Bi
door Biancie1970 Aug 31, 2016 om 23:20
Winkels & webshops

Super slechte service en kwaliteit van Montel meubelen

Iedereen die service wilt moet moet vooral NIET bij Montel kopen! Nog nooit zo iets meegemaakt. Op 29 augustus 2015 is de via Montel gekochte salontafel en hoekbank afgeleverd. We kozen voor Montel met de gedachte kwaliteit en service in huis te halen. Niets is minder waard, wij zijn nog nooit zo behandeld!!!!
Het begon met de salontafel deze is tot 3x toe omgewisseld i.v.m beschadiging en instabiele glasplaten door verkeerde montage door uw servicemonteurs. Bij de 3e keer werd mij verzekerd dit laten wij nu door ons beste servicemonteur in de werkplaats monteren en pas als de tafel 100% goed is wordt deze afgeleverd. Bij afleveren waren er weer 2 bladen instabiel, door de monteur werd er toen de opmerking gemaakt, ach dat komt omdat de tafel in de kou in de werkplaats en vrachtwagen heeft gestaan als deze straks op temperatuur is, is dit verholpen. Niets was minder waar, gelukkig is mijn man super handig en heeft zelf de bladen maar opnieuw gemonteerd en nu wel stabiel. Als dit het werk is van servicemonteurs moet je je als bedrijf diep schamen. Daarnaast zit er op 1 glasplaat doffe plekken die er niet uit gaan ik was het gezeik al helemaal zat. Zeker ook het moeizame contact op het moment dat je niet tevreden bent.
Medio februari/maart 2016 begon ik iets aan onze hoekbank te merken maar wij konden het niet direct plaatsen. Er begon over de gehele lengte een rand te ontstaan/verdikking. Dit heb ik op 21 april gemeld en op 23 mei is er een servicemonteur geweest van Pos (zie bijlage). Deze servicemonteur vond het ontstaan van de rand over de gehele lengte ook vreemd en had dit nog nooit mee gemaakt. Daarnaast zijn wij altijd aan het werk dus zitten wij bijna nooit op de bank maar ook al zou dit niet het geval zijn dit ontstaat binnen een half jaar. Inmiddels wordt het ook steeds erger. Op 3 juni ben ik begonnen met een mail te sturen naar de clientenservice van Montel waarop altijd direct een automatisch bericht komt binnen een aantal dagen nemen wij contact met u op. Op 16 juni nogmaals mail gezonden want uiteraard niets vernomen, 24 juni wederom mail gezonden niets vernomen en 15 juli de laatste mail verzonden en uiteraard niets vernomen. Vanwege tijdsgebrek was ik met bellen iedere keer te laat. 
Maandag 22 augustus heb ik telefonisch contact gehad met één van de medewerkster van de clientenservice of liever gezegd van de “ontmoedigingsservice.” Er werd geprobeerd door te verbinden maar waarschijnlijk had de medewerker die er over gaat gewoon geen zin om mij te woord te staan. Ik kreeg de melding u wordt deze week teruggebeld. Ik moest gelijk lachen en zei nou ben heel benieuwd. Maandag 29 augustus heb ik uiteraard maar weer zelf aan de bel getrokken, sorry mevrouw de medewerkers van de benodigde afdeling zijn op dit moment telefonisch niet bereikbaar (het leek wel een herhaling van de week ervoor), u wordt vandaag of dinsdag 30 augustus teruggebeld. Wel kreeg ik nog de mededeling, ik zie dat mijn collega u vorige week geprobeerd heeft te bellen maar werd niet opgenomen, dit is één grote leugen op beide telefoonnummers die bij montel bekend zijn hadden wij geen gemiste oproep.  
Woensdag 31 augustus werd ik uiteindelijk gebeld door een medewerkster met de melding ik heb een briefje om u te bellen, ik gaf als antwoord nou ben heel benieuwd naar jullie oplossing en ben ook heel boos over deze gang van zaken. Medewerkster gaf aan zich niet in het dossier te hebben verdiept omdat deze van haar collega is, ze meldt alleen even dat haar collega mij vanaf dinsdag 6 september even gaat bellen.  
Ten eerste geloof ik niet te worden gebeld want dit gaat constant zo daarnaast ligt er een klacht dan ga je je verdiepen in het probleem en niet bellen met de melding, dat je totaal niet naar het dossier hebt gekeken. 
Of te wel we zijn nog steeds geen stap verder.  
Ik heb 1 advies aan iedereen. Koop nooit bij Montel totaal geen service!!!!

14923 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Aug 31, 2016 om 23:25
16829 Antwoorden / 108 Vragen
1

Dank U wel voor het advies: zal niet bij Montel kopen.

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2016 om 23:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dank u voor de waarschuwing. Heb binnenkort een stoel en een kast nodig, maar dat wordt dus geen Montel.

ja
door jackyh Sep 1, 2016 om 09:27
953 Antwoorden / 4 Vragen

Montel is een merk en zij maken geen kasten. Wat er in de Montel winkels staat aan tafels e.d. is geen Montel. U heeft volkomen gelijk want uw nieuwe kast wordt geen Montel.

ja
door jackyh - Aug 31, 2016 om 23:46
953 Antwoorden / 4 Vragen
1

Ik heb gekocht bij Montel in Bovenkerk/Amstelveen.  Prima service met veel aandacht en alles op maat gemaakt. (Rekeninghoudende met zithoogte, lengte van bovenbenen e.d.) Het ligt n.l. niet aan het merk Montel (Duits) maar aan de uitbaters van de winkel.

marita5
door marita5 - Aug 31, 2016 om 23:54
11512 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Biancie1970 , 

Bedankt voor de waarschuwing .

 begon ik iets aan onze hoekbank te merken , er begon over de gehele lengte een rand te ontstaan/verdikking.

Ik zou dan maar niet meer bellen v.a. de bank , zit en praat niet gemakkelijk .

zoekster1
door zoekster1 - Sep 1, 2016 om 08:58
1583 Antwoorden / 3 Vragen
1

Niet meer mailen of bellen, maar aangetekende brief, dan snappen ze daar wel dat het menens is.

Stuur een aangetekende brief, een ingebrekestelling waarin u Montel een termijn geeft om de zaak naar behoren op te lossen. Als er niet binnen die termijn wordt opgelost, dan stapt u naar de geschillencommissie wonen, zo stelt u, daar is Montel bij aangesloten.
Ziet er zo uit.
U dateert uw brief.
Betreft: ingebrekestelling
NAW Montel

1. U geeft aan hoe de overeenkomst eruit ziet. Datum aankoop, product, merk en prijs
2. U geeft aan wat er aan mankeert, datum. (eventuele foto's)
3. Wat u tot nu toe heeft gedaan om Montel tot actie te bewegen en hoe Montel daar mee om is gegaan.
4. Geef uiterste termijn oplossing, eis uw recht op een deugdelijk product en het daarbij horend kosteloos herstel.
Zijn de gebreken na die datum nog niet opgelost, dan stapt u naar geschillencommissie wonen, zo stelt u.
5. Verzoek om schriftelijk antwoord binnen 14 dagen
6.Vriendelijke groet en uw NAW gegevens, eventueel ook uw email adres (geen telefoonnummer, zorg dat u alles op schrift krijgt.)

Bellen ze toch naar aanleiding van uw brief neem dan het gesprek op.
GC wonen klik HIER  lees goed de brochure door.

Op deze manier komt er echt wel beweging in de zaak, dat zult u zien.

Succes ermee!

marita5
door marita5 Sep 1, 2016 om 09:15
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Zeer duidelijk antwoord , maar Ts stelt geen vraag ;-))

zoekster1
door zoekster1 Sep 1, 2016 om 09:39
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Zag ik, maar ik probeer toch wanhoop om te zetten in hoop.

marita5
door marita5 Sep 1, 2016 om 09:44
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn , en nu maar hopen dat Ts uw advies opvolgt , heeft sowieso te lang gewacht om in gebreke te stellen .

edrick3
door edrick3 - Sep 1, 2016 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Montel is CBW erkend.
Wordt de zaak niet naar alle tevredenheid opgelost (zie reactie zoekster1) dan kun je ook daar terecht.
Zou m'n klacht ook opwww. klacht.nl en www.klachtenkompas.nl plaatsen.

zoekster1
door zoekster1 Sep 1, 2016 om 13:17
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, CBW doet niets met dit soort klachten, die verwijst door naar de GC wonen.

edrick3
door edrick3 Sep 1, 2016 om 14:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klopt (uiteraard ;-)).

Bel of stuur een e-mail of een brief naar de verkoper en omschrijf uw klacht. Voeg waar mogelijk foto’s toe aan uw klacht. Geef aan binnen welke (redelijke) termijn* u verwacht dat de problemen opgelost dienen te zijn en welke stappen u zult overwegen als de winkelier niet aan deze wens kan voldoen. Let op: de winkelier mag u niet zonder meer doorverwijzen naar de fabrikant: u hebt namelijk een overeenkomst met de verkoper die u een goed product moet leveren. Wel zal vaak de fabrikant worden ingeschakeld voor een beoordeling van de klacht en een mogelijke oplossing daarvan (denk aan keukenapparatuur).

Wanneer de winkelier de klacht erkent dient deze middels de volgende volgorde opgelost te worden:

  • Herstellen (reparatie), wanneer dit niet mogelijk is dan
  • Vervangen (nieuw product), wanneer dit niet mogelijk is dan
  • Ontbinden (de koop ongedaan maken), dit laatste is alleen mogelijk als de winkelier geen mogelijkheid ziet het product te herstellen/vervangen of als dit al meerdere keren tevergeefs is geprobeerd. De ontbinding moet wel in verhouding staan met de ernst van de klacht.

* Is uw klacht gegrond? Dan dient de klacht binnen een redelijke termijn te worden opgelost. U kunt hierbij meestal uitgaan van de oorspronkelijke levertijd van het product.??Wanneer de klacht niet wordt opgelost kunt u contact opnemen met De Geschillencommissie, omdat u heeft gekocht bij een CBW-erkende winkel. Zij hebben deskundigen in huis die u klacht kunnen beoordelen en een rapport uitbrengen. Hierna wordt een bindend advies uitgebracht waar zowel u als de winkel zich aan moeten houden. Voor meer informatie kunt u kijken op https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/wonen



hansje klein
door hansje klein - Sep 1, 2016 om 12:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Zou helpen wanneer u van Pos een kopie ´reparatie-onderzoek´ kunt toevoegen aan uw klacht. Dit bedrijf is door Montel geschoold en de opmerking ´nog nooit gezien´ is een stevig handvat voor de geschillencommissie om te bewijzen dat u een miskleun geleverd heeft gekregen.

U stelt overigens géén vraag, waaruit kan blijken, dat u momenteel al vol in de klachten/procedure zit? Klopt dat?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer