eekje0
door eekje0 May 27, 2017 om 00:45
Winkels & webshops
Post.nl belazerd de boel

ik heb een tracking gevolgd van een belangrijk pakket die maandag  22 mei geleverd zou worden tussen 11.00/13.30 uur
ik heb gewacht tot bijna half 5 en nog eens geprobeert te volgen, stond er ineens dat wegens omstandigheden het pakket vertraagd was en nog bezorgd kon worden tot 21.30 uur.
ik persoonlijk gechat met post.nl en die keek alles na, kwam goed zei die.
ok 22.00uur nog niks. weer gechat, kreeg ineens te horen dat ik niet thuis was en ze me gemist hadden, na ja zeg, zit met mn neus de hele dag bijna naar buiten te kijken, mijn man werkte de hele dag in de tuin. alsof ik een leugenaar ben ,zo voel ik me.
volgende dag werd mn pakket bezorgd, door een andere persoon, bleek het pakket ook nog eens beschadigd te zijn aan 2 kanten en wat erin zat dus ook.
 kan en mag dit zomaar , dat men gewoon niet bezorgd terwijl het bedrijf waar ik wat koop op zn site hebt staan, volgende dag in huis.
is ook vervelend voor hun.heb ze het dan ook gemaild.

is er niemand die post.nl op de vingers tikt?
volgens de bezorgster heeft melden geen zin want gaat ene oor in en andere uit.ze weet dit uit ervaring

4550 14 Rapporteer

Me
door Mellie91 - May 27, 2017 om 01:17
1 Antwoorden / Vragen

Ja dit kan en mag aangezien post nl op maandag niet bezorgt.
Beetje raar dat degene met wie u op de chat gezeten heeft dit niet even gemeld heeft (eventuele storing bij het updaten van het track en trace systeem komt vaker voor helaas).
Elke postorderbedrijf heeft zijn eigen 'weekenddagen' en bij post nl zijn dit zondag en maandag.
Hier kun je niets tegen doen.
Het enige wat wel raar is is dat zo'n bedrijf echt wel weet wat de bezorgdagen van welk postorderbedrijf zijn dus dit lijkt mij toch meer de schuld van dat bedrijf dan van post nl.
Voor de beschadiging aan je pakket kun je ze echter wel aansprakelijk stellen mits het voldoende is ingepakt door het bedrijf van herkomst (dus breekbare spullen in bubbeltjesplastic enzo).

diumenge
door diumenge May 27, 2017 om 09:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze bezorgen zelfs op zondag tegenwoordig en ook gewoon op maandag.

sw
door swat1500 May 27, 2017 om 23:58
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Is alleen van toepassing op de brief bezorging. Pakjes worden elke dag bezorgd. Daar wordt op verdiend op de brieven niet.

Me
door Mellie91 May 28, 2017 om 10:29
1 Antwoorden / Vragen

Nee hoor ook pakketjes worden niet op zondag anders had ik afgelopen donderdag en vandaag gewoon mijn bestelde pakketten moeten krijgen... op maandag heb ik hier ook nog nooit wat gehad ondanks dat er op zaterdag besteld is maar dan zou dat inderdaad bij het online order bedrijf zelf liggen dan mijn excuus voor die valse informatie....

ha
door halex May 28, 2017 om 10:42
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Bij onder andere bol.com kan je kiezen voor bezorging op zondag. Door PostNL. Daar hangt wel een prijskaartje aan. Het is aan de verkoper of hij deze dienst ook aanbiedt. Als de verkoper hier niet extra voor wil betalen (of niet doorrekent aan de klant), dan is die service dus ook niet beschikbaar.

eekje0
door eekje0 - May 27, 2017 om 01:20
12 Antwoorden / 9 Vragen

waarom dan het bericht zelf van post.nl dat men maandag 22 mei bezorgd.
erover gechat hebt en buiten dat.... post.nl bestelbus rijd hier altijd op maandag.
dus bedrijf treft geen blaam, die trackingscode en berichten kreeg ik van post.nl zelf.

tenormin
door tenormin - May 27, 2017 om 02:43
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@Mellie91, dat is gewoon niet waar, de pakketpost doet PostNl wel, ligt alleen aan de verzender, lees webshop, waar men iets besteld heeft, hoe zij omgaan met verzenden. Geldt alleen voor  normale brieven etc. Ook post, rouwkaarten, post uit buitenland wordt wel bezorgd op Maandag.

ha
door halex - May 27, 2017 om 03:30
1374 Antwoorden / 4 Vragen

De track&trace zit er wel eens naast. Twee weken geleden zou een pakket bij mij tussen 12.30-15.00 bezorgd worden. Werd er plots om 8:45 aangebeld.
Het kan natuurlijk zijn dat u de deurbel net even niet gehoord heb. Ik neem aan dat u niet de hele dag voor de buitendeur post hebt gevat. U moet ook wel eens plassen, of niet? Als u zich al een leugenaar voelt door zo'n opmerking, bent u wel heel erg licht geraakt.

Wat bedoelt u met 'andere persoon'? Iemand die niet van PostNL is?

Als het pakket beschadigd is, had u 't moeten weigeren. Gelukkig hebt u foto's gemaakt, dus stuur 't terug naar de afzender. Dan kan die, mits 't verzekerd verzonden is natuurlijk, de schade claimen bij PostNL. (is 't niet verzekerd verzonden, dan heeft de verzender bewust 't risico genomen dat 't fout kon gaan en kan die verder niets meer, maar aangezien 't belangrijk was zal 't wel verzekerd verzonden zijn)
Verder moet u 'het bedrijf' aanspreken, niet PostNL. U bent klant van 'het bedrijf', niet van PostNL. 'Het bedrijf' belooft dat u 't de volgende dag in huis hebt. En blijft dus jegens u in gebreke. U bent gewoon voorgelogen door 'het bedrijf'. Dus flink klagen over 'het bedrijf', bijvoorbeeld op Klachtenkompas.
Is 't een internetaankoop, dan kunt u binnen 14 dagen na ontvangst de hele bestelling terugsturen en hebt u recht op teruggave van uw geld (enkele uitzonderingen daargelaten). Al met al lijkt me de schade voor u wel mee te vallen.

inforza
door inforza - May 27, 2017 om 07:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

ach ja gebeurt wel eens.. Ik had iets besteld op vrijdag, zou op zaterdag binnenkomen..
track en trace heel de tijd in de gaten gehouden, ik was de hele dag thuis. En zo rond 12uur was in eens de track en trace geupdate dat ik niet thuis was..

Wat ik denk dat er toen gebeurt is, is dat het zaterdag middag was. De bezorger wilde naar huis om van zijn weekend te vieren en heeft de status van mijn pakketje aangepast naar dat ik niet thuis was en dat ze op een ander moment terug zouden komen voor een 2e poging.

ik bestel regelmatig iets online, en dit is 1x voorgekomen... dus ik zou me hier niet druk om maken.. zonde van de tijd

Ge
door Genee - May 27, 2017 om 08:23
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als de inhoud al beschadigd is van die kleine beschadigingen aan de doos was de inhoud niet goed verpakt.
Wat opvalt is dat de beschadigingen aan de doos naar buiten getrokken zijn, de doos kan ergens achter gehaakt zijn met het verplaatsen.
Als de doos ingedeukt was geweest had ik me kunnen voorstellen dat de inhoud er door beschadigd was.

me
door meijde - May 27, 2017 om 10:01
7 Antwoorden / 0 Vragen

ach post nl praat me er niet van .met klachten doen ze niets al jaren problemen met de post bezorging hier .
dan gaat het weer een tijdje goed en dan is het weer raak post komt niet aan of ik krijg post van iemand anders .

diumenge
door diumenge - May 27, 2017 om 10:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wie is die andere persoon? Een buurbewoner waar het pakket is bezorgd of iemand van PostNL?

U dient overigens Kampeerwereld Hendriks hierop aan te spreken.

edrick3
door edrick3 - May 27, 2017 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

is er niemand die post.nl op de vingers tikt?
Helaas, nee ...
Indien nodig klachtenformulier invullen en klacht op www.klacht.nl en www.klachtenkompas.nl zetten.

zoekster1
door zoekster1 - May 27, 2017 om 10:33
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het is heel simpel, als er geen briefje bij u is achtergelaten dat u niet thuis was, dan zijn ze niet geweest. Ook op maandag worden pakketten afgeleverd door Post.nl.

ma
door macfraeck - May 27, 2017 om 13:19
21 Antwoorden / Vragen

Zelf doe ik al jaren geen zaken met webshops die werken met PostNL. Krijg ze regelmatig bij de pomp en als je dan ziet wat er binnenkomt. Bij dit filmpje zijn ze toevallig betrapt maar het is nog veel erger. Enkele jaren geleden gezien A2 Shell De Lucht op de parkeerplaats dozen overladen in de koffer van een BMW. Nee PostNL is verworden tot een criminele organisatie waar de top miljoenen aan bonussen vangt en het verder zich niet bemoeid met het personeel.

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/140239/flevoland-bureau-flevoland-postzakken-postnl-gestolen.

ha
door halex May 27, 2017 om 13:55
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Durf dat eens te plaatsen onder uw eigen naam (let dan wel een beetje op de spelling).

ma
door macfraeck May 27, 2017 om 15:07
21 Antwoorden / Vragen

De spelling was in het begin wel in orde mijnheer HALEX maar omdat ik het niet eens was met het vorige kabinetsbeleid mocht ik er niet meer in van de linkse VARA.

tijger1
door tijger1 May 27, 2017 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helemaal niets mis met Post nl. Heb nog nooit een probleem met ze gehad of een beschadigd pakje, of iets wat niet aankwam. Zeer regelmatig voor buren in de straat pakjes aangepakt. Geen enkele klacht. Uitermate voorkomende jongeman.

Ook waar ik nu woon, zeer vriendelijke en attente bezorger van pakjes. Helemaal top.

aurora1
door aurora1 May 27, 2017 om 16:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier ook niets mis met Post nl. Altijd erg geschikte en vriendelijk bezorgers.

the outlaws
door the outlaws - May 27, 2017 om 13:30
11 Antwoorden / 6 Vragen

ik had n pakket verstuurd en postnl is t kwijtgeraakt ik probeer via klachtnl nou al een tijd mn verzendkosten terug te krijgen maar ze zeggen had je t maar moeten verzekeren
de arogantie die je tegemoet krijgt als je hun klachtenlijn belt is onbeschrijfelijk
ik verstuur mn pakketen wel via iemand anders

ha
door halex May 27, 2017 om 13:56
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Vantevoren de voorwaarden niet lezen, dat is dom. Want u bent er wel mee akkoord gegaan. Dus ook dat u uw geld niet terugkrijgt.

aurora1
door aurora1 - May 27, 2017 om 14:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Is er dan niemand....etc."  Nou, ik in ieder geval niet. Veel te warm. Maar ook niet als het koeler zou zijn.

jo
door jorisw - May 27, 2017 om 17:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waar gewerkt wordt gaan wel eens dingen fout. Bij jullie op het werk zal ook niet alles feilloos werken. En als Post.nl echt zo slecht zou zijn als wat je op grond van fora zoals deze zou kunnen concluderen was er uiteraard geen bedrijf meer die met ze in zee wil gaan. Je wilt je webwinkel toch niet ten gronde brengen door een externe partner die alleen maar slecht werkt levert?