ma
door marlies Oct 24, 2016 om 09:21
Winkels & webshops

Skala wil wasmachine niet ophalen

Ik huur al 4 1/2 jaar een wasmachine van Skala. Nu moet ik verhuizen, omdat ik wegens aftakelende gezondheid niet meer voor mezelf kan zorgen. Ik wil het contract gewoon doorbetalen, maar moet nu noodgedwongen de wasmachine in een opslag plaatsen tot april volgend jaar. Skala wil wel ophalen als ze een CIZ verklaring krijgen. Dat is persoonlijke gezondheidsinformatie en dat voor een verhuurbedrijf - dat wordt mij te gek i.v.m. privacy. Kan ik nog iets anders doen?

18613 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2016 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt de komende maanden ook in één keer afbetalen, dan haalt Skala beslist die machine eerder op.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 24, 2016 om 09:49
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Zou het niet kunnen dat Skala alleen een bewijs wil zonder persoonlijke gezondheidsinformatie?

ja
door jackyh - Oct 24, 2016 om 10:03
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat waarschijnlijk om de kosten. Wie moet wat betalen.

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2016 om 11:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts moet gewoon betalen, dat is nogal simpel. Het is een huurcontract.

ja
door jackyh Oct 24, 2016 om 12:03
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik bedoel de kosten van terugzending.

Cookies
door Cookies Oct 24, 2016 om 12:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ophalen, bedoel je. Staat in de alg. voorwaarden. Maar daar gaat het allemaal niet om. Ze zit nog vast aan het contract. Alleen door de resterende termijnen in 1x te betalen, kan de overeenkomst worden beëindigd.

ja
door jackyh Oct 24, 2016 om 12:16
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik leg het hoofd in de schoot want tegen zoveel kennis van zaken kan ik niet op.

tijger1
door tijger1 Oct 24, 2016 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh. Nog nooit van Skala gehoord blijkbaar?

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2016 om 12:20
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dan geeft u ze toch die CIZ verklaring. Bent u van het geduvel af. En privacy vandaag de dag. So what. Skala doer er verder niets mee.

ka
door kaartendraak - Oct 24, 2016 om 14:37
180 Antwoorden / 2 Vragen

Anders dreig je gewoon dat ie op die en die dag aan de straat staat, je wilt toch gewoon blijven betalen? Dan hoeven ze niet te klagen dat ze verlies lijden, want je betaalt, dat zij hem dan niet terug willen is hun pakkie an. Moet je eens kijken hoe snel ze hem dan komen halen.
Vind het apart dat skala zelfs nog maar bestaat, dat bedrijf is echt al oud zeg.

La
door Laelia1955 - Oct 24, 2016 om 15:05
21 Antwoorden / Vragen

Bel Scala op en vertel ze dat u diverse opties heeft:

u zet de wasmachine op marktplaats, maar doet dat liever (nog) niet omdat het immers niet uw eigendom is!

u zet de wasmachine voor de deur zodat een liefhebber hem meeneemt. U zou dan aan Scala moeten
rapporteren dat de machine 'gestolen' is. Niet echt eerlijk dus!

Als u echter aan Scala zou vertellen dat er b.v. beslag op uw spullen is gelegd of dat een opkoper uw
huis komt leeghalen na uw verhuizing, kunt u er waarschijnlijk donder op zeggen dat ze hem komen halen.

Scala heeft niets meer aan een wasmachine van ruim 4 jaar oud, dus ze zitten er mee in hun maag.
Vraag wat een redelijke 'vergoeding' zou zijn voor het afkopen van het huurcontract. Daarmee is de machine
van uzelf en kunt u er mee doen wat u wilt; weggeven, weggooien, verkopen, opslaan etc.
Succes!

tenormin
door tenormin Oct 24, 2016 om 18:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Laelia1955, Je geeft allerlei verkeerde signalen af. Hoop dat @marlies niets van dit alles doet.

Cookies
door Cookies Oct 24, 2016 om 18:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mijn joggingbroek hing bij een ander antwoord al op mijn knieën. Bij het lezen van dit onnozele antwoord, is hij verder gezakt naar mijn enkels! Laelia1955: jij helpt mensen met dergelijke onzin adviezen van de wal in de sloot.

tenormin
door tenormin Oct 24, 2016 om 20:16
16829 Antwoorden / 108 Vragen

No brain no pain @carola.83. ;-(( Hijs je joggingbroek maar weer op.

La
door Laelia1955 Oct 26, 2016 om 17:26
21 Antwoorden / Vragen

Nooit van cynisme gehoord zeker?
Alleen het antwoord: afkopen zodat de machine van uzelf is komt in aanmerking.
(doorhalen wat niet gewenst is dus)
Scala haalt geen machines op van meer dan 4 jaar oud vrees ik, want die kunnen
ze niet meer verkopen/verhuren. De dagwaarde is niet hoog meer!
Maar heerlijk dat er zoveel mensen serieus op mijn antwoord ingingen!

La
door Laelia1955 Oct 30, 2016 om 10:52
21 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat je gelijk hebt RONNY530. Maar is het niet meestal huurkoop bij Skala?
Ze willen toch niet met allerlei oude(re) apparaten komen te zitten?
V.w.b. een CIZ-verklaring, daar heb ik gewoon moeite mee in het kader van de
zo alom geprezen (en terecht) privacy. Als iemand van de huurperiode af wil vanwege
iets anders; medisch of psychisch; waarbij geen CIZ-verklaring mogelijk is of nodig is,
zit hij/zij dan aan het contract vast tot de einddatum, ook al maakt hij/zij er geen gebruik
meer van? Dat betekent dat men wel heel erg veel geld kwijt is en het apparaat in feite
al vele malen betaald heeft.

Cookies
door Cookies Oct 30, 2016 om 11:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@laelia1955: Ja, hoor ik heb gehoord van cynisme. Maar moeten wij dat ruiken? Er worden hier zovaak stomme antwoorden gegeven, dus die van jou kan daar rustig ook onder vallen. Lekker bijdehand ook om een reactie op Ronny530 hier neer te zetten. Bovendien reageert topicstarter allang niet meer, dus is reageren sowieso niet meer nodig.

ro
door ronny530 - Oct 26, 2016 om 17:50
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Zo werkt het bij Skala niet want na de huurperiode kun je het toestel kopen, u is waarschijnlijk in de war met huurkoop maar terzijde. Skala wil natuurlijk wel bewijs zien waaruit blijkt dat u om gezondheidsredenen moet verhuizen en daarom de wasmachine niet meer kan gebruiken, een CIZ verklaring is zo'n bewijs en kan ook gunstig voor u uitvallen want dan wordt het huurcontract voortijdig ontbonden.