mi
door miekvdl 18 jun. 2017 om 21:09
Winkels & webshops
Sofahome Alexandrium

Sofahome Alexandrium

Goedenavond,

15 februari jl. heb ik een prachtige bank besteld bij SofaHome in Alexandrium, Rotterdam. Zeer klantvriendelijk geholpen en te woord gestaan in de winkel. De levertijd zou 8 tot 12 weken duren.
10 mei jl. was het week 12. Ik heb gebeld naar de winkel wanneer ik mijn bank zou kunnen verwachten. Antwoord: ze zijn ermee bezig. De bank kan ieder moment binnenkomen. Week later weer gebeld, weer hetzelfde antwoord, enz.enz.
Uiteindelijk 4 weken later dan de verwachte levertijd, na weer het zoveelste belletje van mijn kant, werd ineens verteld dat mijn bank waarschijnlijk nog helemaal niet besteld was door de leverancier! En keer op keer kreeg ik antwoorden terwijl de verkoper niet eens zeker wist waar mijn bank precies was. Er is mij gewoon keihard voorgelogen. Wel werd steeds gezegd dat klanten die nà mij zo'n zelfde bank hadden besteld, deze inmiddels al in huis hadden. Maar wat moest ik met deze informatie?

UIteindelijk wilde de verkoper mij tegemoet komen met een korting van € 300,00 en dan zou ik nog eens 4 tot 6 weken moeten wachten op mijn bestelling.
Op mijn reactie om het hele gebeuren te annuleren, werd mij verteld dat in de voorwaarden te lezen is dat de leverancier na de verwachte levertijd nog 8 weken mag uitlopen. Deze voorwaarden zijn nergens te lezen, niet op de bon, niet op de website; deze was ook geruime tijd off-line. Nu deze weer on-line is, staan nergens de voorwaarden vermeld. Tevens zou ik ook 30% aan annuleringskosten moeten betalen. Terwijl ik toch al, in februari jl., € 665,00 heb aanbetaald.

En ineens kwam daar een mailtje, de verwachte levertijd is 25 of 26 juni a.s. In totaal zijn dan de leverweken opgelopen tot 18,5 week!
Ik vroeg om een leen-bank. Ik zit namelijk al vanaf 15 mei jl. in mijn eerste eigen nieuwe huis, zonder bank.
Deze leen-bank zou vandaag 18 juni komen. Echter, alweer een belletje dat de vrachtwagen/bus kapot was. 

Hierna heb ik alweer gezegd dat ik alles wilde annuleren en ik een slechte recensie zal schrijven. Hierop antwoorde de verkoper dat als ik dat zou doen, hij wel even zou komen aanbellen bij mij!. Een ware bedreiging.
Op mijn eis dat ik mijn aanbetaling van € 665,00, uiterlijk 21 juni a.s. op mijn bank teruggestort wil zien, kreeg ik als antwoord dat ik gewoon de gehele bank ad € 2165,00 zou moeten terugbetalen.



Heel graag zou ik uw advies/hulp willen!
Met vriendelijke groet, M. Spijkenisse.

2111 7 Rapporteer
door tijger1 - 18 jun. 2017 om 21:19
31787 Antwoorden / 15 Vragen
1

Dat is dus weer een bedrijf waar je beter helemaal niets kunt kopen. Maar als u van de koop af wilt zien, zult u ze eerst officieel schriftelijk in gebreke moeten stellen en ze nog 14 dagen moeten geven om hun verplichtingen na te komen, waarbij u tevens vermeldt dat als er dan nog niets geleverd is, u de overeenkomst ontbindt en uw geld wenst terug te ontvangen. En 25 of 26 juni is volgende week, dus dan zou het goed moeten komen.


ha
door halex - 18 jun. 2017 om 21:37
1375 Antwoorden / 4 Vragen
0

Volgens mij begon u zelf met bedreigen. Als in de alg voorwaarden staat dat de levering acht weken uit mag lopen, hebt u nog geen poot om op te staan.
Het heeft niet zoveel zin om al te gaan blaffen, als er nog niet gebeten mag worden.

door diewilik 18 jun. 2017 om 22:37
2334 Antwoorden / 16 Vragen

@Halex, lijkt wel een lifestyle te worden buy and bark. :-)

ha
door halex 18 jun. 2017 om 23:24
1375 Antwoorden / 4 Vragen

Haha, is wel een mooie slogan!

door marita5 - 19 jun. 2017 om 06:51
4006 Antwoorden / 1 Vragen
2

Hallo Miekvdl , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/bezorgen/verkoper-bezorgt-product-niet

re
door red1 - 21 jun. 2017 om 11:55
152 Antwoorden / 1 Vragen
0

25 juni valt op zondag

door simon55 21 jun. 2017 om 14:21
962 Antwoorden / 4 Vragen

Dan sturen ze ook n zondagsrijder

ha
door hansje klein - 21 jun. 2017 om 14:47
2204 Antwoorden / 34 Vragen
0

CBW is duidelijk ... HIER

kc
door kcdb - 21 jun. 2017 om 15:03
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste MiekVDL. Die algemene voorwaarden zijn wel degelijk op de internetsite van SofaHome te vinden. Scrollt u maar eens helemaal naar beneden op hun internetpagina's. In de zwarte balk ziet u dan "Algemene voorwaarden" staan. Klik daarop en u kunt deze lezen.

In deze Algemene voorwaarden staat het volgende in Artikel 6 over de levertijd. Wat voor u van belang is heb ik vet gemarkeerd.

ARTIKEL 6 – De levertijd
Onder levertijd wordt verstaan de in de overeenkomst bepaalde termijn, waarbinnen de prestatie moet zijn verricht. De levertijd is vast tenzij een vermoedelijke levertijd is overeengekomen.

Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd wordt de ondernemer een nadere termijn gegund om alsnog te leveren. Deze nadere termijn is gelijk aan de oorspronkelijke vermoedelijke levertijd met een maximum van een maand. Indien de ondernemer alsnog binnen deze nadere termijn levert, zal een eventuele prijsverhoging binnen deze termijn niet worden doorberekend.
Bij overschrijding van deze nadere termijn dan wel van de vast overeengekomen levertijd heeft de afnemer het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te verlangen.
Bij overschrijding van de vermoedelijke dan wel vast overeengekomen levertijd is de ondernemer bij een overeenkomst met een zakelijke afnemer niet aansprakelijk voor gevolgschade, hoe ook genaamd.
Bij een overeenkomst met een consument is de ondernemer gehouden die schade te vergoeden die in een zodanig verband met de overschrijding staat, dat zij haar mede gezien de aard van de aansprakelijkheid en de aard van de schade kan worden toegerekend.
Indien bestelling op afroep, dat wil zeggen de mededeling van de afnemer dat besteld kan worden, wordt overeengekomen, dan geldt vanaf de afroep de bij de overeenkomst afgesproken vaste of vermoedelijke levertijd. Afroep dient te geschieden binnen negen maanden na het sluiten van de overeenkomst, tenzij anders is overeengekomen. Vindt er geen afroep plaats binnen die termijn, dan zal de ondernemer de afnemer schriftelijk of elektronisch rappelleren en een extra termijn van maximaal drie maanden geven om alsnog af te roepen. Na deze termijn wordt de overeenkomst als geannuleerd beschouwd en is artikel 12 van toepassing.
Bij een op afstand gesloten overeenkomst is artikel 7:46f van het BW van toepassing in samenhang met lid 2 van artikel 7:46j van het BW.

Als ik voor u rekenen kom ik uit op de maximaal volgende datum: 15 februari + 12 weken = 10 mei + max. overschrijding van 1 maand is 10 juni. Op grond van artikel 6 heeft u als afnemer nu het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te verlangen. Al het overige wat de verkoper aanvoert is niet overeenkomstig deze Algemene voorwaarden die u samen bent aangegaan. Ik zou dus de verkoper met deze voorwaarden confronteren en, om niet nog veel langer op een ander bankstel te hoeven wachten, een redelijke schadevergoeding verlangen. En voor allezekerheid: doe dit vanaf nu aan alleen schriftelijk, om bewijs te hebben als er toch eventueel tussenkomst van een rechter nodig is.

door marita5 21 jun. 2017 om 18:09
4006 Antwoorden / 1 Vragen

@Kcdb , is volgens mij niet dezelfde site , de voorwaarden die u vermeld zijn van sofa@home deze zijn gevestigd in Eindhoven , heeft ook geen nevenvestingen . Ts heeft besteld bij Sofahome deze zijn gevestigd in Rotterdam .

kc
door kcdb 21 jun. 2017 om 22:22
16 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft gelijk, mijn verontschuldiging. Deze Algemene Voorwaarden zijn niet van SofaHome, Alexandrium, Rotterdam. Als je op hun weblink krijg bij een Google zoekactie krijg je de mededeling dat hun domeinnaam nu aangeboden wordt. Ik vrees dat SofaHome Rotterdam al niet meer bestaat of bezig is met failliet te gaan.

Was SofaHome Rotterdam misscien aangsloten bij een brancheorganisatie als het CBW? Zo ja, misschien kan TS dan daar nog contact mee opnemen.

door marita5 22 jun. 2017 om 07:36
4006 Antwoorden / 1 Vragen

@Kcdb , u hoeft zich niet te verontschuldigen , inderdaad als je op de link klikt van de website word deze domeinnaam aangeboden , en staat in de adresbalk (url ) sofanovawonen.nl . Sofanovawonen.nl heeft in 2015 Sofahome overgenomen , echter kan ik nergens de voorwaarden van Sofahome vinden . ik lees klachten over SofaHome betreft geen levering / aanbetaling word niet terug gestort , levering van beschadigde meubels , eigenaar komt met allerlei smoesjes en is zeer brutaal lees hier een van de vele klachten .https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/sofa-nova/klachten/sofanova-rotterdam-geen-levering-geen-communicatie,-opgelicht/details?complaintId=f15b7749-0515-4731-8b15-dd15ee7cc7b4

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bj
Bjorntje123 - 24 jun. 2017 om 20:03
Computers & telefonie

Tele2

Beste,   Vier jaar geleden begon mijn avontuur bij jullie. Vier jaar lang goede service en geen problemen . . . tot twee maanden terug.   In mijn complete verbazing werd ik op een ochtend wakker met de boodschap: “Bedankt dat je klant bij ons bent geweest. Je abonnement loopt vandaag af!” Met volle moed pakte ik de telefoon erbij om vervolgens welgeteld twee uur lang met Tele2 aan de telefoon ... Lees meer

Di
Dido - 24 jun. 2017 om 22:52
Huishouden & energie

Laatste renovatiewerkzaamheden voor oplevering woning

Binnenkort zal ik een pas gerenoveerde huurwoning betrekken. De aannemer is op dit moment nog bezig, maar ik heb geen idee wat het eindresultaat wordt. De keuken, de badkamer en het toilet zien er prachtig uit, maar er zijn nog wat dingen die niet helemaal in orde zijn. Inmiddels heb ik contact gehad met de verhuurder en die heeft mij doorgestuurd naar de aannemer. Helaas heb ik van hem nog geen r ... Lees meer

xn
xnm - 15 jun. 2017 om 20:22
Geldzaken & recht

Oppassen 7-14 dagen, hoeveel betalen

Ik moet binnenkort op zakenreis, en ik heb een oppas. Zij past al een jaar op en is 21 jaar. Hoeveel moet ik haar betalen voor 7 dagen? Het gaat om een kindje van 3 jaar oud, die 2 dagen in de week op het KDV zit. Verder verblijft de oppas in mijn huis, wat is redelijk om te betalen? ( los van de boodschappen)? Lees meer