Onterechte incassoNederlandse Incassocentrale
Ik wordt 'achtervolgd' door aanmaningen van Voordelig Winkelen Online. Zij zeggen dat ik hen geld schuldig ben; ik weet echter van niets.
Na eerste aanmaning kwam via Stichting Derdengelden Incassoservice; inmiddels krijg ik mails van een ander incassobureau: Nederlandse Incassocentrale. Inmiddels is het bedrag opgelopen naar 110,27 (oorspronkelijk bedrag: € 69,--).
Ik heb ALLE e-mail beantwoord en aangegeven dat ik geen contract heb met Voordelig Winkelen Online, dat ik wil weten waar ze dit op baseren.
Geen enkele mail (niet aan Voordelig Winkelen Online, niet aan Stichting Derdengelden Incassoservice en niet aan Nederlandse Incassocentrale) is beantwoord en de aanmaningen gaan gewoon door.
Wat kan ik doen?
Gewoon afwachten. Laat ze maar met bewijzen komen van de vermeende vordering.
Tegen dit gedrag is niets anders te doen dan het uit te zingen. Steek er geen moeite meer in het stopt vanzelf.
lees ook hier de ervaring van anderen; https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=163639
Wat u kunt doen? U hoeft helemaal niets te doen. U moet nergens meer op reageren, ook niet op een eventueel volgend incassobureau.
Als u per se iets wilt doen, kunt u een klacht indienen bij Consuwijzer, kijk op Google, en voeg daar alle mails van hen en van uzelf bij.
Dan verder vergeten.
hoi hoi ,
ook ik heb deze zelfde ervaring mee moeten maken en maak ik nog steeds mee!
Ze dreigen nu zelfs met een dagvaarding?
Heb ze een brief gestuurrd met de mededeling dat ze met een schriftelijke verklaring moeten komen.......want ook ik zou mee gedaan hebben met online winkelen???? hoe kan je nou online winkelen als je bvb geen code hebt? Dan kan je toch ook niet voordelig online winkelen?
Dus waarom halen ze dat bedrag van je rekening???en blijven ze volhouden dat ze in hun rechtstaan?????
Ik ben hier echt heel erg boos over! wilde mijn verhaal gaan delen!!!
Hoe kan het dat ze geld van uw rekening gehaald hebben? U zal dus contact hebben gehad en hun uw rekeningnummer gegeven hebben.
Ik kreeg een factuur van ze om een bedrag van 69,00 euro te betalen. Ik ken deze bedrijf helemaal niet, dus heb ik ze gebeld en gevraagd om mij een bewijs te willen sturen en dat weigerde ze. Ik kreeg met een hoge stem te horen dat ik het factuur moet betalen en dan pas willen ze het bewijs sturen. Ik heb ook zelf een mail gestuurd voor bewijzen en ook geen antwoord. Nu sturen ze aanmaning voor de 2e keer en vandaag om 00:27u krijg ik weer van Nederlandse Incassocentrale om het bedrag alsnog te betalen. Ik had advies van rechtsbijstand gekregen om het niet te betalen. Nederlandse incassocentrale reageer ook niet op mijn mail.
Hallo StanleyNazir ,
Negeren en vooral niet betalen , Voordelig Winkelen Online moet schriftelijk bewijzen dat ze een overeenkomst met u hebben afgesloten .
Laat u ook niet bang maken door een incassobureau , lees hier incassobureaus wat mogen ze wel , en wat mogen ze niet :
Dreigende toon
Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.
Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel ,
http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/
Ik heb hetzelfde probleem. Maar wel gelinkt aan een probeerpakketje van Slimfruit. Ik heb via Facebook op een berichtje gereageerd en kreeg zonder enig begeleidend bericht een doosje met pilletjes toegestuurd. Geen briefje met voorwaarden, die stonden op de website, maar dat ontdekte ik te laat. Zodra ik me merkte dat ik aan Slimfruit vastzet, heb ik gereageerd dat dit niet de bedoeiling was en ik met onmiddellijke ingang wilde stoppen. Nu wordt ik nog steeds achtervolgd, eens door Slimfruit (die overigens op geen enkele mail gereageerd heeft), nu door Nederlandse Incassocentrale. Dus graag hoor ik ook ervaringen van anderen.
Hallo Heileen , niet reageren en vooral niet betalen ,.
Hier de link , https://www.google.nl/#q=klachten+slimfruit
Helaas kreeg ik vandaag weer eens een mail nu weer van Nr1 Casch Back waarin ik verzocht wordt om per direct E 111,78 te betalen. De eerste vordering was E 69,50 voor het leveren van hotelbonnen die ik nooit otvangen heb. Ook naar herhaaldelijk bellen wat heel veel moeite kost werd mij verteld dat ik de hotel bonnen via de mail zou hebben gekregen (niet dus) later zouden de hotelbonnen per post zijn verstuurd (niet dus) Het vreemde is dat ik éérst met Casch Back te maken had en nu ineens met Nr.1 Casch Back. Er klopt gewoon helemaal niets zeker omdat ik tegen de medewerker vorig jaar al had gezegt dat ik de hotelbonnen NIET wilde. Tja wat nu? De afzender maar blokkeren laten? Het is wel erg vervelend allemaal.
Wat kan ik anders nog doen om van deze vervelende mailtjes af te komen, want betalen doe ik zeker niet.
Hallo Atzepostma , lees hier de gegeven antwoorden , klik op de rode regel https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/waarom-kunnen-instanties-zoals-nr-1-cashback-ongestraft-hun-gang-gaan
Wat kan ik anders nog doen om van deze vervelende mailtjes af te komen,
Zowel de afzender alsook het domein hiervan blokkeren in uw e-mailprogramma.
En verder nergens meer op reageren. En in het vervolg zulke telefoontjes direct afkappen, dan hebt u dat gezeur niet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer