Be
door Bert Bralten Mar 21, 2017 om 09:52
Winkels & webshops

Online ticket retourneren

Ik kocht 17 maart 2017 4 kaartjes volwassenen en 1 kaartje voor een kind voor Plopsaland Coevorden. De Hema promoot de kaartverkoop op de website met een heel verhaal en dat de kaartjes tot 2 april gekocht kunnen worden. Er wordt met geen woord gesproken over een beperkte geldigheid . Na een uur ontvang ik de kaartjes digitaal en zie ik tot mijn verbazing dat ze maar tot 14 mei geldig zijn. Ik bel de klantenservice en zij vertellen mij dat ik dat in de voorwaarden terug kan lezen! Het is erg misleidend dat er in de gehele bestelprocedure niets wordt aangegeven van deze periode. Ik bezoek in september pas Plopsaland(centerparcs) en heb dus niets aan deze actie. Dat is dus €70 weggooien . 

Hartelijk dank voor uw bericht. 

Dit is de reactie van de Hema!
Zoals zojuist telefonisch besproken spijt het ons dat u niet tevreden bent met uw aankoop, geldigheid van de Plopsaland Coevorden tickets.

Zoals besproken verwijzen wij u graag naar de werkwijze & voorwaarden op onze website. Hierin staat vermeld dat uw e-ticket geldig is van zaterdag 1 april 2017 t/m zondag 14 mei 2017.
Helaas kunnen via HEMA aangeschafte tickets niet worden geruild (bijvoorbeeld voor een andere datum) of geretourneerd. Restitutie van het aankoopbedrag is niet mogelijk. 

Voor meer informatie over herroepingrecht verwijzen wij u graag naar artikel 8 op onze website. 


Artikel 8. Herroepingsrecht


8.1 Voor de aanschaf van Tickets geldt geen wettelijke bedenktermijn. Tickets kunnen daarom niet worden geretourneerd.

Kan ik de kaartjes toch ergens retour zenden en mijn geld terug ontvangen?

4104 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2017 om 09:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En stond die voorwaarde van de geldigheid wel op de site?

Edit. Ik zie die voorwaarde toch gewoon staan.

Dan maar eerder een bezoek daar brengen.

Ni
door Nientje1980 - Mar 21, 2017 om 09:56
46 Antwoorden / Vragen
0

Je moet idd wel even verder lezen en klikken om hier achter te komen. Echter, bij dit soort acties via andere website (en andere parken) geld ook altijd een beperkte gebruiksperiode. Dus is het aan te raden altijd verder te kijken voor welke periode de tickets zijn.
Hema staat in zijn recht. Wellicht kunt u de kaarten zelf via marktplaats doorverkopen.

marita5
door marita5 - Mar 21, 2017 om 10:00
11494 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Bert Bralten , 

Er wordt met geen woord gesproken over een beperkte geldigheid 

Het staat duidelijk op de site vermeld bij werkwijze en voorwaarden , die u niet gelezen heeft .

werkwijze & voorwaarden

werkwijze:
- na een succesvolle bestelling en betaling wordt binnen enkele minuten een e-mail verstuurd met het e-ticket
- print het e-ticket uit en neem deze mee naar de locatie
- bij de locatie wordt het e-ticket gecontroleerd op geldigheid

voorwaarden:
- het e-ticket is een geldig entreebewijs en geeft toegang tot alle attracties (m.u.v betaalgames), evenementen en shows, op basis van beschikbaarheid
- het e-ticket is geldig voor één persoon van zaterdag 1 april 2017 t/m zondag 14 mei 2017 (m.u.v. Plopsaland De Panne deze zijn geldig vanaf zondag 2 april 2017) en wordt geactiveerd op de dag van bezoek, daarna vervalt de geldigheid
- ieder e-ticket bevat een unieke barcode en is eenmalig te gebruiken
- het e-ticket wordt direct per e-mail geleverd
- retourneren en restitutie van het e-ticket is niet mogelijk
- meer informatie en de complete voorwaarden zijn te vinden op het e-ticket

Kan ik de kaartjes toch ergens retour zenden en mijn geld terug ontvangen?

Nee, probeer ze te verkopen aan iemand anders in uw omgeving  / of op MP .

fa
door familyman Mar 21, 2017 om 11:41
888 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad wordt er niet "gesproken", maar wel "geschreven"! En duidelijk ook.

marita5
door marita5 Mar 21, 2017 om 11:43
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , maar lezen is ook een kunst .

Cookies
door Cookies - Mar 21, 2017 om 10:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen
5

Dat is dus echt onzin wat je schrijft. Als ik kijk bij bestellen van tickets zie ik onder elkaar staan:

- omschrijving
- praktische informatie
- werkwijze en voorwaarden (en daar staat dan bij de periode waarin de kaartjes geldig zijn)

Voortaan even goed lezen, voordat je iets bestelt. Dergelijke informatie staat er niet voor niets.

 Er wordt met geen woord gesproken over een beperkte geldigheid 




edrick3
door edrick3 - Mar 21, 2017 om 10:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Tja, lezen blijft moeilijk!

Kan ik de kaartjes toch ergens retour zenden en mijn geld terug ontvangen?

Nee.
- eerder gaan
- verkopen

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

wh
whitehat - Mar 28, 2024 om 09:48
Geldzaken & recht

Opzeggen lidmaatschap FVD

Beste lezers,

Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer