Be
door Bert Bralten Mar 21, 2017 om 09:52
Winkels & webshops

Online ticket retourneren

Ik kocht 17 maart 2017 4 kaartjes volwassenen en 1 kaartje voor een kind voor Plopsaland Coevorden. De Hema promoot de kaartverkoop op de website met een heel verhaal en dat de kaartjes tot 2 april gekocht kunnen worden. Er wordt met geen woord gesproken over een beperkte geldigheid . Na een uur ontvang ik de kaartjes digitaal en zie ik tot mijn verbazing dat ze maar tot 14 mei geldig zijn. Ik bel de klantenservice en zij vertellen mij dat ik dat in de voorwaarden terug kan lezen! Het is erg misleidend dat er in de gehele bestelprocedure niets wordt aangegeven van deze periode. Ik bezoek in september pas Plopsaland(centerparcs) en heb dus niets aan deze actie. Dat is dus €70 weggooien . 

Hartelijk dank voor uw bericht. 

Dit is de reactie van de Hema!
Zoals zojuist telefonisch besproken spijt het ons dat u niet tevreden bent met uw aankoop, geldigheid van de Plopsaland Coevorden tickets.

Zoals besproken verwijzen wij u graag naar de werkwijze & voorwaarden op onze website. Hierin staat vermeld dat uw e-ticket geldig is van zaterdag 1 april 2017 t/m zondag 14 mei 2017.
Helaas kunnen via HEMA aangeschafte tickets niet worden geruild (bijvoorbeeld voor een andere datum) of geretourneerd. Restitutie van het aankoopbedrag is niet mogelijk. 

Voor meer informatie over herroepingrecht verwijzen wij u graag naar artikel 8 op onze website. 


Artikel 8. Herroepingsrecht


8.1 Voor de aanschaf van Tickets geldt geen wettelijke bedenktermijn. Tickets kunnen daarom niet worden geretourneerd.

Kan ik de kaartjes toch ergens retour zenden en mijn geld terug ontvangen?

4106 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2017 om 09:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

En stond die voorwaarde van de geldigheid wel op de site?

Edit. Ik zie die voorwaarde toch gewoon staan.

Dan maar eerder een bezoek daar brengen.

Ni
door Nientje1980 - Mar 21, 2017 om 09:56
46 Antwoorden / Vragen
0

Je moet idd wel even verder lezen en klikken om hier achter te komen. Echter, bij dit soort acties via andere website (en andere parken) geld ook altijd een beperkte gebruiksperiode. Dus is het aan te raden altijd verder te kijken voor welke periode de tickets zijn.
Hema staat in zijn recht. Wellicht kunt u de kaarten zelf via marktplaats doorverkopen.

marita5
door marita5 - Mar 21, 2017 om 10:00
11495 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Bert Bralten , 

Er wordt met geen woord gesproken over een beperkte geldigheid 

Het staat duidelijk op de site vermeld bij werkwijze en voorwaarden , die u niet gelezen heeft .

werkwijze & voorwaarden

werkwijze:
- na een succesvolle bestelling en betaling wordt binnen enkele minuten een e-mail verstuurd met het e-ticket
- print het e-ticket uit en neem deze mee naar de locatie
- bij de locatie wordt het e-ticket gecontroleerd op geldigheid

voorwaarden:
- het e-ticket is een geldig entreebewijs en geeft toegang tot alle attracties (m.u.v betaalgames), evenementen en shows, op basis van beschikbaarheid
- het e-ticket is geldig voor één persoon van zaterdag 1 april 2017 t/m zondag 14 mei 2017 (m.u.v. Plopsaland De Panne deze zijn geldig vanaf zondag 2 april 2017) en wordt geactiveerd op de dag van bezoek, daarna vervalt de geldigheid
- ieder e-ticket bevat een unieke barcode en is eenmalig te gebruiken
- het e-ticket wordt direct per e-mail geleverd
- retourneren en restitutie van het e-ticket is niet mogelijk
- meer informatie en de complete voorwaarden zijn te vinden op het e-ticket

Kan ik de kaartjes toch ergens retour zenden en mijn geld terug ontvangen?

Nee, probeer ze te verkopen aan iemand anders in uw omgeving  / of op MP .

fa
door familyman Mar 21, 2017 om 11:41
888 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad wordt er niet "gesproken", maar wel "geschreven"! En duidelijk ook.

marita5
door marita5 Mar 21, 2017 om 11:43
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , maar lezen is ook een kunst .

Cookies
door Cookies - Mar 21, 2017 om 10:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen
5

Dat is dus echt onzin wat je schrijft. Als ik kijk bij bestellen van tickets zie ik onder elkaar staan:

- omschrijving
- praktische informatie
- werkwijze en voorwaarden (en daar staat dan bij de periode waarin de kaartjes geldig zijn)

Voortaan even goed lezen, voordat je iets bestelt. Dergelijke informatie staat er niet voor niets.

 Er wordt met geen woord gesproken over een beperkte geldigheid 




edrick3
door edrick3 - Mar 21, 2017 om 10:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Tja, lezen blijft moeilijk!

Kan ik de kaartjes toch ergens retour zenden en mijn geld terug ontvangen?

Nee.
- eerder gaan
- verkopen

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer

Bo
Bonisimo - Mar 25, 2024 om 17:15
Voeding & gezondheid

Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.

Beste,

Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine. ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer