ho
door hoekiehoekstra Nov 26, 2016 om 10:27
Winkels & webshops

Onterechte incasso van shoppendoejezo

zijn er meer mensen die een incasso hebben gehad van het bedrijf shoppendoejezo.nl zonder dat ze er lid van zijn geworden of toestemming te hebben gegeven voor deze incasso?
het gaat hier om een bedrag van € 49.95

6884 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 26, 2016 om 10:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die zullen er vast zijn. Maar als je er geen toestemming voor hebt gegeven dat kan je die incasso eenvoudig storneren.

tenormin
door tenormin - Nov 26, 2016 om 10:38
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Wel een site dan met een toepasselijke naam, als u niets bij hen besteld heeft. Of eigenlijk zou het moeten zijn: innendoejezo.nl. ;_) Maar inderdaad, bedrag storneren en van een incassobureau(tje) hebt u niets te vrezen. U weet wel: wie eist, bewijst.

marita5
door marita5 - Nov 26, 2016 om 10:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HoekjeHoekstra ,

Lees hier eens ,  u kunt het geld storneren , klik op de rode regel .

http://www.klachtenkompas.nl/stichting-derdengelden-mkbusiness/onterechte-incasso-stichting-derdengelden-shoppendoejezocom

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2016 om 11:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet alleen zomaar storneren. Dien ook een klacht in bij uw bank inzake een melding onterechte incasso.

Als die shop dan bijvoorbeeld bij ING bankiert, moeten zij een boete betalen van € 60,00. Misschien stoppen ze dan met die onzin.

U had dus blijkbaar wel uw gegevens verstrekt aan die club?

wi
door wilhelmina59 Dec 15, 2016 om 16:49
512 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfs ZONDER het verstrekken van gegevens kan er gewoon van je rekening geincasseerd worden
Wat schetst mijn verbazing, Aan het  begin van deze maand een opdracht automatische incasso van een of ander vaag bedrijf.
Gestorneerd, bedrijf gebeld en gevraagd waar ze de onbeschoftheid vandaan halen. Sorry mevrouw er zijn wat dingen niet goed gegaan. Er was een opdracht van een dealer niet goed overgenomen. Rekeningnummer en mijn naam NIET bekend bij dit bedrijf.!!!!!
Ook maar even bij mijn bank langs gegaan en een blokkade laten plaatsen.

An
door AnjaJannetje Jul 11, 2017 om 11:53
1 Antwoorden / Vragen

oppassen met facebook. bedrijven halen daar een heleboel informatie vandaan.

edrick3
door edrick3 - Nov 26, 2016 om 14:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En  hoe komen ze dan aan je NAW-gegevens en/of bankrekeningnummer?
Onterechte incasso kun je storneren.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 15, 2016 om 13:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

www.mijnibankrijgjezo.nl

edrick3
door edrick3 Dec 15, 2016 om 13:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

je link doet het (bij mij) niet. ;-)

costnix
door costnix Dec 15, 2016 om 19:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3: Ik denk, dat @diewilik, aan uw been trekt ;-)

An
door Anvr - Dec 15, 2016 om 13:11
1 Antwoorden / Vragen

Ze hebben bij mij 2 keer 49.50 euro van mijn rekening gehaald zonder mijn toesteming.
Hoe kan ik mijn geld terugvorderen?

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 15, 2016 om 13:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Door te leren internetbankieren.

marita5
door marita5 Dec 15, 2016 om 13:38
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anvr , lees het antwoord boven u van @tijger1 26 dec om 11.14 .

edrick3
door edrick3 Dec 15, 2016 om 13:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita5, 26 dec.? Je bent je tijd ver vooruit. ;-)

edrick3
door edrick3 Dec 15, 2016 om 13:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@anvr, storneren = terug laten boeken. Lees de reactie van marita5 van 26/11 10.38 uur en klik daar op de rode link. Suc6

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2016 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Link van Marita5 werkt niet.

reflecs
door reflecs Dec 15, 2016 om 14:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Alle oude linken naar Klachtenkompas werken niet meer. De site is sinds een paar dagen (?) helemaal vernieuwd.

reflecs
door reflecs Dec 15, 2016 om 14:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Link naar cache: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http%3A%2F%2Fwww.klachtenkompas.nl%2Fstichting%2Dderdengelden%2Dmkbusiness%2Fonterechte%2Dincasso%2Dstichting%2Dderdengelden%2Dshoppendoejezocom

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2016 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@anvr. Als u niet kunt internetbankieren, ga dan per omgaande naar uw bank.

bo
door bovenkerk - Dec 21, 2016 om 17:56
1 Antwoorden / Vragen

Beste Hoekie,

Ik ken shoppendoejezo.com, zal wel dezelfde zijn.
Ga naar deze site en toets Shops in, er komt een scherm waar je kan inloggen het beeld heeft groen, geel en oranje kleuren getekend als een eindeloze VVVV
op z'n kop. Ga je naar buy2fly.nl dan wordt de naam shopandfly.online deze heeft eigenlijk precies zo'n scherm.
Ik denk dat het allemaal dezelfde "bedrijven" zijn.
Toets het tel.nr. +31 857 325618 van buy2fly en shopandfly.online op google in en kijk bij nl.shouldianswer.net en zie dat het tel.nr. de ene keer als incassoburo dan als callcenter wordt gebruikt.
Voordelig winkelen online is volgens mij ook zo'n "bedrijf".
Kijk op radar.avrotros.nl/forum en consuwijzer.nl over incassobureaus wat mogen ze en wat mogen ze niet. Incasso kan je terughalen binnen 56 dagen, daarna kan bank aan incassant vragen om het machtingingsformulier op te sturen. De incassant moet binnen 7 dagen reageren, geen reactie, dan klopt het niet bij de incassant. Ik denk beter dat je na 56 dagen kan reageren en dan geen gezeik van zogenaamde incassoburo's over je heen krijgt. Want er zal geen reactie komen naar de bank toe. Je moet even doorzetten en wat vervelende mails ontvangen maar ik denk dat dit de beste oplossing is.Ik ben met Voordelig winkelen online bezig, nog niet opgelost. Wel diverse mailbrieven gehad dat ik moet betalen nu van nederlandse incassocentrale. Ik heb op internet al heel wat gelezen over al deze bedrijven. Het gekke is dat er op het forum nog steeds niemand is waarbij de mail is afgelopen. Ik wens je veel succes en alle mensen die hier ook mee te maken hebben. En verder snap ik niet of ik zie het niet dat programma's als Kassa, Radar en Opgelicht hier wat aan doen of gedaan hebben.
Ook vraag ik me af of Stichting derden gelden incasso service - Stideris -, Nederlandse incassocentrale en MKbusiness ook meespelen in dit geheel.

Er
door Erik Derksen - Mar 1, 2017 om 20:54
1 Antwoorden / Vragen

In mijn geval is er Euro 39,95 afgeschreven. Ik heb direct gestorneerd. Vanavond ben ik gebeld door deze instantie. Ik kon er vanaf komen door eenmalig Euro 39,95 te betalen.
Moet toch niet gekker worden

ne
door neodutchio Mar 1, 2017 om 20:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad, het moet niet gekker worden. Dat mensen nog steeds hun naw gegevens en zelfs bankgegevens met wildvreemde gaan delen. Wie zijn billen brand... Of wilt u ook beweren nooit iets doorgegeven te hebben? En zonder de informatie die u ook niet doorgegeven heeft hebben zij u gebeld.

tijger1
door tijger1 Mar 1, 2017 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@neodutchio +10

ji
door jim marsdon - Jun 23, 2017 om 16:32
2 Antwoorden / Vragen

Ik was, in de buurt van oktober vorige jaar, dit juridische valkal van Shoppendojezo ingetrapt - het  kost mij mijn gezondheid tientallen telefoontjes totdat uiteindelijk was ik verteld dat ik uitgeschreven zal worden van hun systeem.

(net voor of net achter dat ik met een maagzweer in hospital was belandt)

Dus naar ZO VEEL kosten uiteindelijk geeft zij het toe dat het een misverstand of wat dan ook was en dat zij de zaak zal laten vallen

Ik een zucht van opluchting .

VANDAG belde zij mij weer op (na meer dan zes maanden niets meer over te zeggen) dat ik 195 euro over aan hun moet betallen anders gaat het dossier verder vandag op een tijdstip van 5 uur naar een incasso buro waar ik misschien 400 of 1200 euro moet betalen !!!

Ik weer hopeloos in de malling genomen

Het gesprek was begreigend onbeschoft en ze geeft aan mij zelf geen een moment gehoor

Ik moet nu verwachten een juridische zaak met een incasso buro binnenkort.

Het medewerker die mij zo erg mishandeld bij Shopendojezo was eene Jan Fijn . Als dat iets zegt voor andere mensen die gelijk ervaringen kunt vermelden. Dan vermeld dat !   Zo onbeschoft Zo bedreigend Zo eng.

En ZO ONJUIST !!!!

Die hebben mij verteld dat zij alles in handen hebt om dit geld van mij uit te persen omdat het wettelijk legaal is !

Waar kan ik  Een alleenstande vader zonder baan juridische hulp hiervoor gaan vragen ?

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2017 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft helemaal geen hulp te vragen en dat u een alleenstaande vader bent zonder baan, is ook niet relevant.

U moet die figuren gewoon negeren. Ook dat incassobureau stelt helemaal niets voor.

Ze hebben geen poot om op te staan, dus klaar ermee.

ji
door jim marsdon Jun 23, 2017 om 18:09
2 Antwoorden / Vragen

zij hebben mij verteld dat  omdat ze steeds die opnamens van het "JA" zeggen hebben - dat het wettelijk was en juridische gezien is dat alles wat ze maar nodig had. Ook dat mijn eerder telefoon gespreken maar "een mans woord tegen een ander" zijn en dat hun beloftes per telefoon gelden niet. Ook omdat uitstappen van hun systeem "alleen per post " kan worden gedaan ( !?! ) dus als iemand dat aan mij had beloofd was zij meteen ontslagen ( !!??!!) Misschien heeft een medewerker hetzelfde advies aangeboden als U zelf hier heeft gedaan - Ik heb geen record van wie dat was. Maar ik ben bang dat ik ingelokt ben in een echt pro forma loophole van oplichterij ! Ik ben eens dat zij geen poot hebben op te stand - maar hoe vertel ik dat aan zijn duurvarders - want hiermee ik was bedreigd .

ji
door jim marsdon Jun 23, 2017 om 18:12
2 Antwoorden / Vragen

?

Re
door Repe Jul 10, 2017 om 22:08
Antwoorden / Vragen

En

is er nu inmiddels een duurwaarder geweest"?    IK wed van NIET

  Vr Groet

REPE

An
door AnjaJannetje Jul 11, 2017 om 11:50
1 Antwoorden / Vragen

Zolang er geen grondslag is en daar wordt een  schriftelijke overeenkomst mee bedoelt, hebben ze geen poot om op te staan. Alleen een bandje met uw JA is niet rechtsgeldig. En ook die deurwaarder waar ze mee dreigen, hebben geen bandje, schriftelijk moeten ze hebben. En dat hebben ze niet.
Ik ben zo ook opgelicht en heb juridisch advies ingewonnen, de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld en aangifte gedaan, dat laatste is heel belangrijk.

me
door met14foh - Jul 10, 2017 om 12:05
1 Antwoorden / Vragen

ik moet €195.00 betalen nog van vorig jaar september
ik moest vandaag betalen anders kreeg ik deze week de deur waarder.
Ze zeggen dat ik mail had gehad dus echt niet en telefoon maar als de telefoon 2x over gaat ben ik te laat dus wat moet ik doen om het geld  terug te krijgen
gr A Eijkelkamp

Re
door Repe Jul 10, 2017 om 22:06
Antwoorden / Vragen

hoi

Ik kreeg vandaag ook een belletje van dit callcenter.

€195,-  Vanaf september 2016  'lid' van die club In januari hebben ze 'geprobeert' mij te mailen, maw  het is ze niet gelukt?  ....of hoe moet ik dat geprobeer anders uitleggen? NU, half jaar later!!! bellen ze me weer en inmiddels zijn de kosten door rente, admin enz gestegen van 47,50 naar 195.

Op mijn verzoek mij nu nog eens te mailen met als bijlage de rekening, kreeg ik als antwoord.:  dit kan niet.

Nu gaan ze het via een duurwaarder proberen, Die wacht ik vrolijk op.  :)

Ik heb direct voorgesteld dat ze dan beter meteen een rechtzaak kunnen starten, omdit ik NIKS betaal.

Ik ben geen lidmaatschap aangegaan, ik heb geen betalingsherinnering ontvangen, geen aanmaning. Geen mails of per post.

Ook jou hebben ze misschien geprobeert te mailen??!! maar op de een of andere manier kunnen ze niemand mailen lijkt het.

En bellen wil niet zeggen Gesproken/ Gecommuniceeert.  Een nummer bellen en weer ophangen is geen stap in een betalignsproces.

Mijn advies:   Volgende keer neem de leiding in het gesprek. Die duurwaarder komt niet. Ze proeberen alleen via JOU aan je geld te komen.

 als ze het zelf innen via een incasso kun je het storneren. Als je het zelf betaald en stort, kun je je geld niet meer terug krijgen. DUS:  Niks betalen.

En bij ieder telefoontje dat je krijgt zeggen dat je ze niet te woord wil staan.  Als ze iets van e willen , kunnen ze dat via een brief of e mail kenbaar maken..

Succes.

REPE

tijger1
door tijger1 Jul 10, 2017 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@met14. Geld terugkrijgen? Hebt u dan betaald? Dan krijgt u het nooit meer terug.

Als u hopelijk nog niet betaald hebt, dan moet u die figuren helemaal verder negeren. Er komt ook geen deurwaarder. Alkemaal bangmakerij.

An
door AnjaJannetje - Jul 11, 2017 om 11:46
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben door shoppendoejezo opgebeld, 28 juni 2017, met de mededeling dat ik ze 195 euro verschuldigd was en dat dat voor 17.00 uur die dag bij hun op de rekening moest staan. Anders zou het naar hun advocaat gaan, de deurwaarder werd ingeschakeld en het zou voor de rechter komen.

In januari van dit jaar hadden ze bij mij ook 49,95 afgeschreven, wat ik uiteraard direct terug heb laten storten.

Het zijn daar agressieve mensen en grote oplichters. Heb aangifte gedaan bij de politie en er waren al meerdere aangiftes tegen dat "bedrijf" gedaan. Volgens mij is de "Bestekorting" van dezelfde oplichters.

Wie heeft ook van die agressieve telefoontjes gehad?

Het bedrijf staat niet ingeschreven bij de KvK.

tijger1
door tijger1 Jul 11, 2017 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon negeren en klaar. In het vervolg die telefoontjes met aanbiedingen direct afkappen en NOOIT meer uw gegevens verstrekken door de telefoon, aan de deur of op straat. Ook niet meer overal op klikken op Facebook of zo, dan hebt u dit geduvel niet.

ji
door jim marsdon - Oct 5, 2017 om 05:39
2 Antwoorden / Vragen

shoppendoejezo IS volgens mij het zelfde bedrijf als de beste korting - gebeld afgelopen vrijdag en hoorde ik allebei de namen van hun - nu is mijn probleem blijkbaar niet meer bij shoppendoejezo, maar bij de beste korting .nl !!!!

Hun nieuwe bullyboy heet "mediation agency" maar zijn hetselfde slechteriken - had mij weer in een paniek van hun "scientology" achtig terrorism door de telefoon.

Het bedrijf is bevestigt inderdaad in Hoofdorp op Siriusdreef 17-27 op google maps vind u hun naam digitaal uitgewist op een notice board voor hun adres. Kijk maar ! - het is hetzelfde adres als Stideris zag ik ook , toevalig

tijger1
door tijger1 Oct 5, 2017 om 11:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon negeren. Telefoontjes afkappen en ophouden met jammeren.