Riviera maison cadeaukaart
Beste,
Mijn moeder heeft bij woonwinkel Riviera Maison een cadeau kaart gekocht van nabij de 150 euro. Nu is het zo dat ik niet echt in de gelegenheid ben om naar de winkel te komen en graag wat online wilde bestellen, blijkt dat je de cadeaukaart alleen in de winkel kunt inwisselen. Hierdoor worden klanten geforceerd om naar de winkel te komen en zich te comprimeren naar het assortiment wat zich in de winkel begeeft. Naar mijn idee niet echt meer anno 2016/klantvriendelijk. Nu vroeg ik mij af of het wettelijk is bepaald dat je cadeaukaarten alleen in de winkel mag uitgeven of dat firma's cadeaukaarten moéten accepteren op internet.
Al tig duizend keer gezegd op Internet:
Geef de waardebonnen van de De Nederlandse Bank.
Deze zijn overal en altijd geldig.
En elke zaak mag zelf bepalen of een cadeaubon in alle zaken of slechts in een paar zaken, in de webwinkel of niet in de webwinkel worden geaccepteerd.
Uw moeder had er verstandiger aan gedaan u gewoon € 150 te geven. Maar nu hebt u die kaart en moet u er wat mee.
Ik zou zeggen neem gezellig uw moeder mee en ga er wat kopen. Als dat bedrijf via de website geen cadeaukaarten accepteert, dan staat dat hen vrij.
En dan nog, comprimeren naar het assortiment? Uw moeder zal beslist gedacht hebben dat u daar iets van uw gading zou kunnen vinden.
Comprimeren? Dan hoop ik niet dat ze daar veel kleine spulletjes verkopen.
Diewilik
Tja, het is zoals het is. Op welke manier de kadobon kon worden ingewisseld, had je moeder VOOR de aankoop even kunnen checken.
Kadobonnen is OOK niet meer van deze tijd. Snap werkellijk niet waarom mensen cashgeld gaan uitgeven om in te ruilen voor een kadobon. Weg geld als de winkel failliet gaat. Om dan nog maar niet te spreken van al die kadobonnen die mensen vergeten.
Het is wat met die consumenten tegenwoordig... Wat een ellendie die luxe-problemen om 150 euro uit te moeten geven.
Nee, dat is niet wettelijk bepaald. Had uw moeder van te voren beter moeten uitzoeken. Ga gewoon gezellig een middagje shoppen.
Daar moet je toch juist bij zijn: een zaak waar het assortiment zich in de winkel begeeft!!!
Natuurlijk bepaalt een zaak ZELF waar de kadokaarten gebruikt mogen worden. Echt belachelijk dat je moeder zich zoiets ouderwets heeft laten aansmeren...
Iets met een gegeven paard en zo. U bent wettelijk niet verplicht de kaart in te wisselen. Dus u hoeft niet naar de winkel als u dat niet wenst.
De Wet bepaalt helemaal niets over cadeaukaarten en zeker niet over het hoe en waar gebruik daarvan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer