pi
door pironne Feb 27, 2017 om 17:03
Winkels & webshops

Opgelicht on niet?

Ik zoek on line naar een barcode scanner en kom uit bij fa staples.
Aangeboden wordt: LI-2208 zwart, prijs € 87.42 incl btw. Ik stel nog een vraag over het product. Het blijkt niet het product te zijn waar we mee uit de voeten kunnen.
Ik sluit de site en ga enige tijd later naar een nieuws site. Komt er reclame van de zelfde firma en dezelfde scanner en helaas is dat niet nieuw.
wat blijkt ik krijg € 10 korting. Het product kost dan wel € 119. Bij navraag Staples weet een aardige dame me te vertellen dat het om hetzelfde apparaat gaat maar een ander product nummer heeft.
Op de een of andere manier voelt dat als opgelicht worden. Ik zeg niet dat het oplichting is, maar het voelt een beetje zo.

Vriendelijke groet,
Peter van der Aa.
geen klant meer bij Staples

1281 11 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2017 om 17:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gelukkig, ik heb al enkele uren het woord 'opgelicht' niet voorbij zien komen. Begon het echt te missen. Denk niet de Staples jou als klant zal missen.

Edit: en inderdaad ben je een ondernemer. Kan aan mij liggen, maar in ondernemers die hun kwesties op een consumentenforum gooien, heb ik nooit zoveel vertrouwen.

newmikey
door newmikey - Feb 27, 2017 om 17:11
830 Antwoorden / 0 Vragen

U moet toch echt eens in het woordenboek de betekenis van het woord "opgelicht" opzoeken. Buiten dat is dit een consumentenforum en ik neem aan dat u zo'n barcode scanner zakelijk gebruikt.

tenormin
door tenormin - Feb 27, 2017 om 17:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft u bedrijfsmatig een barcode scanner nodig? Zo ja: stel uw vraag bij:
http://www.higherlevel.nl

diumenge
door diumenge - Feb 27, 2017 om 17:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet.

hansje klein
door hansje klein - Feb 27, 2017 om 17:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een nòg gekkere misleiding ...

Ik heb ooit bij een ander bedrijf een kortingscode toegezegd gekregen voor een positief review, dat ik echter eerst moest schrijven en inleveren, daarná zou ik met de code kunnen bestellen ... ik zeg ook niet dat het oplichting is, maar ook dit  voelt zo! Het is net zoals in uw case een bewust geplande misleidingsmanoeuvre.

Opgelicht? Nee, u heeft niets gekocht en dus geen schade geleden. Ik zou op mijn beurt, met een fake-review, andere consumenten hebben bedrogen en heb de korting gelaten voor wat hij waard was.

Ook wanneer u een ondernemer? (u heeft de consumentenprijs incl. btw genoemd) en ik een consument! zou zijn, we moeten van elkaar kunnen blijven leren, óók op dit forum.

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2017 om 17:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch wat.

reflecs
door reflecs - Feb 27, 2017 om 18:13
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U bent niet opgelicht, als u weer de link van die vergelijkingssite had gebruikt, had u toch van de aanbieding gebruik kunnen maken:
http://www.staples.nl/scanners/cbs/5731147.html?Effort_Code=OL&Find_Number=5731147&campaign=vergelijk&price=incvat&cm_mmc=PCW-_-vergelijk-_-feedvergelijk&mcode=PCW-vergelijk-feedvergelijk

Dus altijd maar eerst googelen. Het is wel een groot prijsverschil.

Cookies
door Cookies Feb 27, 2017 om 18:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Reflecs, hij wil die scanner niet eens, zie 1e alinea.

AWYeah28
door AWYeah28 - Feb 27, 2017 om 18:27
355 Antwoorden / Vragen

Beste Peter,

U bent niet opgelicht, maar dat geeft u zelf al aan. Ik ben het met u eens dat het geen nette gang van zaken is om een product 'zogenaamd' in de aanbieding te adverteren, terwijl de prijs juist hoger ligt dan op de website. Dat is vooral erg dom, want de advertentie is een zogenoemde 'gepersonaliseerde reclame' die tegenwoordig vaak te zien zijn, en is dus gebaseerd op de websites die u hebt bezocht. Staples, of beter gezegd: het algoritme dat de advertenties in beeld brengt, zou wel zo slim zijn om ook de prijs aan de website te koppelen.

In het verleden vaker meegemaakt dat ik iets online kocht en vervolgens dagenlang advertenties te zien kreeg voor juist dat product. Wat ik dus al in huis had. Het schiet zijn doel een beetje voorbij op die manier. Ik probeer het gepersonaliseerde deel van internet sindsdien zo veel mogelijk uit te schakelen, ik houd niet van de gedachte dat mijn handelingen bepalen wat ik te zien krijg. Daar word iemands wereld heel snel heel klein van.

Succes bij de concurrent van Staples!

ne
door neodutchio - Feb 27, 2017 om 18:30
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Lang leve de cookies. Waarschijnlijk ziet u de komende tijd nog veel meer aanbiedingen voorbij komen van deze scanner. Maar dan niet opnieuw hier komen om te zeggen dat u u opgelicht voelt als er ergens nog een goedkopere prijs is.

jo
door jorisw - Feb 27, 2017 om 18:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

SLaapt dat nou lekker, onder zo'n steen. En dat al zo lang.

Ge
door Genee - Feb 27, 2017 om 19:12
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even de ean code opgezocht, 4016138960846, dan vindt er eentje van Zebra en eentje van Motorola.
Zijn dezelfde apparaten.
Motorola is gedeeltelijk overgenomen door Zebra.
Probeer het ean nummer te achterhalen, dan weet u bij vergelijken dat het om hetzelfde apparaat gaat.

ne
door neodutchio Feb 27, 2017 om 19:21
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En de Motorola ligt tussen de 80 en 90 euro en de Zebra zit dik boven de 100 euro.

Ge
door Genee Feb 27, 2017 om 19:23
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Toch zijn het dezelfde apparaten wanneer de ean code hetzelfde is, een ean code is uniek.

ne
door neodutchio Feb 27, 2017 om 20:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het kan dus een dingetje via de cookies zijn. Het registreerd dat je gekeken hebt op een product, alleen bij de reclame liet hij net de andere zien. Voor hetzelfde geld was het andersom geweest.

Ge
door Genee Feb 27, 2017 om 20:34
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Op deze sites vindt je de barcodescanners Zebra en Motorola met hetzelfde ean nummer. http://elektro-spullen.nl/?product=motorola-1d-barcodescanner-lineair-imager-wit-handmatig-usb http://www.conrad.com/ce/en/product/1308825/Barcode-scanner-Zebra-LI2208-Linear-imager-White-Hand-held-USB