Verkeerde levering fauteuils,
Hallo , Ik heb op 1 april een elektrische fauteuils gekocht bij woon square in Oosterhout, na 22 weken was het zover, Hij werdt geleverd , Maar hij was niet elektrische. Fout van de verkoper, die had de bon verkeerd in gevuld, ze willen een andere bestellen, maar dan moet ik weer 14 weken wachten, Ik wil het contrakt ontbinden, want ik ga niet weer 14 weken wachten , Maar volgens Woon Square kan dat niet , want ik moet ze een kans geven om hun fout te herstellen. Maar 14 weken . Wat kan ik hier tegen doen. M.V.G Ad
Formeel gezien wordt er niet geleverd wat u besteld heeft. Fout van de verkoper. Dus ontbinden mag. Maar dan zit u wel zonder stoel, die u waarschijnlijk met zorg uitgekozen hebt.
Als u "elders" de juiste stoel besteld moet u toch weer 22 weken wachten in plaats van 14, dat scheelt 2 hele maanden.
Ontbinden mag pas als koper de verkoper in de gelegenheid heeft gesteld zijn verzuim te herstellen. En dat is nog niet gebeurd.
14 weken (minimaal) extra wachten is niet billijk te noemen.
Nee, dat klopt. Maar er zal toch eerst een redelijk termijn gesteld moeten worden. Als Woonsquare dan nog vasthoudt aan 14 weken, dan kan TS na de redelijke termijn die hij/zij stelde de koop ontbinden. Er zijn spelregels bij ontbinden en in deze situatie is het van belang die goed in de gaten te houden.
Ontbinden mag nog niet. U moet de leverancier eerst nog een redelijke termijn geven om zijn verplichting wel na te komen. 14 weken vind ik zelf ook absurd lang. 14 dagen lijkt mij veel redelijker. Kan de leverancier u niet in de tussentijd een showroommodel uitlenen of zo?
Woonsquare mag proberen de fout te herstellen dit moet vanuit de wet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor u. Dat lijkt hier niet te lukken, 14 weken is gewoonweg veel te lang. 4 weken zou naar mijn mening nog redelijk zijn. Dus u kunt de overeenkomst ontbinden. Hopelijk heeft u niets aanbetaald, anders wordt het allemaal weer een stuk lastiger.
Ontbindt de overeenkomst aangetekend schriftelijk op grond van de onredelijke termijn die u is gegeven om te wachten op de juiste stoel en de overlast.die u ervan ondervindt. Eventueel kunt u in de brief nog wel een termijn geven die wel redelijk is. Noem van alles de datum. (koop, verkeerde levering, gewenste datum, beloofde datum). Wordt de door u voorgestelde datum niet gehaald dan ontbindt u nu voor alsdan de overeenkomst, zo stelt u in uw brief. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.
wetsrtikel 7:21 lid 3
Hallo Gewoon Adje ,
Voorwaarden Woonsquare :
Ze kunnen er ook in zetten dat als de stoel is geleverd er verder geen aanspraak op retour is maar de wet gaat boven de algemene voorwaarden en een hele boel en dan ook grote bedrijven denken dat hun voorwaarden binden is wat dus niet zo is.
Nu de maximale termijn van een maand ook nog eens zo duidelijk in de AV staat, kunt u bij eventuele aanbetaling en niet meewerken van Woonsquare aan terugbetaling naar de Geschillencommissie wonen stappen om alsnog uw geld terug te vorderen. Of een eventuele rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Hopelijk hoeft het zover niet te komen.
Nee hoor, dat kan de woonsqure van u niet verwachten. Zij moeten binnen redelijke termijn leveren
het gaat niet om een fabricage fout oid maar om een stommiteit van de verkoper.
u zult wel moeten kunnen aantonen dat u een elektrisxhe heeft besteld. Als op de aanvraag geen elektrische staat en u heeft die wel ondertekend, dan moet u afnemen.
Iedereen bedankt, voor de moeite die jullie namen ,om mij te woord te staan. Ben er zeker wijzer van geworden .Toppie. Gr gewoon.adje
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer