be
door bertus43 Sep 27, 2016 om 17:03
Winkels & webshops

Pvc vloer met prijsafspraak handtekening gezet

bij lippe wonen in homecenter wolvega een pvc vloer uitgezocht bouwtekening met maten mee hij kijken en globaal meten waar de vloer komt te liggen wat het aantal vierkante meters zou zijn op contract staat plus minus nu moet hij volgens zijn zeggen meer vierkante meters gebruiken en wil ons dat in rekening brengen mag zoiets na mijn eigen weten heeft hij het voor een vaste prijs aangenomen dan moet je het daar toch ook voor doen .

5405 10 Rapporteer

ja
door jackyh - Sep 27, 2016 om 17:24
953 Antwoorden / 4 Vragen

Plus/minus staat er niet voor niets. Natuurlijk mag hij bij hoger verbruik dit berekenen. Andersom zou u toch niet weigeren als u gld terug zou krijgen? Gelden nooit vaste prijzen.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2016 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat begrijpt u niet aan plus minus inzake de vierkante meters? En als er nu meer vierkante meters pvc vloer nodig zijn, moet u dat ook betalen.

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2016 om 17:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er staat vast niet bij 'vaste prijs', maar waarschijnlijk wel de m2 prijs.

me
door mein33 - Sep 27, 2016 om 17:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@bertus43,

maatvoering van een bouwtekening geeft maar een globaal beeld op de locatie zelf kan bij het inmeten pas exact worden aangegeven hoeveel m² er werkelijk nodig zijn plus/minus geeft al aan dat de uiteindelijk benodigde m² bij benadering wordt opgegeven en is er geen sprake van een vaste prijsafspraak uw "eigen weten" klopt niet met de werkelijkheid.

P.S.
Ik geef mijn reactie maar even op dezelfde wijze als u dat doet, nl. zonder leestekens en Hoofdletters, kunt u gelijk zien hoe onzorgvuldig en ongeïnteresserd dit eigenlijk overkomt bij de lezer van uw topic.

ph
door philip36 - Sep 27, 2016 om 19:10
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De vraag is hoeveel vierkante meter was het ongeveer volgens contract en hoeveel vierkante meter moet u bijbetalen?
Als het b.v. ongeveer 20 was en u moet 4 bijbetalen lijkt me iets teveel van het goede.

Komt u met de maten op de bouwtekening op meer vierkante meters dan hij op het contract heeft staan?
In dat geval heeft hij de berekening niet goed gedaan en gelden de vierkante meters op het contract.

jo
door jorisw - Sep 27, 2016 om 19:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoeveel vierkante meter staat in de offerte?
Hoeveel vierkante meter is het volgens de bouwtekening?
Hoeveel is het werkelijk aantal vierkante meters?

audb
door audb - Sep 28, 2016 om 12:29
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als het om een veel grotere voeveelheid gaat dan is het wel de vraag of er wel de juiste  maat is bepaald.

Maar deze verkoper had wel zelf op moeten gaan meten omdat een bouw tekening niet geschikt is hiervoor.

Tijdens het bouwen kan er worden afgeweken van de maten zowel in voor al nadeel.

Vooral bij niet dragende muren kan het zo zijn dat de maten toch anders zijn dan wat er op een tekening staat.

Maar alleen bij hele grote verschillen zou de verkoper kunnen eisen dat er bij betaald gaat worden maar wel zou deze coulant tegen over de klant mogen zijn.

ro
door rowicom - Sep 28, 2016 om 13:01
5 Antwoorden / Vragen

Misschien kun je ook nog eens wat geld uitgeven aan een nieuw toetsenbord, want de punt, komma en hoofdletters doen het niet meer.

he
door henkjj - Sep 28, 2016 om 14:03
14 Antwoorden / Vragen

Wat is dat, plus minus?
Is dat een verschil van 3% of 30% of 73,52%?
Plus minus is voor een aanbieding/offerte te onduidelijk/ongedefinieerd om op basis daarvan zaken te kunnen doen.
Duidelijkheid vragen dus bij het aanbieden.
Daar is het nu te laat voor helaas, dus ik denk dat u nu in discussie moet met wat de leverancier met plus minus bedoelt en waarom ie dat zo heeft opgeschreven.
Succes!

1paul
door 1paul - Sep 28, 2016 om 16:54
3135 Antwoorden / 0 Vragen

er is altijd snijverlies, uiteraard moet u dat betalen...