jo
door johanne hummel Jul 25, 2016 om 10:23
Winkels & webshops

Verzendkosten

Onlangs heb ik een broek besteld bij huis en comfort ,deze was van dermate slechte kwaliteit dat ik het terug heb gestuurd volgens de regels naar de klantenservice in zwolle ,het bedrijf zelf zit in terneuzen,ik moest 6,95 betalen en heb netjes een mail gestuurd dat ik het pakje terug heb gestuurd maar dus die verzend kosten moest betalen,ik kreeg een mail terug dat ik van te voren had moeten informeren hoe dat zat en dat ik geen verzendkosten terugkrijg omdat zij een antwoordnummer hebben ,terwijl duidelijk stond vermeld
dat ik het retour naar zwolle moest doen met de redenen waarom en het adres (geen antw nr dus)heb nu alleen het geld van het artikel naar 14 terug gekregen,maar dus niet de verzendkosten ,nog niet eerder mee gemaakt bij een postorder bedrijf en bestel dan ook nooit meer iets bij huis en comfort.

17633 11 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Jul 25, 2016 om 10:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik uw vraag goed begrijp heeft u zelf de retourkosten betaald (6,95) en wil het bedrijf nu de verzendkosten niet terug betalen (de kosten van het naar u toezenden), omdat ze erop hadden gerekend dat u gebruik zou maken van het antwoordnummer en u heeft het pakje afgeleverd en betaald bij de post.nl.

Het is wettelijk verplicht dat u de verzendkosten terugkrijgt. Hier mag niet ten nadele van de consument van worden afgeweken. Voor de retourkosten geldt wat anders, die komen wel voor uw rekening. Ik zie ook in hun voorwaarden staan dat u alleen de retourkosten hoeft te betalen. Dat kan ook niet anders want ze mogen niet meer vragen. Ook in de algemene voorwaarden lees ik niets over een antwoordnummer overigens. En het modelretourformulier heeft ook geen antwoordnummer. Het had u wel 2 euro gescheeld als u van het antwoordnummer gebruik had gemaakt, maar dat doet verder niet ter zake.  Dit klopt gewoonweg niet.

Wat ik u aanraad is nogmaals een mail te sturen met daarbij de eis dat u uw verzendkosten vergoed krijgt en als dat niet gebeurt, dat u dan een klacht in gaat dienen bij de ACM. Dat kan via consuwijzer (de webwinkel mag ook hier even de discussie aangaan, wat mij betreft). klik HIER

Als het anders zit dan ik hierboven veronderstel, dan moet u het maar aangeven.

endemion
door endemion Jul 26, 2016 om 00:47
237 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien handig om de termen bezorgkosten en retourkosten te gebruiken, dat lijkt me een stuk duidelijker dan verzendkosten.

zoekster1
door zoekster1 Jul 26, 2016 om 09:27
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Goede tip.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2016 om 11:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens hun artikel 8 punt 5 betalen ze ook de kosten van het retourzenden terug. Dus verwijs ze daar maar naar.

ja
door jackyh - Jul 25, 2016 om 11:16
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zoekster, ik lees dit anders. Dit gaat niet over de verzendkosten naar vragensteller maar om de kosten van de terugzending. Ik vind het heel normaal dat verzendkosten voor terugzending niet worden vergoed anders is het hek van de dam.

zoekster1
door zoekster1 Jul 25, 2016 om 11:26
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Daarom heb ik ook die laatste zin aan mijn antwoord geschreven. En als je mijn antwoord leest zie je ook dat de terugzending in principe voor de consument is. Dat moet overigens wel vermeld worden op de website. Daar is de wet heel duidelijk over.

reflecs
door reflecs - Jul 25, 2016 om 11:22
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Blijkbaar moet je eerst moet je eerst het "modelformulier voor herroeping" retoursturen en krijg je daarna aanwijzingen voor het retoursturen van het produkt zelf. Dat had ook via e-mail gekund. Nogal omslachtig. U zult vast niet de enige zijn die dit overkomt.

http://www.huis-en-comfort.nl/L/3/Voorwaarden.10345.0.html
Artikel 8 – Gevolgen herroepingsrecht
3.    Onverminderd het bepaalde in lid 1 van dit artikel is Walz niet verplicht de bijkomende kosten terug te betalen, indien de Consument uitdrukkelijk voor een andere wijze dan de door Walz aangeboden minst kostbare wijze van standaardlevering heeft gekozen.
4.    Tenzij Walz heeft aangeboden de op basis van de ontbonden Overeenkomst geleverde producten zelf af te halen, zendt de Consument onverwijld en in ieder geval binnen veertien (14) dagen na het uitbrengen van de in artikel 6 van deze Algemene Voorwaarden bedoelde verklaring de door hem ontvangen producten terug of overhandigt deze aan Walz of aan een persoon die door Walz is gemachtigd om de producten in ontvangst te nemen.
5.    Walz neemt de kosten van de retourzending voor haar rekening, indien de Consument gebruik maakt van zijn/haar herroepingsrecht.
7.    De Consument is niet aansprakelijk noch enige kosten verschuldigd door de uitoefening van zijn Recht van ontbinding, onverminderd het bepaalde in lid 3 en 6 van dit artikel.

Wanneer u schrijft dat u de verzendkosten niet teruggekregen heeft en u bedoelt leveringskosten dan mag dat zoals zoekster1 uitlegt niet.

Cookies
door Cookies - Jul 25, 2016 om 11:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het had geretourneerd moeten worden naar een antwoordnummer, dan was het blijkbaar gratis. TS heeft het naar het verkeerde adres geretouneerd.

Zo lees ik het, n.m.m. nogal onduidelijke, verhaal.

me
door mein33 Jul 25, 2016 om 11:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@

hennyb86
door hennyb86 Jul 25, 2016 om 14:25
106 Antwoorden / 5 Vragen

er is nog nooit een adres met antwoordnr geweest.  je moet gewoon die verzendkosten zelf betalen.  zo werken ze daar.

Cookies
door Cookies Jul 25, 2016 om 15:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS heeft het zelf over een antwoordnummer. Daar reageer ik op.

mo
door mof - Jul 25, 2016 om 12:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ok, en wat is uw vraag aan het panel?

c.
door c.bonte - Jul 25, 2016 om 13:27
21 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het ook bij hun meegemaakt.  Ik heb het bedrag uiteindelijk wel betaald om er van af te zijn, maar ik heb ze ook duidelijk gezegd, dat ik nooit meer iets bij ze zal kopen.  Heb ik ook niet gedaan. ze zijn ook duurder dan andere winkels. Er zijn veel betere webwinkels en daar mag je het zonder kosten retourneren.

hennyb86
door hennyb86 - Jul 25, 2016 om 14:23
106 Antwoorden / 5 Vragen

huis en comfort werkt al jaren zo.  staat in de kleine lettertjes.  ik ben daar jaren geleden ook 1 keer ingetrapt en nooit meer.  en als je weigert te betalen blijf je gewoon met dat artikel zitten.  simpel.  snap niet dat zo'n bedrijf nog in leven blijft, maar schijnt dus van wel.

pk49
door pk49 - Jul 25, 2016 om 15:06
243 Antwoorden / 2 Vragen

de retourkosten berekenen is vrij normaal. Bij Wehkamp betaal je per retour 5,95 euro.

po
door postduif54 - Jul 25, 2016 om 16:09
51 Antwoorden / 3 Vragen

Je betaald altijd mee aan de verzendkosten.
En meestal zit er aan de rekening, ook een plakstrook voor retourzending met antwoordnummer.
Maar komt de geruilde broek weer naar je toe en voldoet weer niet, dan betaal je alleen de kosten om bij jouw terecht te komen en gratis weer retour via antwoordnummer. Op de post krijg je dan een bewijs van verzending.

gr
door gradjeenjose - Jul 25, 2016 om 19:21
5 Antwoorden / 2 Vragen

Zoiets is mij ook overkomen, had T-shirts gekocht via internet bij Jobo promotions. Deze waren voor maat L veel te klein.
Heb de retour kosten zelf moeten betalen € 6,95 en nu krijg ik van Jobo promotions ook nog een rekening voor de handelingen die zij ervoor hebben moeten doen, en moet ik nog maals € 9.08 betalen. Dit slaat werkelijk alles, hier bestel ik dus nooit meer, afzetters

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2016 om 19:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat laatste is dus verboden. Dien een klacht in, ook bij Consuwijzer.