Re
door Reinardd Oct 25, 2016 om 18:24
Winkels & webshops

Wanneer gaat het herroepingsrecht op een bestelling in?

Ik heb gisteren een bestelling gedaan bij bonprix.nl, waaronder een aantal winterjassen die ik wil passen. Nu zie ik dat ik een aantal van de artikelen deze week zal ontvangen, maar twee jassen pas later (er staat niet bij wanneer). Ik wil natuurlijk alle jassen kunnen passen en vergelijken voordat ik er een uitkies en de rest terug stuur. Maar de kans bestaat dat ik de laatste jassen pas ontvang meer dan 14 dagen na het eerste pakket. Zou ik dan de jassen terug mogen sturen wanneer het tweede pakket er pas is? Ik heb dan immers pas de complete bestelling ontvangen, toch? Anders zou ik een jas waar ik misschien over twijfel terug moeten sturen, waarne ik teleugesteld ben in de jassen die ik daarna krijg. Of ik hou er een maar vind de andere leuker maar kan de eerste niet meer terug sturen...

Hoe zit dit? Wanneer gaat het herroepingsrecht van de eerste levering in? Bij ontvangst van het eerste pakket of pas wanneer ik de hele bestelling heb ontvangen?

5370 10 Rapporteer

vd
door vdlieuw - Oct 25, 2016 om 18:41
211 Antwoorden / 6 Vragen

Geen idee, het lijkt me dat als alle artikelen in 1 bestelling worden geplaatst
(uw handeling = 1x bestellen) en de leverancier levert in delen uit (zijn handeling = meerdere uitleveringen waarom u niet gevraagd heeft),
dat dan pas de bestelling is afgerond met de laatste levering en vanaf dat moment gaan de clausules van garantie, retoursturen e.d.in.
Maar helaas zeker weten doe ik niet.
Om misverstanden te voorkomen, even een mailtje naar de leverancier met het verzoek binnen x-werkdagen te antwoorden, doet hij dat niet
dan kunt u later aantonen dat u het probleem heeft onderkent en actie heeft ondernomen en de leverancier het heeft laten afweten.

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2016 om 18:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijns inziens gaat het herroepingsrecht in op de datum dat u het laatste kledingstuk hebt ontvangen. Maar ik kan niet zo gauw even de wettekst vinden.

Maar zoals ook Lieuw schrijft, daar maar even schriftelijk contact over opnemen.

Het staat in artikel 6 punt 2 van de algemene voorwaarden. De periode van het herroepingsrecht gaat pas in na ontvangst van de laatst ontvangen artikelen.

Re
door Reinardd Oct 25, 2016 om 23:19
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb het op de website opgezocht, je hebt gelijk. Dankje!

reflecs
door reflecs - Oct 25, 2016 om 18:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat in zodra u het artikel ontvangen heeft:

Een artikel mag je 14 dagen op zicht in huis houden om te beslissen of dat je het wilt behouden. Binnen deze termijn kun je het artikel bekijken, beoordelen en passen zoals je ook in een winkel doet. (Bij badmode-artikelen mogen hygiëne-zegels niet worden verwijderd.) De zichttermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je het artikel in je bezit hebt gekregen. Zolang heb je het recht om, zonder opgave van redenen, te melden dat je het artikel wilt retourneren (herroepingsrecht). Na je melding heb je nog eens 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen.
http://www.bonprix.nl/klantenservice/retourneren/

Als u koopt op afstand hebt u een wettelijke bedenktijd van veertien dagen. Uw bedenktijd begint op de dag nadat u het product hebt gekregen.
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

ja
door jackyh - Oct 25, 2016 om 19:22
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zijn de verzendkosten, zowel heen als terug, soms gratis?

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2016 om 20:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee

Re
door Reinardd Oct 25, 2016 om 23:16
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik kreeg een code voor gratis verzending, retourneren is gratis.

tijger1
door tijger1 Oct 25, 2016 om 23:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan gaat u een bestelling plaatsen inclusief een aantal winterjassen? Zullen ze blij mee zijn.

ja
door jackyh Oct 25, 2016 om 23:59
953 Antwoorden / 4 Vragen

Tijger1, Dat bedoelde ik nou.

zoekster1
door zoekster1 Oct 26, 2016 om 01:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik snap dit commentaar niet. Waarom zou het erg zijn een paar winterjassen te bestellen met gratis verzending? De BP site staat al vol met winterjassen en de meeste zijn direct leverbaar. Sommigen zijn snel uitverkocht en hebben dan een langere levertijd. En een enkele wordt binnenkort verwacht.

Re
door Reinardd Oct 26, 2016 om 22:20
2 Antwoorden / 2 Vragen

Wat is er nu het probleem? Ik kan de jassen niet in een winkel proberen.
Ook is het toch wel handig dat ik ze thuis kan passen, hoe en wanneer ik wil.

ja
door jackyh Oct 26, 2016 om 23:47
953 Antwoorden / 4 Vragen

Natuurlijk en je kunt ze toch weer gratis terugsturen.

zoekster1
door zoekster1 Oct 26, 2016 om 23:56
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@Jackyh. Het lijkt wel alsof dat je dwars zit, dat gratis verzenden. Maar zoiets is toch echt een beslissing van BP om dat te faciliteren. Het is geen wettelijke verplichting om gratis te laten terugsturen.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 26, 2016 om 10:53
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik snap nog steeds die opmerking over gratis verzenden niet en waarom tijger1 zegt 'dat ze er blij mee zullen zijn.'

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2016 om 11:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Dan zal ik het uitleggen. Goed, men ziet een leuke jas op het net, maar twijfelt over de maat. Kan me dan voorstellen dat je bijvoorbeeld maat medium en large bestelt, om zeker te weten dat hij goed past. Een exemplaar gaat dan terug.

Of je ziet een blauwe en een grijze, kleuren van een plaatje zijn altijd moeilijk, dus allebei bestellen en een terug.

Maar de Ts bestelt een aantal jassen en houdt er hopelijk één.

Dat zou hij dus ongetwijfeld niet doen als hij voor de heen en terugzending zou moeten betalen.

Bij de keren dat ik via het net kleding bestel, komt het maar heel zelden voor, dat ik iets moet terugsturen, omdat het niet past of echt niet zo is als verwacht. Dus ik bestel wat zorgvuldiger blijkbaar dan de Ts.

De Ts gedraagt zich als in een winkel, met zes dingen naar de paskamer.

Mag uiteraard, maar daar verwonder ik me over. En dat blij zijn van die shop, is ironisch bedoeld.

ja
door jackyh Oct 26, 2016 om 13:20
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zoekster begreep het heus wel hoor. Ze wil alleen haar ei kwijt.

@H
door @HENK@ Oct 26, 2016 om 13:38
159 Antwoorden / 1 Vragen

waarom zou je je niet gedragen als in een winkel?

Het hele postordergedoe hoopt op naïeve klanten die vanwege de rompslomp het geleverde dan maar houden ook al is het niet helemaal naar wens.
Je gedragen alsof je het in een winkel koopt is m.i.z. alleen maar aan te raden!!

opaplop
door opaplop Oct 26, 2016 om 16:22
76 Antwoorden / 12 Vragen

Ik snap er de ballen niet meer van als man zijnde. Is het niet veel gezelliger om samen met een vriend of vriendin of wie dan ook lekker te gaan winkelen en dan alles kunnen passen wat je wil?????? En als je het nog gezelliger wil maken,na het winkelen samen lekker ergens wat eten of drinken,????
Ik hoor het al zeggen tegenwoordig: Ik heb geen tijd voor dit soort dingen te doen,maar denk er maar goed om,je leeft maar een keer en geniet van het leven want het duurd maar even,of niet dan????

Ook al ben ik 67 jaar,winkelen samen met mijn vrouw is kei gezellig,nu jullie weer.

tijger1
door tijger1 Oct 26, 2016 om 16:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vooral blijven doen Opaplop.

zoekster1
door zoekster1 Oct 26, 2016 om 22:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Soms kun je niet (meer) samen winkelen. Als iemand niet meer in staat is om te winkelen, is het verdomd handig dat er online webshops zijn. En je hebt ook altijd recht op terugsturen, dat is bij stenen winkels lang niet altijd het geval.

zoekster1
door zoekster1 Oct 26, 2016 om 22:28
1583 Antwoorden / 3 Vragen

En dan is er ook nog een deel van de mensheid (veel mannen) die winkelen haten.

opaplop
door opaplop Oct 28, 2016 om 17:43
76 Antwoorden / 12 Vragen

Maar zoekster.

Zijn dat dan echte mannen,ik wel hoor.

zoekster1
door zoekster1 Oct 28, 2016 om 17:49
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het zijn slapjanussen die met een zuur gezicht op een stoel bij de paskamer zitten te zuchten en piepen dat het allemaal zo lang duurt ;-)

tijger1
door tijger1 Oct 28, 2016 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet alle mannen over een kam scheren. :-))  Nog afgezien daarvan zijn er ook vrouwen die winkelen haten.

El
door Elgje - Oct 26, 2016 om 12:43
14 Antwoorden / Vragen

Allereerst: ik snap heel goed dat je meerdere jassen bestelt in de hoop dat er uiteindelijk 1 is die echt mooi is en goed past. Degene die zegt zelden iets terug te sturen heeft blijkbaar het geluk een ideale, standaard lichaamsbouw te hebben, want ook pasvorm is anders heel moeilijk in te schatten. Maar als antwoord op je vraag: Het staat in hun algemene voorwaarden bij de herroepingsrechten op de site. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen .
Succes ermee en hopelijk zit er wat geschikts bij!

Re
door Reinardd Oct 26, 2016 om 22:22
2 Antwoorden / 2 Vragen

Dankje voor je antwoord, en je begrip in de reden dat ik er meerdere bestel ;) je slaat de spijker op zn kop.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 26, 2016 om 13:03
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1
Dat snapte ik dat het ironisch is bedoeld. Maar als je de mores van de BP site zou kennen, dan zou je misschien begrijpen dat deze helemaal gebaseerd is op veel bestellen en dan  hopen dat er niet al te veel wordt teruggestuurd. Iedere zondag is er gratis verzenden, maar dat moet je wel voor 60 euro of meer bestellen. Iedere woensdag 10% of 15% korting ook met een minimale bestelwaarde van 60 euro. Het is een heel systeem om aan te zetten om zoveel mogelijk te bestellen. En als mensen mensen het echt te bont maken en te veel terugsturen, dan mogen ze niet meer achteraf betalen.

Ik had zelf juist 2 winterjassen voor mijn moeder besteld, van 1 klopte de maat van geen kant, van de andere werkte de rits niet. Dus hup weer terug. Gratis allemaal. Geen gezeur verder.

tijger1
door tijger1 Oct 26, 2016 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb nog nooit iets bij Bonprix besteld, maar ik zal die gunstige voorwaarden eens gaan bestuderen. Dank u voor de tip.:-))

zoekster1
door zoekster1 Oct 26, 2016 om 13:37
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Voor die kortingscodes moet je lid worden van de nieuwsbrief. Daarna leer je de ware betekenis van spammen kennen ;-)

gerbera
door gerbera Oct 26, 2016 om 22:32
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wordt abonnee op de nieuwsbrief en je wordt dagelijks, soms 2 tot 3 maal per dag bestookt door hun nieuwsbrief. Heb hen gevraagd of het wat minder kon, zij hebben mij uitgeschreven maar ontvang nog regelmatig berichten van hun. Dus nieuwsbrief BP, begin er niet mee.

zoekster1
door zoekster1 Oct 26, 2016 om 23:07
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb me ook afgemeld en het is opgehouden. Ik houd wel een ander emailadres aan (wat ik verder niet gebruik) voor de kortingcodes.

costnix
door costnix Oct 27, 2016 om 06:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster1: Als u zich zelf opgeeft voor die nieuwsbrief is het geen spam!

zoekster1
door zoekster1 Oct 27, 2016 om 09:55
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Er stond niet voor niets ;-)  achter.

Cookies
door Cookies Oct 27, 2016 om 11:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ik had zelf juist 2 winterjassen voor mijn moeder besteld, van 1 klopte de maat van geen kant, van de andere werkte de rits niet. Dus hup weer terug. Gratis allemaal. Geen gezeur verder...... Nou, 2 artikelen krijgen waar je niks aan hebt, vind ik toch echt gezeur. Spreekt mij iig niet aan die Bonprix.

zoekster1
door zoekster1 Oct 27, 2016 om 12:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat hoeft toch ook helemaal niet? Ik vind het prettig dat ik gratis kan kijken en terugsturen. Het is geen topkwaliteit, maar soms zit er zomaar wat van kwaliteit tussen voor een goede prijs. Ik heb zelf een prachtige herfstjas gescoord waar ik de hele tijd complimentjes over krijg. Wat de jas van mijn moeder betreft. Uiteindelijke is het een dure Didi jas geworden via Wehkamp besteld, maar dan wel weer 5,95 verzendkosten erbij.  Zo kan het natuurlijk ook. Maar voor de kleine portemonnee vind ik BP wel een geschikte winkel. Gelukkig is iedereen vrij om te kopen waar die maar wil.

eclipse
door eclipse - Oct 27, 2016 om 10:27
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Hallo Reinard, lees  het even goed,

Een artikel mag je 14 dagen op zicht in huis houden om te beslissen of dat je het wilt behouden. Binnen deze termijn kun je het artikel bekijken, beoordelen en passen zoals je ook in een winkel doet. (Bij badmode-artikelen mogen hygiëne-zegels niet worden verwijderd.) De zichttermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je het artikel in je bezit hebt gekregen. Zolang heb je het recht om, zonder opgave van redenen, te melden dat je het artikel wilt retourneren (herroepingsrecht). Na je melding heb je nog eens 14 dagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen.

Hoe meld je ons dat je artikelen wilt retourneren?

m.a.w, als Jas A op de 10e  binen komt  en Jas  B op de 24 e heeft U voor het artikel altijd  2  weken, al komt  de laatste met kerst, datum van levering/ontvangst telt, en voor een goede afhandeling, ze bieden zelf  aan om even contact op te nemen, maak er gebruik van, een goed contact, is  waardevol bij problemen. ( bovenstaand heb ik direct gekopieerd  van Bon prix )

Ma
door Mat Matheij - Oct 28, 2016 om 18:42
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wanneer het doel is vergelijken en het terugzendingsrecht veertien dagen is dan kunt u uw jas passen en/of goedkeuren en terugzenden. Op volgende leveringen geldt datzelfde. Ik ben het overigens niet geheel met u eens. De internetrage heeft ertoe geleid dat vele winkels waar u ook kunt passen en vergelijken na de ander verdwijnen. Zalando ging daarentegen bijna failliet omdat mensen schoenen bleven terugzenden. Mensen eisen steeds meer en doen zelf te weinig.