Verzendkosten
Onlangs heb ik een broek besteld bij huis en comfort ,deze was van dermate slechte kwaliteit dat ik het terug heb gestuurd volgens de regels naar de klantenservice in zwolle ,het bedrijf zelf zit in terneuzen,ik moest 6,95 betalen en heb netjes een mail gestuurd dat ik het pakje terug heb gestuurd maar dus die verzend kosten moest betalen,ik kreeg een mail terug dat ik van te voren had moeten informeren hoe dat zat en dat ik geen verzendkosten terugkrijg omdat zij een antwoordnummer hebben ,terwijl duidelijk stond vermeld
dat ik het retour naar zwolle moest doen met de redenen waarom en het adres (geen antw nr dus)heb nu alleen het geld van het artikel naar 14 terug gekregen,maar dus niet de verzendkosten ,nog niet eerder mee gemaakt bij een postorder bedrijf en bestel dan ook nooit meer iets bij huis en comfort.
Als ik uw vraag goed begrijp heeft u zelf de retourkosten betaald (6,95) en wil het bedrijf nu de verzendkosten niet terug betalen (de kosten van het naar u toezenden), omdat ze erop hadden gerekend dat u gebruik zou maken van het antwoordnummer en u heeft het pakje afgeleverd en betaald bij de post.nl.
Het is wettelijk verplicht dat u de verzendkosten terugkrijgt. Hier mag niet ten nadele van de consument van worden afgeweken. Voor de retourkosten geldt wat anders, die komen wel voor uw rekening. Ik zie ook in hun voorwaarden staan dat u alleen de retourkosten hoeft te betalen. Dat kan ook niet anders want ze mogen niet meer vragen. Ook in de algemene voorwaarden lees ik niets over een antwoordnummer overigens. En het modelretourformulier heeft ook geen antwoordnummer. Het had u wel 2 euro gescheeld als u van het antwoordnummer gebruik had gemaakt, maar dat doet verder niet ter zake. Dit klopt gewoonweg niet.
Wat ik u aanraad is nogmaals een mail te sturen met daarbij de eis dat u uw verzendkosten vergoed krijgt en als dat niet gebeurt, dat u dan een klacht in gaat dienen bij de ACM. Dat kan via consuwijzer (de webwinkel mag ook hier even de discussie aangaan, wat mij betreft). klik HIER
Als het anders zit dan ik hierboven veronderstel, dan moet u het maar aangeven.
Misschien handig om de termen bezorgkosten en retourkosten te gebruiken, dat lijkt me een stuk duidelijker dan verzendkosten.
Goede tip.
Volgens hun artikel 8 punt 5 betalen ze ook de kosten van het retourzenden terug. Dus verwijs ze daar maar naar.
Zoekster, ik lees dit anders. Dit gaat niet over de verzendkosten naar vragensteller maar om de kosten van de terugzending. Ik vind het heel normaal dat verzendkosten voor terugzending niet worden vergoed anders is het hek van de dam.
Daarom heb ik ook die laatste zin aan mijn antwoord geschreven. En als je mijn antwoord leest zie je ook dat de terugzending in principe voor de consument is. Dat moet overigens wel vermeld worden op de website. Daar is de wet heel duidelijk over.
Blijkbaar moet je eerst moet je eerst het "modelformulier voor herroeping" retoursturen en krijg je daarna aanwijzingen voor het retoursturen van het produkt zelf. Dat had ook via e-mail gekund. Nogal omslachtig. U zult vast niet de enige zijn die dit overkomt.
http://www.huis-en-comfort.nl/L/3/Voorwaarden.10345.0.html
Artikel 8 – Gevolgen herroepingsrecht
3. Onverminderd het bepaalde in lid 1 van dit artikel is Walz niet verplicht de bijkomende kosten terug te betalen, indien de Consument uitdrukkelijk voor een andere wijze dan de door Walz aangeboden minst kostbare wijze van standaardlevering heeft gekozen.
4. Tenzij Walz heeft aangeboden de op basis van de ontbonden Overeenkomst geleverde producten zelf af te halen, zendt de Consument onverwijld en in ieder geval binnen veertien (14) dagen na het uitbrengen van de in artikel 6 van deze Algemene Voorwaarden bedoelde verklaring de door hem ontvangen producten terug of overhandigt deze aan Walz of aan een persoon die door Walz is gemachtigd om de producten in ontvangst te nemen.
5. Walz neemt de kosten van de retourzending voor haar rekening, indien de Consument gebruik maakt van zijn/haar herroepingsrecht.
7. De Consument is niet aansprakelijk noch enige kosten verschuldigd door de uitoefening van zijn Recht van ontbinding, onverminderd het bepaalde in lid 3 en 6 van dit artikel.
Wanneer u schrijft dat u de verzendkosten niet teruggekregen heeft en u bedoelt leveringskosten dan mag dat zoals zoekster1 uitlegt niet.
Het had geretourneerd moeten worden naar een antwoordnummer, dan was het blijkbaar gratis. TS heeft het naar het verkeerde adres geretouneerd.
Zo lees ik het, n.m.m. nogal onduidelijke, verhaal.
@
er is nog nooit een adres met antwoordnr geweest. je moet gewoon die verzendkosten zelf betalen. zo werken ze daar.
TS heeft het zelf over een antwoordnummer. Daar reageer ik op.
Ik heb het ook bij hun meegemaakt. Ik heb het bedrag uiteindelijk wel betaald om er van af te zijn, maar ik heb ze ook duidelijk gezegd, dat ik nooit meer iets bij ze zal kopen. Heb ik ook niet gedaan. ze zijn ook duurder dan andere winkels. Er zijn veel betere webwinkels en daar mag je het zonder kosten retourneren.
huis en comfort werkt al jaren zo. staat in de kleine lettertjes. ik ben daar jaren geleden ook 1 keer ingetrapt en nooit meer. en als je weigert te betalen blijf je gewoon met dat artikel zitten. simpel. snap niet dat zo'n bedrijf nog in leven blijft, maar schijnt dus van wel.
Je betaald altijd mee aan de verzendkosten.
En meestal zit er aan de rekening, ook een plakstrook voor retourzending met antwoordnummer.
Maar komt de geruilde broek weer naar je toe en voldoet weer niet, dan betaal je alleen de kosten om bij jouw terecht te komen en gratis weer retour via antwoordnummer. Op de post krijg je dan een bewijs van verzending.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer