Wanneer gaat het herroepingsrecht op een bestelling in?
Ik heb gisteren een bestelling gedaan bij bonprix.nl, waaronder een aantal winterjassen die ik wil passen. Nu zie ik dat ik een aantal van de artikelen deze week zal ontvangen, maar twee jassen pas later (er staat niet bij wanneer). Ik wil natuurlijk alle jassen kunnen passen en vergelijken voordat ik er een uitkies en de rest terug stuur. Maar de kans bestaat dat ik de laatste jassen pas ontvang meer dan 14 dagen na het eerste pakket. Zou ik dan de jassen terug mogen sturen wanneer het tweede pakket er pas is? Ik heb dan immers pas de complete bestelling ontvangen, toch? Anders zou ik een jas waar ik misschien over twijfel terug moeten sturen, waarne ik teleugesteld ben in de jassen die ik daarna krijg. Of ik hou er een maar vind de andere leuker maar kan de eerste niet meer terug sturen...
Hoe zit dit? Wanneer gaat het herroepingsrecht van de eerste levering in? Bij ontvangst van het eerste pakket of pas wanneer ik de hele bestelling heb ontvangen?
Geen idee, het lijkt me dat als alle artikelen in 1 bestelling worden geplaatst
(uw handeling = 1x bestellen) en de leverancier levert in delen uit (zijn handeling = meerdere uitleveringen waarom u niet gevraagd heeft),
dat dan pas de bestelling is afgerond met de laatste levering en vanaf dat moment gaan de clausules van garantie, retoursturen e.d.in.
Maar helaas zeker weten doe ik niet.
Om misverstanden te voorkomen, even een mailtje naar de leverancier met het verzoek binnen x-werkdagen te antwoorden, doet hij dat niet
dan kunt u later aantonen dat u het probleem heeft onderkent en actie heeft ondernomen en de leverancier het heeft laten afweten.
Mijns inziens gaat het herroepingsrecht in op de datum dat u het laatste kledingstuk hebt ontvangen. Maar ik kan niet zo gauw even de wettekst vinden.
Maar zoals ook Lieuw schrijft, daar maar even schriftelijk contact over opnemen.
Het staat in artikel 6 punt 2 van de algemene voorwaarden. De periode van het herroepingsrecht gaat pas in na ontvangst van de laatst ontvangen artikelen.
Ik heb het op de website opgezocht, je hebt gelijk. Dankje!
Het gaat in zodra u het artikel ontvangen heeft: Een artikel mag je 14 dagen op zicht in huis houden om te beslissen of dat je het wilt behouden. Binnen deze termijn kun je het artikel bekijken, beoordelen en passen zoals je ook in een winkel doet. (Bij badmode-artikelen mogen hygiëne-zegels niet worden verwijderd.) De zichttermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je het artikel in je bezit hebt gekregen. Zolang heb je het recht om, zonder opgave van redenen, te melden dat je het artikel wilt retourneren (herroepingsrecht). Na je melding heb je nog eens 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen.
http://www.bonprix.nl/klantenservice/retourneren/
Als u koopt op afstand hebt u een wettelijke bedenktijd van veertien dagen. Uw bedenktijd begint op de dag nadat u het product hebt gekregen.
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
Zijn de verzendkosten, zowel heen als terug, soms gratis?
Nee
Ik kreeg een code voor gratis verzending, retourneren is gratis.
En dan gaat u een bestelling plaatsen inclusief een aantal winterjassen? Zullen ze blij mee zijn.
Tijger1, Dat bedoelde ik nou.
Ik snap dit commentaar niet. Waarom zou het erg zijn een paar winterjassen te bestellen met gratis verzending? De BP site staat al vol met winterjassen en de meeste zijn direct leverbaar. Sommigen zijn snel uitverkocht en hebben dan een langere levertijd. En een enkele wordt binnenkort verwacht.
Wat is er nu het probleem? Ik kan de jassen niet in een winkel proberen.
Ook is het toch wel handig dat ik ze thuis kan passen, hoe en wanneer ik wil.
Natuurlijk en je kunt ze toch weer gratis terugsturen.
@Jackyh. Het lijkt wel alsof dat je dwars zit, dat gratis verzenden. Maar zoiets is toch echt een beslissing van BP om dat te faciliteren. Het is geen wettelijke verplichting om gratis te laten terugsturen.
Ik snap nog steeds die opmerking over gratis verzenden niet en waarom tijger1 zegt 'dat ze er blij mee zullen zijn.'
@zoekster
Dan zal ik het uitleggen. Goed, men ziet een leuke jas op het net, maar twijfelt over de maat. Kan me dan voorstellen dat je bijvoorbeeld maat medium en large bestelt, om zeker te weten dat hij goed past. Een exemplaar gaat dan terug.
Of je ziet een blauwe en een grijze, kleuren van een plaatje zijn altijd moeilijk, dus allebei bestellen en een terug.
Maar de Ts bestelt een aantal jassen en houdt er hopelijk één.
Dat zou hij dus ongetwijfeld niet doen als hij voor de heen en terugzending zou moeten betalen.
Bij de keren dat ik via het net kleding bestel, komt het maar heel zelden voor, dat ik iets moet terugsturen, omdat het niet past of echt niet zo is als verwacht. Dus ik bestel wat zorgvuldiger blijkbaar dan de Ts.
De Ts gedraagt zich als in een winkel, met zes dingen naar de paskamer.
Mag uiteraard, maar daar verwonder ik me over. En dat blij zijn van die shop, is ironisch bedoeld.
Zoekster begreep het heus wel hoor. Ze wil alleen haar ei kwijt.
waarom zou je je niet gedragen als in een winkel?
Het hele postordergedoe hoopt op naïeve klanten die vanwege de rompslomp het geleverde dan maar houden ook al is het niet helemaal naar wens.
Je gedragen alsof je het in een winkel koopt is m.i.z. alleen maar aan te raden!!
Ik snap er de ballen niet meer van als man zijnde. Is het niet veel gezelliger om samen met een vriend of vriendin of wie dan ook lekker te gaan winkelen en dan alles kunnen passen wat je wil?????? En als je het nog gezelliger wil maken,na het winkelen samen lekker ergens wat eten of drinken,????
Ik hoor het al zeggen tegenwoordig: Ik heb geen tijd voor dit soort dingen te doen,maar denk er maar goed om,je leeft maar een keer en geniet van het leven want het duurd maar even,of niet dan????
Ook al ben ik 67 jaar,winkelen samen met mijn vrouw is kei gezellig,nu jullie weer.
Vooral blijven doen Opaplop.
Soms kun je niet (meer) samen winkelen. Als iemand niet meer in staat is om te winkelen, is het verdomd handig dat er online webshops zijn. En je hebt ook altijd recht op terugsturen, dat is bij stenen winkels lang niet altijd het geval.
En dan is er ook nog een deel van de mensheid (veel mannen) die winkelen haten.
Maar zoekster.
Zijn dat dan echte mannen,ik wel hoor.
Het zijn slapjanussen die met een zuur gezicht op een stoel bij de paskamer zitten te zuchten en piepen dat het allemaal zo lang duurt ;-)
Niet alle mannen over een kam scheren. :-)) Nog afgezien daarvan zijn er ook vrouwen die winkelen haten.
Allereerst: ik snap heel goed dat je meerdere jassen bestelt in de hoop dat er uiteindelijk 1 is die echt mooi is en goed past. Degene die zegt zelden iets terug te sturen heeft blijkbaar het geluk een ideale, standaard lichaamsbouw te hebben, want ook pasvorm is anders heel moeilijk in te schatten. Maar als antwoord op je vraag: Het staat in hun algemene voorwaarden bij de herroepingsrechten op de site. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen .
Succes ermee en hopelijk zit er wat geschikts bij!
Dankje voor je antwoord, en je begrip in de reden dat ik er meerdere bestel ;) je slaat de spijker op zn kop.
@tijger1
Dat snapte ik dat het ironisch is bedoeld. Maar als je de mores van de BP site zou kennen, dan zou je misschien begrijpen dat deze helemaal gebaseerd is op veel bestellen en dan hopen dat er niet al te veel wordt teruggestuurd. Iedere zondag is er gratis verzenden, maar dat moet je wel voor 60 euro of meer bestellen. Iedere woensdag 10% of 15% korting ook met een minimale bestelwaarde van 60 euro. Het is een heel systeem om aan te zetten om zoveel mogelijk te bestellen. En als mensen mensen het echt te bont maken en te veel terugsturen, dan mogen ze niet meer achteraf betalen.
Ik had zelf juist 2 winterjassen voor mijn moeder besteld, van 1 klopte de maat van geen kant, van de andere werkte de rits niet. Dus hup weer terug. Gratis allemaal. Geen gezeur verder.
Ik heb nog nooit iets bij Bonprix besteld, maar ik zal die gunstige voorwaarden eens gaan bestuderen. Dank u voor de tip.:-))
Voor die kortingscodes moet je lid worden van de nieuwsbrief. Daarna leer je de ware betekenis van spammen kennen ;-)
Wordt abonnee op de nieuwsbrief en je wordt dagelijks, soms 2 tot 3 maal per dag bestookt door hun nieuwsbrief. Heb hen gevraagd of het wat minder kon, zij hebben mij uitgeschreven maar ontvang nog regelmatig berichten van hun. Dus nieuwsbrief BP, begin er niet mee.
Ik heb me ook afgemeld en het is opgehouden. Ik houd wel een ander emailadres aan (wat ik verder niet gebruik) voor de kortingcodes.
@zoekster1: Als u zich zelf opgeeft voor die nieuwsbrief is het geen spam!
Er stond niet voor niets ;-) achter.
......Ik had zelf juist 2 winterjassen voor mijn moeder besteld, van 1 klopte de maat van geen kant, van de andere werkte de rits niet. Dus hup weer terug. Gratis allemaal. Geen gezeur verder...... Nou, 2 artikelen krijgen waar je niks aan hebt, vind ik toch echt gezeur. Spreekt mij iig niet aan die Bonprix.
Dat hoeft toch ook helemaal niet? Ik vind het prettig dat ik gratis kan kijken en terugsturen. Het is geen topkwaliteit, maar soms zit er zomaar wat van kwaliteit tussen voor een goede prijs. Ik heb zelf een prachtige herfstjas gescoord waar ik de hele tijd complimentjes over krijg. Wat de jas van mijn moeder betreft. Uiteindelijke is het een dure Didi jas geworden via Wehkamp besteld, maar dan wel weer 5,95 verzendkosten erbij. Zo kan het natuurlijk ook. Maar voor de kleine portemonnee vind ik BP wel een geschikte winkel. Gelukkig is iedereen vrij om te kopen waar die maar wil.
Hallo Reinard, lees het even goed,
Een artikel mag je 14 dagen op zicht in huis houden om te beslissen of dat je het wilt behouden. Binnen deze termijn kun je het artikel bekijken, beoordelen en passen zoals je ook in een winkel doet. (Bij badmode-artikelen mogen hygiëne-zegels niet worden verwijderd.) De zichttermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je het artikel in je bezit hebt gekregen. Zolang heb je het recht om, zonder opgave van redenen, te melden dat je het artikel wilt retourneren (herroepingsrecht). Na je melding heb je nog eens 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen.
Hoe meld je ons dat je artikelen wilt retourneren?
- met het herroepingsformulier of
- door contact met onze klantenservice via e-mail of telefoon
m.a.w, als Jas A op de 10e binen komt en Jas B op de 24 e heeft U voor het artikel altijd 2 weken, al komt de laatste met kerst, datum van levering/ontvangst telt, en voor een goede afhandeling, ze bieden zelf aan om even contact op te nemen, maak er gebruik van, een goed contact, is waardevol bij problemen. ( bovenstaand heb ik direct gekopieerd van Bon prix )
Wanneer het doel is vergelijken en het terugzendingsrecht veertien dagen is dan kunt u uw jas passen en/of goedkeuren en terugzenden. Op volgende leveringen geldt datzelfde. Ik ben het overigens niet geheel met u eens. De internetrage heeft ertoe geleid dat vele winkels waar u ook kunt passen en vergelijken na de ander verdwijnen. Zalando ging daarentegen bijna failliet omdat mensen schoenen bleven terugzenden. Mensen eisen steeds meer en doen zelf te weinig.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer