aquarius
door aquarius Jun 23, 2017 om 11:50
Winkels & webshops

Reservebril kopen

Onlangs ben ik een dure merkbril met multifocle glazen kwijtgeraakt in een ziekenhuis. Gelukkig is die later weer terug gevonden. Aangezien me nog meer opnames te wachten staan kwam het plan bij me op om een volgende keer een goedkope, nog aan te schaffen reservebril mee te nemen. Welke opticiens kan men mij aanbevelen? Bij voorkeur geen glazen van het merk Essilor, waar ik 2x slechte ervaringen mee heb gehad (glazen werden snel mat en cracquelé). Ik draag mijn bril niet continu, maar voornamelijk in een periode van hooikoorts. En als mijn ogen moe zijn. Ik weet het exacte recept van de glazen niet; het is een geringe plus van ca. 2 rechts en 1.5 links. Beoordelingen op Google hebben me niet echt verder kunnen helpen. Alvast bedankt voor uw adviezen en m.v.g.

4051 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2017 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

We zijn hier toch geen oogartsen. Ga gewoon naar een brillenwinkel  en kies daar de goedkoopste uit. U zult toch ook wel al die reclames op tv zien?

Dat "dure" komt meestal door die zogenaamde "merk" monturen.

aquarius
door aquarius Jun 23, 2017 om 14:36
259 Antwoorden / 63 Vragen

Ik vraag u toch niet om mijn ogen te onderzoeken?

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2017 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Reservebril? Koop een leesbrilletje bij de Action of zo, bent u voor een paar euro klaar.
Waarom zou een ander voor u brillenboeren moeten gaan vergelijken?

aquarius
door aquarius Jun 23, 2017 om 18:05
259 Antwoorden / 63 Vragen

Tijger, ik vraag de forumleden niet om brillen te vergelijken. Ik hoopte op ervaringsverhalen. Goh, wat lezen sommige mensen toch slecht. En wat hebben anderen een flauwe "humor". Ik vraag me soms af waarom bepaalde mensen op dit forum zitten en antwoorden geven die kant noch wal raken. Of die graag een sneer willen geven. Puntjes verzamelen als topscorer? Overigens zie ik vaak dat mensen op dit forum advies vragen over de aankoop van een artikel of product. Jammer dat er soms zo onaangenaam gereageerd wordt. Ik ga dit topic sluiten. Gelukkig zijn er ook een paar serieuze antwoorden, waarvoor mijn dank.

hansje klein
door hansje klein - Jun 23, 2017 om 12:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ga naar de HEMA en probeer daar een paar brillen zou ik zeggen ....

of neem een eigen montuur mee en vraag een paar prijzen in brillenwinkels voor glazen op. Standaard glazen of precies/bijna precies dezelfde als uw huidige glazen. Des te meer standaard des te goedkoper ...

aurora1
door aurora1 - Jun 23, 2017 om 12:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daarvoor kunt u naar een brillenwinkel gaan en het voordeligste montuur uitzoeken plus glazen zonder extra zaken zoals extra dun, ontspiegeld etc.
Een merkbril is over het algemeen ook onzin omdat u veel geld voor de naam betaalt.

Cookies
door Cookies - Jun 23, 2017 om 12:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo'n vraag is nauwelijks te beantwoorden, want de één zal zeggen ga naar Hans Anders, de ander Specsavers en weer een ander Pearl.

Waarom neem je als reserve niet een losse leesbril (paar euro bij Action, Kruidvat, Hema enz.) en enkelfocaal bij 1 of andere brillenwinkel. Dan ben je het goedkoopste uit.

panter22
door panter22 - Jun 23, 2017 om 13:13
6599 Antwoorden / Vragen

Een reservebril die je bijna nooit op hoeft te hebben?
Koop de goedkoopste. Bij de goedkope keten even binnenkijken.
Bij de DA drogist bv  kost een multifocale bril €99 inclusief opmeten.
Laat er geen extra dunne glazen etc in zetten. Niet nodig. Het is maar voor reserve.
Maar verwacht niet dat de helderheid van de glazen zo mooi is als glazen van een merkbril.

jo
door jorisw - Jun 23, 2017 om 14:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Neem het goedkoopste montuur en de goedkoopste glazen. Die zijn wellicht flink dikker dan je normale glazen maar het is als het goed is slechts voor onvoorziene situaties. De prijs van glazen loopt omgekeerd evenredig op met de dikte....

Afhankelijk van hoe goed je nog ziet op afstand zou je ook een standaard leesbril kunnen kopen voor een paar euro.Dan is het op afstand zien uiteraard minder, maar wij weten niet hoe goed of hoe slecht jouw zicht is.

aquarius
door aquarius - Jun 23, 2017 om 14:40
259 Antwoorden / 63 Vragen

Bedankt voor de reacties tot dusverre. Ik hoopte eigenlijk op ervaringsverhalen. Maar die zitten er jammer genoeg (nog) niet bij.

tijger1
door tijger1 - Jun 23, 2017 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt ook overwegen een koordje te kopen en dat aan uw huidige bril te doen. Raakt u hem ook niet kwijt. Nog voordeliger.

Topantwoord

audb
door audb - Jun 23, 2017 om 15:02
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Da winkels met opticien https://www.da.nl/eyelove-brillen/eyelove-brillen-da-winkels

Heeft u nog uw brillen recept dan kan u terecht bij https://www.charlietemple.nl/?gclid=CMz8w-WD1NQCFXEo0wodWpQHLA

Een bril van een warenhuis? dat gaat niet lukken omdat u twee verschillende sterkte`s nodig heeft.

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2017 om 15:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, 2 en 1,5 is geen ramp hoor. Neem er een van 1,5 en een van 2. Klaar

di
door dickster - Jun 23, 2017 om 15:49
69 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk eens op www.eyelovebrillen.nl Ze werken met een shop-in-shop formule dus zoek even een locatie bij je in de buurt. Ze kunnen je ogen opmeten maar ook de glazen van je huidige bril opmeten. Dat de glazen minder helder zouden zijn als merkglazen is onzin. Mijn vrienidn heeft -11 aan beide ogen, met cylinder, en toch vind ze haar eyelovebril net zo goed als een duurdere die ze daarvoor had. Ook mijn moeder heeft naar volle tevredenheid een bril van deze keten.

aquarius
door aquarius - Jun 23, 2017 om 18:06
259 Antwoorden / 63 Vragen

Topic wordt gesloten. Mijn dank aan de forumleden die echt geprobeerd hebben me te helpen. M.v.g. Aquarius.

tijger1
door tijger1 Jun 23, 2017 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt het topic niet sluiten.

Cookies
door Cookies - Jun 23, 2017 om 18:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt helemaal niets aan ervaringsverhalen van anderen. Dat schreef ik al: krijg je tig verschillende shops te zien waar mensen goede ervaringen mee hebben. Bovendien de ene (bijv.) Hans Anders is de andere Hans Anders niet. Veel hangt af van de deskundigheid van het personeel van het filiaal.

DOOR AQUARIUS - 23 JUN. 2017 OM 14:40
249 ANTWOORDEN / 56 VRAGEN

Bedankt voor de reacties tot dusverre. Ik hoopte eigenlijk op ervaringsverhalen. Maar die zitten er jammer genoeg (nog) niet bij.

aurora1
door aurora1 - Jun 23, 2017 om 21:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom doet u zo verongelijkt en beledigd over de reacties? Als ik uw eerdere vragen bekijk dan bent u toch steeds erg uitvoerige bediend met antwoorden en oplossingen. Hoezo, dat "sommige mensen slecht lezen" en "sneren"? Hoe verzint u het.
U heeft de antwoorden gekregen die passen bij deze vraag en als bonus nog een aantal slimme gratis tips erbij.
Ervaringsverhalen heeft u niets aan, waarom kunt u o.a. lezen in de reacties van @carola.83.
De een koopt een fiets bij een tuincentrum, de ander een bril bij de drogist of via internet. Anderen kopen een bril bij een brillenboer en vergelijken eventueel de service en kosten van de verschillende brillenboeren.