ge
door gewoon.adje Aug 25, 2016 om 17:44
Winkels & webshops

Verkeerde levering fauteuils,

Hallo , Ik heb op 1 april een elektrische fauteuils gekocht bij woon square in Oosterhout, na 22 weken was het zover, Hij werdt geleverd , Maar hij was niet elektrische. Fout van de verkoper, die had de bon verkeerd in gevuld, ze willen een andere bestellen, maar dan moet ik weer 14 weken wachten, Ik wil het contrakt ontbinden, want ik ga niet weer 14 weken wachten , Maar volgens Woon Square kan dat niet , want ik moet ze een kans geven om hun fout te herstellen. Maar 14 weken . Wat kan ik hier tegen doen. M.V.G Ad

2914 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ra
door ramanah - Aug 25, 2016 om 17:49
135 Antwoorden / Vragen
0

Formeel gezien wordt er niet geleverd wat u besteld heeft. Fout van de verkoper. Dus ontbinden mag. Maar dan zit u wel zonder stoel, die u waarschijnlijk met zorg uitgekozen hebt.

Als u "elders" de juiste stoel besteld moet u toch weer 22 weken wachten in plaats van 14, dat scheelt 2 hele maanden.

ha
door halex Aug 25, 2016 om 18:08
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ontbinden mag pas als koper de verkoper in de gelegenheid heeft gesteld zijn verzuim te herstellen. En dat is nog niet gebeurd.

ra
door ramanah Aug 25, 2016 om 18:12
135 Antwoorden / Vragen

14 weken (minimaal) extra wachten is niet billijk te noemen.

ha
door halex Aug 25, 2016 om 20:21
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, dat klopt. Maar er zal toch eerst een redelijk termijn gesteld moeten worden. Als Woonsquare dan nog vasthoudt aan 14 weken, dan kan TS na de redelijke termijn die hij/zij stelde de koop ontbinden. Er zijn spelregels bij ontbinden en in deze situatie is het van belang die goed in de gaten te houden.

ha
door halex - Aug 25, 2016 om 18:07
1374 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ontbinden mag nog niet. U moet de leverancier eerst nog een redelijke termijn geven om zijn verplichting wel na te komen. 14 weken vind ik zelf ook absurd lang. 14 dagen lijkt mij veel redelijker. Kan de leverancier u niet in de tussentijd een showroommodel uitlenen of zo?

zoekster1
door zoekster1 - Aug 25, 2016 om 18:50
1583 Antwoorden / 3 Vragen
1

Woonsquare mag proberen de fout te herstellen dit moet vanuit de wet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor u. Dat lijkt hier niet te lukken, 14 weken is gewoonweg veel te lang. 4 weken zou naar mijn mening nog redelijk zijn. Dus u kunt de overeenkomst ontbinden. Hopelijk heeft u niets aanbetaald, anders wordt het allemaal weer een stuk lastiger.
Ontbindt de overeenkomst aangetekend schriftelijk op grond van de onredelijke termijn die u is gegeven om te wachten op de juiste stoel en de overlast.die u ervan ondervindt. Eventueel kunt u in de brief nog wel een termijn geven die wel redelijk is. Noem van alles de datum. (koop, verkeerde levering, gewenste datum, beloofde datum). Wordt de door u voorgestelde datum niet gehaald dan ontbindt u nu voor alsdan de overeenkomst, zo stelt u in uw brief. Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.

wetsrtikel 7:21 lid 3

De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

marita5
door marita5 - Aug 25, 2016 om 19:01
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Gewoon Adje , 

Voorwaarden Woonsquare : 

Artikel 6 De Levertijd 

1 Onder levertijd wordt verstaan de in de overeenkomst bepaalde termijn, waarbinnen de prestatie moet zijn verricht. De levertijd is vast tenzij een vermoedelijke levertijd is overeengekomen.

2 Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd wordt de ondernemer een nadere termijn gegund om alsnog te leveren. Deze nadere termijn is gelijk aan de oorspronkelijke vermoedelijke levertijd met een maximum van een maand. Indien de ondernemer alsnog binnen deze nadere termijn levert, zal een eventuele prijsverhoging binnen deze termijn niet worden doorberekend.

3 Bij overschrijding van deze nadere termijn dan wel van de vast overeengekomen levertijd heeft de afnemer het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te verlangen.

4 Bij overschrijding van de vermoedelijke dan wel vast overeengekomen levertijd is de ondernemer bij een overeenkomst met een zakelijke afnemer niet aansprakelijk voor gevolgschade, hoe ook genaamd.

5 Bij een overeenkomst met een consument is de ondernemer gehouden die schade te vergoeden die in een zodanig verband met de overschrijding staat, dat zij haar mede gezien de aard van de aansprakelijkheid en de aard van de schade kan worden toegerekend

audb
door audb Aug 26, 2016 om 13:11
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ze kunnen er ook in zetten dat als de stoel is geleverd er verder geen aanspraak op retour is maar de wet gaat boven de algemene voorwaarden en een hele boel en dan ook grote bedrijven denken dat hun voorwaarden binden is wat dus niet zo is.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 25, 2016 om 19:11
1583 Antwoorden / 3 Vragen
2

Nu de maximale termijn van een maand ook nog eens zo duidelijk in de AV staat, kunt u bij eventuele aanbetaling en niet meewerken van Woonsquare aan terugbetaling naar de Geschillencommissie wonen stappen om alsnog uw geld terug te vorderen. Of een eventuele rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Hopelijk hoeft het zover niet te komen.

mo
door mof - Aug 26, 2016 om 12:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Nee hoor, dat kan de woonsqure van u niet verwachten. Zij moeten binnen redelijke termijn leveren
het gaat niet om een fabricage fout oid maar om een stommiteit van de verkoper.
u zult wel moeten kunnen aantonen dat u een elektrisxhe heeft besteld. Als op de aanvraag geen elektrische staat en u heeft die wel ondertekend, dan moet u afnemen.

ge
door gewoon.adje - Aug 26, 2016 om 16:21
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Iedereen bedankt, voor de moeite die jullie namen ,om mij te woord te staan.  Ben er zeker wijzer van geworden .Toppie. Gr  gewoon.adje

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer