si
door sineplex31 Feb 20, 2017 om 20:03
Winkels & webshops

PostNL. Niet thuis pakket 6 huizen verder bij de 'buren' bezorgd

Hallo,

Ik was de EERSTE keer niet thuis om mijn pakket van PostNL in ontvangst te nemen. Vervolgens heeft de pakketbezorger het 6 huizen verder afgeleverd bij de 'buren'. Ik woon namelijk op nummer 74 en het pakket is bezorgd op 60, zodat ik het daar kon afhalen.

Nu mijn vraag: 'Mag dit eigenlijk wel?'. Mijn buren ken ik uiteraard en ik vind het geen probleem wanneer daar een pakket voor mij wordt geleverd op het moment dat ik niet thuis ben, maar 6 huizen verder vind ik wel heel ver. Ik ken deze mensen helemaal niet, hoe kan ik ze dan vertrouwen met mijn pakket?

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.

Alvast bedankt!

5273 11 Rapporteer

fa
door familyman - Feb 20, 2017 om 20:13
888 Antwoorden / 1 Vragen

A: Wie is er wel of niet te vertrouwen, B: Je hebt nu in elk geval je pakket. Anders had je het afmoeten halen op een postkantoor oid. Laat anders je pakket bij een ah, of ander afhaalpunt bezorgen.

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2017 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u in een landhuis woont met hectares grond er omheen, kan het vervelend zijn, maar ZES  huizen in een straatje verder? Wat dan nog.

pi
door pieterwolters - Feb 20, 2017 om 20:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Of het mag hangt af van wat de verzender heeft opgegeven. Als die heeft opgegeven dat het alleen bij jouw mag worden afgeleverd, dan heeft PostNL een probleem (maar dan moet de verzender dat aankaarten bij PostNL. Als het bij de buren mag worden afgeleverd kan dit. Ik weet hoe groot je woont, maar veel meer dan een meter of 30...40 zal 6 huizen verder toch ook niet zijn (gemiddeld in Nederland).

si
door sineplex31 - Feb 20, 2017 om 20:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Familyman, bedankt voor je antwoord, maar daar gaat het mij niet om.

Ik wil gewoon weten tot hoe ver PostNL een pakket naar de 'buren' mag sturen. Zijn het alleen je aangrensende buren? De hele straat? Binnen een straal van 5km? Met andere woorden wat is het limiet.

ja
door jackyh Feb 20, 2017 om 22:34
953 Antwoorden / 4 Vragen

U had toch kunnen aangeven dat u niet thuis was en een andere tijd kunnen kiezen. Voorbericht per mail.

Be
door Ben22 - Feb 20, 2017 om 20:58
57 Antwoorden / 6 Vragen

Ach, met de kwaliteit die Post.Nl tegenwoordig levert moet u al blij zijn dat u het pakket in handen hebt gekregen.

tenormin
door tenormin - Feb 20, 2017 om 21:14
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Weet niet of er strikte regels voor zijn. Weet wel dat een pakketbezorger blij is als hij het ergens af kan leveren. Hij heeft het voor zover keurig afgehandeld dat u aan een briefje in uw bus kon zien waar het bezorgd was en die (aardige) mensen het hebben aangenomen. Dat u ze niet kent doet er niet zoveel toe, tenzij die mensen zelf het risico willen lopen voor dieven uitgemaakt te worden als ze hadden gezegd geen pakket voor u te hebben aangenomen. Dat heeft u immers zwart of wit op dat briefje. Ik neem ook pakjes aan, iets anders dan u, ik woon in een flat en sommige mensen moeten toch met de lift mijn richting uit om het op te halen. En die zijn maar wat blij met de "service". ;-)

ha
door halex Feb 20, 2017 om 21:34
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben ook altijd bijzonder dankbaar dat er in mijn flat iemand (bijna bovenin) woont die veel thuis is en nooit moeilijk doet om een pakketje in ontvangst te nemen. Soms staat zijn gang vol als ik 't mijne op kom halen.

tenormin
door tenormin Feb 20, 2017 om 21:49
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Had je mijn halletje afgelopen Donderdag moeten zien, moest zelfs vragen voor welke naam, in een flat ken je niet zo snel mensen. ;-)

ha
door halex - Feb 20, 2017 om 21:31
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe kan de bezorger nu weten welke van uw buren / straatgenoten u wel vertrouwt en welke niet? Ze zijn in ieder geval zo aardig om het in ontvangst te nemen, te bewaren en daarna aan uw af te geven.
Ik denk dat ik uw probleem niet begrijp.

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2017 om 21:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zijn uw directe buren wel criminelen en weet de bezorger van Post.nl dat en brengt hij uw pakje veiligheidshalve naar een verder adres. :-))

kv
door kvjapio - Feb 20, 2017 om 22:02
281 Antwoorden / Vragen

Ik zou eens bij postnl informeren wat de 'limiet' is. Los daarvan is uw pakket goed aangekomen. Je hoeft je 'verre' buren toch niet te kennen om je pakket te krijgen?

aurora1
door aurora1 - Feb 20, 2017 om 23:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraag het aan Post.nl.
Alles is in orde dus wat maakt u zich nu druk? Aardige buren die het voor u in ontvangst nemen en misschien heeft de postbode zelfs wel eerst bij de andere adressen geprobeerd. 6 Huizen verder in een straatje stelt helemaal niets voor om een pakketje op te halen.
Zoals al is gezegd: anders voortaan pakketjes bij een afhaalpunt o.i.d. laten bezorgen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 20, 2017 om 23:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Misschien moet u alleen nog iets bestellen als u ook in staat bent het in ontvangst te nemen.
Of wenst u dat de bezorger 7x bij u langs moet komen in de hoop u aan te treffen.
Laat het voortaan naar een afhaalpunt sturen, kunt u het ophalen wanneer het u uitkomt.