 16:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, u hebt geen gelijk. Als u voor het pinnen moet betalen, staat dat ook meestal aangegeven.

simon55
door simon55 Feb 16, 2017 om 17:00
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nee dus want t staat meestal nergens aangegeven ook niet bij de snackbar om de hoek , en de lullo ervan vindt dat ik dat moet betalen , nou vergeet dat maar dan heb je net de verkeerde voor je

Mi
door MistLeah Feb 16, 2017 om 17:03
Antwoorden / 1 Vragen

Nee het stond helaas nergens aangegeven. Als ik het geweten had had ik wel contant geld mee genomen.

jo
door jorisw Feb 16, 2017 om 19:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk niet ik klanten als Simon55 in mijn winkel zou willen hebben....

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2017 om 20:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mistleah. Dus u gaat naar een winkel zonder portemonnee?

Cookies
door Cookies Feb 17, 2017 om 12:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: ik shop al 10/20 jaar zonder portemonnee. Wat is daar mis mee / vreemd aan?

costnix
door costnix Feb 17, 2017 om 14:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@simon55: We houden het wel beleefd, anders is een orale behandeling met molibus hefbomen borith voor u op zijn plaats!

ja
door janf43 - Feb 16, 2017 om 16:59
733 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou dat niet mogen? Als u het er niet mee eens bent gaat u toch naar een ander..

simon55
door simon55 Feb 16, 2017 om 17:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Omdat n zaak verplicht is om dat aan te geven middels n mededeling die duidelijk zichtbaar is

Mi
door MistLeah Feb 16, 2017 om 17:09
Antwoorden / 1 Vragen

Ik kon niet meer naar een ander. Het ging om een copyshop. Mijn twee printjes waren al gemaakt.

Het stond nergens aangegeven helaas. Ik moest €1,50 betalen voor twee gewone a4tjes, veel, maar ik had het snel nodig dus dat was oke. Maar dan ook nog €0,25 voor pinnen vond ik wel heel veel.

Ik was een half uur ervoor al in de shop geweest, maar toen kon ik weer terug naar huis, het moest gespiegeld geprint en dat deden ze niet (dus thuis zelf spiegelen). Had ik toen gezien dat het pinnen geld kostte had ik bij het tweede bezoek wel wat contant geld mee genomen.

Topantwoord

fa
door familyman - Feb 16, 2017 om 17:04
888 Antwoorden / 1 Vragen

Wel ongebruikelijk, reclame zegt: "Pinnen? Ja graag!".
Ik kan mij echter voorstellen als u een bedrag van rond een euro of minder wilt pinnen, de verkoper meer kosten als winst heeft.

Mi
door MistLeah Feb 16, 2017 om 17:11
Antwoorden / 1 Vragen

Mwoh, hij vroeg €1,50 voor het printen van 2 a4tjes op gewoon papier. Ik denk dat hij zat winst gemaakt heeft haha.

fa
door familyman Feb 16, 2017 om 17:24
888 Antwoorden / 1 Vragen

Twee a 4 tjes is wat u ziet. Maar u betaald deels voor het pand (huur/aflossing), electra, inrichting, apparatuur en graag wil de verkoper wat verdienen. Een pinbetaling kost ook geld. Dus de hoeveelheid "winst" zal ook wel meevallen.

dokun
door dokun Feb 17, 2017 om 12:39
152 Antwoorden / 0 Vragen

De winkeliers betalen tegenwoordeig meestal gewoon een vast bedrag (abonnement) per maand ongeacht de hoeveelheid pintransacties en of de hoogte van het te pinnen bedrag.

fa
door familyman Feb 17, 2017 om 12:40
888 Antwoorden / 1 Vragen

@dokun, dat wil nog steeds niet zeggen dat pinnen voor de ontvanger gratis is.

diumenge
door diumenge - Feb 16, 2017 om 17:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zoals de eerdere antwoorden aangeven mag dat als het door de winkelier is aangegeven.

Zie veelgestelde vragen pin.nl:

Mogen winkeliers geld vragen voor een pintransactie?

Gelukkig kunt u op steeds meer plaatsen gratis pinnen. Een enkele ondernemer brengt nog wel kosten in rekening. Dit is toegestaan. U bepaalt zelf of dit klantvriendelijk is en of de kosten die de ondernemer doorberekent reëel zijn.

Uiteraard moet de ondernemer duidelijk vooraf aangeven dat u voor de pintransactie dient te betalen. U gaat hiermee akkoord op het moment dat u op de ‘OK-toets’ van de betaalautomaat drukt. U kunt ook op andere wijze betalen, of u gaat naar een andere winkel die het product/dienst aanbiedt zonder pinkosten in rekening te brengen.

ha
door halex Feb 16, 2017 om 17:52
1374 Antwoorden / 4 Vragen

'duidelijk vooraf aangeven' is dat nog verder uitgewerkt? Zo niet, dan is een melding op het moment dat de klant vraagt of hij/zij mag pinnen voldoende. De klant heeft dan namelijk nog de mogelijkheid om het bedrag toch contant te voldoen. (en geen contant geld meenemen is dan risico-klant)

diumenge
door diumenge Feb 16, 2017 om 18:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij de veelgestelde vragen is dat verder niet uitgewerkt nee.

ha
door halex Feb 16, 2017 om 20:02
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dan denk ik dat een melding vlak voor 't pinnen voldoende is. Overigens vind ik dat een nette winkelier dit natuurlijk gewoon middels een bordje bij de kassa aan moet kondigen. En niet pas op het moment supreme.

tenormin
door tenormin - Feb 16, 2017 om 17:45
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, eerlijk is eerlijk: ik zie het nergens meer staan. De groenteboer, slager, poelier, de visjuwelier: ze 'bedelen' bijna of je wilt pinnen en het kost niets extra's. Meeste (kleinere) zaken willen sowieso minder geld in cash hebben. Kortom, ben het er niet mee eens als het niet aangegeven staat. Achterhaald gebeuren trouwens.... Dat de winkelier ervoor betaald weten ook de klanten maar als ze dit alles dan gaan veranderen met aub: pin, moeten ze ook niet zeuren over de kosten. Lees net dat het nergens aangegeven werd dus ben je een kwartje teveel kwijt voor je kopieën @mistleah

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2017 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan koopt u toch zelf een printer? Hebt u ook geen last dat u voor het pinnen moet betalen.

ha
door halex Feb 16, 2017 om 20:03
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Zo'n printer moet natuurlijk ook betaald/gepind worden... ;-)

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2017 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Via internet bestellen en met Ideal betalen, hoeft hij niet te pinnen.:-))

tenormin
door tenormin Feb 16, 2017 om 20:19
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Wat een voor de hand liggende tijger1 opmerking. "Koop je toch zelf een printer".

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2017 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is toch veel voordeliger? Na een maand of drie is de inkt uitgedroogd maar goed, dat mag de pret niet drukken.:-))

Cookies
door Cookies Feb 17, 2017 om 12:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Na een maand of 3 uitgedroogd? In 20/25 jaar nog nooit mee gemaakt.

dokun
door dokun Feb 17, 2017 om 12:44
152 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijger1

Onzinnig antwoord enkel bedoeld om uzelf te verheerlijken.  Hou toch eens op met zulke vervelende onzin reacties. Als u niets zinnigs kunt bijdragen reageer dan gewoon niet!!

Jammer dat het aantal antwoorden bij de profielnaam vermeld worden. Als dat niet het geval zou zijn zouden er veel minder van deze onzin antwoorden gegeven worden. De vaste kliek kickt erop om hun cijfertjes hoger en hoger te krijgen en het interresseert ze niet of hun antwoorden ter zake doen...

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2017 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dokun. Maar uw antwoord doet helemaal niet ter zake. @carola.83. Lees hier toch vaak op het net dat de inkt binnen de kortste keren niet meer te gebruiken is. Maar heb zelf die ervaring niet, want ik heb geen printer met potjes inkt.

Cookies
door Cookies Feb 17, 2017 om 13:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Klopt, tijger1, zie ik ook voorbij komen. Maar er zijn miljoenen huishoudens met een printer, dus wat is 'vaak'? Gebruikte tot 2 jaar terug wel altijd de originele cartridges. Sinds een jaar of 2 gebruik ik van de Action en ook die drogen niet uit.

aurora1
door aurora1 Feb 17, 2017 om 21:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@dokun, uw reactie draagt net zo min iets bij aan de gestelde vraag als mijn vraag hier, nl deze: wanneer gaat u eens een beschaafde avatar plaatsen en deze onsmakelijke versie verwijderen?

aurora1
door aurora1 - Feb 17, 2017 om 03:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een volgende keer dan maar in de bibliotheek printen.....

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2017 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hij had ze heel snel nodig en valt dan over een kwartje.:-((

dokun
door dokun - Feb 17, 2017 om 12:38
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor, natuurlijk mag dat. Waarom zou het niet mogen..?

Het is natuurlijk wel aan u of u die €0,25 wel of niet willen betalen. Hier in de buurt was ook een winkel waar je €0,20 moest betalen als je een bedrag onder de €20 afrekende met pin. Nou elke keer deed ik alsof ik wilde pinnen en als dan die €0,20 werd vermeld heb ik de betaling afggebroken en cash betaald. Dat kost de winkelier uiteindelijk meer geld dan zijn klanten gratis laten pinnen.

Sinds ongeveer 6 maanden heeft de winkelier die kosten afgeschaft.

weissman
door weissman Feb 17, 2017 om 12:45
30 Antwoorden / 3 Vragen

Het mag wel, maar het argument klopt niet geheel.

Winkeliers moeten afhankelijk van hun overeenkomst met het pin-bedrijf niet alleen voor pin-betaling betalen, maar ook om cashgeld bij de bank in te leveren.

Zijn ze consequent, dan zouden ze ook moeten stellen: Inleveren bij de bank kost geld, dus als u cash betaald kost dat € 0,20 extra.

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2017 om 13:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een winkelier mag rekenen wat hij wil en hij mag in rekening brengen wat hij wil.

ma
door marleenvanh - Feb 17, 2017 om 12:39
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hoor. En u mag dan kiezen voor contact betalen of ergens anders uw goederen halen. (Dat laatste zou ik doen!)

edgarelsen
door edgarelsen - Feb 17, 2017 om 13:27
32 Antwoorden / 16 Vragen

bij ons de snackbar vraagt onder de 5 euro ook 0.10 voor pinnen
hun moeten imers ook betalen per pin buurt

we
door weespermopjes - Feb 17, 2017 om 13:38
1 Antwoorden / 4 Vragen

wij hebben een kleine buurtwinkel en helaas mensen komen steeds meer pinnen voor een bedrag van € 0,50 of € 0,70 we houden daar dan bijna niets van over. helaas worden mensen erg boos als ik een kleine pin vergoeding vraag van € 0,10 want pinnen is immers gratis? tja wat doe je er aan

simon55
door simon55 Feb 17, 2017 om 13:53
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Weespermoppies kopen

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2017 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mensen veronderstellen dat zo'n pinapparaat, de verbinding en de bijschrijving op de rekening voor die winkelier gratis is. Nou dat is het echt niet.

aurora1
door aurora1 Feb 17, 2017 om 21:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@weespermopjes, ik geeft u groot gelijk.

mo
door mof - Feb 17, 2017 om 13:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kosten worden toch altijd doorberekend?

we
door weespermopjes Feb 17, 2017 om 14:07
1 Antwoorden / 4 Vragen

nee we zetten er geen extra pin kosten op. en geloof me op die kleine artikelen zit al bijna geen winst.

ne
door newsboel - Feb 17, 2017 om 15:44
3 Antwoorden / Vragen

Onbegrijpelijk dat er nog winkeliers zijn die dit durven doorberekenen.
De bankkosten liggen op ca. € 0,05 en de printkosten mogelijk € 0,01.
Overigens ben ik het eens met de opmerking dat het wordt gestimuleerd om te pinnen, de slogan is 'Pinnen? Ja graag, ook voor een klein bedrag'.
Nou u kwam van een koud kermis thuis, zeker als het niet duidelijk in de winkel is aangegeven, zodat je weet waar je aan begint.
Als er zelfs op het pinnen nog moet worden verdiend....

we
door weethet - Feb 17, 2017 om 16:03
107 Antwoorden / 2 Vragen

Het pine ksot de winkelier maar 2 of 4 ct! Cash storten kost meer. Het pin apparaat en abo zijn wel andeer kosten maar iid niemand rekent dat door.

tijger1
door tijger1 Feb 17, 2017 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan maar eens de tarievenlijst van een zakelijke rekening bestuderen, dan leest u wel anders.

ninc
door ninc - Feb 18, 2017 om 07:49
47 Antwoorden / 6 Vragen

Natuurlijk mag dit...
Al vraagt hij €1 per pin betaling
Vragen staat vrij weigeren daarbij :-)

Of het verstandig is is een tweede,.
Maar laten we eerlijk zijn natuurlijk worden de kosten verhaald op de klanten. Een winkelier moet winst maken Alle vormen van kosten worden verhaald op de klant.
Dat deze winkelier geld vraagt voor het pinnen vind ik zelf onverstandig want de werkelijke kosten liggen vrij laag en zijn zeker geen 25 cent.

kathy1978
door kathy1978 - Feb 19, 2017 om 16:53
69 Antwoorden / 4 Vragen

Pinkosten liggen aan het contract wat je hebt. Het is verre van gratis. Ja de transactiekosten zijn vaak 5 a 6 cent maar vergeet niet dat zo,n apparaat ook wel 700 euro kan kosten of he hebt een duur lease contract met een bank a 45 euro. Ikzelf heb als zzp er een mini pinapparaat die via mijn telefoon werkt. Transactiekosten zijn 13 cent ex btw, met een minimum van 10 euro per maand. Ik kan me voorstellen dat als iedereen een appel komt afrekenen voor 50 cent en daar gaan eerst 5 cent transactiekosten vanaf wat blijft er dan nog over voor de winkelier?