su
door suzannewittekoek Feb 8, 2016 om 21:22
Winkels & webshops

Vip lid

Ik was opzoek naar sport kleding. Toen kwam ik uit op de site www.fabletics.nl. Super leuke sportkleding. Je moest een account aanmaken voor de site om wat te bestellen maar je kon ook vip lid worden dan kreeg je per bestelling meer korting. Iedereen wil natuurlijk korting hartstikke leuk. Tot een maand later ineens €49.95 van me rekening word afgeschreven. Ben even op onderzoek uit gegaan. Op de site ben ik dit tegen gekomen.

“De maand overslaan”. Er is geen verplichting tot aanschaf. Als je geen aankoop wilt doen, log dan in op jouw account en selecteer de optie “de maand overslaan” voor de 5e van de maand (of de 5e dag na het ontvangen van nieuwe opties, zoals hierboven staat beschreven). Er zal in dit geval niks geïncasseerd worden. Elke maand kan de maand worden overgeslagen. Als je niet voor de 5e van de maand (of voor de 5e dag na het ontvangen van de nieuwe opties) de optie “de maand overslaan” selecteert, zal er €49,95 lidmaatschapskosten worden geïncasseerd en zul je een krediet ter waarde van €49,95 ontvangen dat je kunt gebruiken om een aankoop op www.fabletics.com te doen wanneer jij dit wilt.

Dus je moet gewoon elke maand iets bestellen. Als je dat niet wilt moet je blijkbaar op iets klikken 'maand overslaan' . Zelf ben ik deze button nog niet tegen gekomen. Zal wel aan mij liggen. Maar ben er dus mooi ingetrapt. Dus als je dat niet weet zoals ik en nog veel meer mensen word er dus leuk elke maand een bedrag afgeschreven. Ik ga morgen gelijk bellen want ik kan dan wel GRATIS opzeggen. Dat is dan wel fijn!

7732 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 8, 2016 om 22:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als ik op hun site kijk, staat dat toch duidelijk vermeld onder de button om VIP te worden. Hebt u dus blijkbaar niet gelezen, maar blijkbaar alleen het woord KORTING.

su
door suzannewittekoek - Feb 8, 2016 om 23:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf alleen naar de kleding gekeken en niet naar de tekst die onderaan staan. Waar inderdaad het één en ander word uitgelegd. (Zie ik nu pas) Als je op de kleding klikt die je leuk vind kan je een lifestyle quiz invullen. Wat voor soort sport je wilt gaan doen en de kleur en dat soort dingen. Dan ben je blijkbaar al bijna vip lid. Niet wetende dat je aan een soort contract vast zit. Misschien niet helemaal slim van mij. Maar het concept wat die site heeft is wel erg vreemd en ik ben er in getrapt.  Wil iedereen gewoon waarschuwen die niet echt doorkijken zoals ik!

su
door suzannewittekoek - Feb 8, 2016 om 23:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Kan mijn verhaal niet meer aanpassen. Maar er wordt elke maand dus €49.95 afgeschreven. Je bent het niet kwijt maar het wordt bewaard op die site zodat je er kleding van kunt/moet kopen. Ik ga van mijn opgebouwde geld dus wel kleding bestellen want anders is het zonde. Maar ik kijk de volgende keer wel uit!

br
door brunalucas - Apr 1, 2016 om 13:59
1 Antwoorden / Vragen

Hai Suzanne, jammergenoeg heb ik hetzelfde meegemaakt. Er is zonder dat ik het door had 300 euro afgeschreven van mijn rekening.
Ze schermen zich achter dat het allemaal in het Nederlands wordt uitgelegd op de site en dat het duidelijk is. Maar het is raar dat er meerdere mensen zijn die er intrappen. Zie Fabletics Nederland, op hun site staan meerdere klachten.

Als je het geld terug wilt dan doen ze een voorstel. Bij mij was dit € 200 terugstorten en dan VIP blijven, en je mag dan € 100 nog besteden, maar je moet dan wel iedere maand een vinkje zetten bij het niet willen bestellen.
Als je dan vraagt ( op zijn engels, terwijl het een nederlands is geweest die ik aan te telefoon heb, maar wegens policy mag men alleen in het engels spreken) of het anders kan doen ze niets! Het opzeggen kan dus wel, maar je geld is gewoon in hun beheer en je mag dan kleding kopen..... ik was zo boos dat ik heb gemeld dat ze er van mijn geld op vakantie mag gaan. Dat het bedrijf niet klantvriendelijk is en dat ik nooit meer bij Fabletics iets aanschaf.

Ha
door Hanneke06 Apr 21, 2016 om 17:52
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Brunalucas,

Met welk IBAN rekeningnummer is er bij jou geld afgeschreven door Fabletics?

Dan kan iedereen die er ook in is gestonken dit nummer laten blokkeren bij de bank.

Hartelijk dank!
Hanneke

jo
door jorisw - Apr 1, 2016 om 17:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal wel mee vallen dat iets "zonder dat je het weet" gebeurt. Je zult toch NAW en bankgegevens hebben opgegeven. Dat doe je toch niet zomaar zonder na te denken.

Ha
door Hanneke06 - Apr 21, 2016 om 17:51
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Suzanne,

Met welk IBAN rekeningnummer is er bij jou geld afgeschreven door Fabletics?
Dan kan iedereen die er ook in is gestonken dit nummer laten blokkeren bij de bank.

Hartelijk dank!!
Hanneke

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2016 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan nog, € 300 afgeschreven, over welke periode gaat dat dan? Blijkbaar controleert u uw bankrekening niet. En vult u op internet alles maar in zonder de voorwaarden te lezen.

Heeft dus niets met niet-klantvriendelijk zijn te maken.

En niemand is er "ingestonken".

costnix
door costnix - Apr 21, 2016 om 22:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ach ja! Bij het woord GRATIS leveren mensen hun verstand in :-(
Bij mij gaan alle alarmbellen op 160 dB rinkelen.
Ben ik zo slim of zijn die anderen nou zo dom?